Wednesday, August 07, 2019

DAP, 1 Lagi Pembohonggan.. -Helen Ang Blog


DAP cium tangan Mahathir -Helen Ang Blog.
...and their Beloved Tun pats the sniggering DAP on the head, saying “good boy”. Sit.
1. Mahathir makes solo decisions, most recently on Latheefa Koya’s appointment, Lynas and khat.
The decision to teach khat in Chinese and Tamil schools is final, Mahathir had decreed. ‘Ajar khat muktamad’ was the banner headline – below – on theUtusan front page last Sunday (Aug 4). His word is law, and DAP obediently obeys the law handed from on high.
2. Harapan is hardly a coalition of consensus. Recent controversies indicate that the party presiding in Putrajaya is under a strict one-man rule. DAP provides no check at all on Pribumi but is instead completely outbalanced by the Malay-Muslim hegemon which is Pribumi, Umno, PAS, PAN and GPS banding together.
So DAP flat out lied when they promised their rabid followers that the party would check-and-balance the Old Horse and Malay power. On the contrary, its Lim dynasty and their DAP coterie are like a traveling circus of Chinese acrobats performing painful contortions to justify Mahathir’s unilateral decisions.
BELOW: Chinese calligraphy denoting DAP and Mahathir respectively
3. Kit Siang is adamant that learning Jawi [and khat too?] made him a better Malaysian.
He also said, “a Malaysian is a Chinese who is not 100 percent Chinese” and “a Chinese has not betrayed race and culture for his exquisite Jawi skill”.
His son Guan Eng picked a fight with Sin Chew because the Chinese paper opposed MOE’s introduction of khat. The DAP sec-gen and his lieutenants are supporting Mahathir’s fiat on khat and in the process, trotting out outlandish excuses that, frankly, are an insult to our intelligence.
Khat is Islamic. DAP’s longstanding propaganda on defending secularism is now proved to be another bald-faced lie.
(... dan Tun Tun Kekasih mereka menepuk DAP yang mengetuk kepala, mengatakan "budak baik". Duduk.
1. Mahathir membuat keputusan solo, baru-baru ini mengenai perlantikan Latheefa Koya, Lynas dan khat.
Keputusan untuk mengajar khat di sekolah Cina dan Tamil adalah muktamad, kata Mahathir. 'Ajar khat muktamad' adalah tajuk banner - di bawah - pada halaman depan Utusan Ahad lepas (4 Ogos). Perkataannya adalah undang-undang, dan DAP patuh mematuhi undang-undang yang diberikan dari atas.

2. Harapan bukanlah gabungan persetujuan. Kontroversi baru-baru ini menunjukkan bahawa parti yang mempengerusikan Putrajaya adalah di bawah satu peraturan yang ketat. DAP tidak cek sama sekali di Pribumi tetapi sebaliknya diabaikan oleh hegemoni Melayu-Muslim iaitu Pribumi, Umno, PAS, PAN dan GPS yang bersanding.
Oleh itu, DAP membohong apabila mereka menjanjikan pengikut mereka yang fanatik bahawa parti itu akan menyemak dan mengimbangi kuasa Kuda Lama dan Melayu. Sebaliknya, dinasti Lim dan Doterisme mereka seperti sarkas perjalanan akrobat Cina yang melakukan pertandingan yang menyakitkan untuk membenarkan keputusan unilateral Mahathir.

3. Kit Siang berkeyakinan bahawa belajar Jawi [dan khat juga?] Menjadikannya rakyat Malaysia yang lebih baik.
Beliau juga berkata, "rakyat Malaysia adalah orang Cina yang bukan 100 peratus Cina" dan "kaum Cina tidak mengkhianati kaum dan budaya untuk kemahiran Jawi yang indah".
Anak lelakinya Guan Eng memilih bertarung dengan Sin Chew kerana kertas Cina menentang pengenalan MOE khat. DAP sec-gen dan letnannya menyokong fiat Mahathir di khat dan dalam prosesnya, mengetepikan alasan-alasan aneh yang secara terang-terangan menghina kecerdasan kita.
Khat adalah Islam. Propaganda lama DAP dalam mempertahankan sekularisme kini terbukti sebagai satu lagi pembohongan berhadapan.)
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Saya setuju pandangan ini.. 'Propaganda lama DAP dalam mempertahankan sekularisme kini terbukti sebagai satu lagi pembohongan berhadapan.'

Lihat lagi..

4 comments:

Anonymous said...

Semua rakyat Msia dah tahu, DAP memang pembohong. Bukan Melayu pun kata begitu. Ha ha ha

Lim Sam Soon said...

Ha ha ha, DAP tunduk muka macam babi!

P.Alagan. said...

Roket dah tembak jamban sendiri..
a yo yo

Anonymous said...

Dah berdekad kit siang nak rampas malaysia, takkan satu malam dah jadi rakyat yang taat kepada negara dan sultan. Fikirlah sendiri.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails