Friday, August 09, 2019

Khat Jawi: Tahniah Wan Azizah &Pemimpin DAP.. Ucapsindir Dr Kamarul Zaman


Isu tulisan khat Jawi: DAP sudah menang? 
Oleh: DR KAMARUL ZAMAN YUSOFF


INILAH persepsi awal yang timbul, iaitu DAP sudah menang dalam isu tulisan khat bila para pemimpin tinggi DAP, terutama yang paling lantang menentangnya seperti Ronnie Liu dan Dr P Ramasamy, berlumba-lumba memuatnaikkan kenyataan media Kementerian Pendidikan Malaysia hari ini bertajuk “Pengenalan Seni Tulisan Khat Dilaksanakan Secara Pilihan”.

Kenyataan media ini menyebut Mesyuarat Jemaah Menteri pada 7 Ogos 2019 telah meneliti semua pandangan mengenai isu pengenalan seni tulisan khat dalam mata pelajaran Bahasa Melayu kepada murid sekolah rendah Tahun 4 SJKC dan SJKT mulai tahun 2020 tanpa disebutkan secara spesifik pihak manakah yang memberi semua pandangan tersebut.

Bagaimanapun, melalui laporan media dapat diketahui antara yang mahu menyampaikan kepada Kabinet pendirian mereka mengenai isu tulisan khat ini adalah para pemimpin DAP seperti yang disebut oleh Setiausaha Organisasi DAP, Anthony Loke, dan para pemimpin DAP Sarawak seperti yang disebut oleh Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chieng Jen.

Melalui laporan media juga dapat diketahui Mesyuarat Jemaah Menteri pada 7 Ogos dipengerusikan oleh Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, ekoran lawatan kerja Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, ke Fukuoka, Jepun, di mana Datuk Seri Dr Wan Azizah kemudiannya berlepas ke Mekah selepas mesyuarat itu.

Menarik bila Datuk Seri Dr Wan Azizah, yang sebelum ini berkata beliau akan membincangkan balik isu tulisan khat ini dengan Tun Dr Mahathir selepas Tun Dr Mahathir pulang, kini berani membuat keputusan sendiri tanpa perlu menunggu Tun Dr Mahathir pulang dahulu sedangkan Tun Dr Mahathir sebelum ini berkata ia adalah muktamad.

Walaupun ia hanya akan dilaksanakan pada tahun 2020, yang masih jauh lagi jarak masanya, tetapi isu tulisan khat ini terlalu penting dan mendesak agaknya hingga perlu diputuskan pada 7 Ogos itu juga.
Tahniah Datuk Seri Dr Wan Azizah dan para pemimpin DAP. - HARAKAHDAILY 8/8/2019
Hasil carian imej untuk helikopter PAS

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Dalam kes khat Jawi, nampaknya DAP menang lagi. Mungkin kerana itulah  Dr Kamarul Zaman mengucapkan, 'Tahniah Datuk Seri Dr Wan Azizah dan para pemimpin DAP.'

Ya, apa nak buat kerana itulah perjuangan PH yang tak tentu halacara! Teruskan undi PH dalam PRU akan datang, kalau mahu mula menghapuskan Islam cara meredap-redap begitu!

Lagi komen atas tajuk..

2 comments:

Anonymous said...
Rakyat zalim mengundi puak munafik Melayu liberal dan pemimpin parti rasis kafir harbi DAPig untuk memerintah negera dan negeri.

Maka kita tidak merasa terkejut melihat pemimpin-pemimpin kafir harbi DAPig berani menghina agama Islam dan umat Islam secara terang-terangan dan pemimpin munafik Melayu diam membisu seperti syaitan bisu kerana mereka tergila-gilakan dunia dan takut mati.

Maka mereka sanggup menjual agama dan ibubapa mereka sendiri untuk mendapatkan dedak cap roket yang menjadi kegemaran babi. Mereka takut pada l im to kong dan puak kafir tetapi mereka tidak takut pada Allah.

Pakatan Hancing pimpinan kepala bapak kafir harbi DAPig terdiri dari puak semburit, perogol pembantu rumah, puak kunyit @ sotong, puak rasuah banglo & terowong, puak kaki kencing janji palsu, puak gila jawatan pm, penjual agama, puak kaki fitnah, kaki putar belit & u-turn, lembu dicucuk hidung, puak pasu bunga, ularma su' dan puak hilang telur dll.
Anonymous said...
Dalam pkr dan pan, ramai yang sasa. Tak betul kalau hina mereka sebagai lembut atau sotong. Mereka semua pendekar yang sangat bernas bawa prinsip malaysia baru. Idea mereka bernas dan sangat praktikal. Mereka bawa idea baru serta inovasi. Cuma masalahnya telor mereka dalam genggaman dap. Dap picit mereka senak, lantas akur dengan kit siang dan anakandanya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails