Wednesday, August 07, 2019

Begitu Pemikiran DAP, Sentiasa Sumbang Dan Jahat..

Hasil carian imej untuk Otak DAP

Langkah sumbang Lip Eng tuduh Harakah berniat jahat
KL: Tindakan Ahli Parlimen DAP Kepong, Lim Lip Eng menyelar laporan Harakahdaily bertajuk “Khat Jawi disamakan MP DAP dengan tahi lembu” yang dituduhnya berniat jahat, adalah tindakan sumbang diri sendiri.
Beliau memuat naik petikan tulisan dalam Facebook miliknya berbunyi“While education ministers in our neighbouring countries are planning to introduce computer programming language (coding) to their young students, let us not rub cow manure on our faces by introducing khat. Please”.
Iaitu membawa terjemahan, “Sedang Menteri Pendidikan di negara-negara jiran merancang memperkenalkan bahasa program komputer kepada pelajar-pelajar, jangan pula kita menyapu tahi lembu di wajah kita dengan memperkenalkan khat. Tolonglah”.
Bagaimanapun, setelah teruk dikecam oleh netizen, lima jam selepas itu beliau telah bertindak mengubah suai kenyataan dimuat naiknya itu dengan membuang frasa "let us not rub cow manure on our faces by introducing khat".
Bagaimanapun, Lip Eng membuang hantarannya itu di akaun Facebook, tetapi cuba berlagak dan menarik simpati dengan menyelar artikel tulisan Roslan SMS itu yang disiarkan Harakahdaily dan mahu dilaporkan kepada polis.
Naib Presiden PAS, Ustaz Idris Ahmad berkata, tindakan Lip Eng itu mengambarkan watak dan wajah sebenar pemimpin DAP yang sentiasa membuat provokasi.
Mantan Ahli Parlimen Bukit Gantang itu memberi amaran kepada DAP supaya tidak mengeruhkan keharmonian yang selama ini dipertahankan dalam masyarakat majmuk di negara ini.

"Beliau (Lip Eng) yang 'post' kenyataan itu, seolah-olah dia bersetuju dengan apa yang dia 'post' dan perlu bertanggungjawab terhadap tindakan beliau itu.

"Selepas PRU14 umpama mereka (DAP) ini 'kaduk naik junjung' berani menyentuh isu sensitif masyarakat Melayu Islam," katanya ketika dihubungi Harakahdaily hari ini.
Beliau turut mengingatkan mana-mana Ahli Parlimen sama ada kerajaan mahupun pembangkang tidak sewenangnya berkongsi pandangan pihak liberal yang sentiasa berbeza pandangan dengan kerajaan.
Sementara itu katanya, dalam PAS sendiri menggalakkan ahlinya belajar semua bahasa termasuk Mandarin dan Tamil sebagai pendekatan parti itu ke arah perpaduan nasional.
Ustaz Idris menyatakan demikian sebagai mengulas hantaran terbaru Lip Eng yang menerangkan ayat kontroversinya itu sebagai tulisan daripada penulis kolumnis MalaysiaKini, Fa Abdul.
Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bagaimanapun telah mengatakan bahawa penggunaan tulisan khat Jawi dalam mata pelajaran Bahasa Melayu Tahun Empat akan diteruskan. - HARAKAHDAILY 5/8/2019

Lihat lagi..
Ini Peluang Kerja Dan Jadi Usahawan. (1)

1 comment:

Anonymous said...

Pendatang asing adalah parasit yang sangat jahat, hina, menjijikkan, keji, kejam dan zalim kerana mereka berani menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan agama Islam, ulama Islam, pendakwah Islam, institusi Islam, parti Islam dan umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya.

Kaum majoriti adalah kaum Melayu yang menjadi penduduk asal negara ini dan nusantara Melayu sejak 59 ribu tahun dahulu lagi lebih awal dari tamadun negara china yang hanya bermula pada tahun 2000 SM.

Kebaikan hati kaum Melayu memberi kerakyatan kepada pendatang asing dianggap sebagai kelemahan orang Melayu yang perlu dimanipulasi sepenuhnya oleh pendatang asing.

Di antara sebab pendatang asing berhijrah ke Tanah Melayu ialah mereka hidup miskin
atau papa kedana di negara asal mereka seperti China dan India. Dan mungkin di antara mereka adalah penjenayah seperti kongsi gelap, lanun dll yang diburu oleh kerajaan China dan India.

Maka tindakan kaum Melayu menolong pendatang asing adalah seperti melepaskan anjing tersepit kerana sebaik sahaja anjing dilepaskan, ia menggigit kaki Melayu.

Kebiadapan, kejahatan dan kesombongan parasit-parasit ini semakin terdedah apabila mereka mahu menghalau kaum Melayu sebagai tuan rumah keluar dari tanah Melayu.

Pemimpin-pemimpin Melayu yang bersekongkol dengan parasit-parasit adalah puak munafiqun @ pengkhianat yang anat hina kerana mereka sanggup mengkhianati agama Islam dan umat Islam termasuk kaum Melayu.

Pengkhianat @ munafiqun ini suka berdiam diri seperti syaitan bisu @ pasu bunga setiap kali pemimpin kafir harbi DAPig menghina Islam dan umat Islam.

Sebaliknya mereka menyalak membela boss kafir harbi mereka apabila umat Islam mengkritik boss kafir harbi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails