Monday, July 09, 2018

Tutup Agensi Islam &Melayu/Islam Dibuang Kerja..



Dalam satu surat pembaca di portal Malaysiakini, sudah dinyatakan ura ura kerajaan Pakatan Harapan (PH) akan menutup lebih banyak agensi di bawah kementerian tertentu dengan alasan untuk melaksanakan penjimatan perbelanjaan kerajaan.

Ada cadangan melalui surat itu untuk menutup atau menggabungkan sesebuah kementerian dan agensi serta ada juga agensi yang dicadangkan untuk diletakkan di bawah agensi lain yang akan ditubuhkan kemudian. Agensi yang besar seperti Lembaga Tabung Haji (TH), Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan juga mungkin akan ditutup.

Penulis surat itu, Gerard Lourdesamy mencadangkan agar agensi berkaitan agama Islam di bawah kerajaan ditutup dan dipindahkan di bawah kementerian berbeza kononnya untuk memudahkan pengurusan kementerian berkenaan dilaksanakan. Dengan Kementerian Kewangan kini diketuai oleh pemimpin dari DAP, kemungkinan ia strategi licik untuk memansuhkan perkara berkaitan hak keistimewaan orang Melayu.

Menurutnya, selepas 13 kementerian sudah diumumkan oleh Perdana Menteri, Mahathir Mohamad, kini ada baki 11 kementerian yang wujud di zaman pentadbiran Barisan Nasional (BN) masih tidak diumumkan pelantikan Menterinya. Baki kementerian itulah yang dicadangkan untuk diubahsuai pentadbirannya.


Dia mencadangkan supaya Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) yang sudah sekian lama mengawal selia perkara berkaitan umat Islam di negara ini terutamanya dari aspek pensijilan halal dipindahkan di bawah satu entiti baru iaitu Bahagian Hal Ehwal Islam (IAD).

Ia tidak akan lagi diletakkan di bawah Jabatan Perdana Menteri (JPM) seperti dahulu yang mana Perdana Menteri berkuasa dalam menentukan perkara berkaitan agama Islam ketika zaman pentadbiran BN. Jabatan Kehakiman Syariah Malaysia (JKSM) dan Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan juga dicadangkan untuk diletakkan di bawah IAD.

Jabatan-jabatan besar yang menguruskan hal ehwal orang Islam akan diletakkan di bawah satu unit atau bahagian yang lebih kecil serta akan dikawal dengan lebih ketat lagi oleh IAD dan bukan lagi di bawah JPM. Jabatan Wakaf, Zakat dan Haji (JAWHAR) juga akan diletakkan di bawah IAD.

Dalam surat itu, dia mencadangkan Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan pun akan diletakkan di bawah IAD. Bayangkan dek kerana mahu perubahan dengan undi PH, kini umat Islam menanggung akibatnya dan kesannya. Jika ia dilaksanakan, habis jabatan dan agensi milik umat Islam akan dihapuskan atau kuasa mereka akan menjadi lebih terhad.

Seperti yang dimaklumkan tadi, TH yang menjadi tempat simpanan pendeposit yang hendak pergi menunaikan haji yang berjumlah berbilion akan dipindahkan ke bawah IAD. Entah ada entah tidak Tabung Haji selepas ini. Bagaimana jemaah haji dari Malaysia hendak pergi menunaikan ibadah itu di Tanah Suci.


Peruntukan khas Biasiswa Pengajian Tinggi Raja-Raja Melayu dan Yang di-Pertua Negeri juga akan dipindahkan di bawah Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM). Ini cadangan yang melampau kerana mahu bertindak tanpa rujuk terlebih dahulu pada Raja Raja Melayu.

FELDA juga yang banyak membantu orang Melayu akan dipindahkan kuasanya di bawah Menteri Hal Ehwal Ekonomi, iaitu Azmin Ali. Amanah Raya Berhad (Amanah Raya) tempat orang Melayu buat wasiat juga akan dipindahkan. Ini adalah satu bencana besar untuk orang Melayu dan Islam jika ia benar benar berlaku.

Ingat balik apa yang Penang Institute dan DAP pernah cakap dulu sebelum mereka berkuasa. Mereka hendak buang penjawat awam. Ramai tidak percaya. Kini bukan sahaja penjawat awam Melayu yang ramai kena buang pada bulan Ramadhan ini, institusi berkaitan Islam juga mahu dibuang oleh kerajaan PH.

Ternyatalah apa yang DAP hendak diikutkan sahaja. Benarlah kata Hew Kuan Yaw, Supermaan DAP bahawa DAP mahu perkudakan Tun Mahathir sahaja.

17,000 kena buang, 3,600 guru agama kena buang dan semua ketua ketua kampung di seluruh negara turut kena buang.

Selepas ini Tok Imam, Tok Siak dan bilal masjid pula menunggu masa. Entah entah kami pun tidak dapat elaun lagi kerana kerajaan PH hendak berjimat. Ikut sangat cakap DAP sampai habis orang Melayu kena buang.

#rakyatbangkit
Rasa Hati,
Tok Siak Masjid.

Tuesday, May 29, 2018
https://theflyingkick.blogspot.com/

24 comments:

ted manoff said...

Ada antara keratan akhbar diatas berunsur fitna dan dh dijawab oleh kerajaan...tuan ibnu sila peka agar tuan tidak panjangkn fitna nii..sejak bila blog tuan dh jadii blog pro bn..insaflah wahaii tuan ibnu..mmg ada dibuang kerja tapii ia hanya babitkan lantikkan politik saja..

Anonymous said...

Awal sangat berkempen prk dengan cara menghasut ini...

Dah putus ke PAS akan bertanding 3 penjuru sebab dulu PRU pertandingan 3 penjuru banyak menguntungkan PAS.

Kalau kalah lagi, malu lah kan sebab PAS tak ada langsung kerusi di Selangor.

Jangan guna pandangan tersebut untuk bantai PH, bantai lah dulu orang yang bagi cadangan supaya orang Islam PH dapat buat sesuatu.

Cara macam ini PAS bukan bela Islam tapi untuk menang PRK.

Anonymous said...

Kenapa lah singkat akal orang melayu jenis Lobai ?

Nak letak mana pun yang penting orang yang jaga sektor tersebut mesti lah amanah dan bijak.

Apa jadi semua itu selama berada di jabatan berkaitan ?

Akui lah kepincangan yang berlaku memang perlu di perbetulkan..

Dia cadang tukar.. tukar lah. Yang penting bagi peruntukan lebih dan seperti di sebut bagi pada orang yang betul yang tak mentedarah duit macam orang yang sebelum ini.

Anonymous said...

Mujahid Yusuf Rawa kata sendiri dia kemaskinikan agensi agama dan majlis raja-raja Melayu. Tak akan ditutp walaupun satu agensi berkaitan Agama Islam. Suka sangat penyokong bahlul PAS provokasi isu ini supaya mereka nampak seperti hero. Jakim dinaiktaraf. Ayat kamu dah basi, Mujahid dah beri jaminan.

Anonymous said...

itu berita OUT OF DATED daaaa....

Anonymous said...

Lantikan oleh parti politik UMNO BN sahaja yang dipecat seperti pemandu, setiausaha YB, ahli puteri UMNO yg menjadi ustazah "Megi" KAFA dll.
Mereka dilantik atas kapasiti "rapat" dengan YB UMNO BN, bukan diatas kapasiti kelayakan, buat apa kita membela mereka, kecualilah mereka saudara kita ATAU kita sayangkan UMNO BN.

Anonymous said...

Bagus pendedahan ini. Kerana lebih ramai tahu hati budi cina yg ada di sini. Masih ramai lg cina di sini, dan banyak lg permintaan mereka yg mencetuskan kegelisahan melayu sebagai penduduk peribumi.
Tp pan dah makan budi dap, tentunya budi dap akan dibalas pan. Ini contoh budi dibalas budi. Akibatnya tergadainya hak islam dan peribumi.

Anonymous said...

kesian macai masih lagi nak menyokong.... tahniah Tn ibnu dia atas pendedahan ni... kalau boleh buat pendedahan lagi biar macai macai PH kepanasan....

Anonymous said...

fitnah makin bermaharajalela....
agak2lah nak menulis pon... tka takutmati ke

Anonymous said...

Keciknya gaji guru quran di kelantan??tutop je la..keja lain je..nelayan ke seludup beras pn ok

Anonymous said...

Ha ha ha
baru jolok sikit, dah melompat latah. Khabarnya hampir ratusan facebook balaci PH dah tutup lepas pilihanraya hari tu. Ramai dah nganggur. Yang ada menyerang blog ni mungkin masih ada sisa-sisa dedak lagi.

Sudahlah!
Rentikan kerja dikutuk Allah menghina agama sendiri. Bertaubatlah. Kembalilah kepada Islam, jangan diper'babi'kan musuh-musuh Islam lagi.

ha ha ha.

Anonymous said...

Barua munafik dan barua kafir ternakatan fuckatan semakin biadap menghina Islam dan umat Islam kerana sebilangan orang Melayu jahil murakkab mengundi fuckatan.

Anonymous said...

Setelah membaca impian barua-barua fuckatan yang bersikap anti-Islam, maka jelaslah barua-barua ini adalah barua rasis yang sangat bangsat dan hina.

Anonymous said...

gerard pundeksamy adalah babi ternakan puak kafir harbi.

Anonymous said...

apa keja jabatan agama , ramai x solat, x pandai membaca alquran, waimah doa qunutpun x boleh baca,tulisan jawi kelaut bqanyak lagi kalu nak dilistkan sangat memalukan islam masa nak nikah masa raya.

bunbinban said...

Aku kagum dgn penyokong lebai2 dan mungkin antara yg komen lucah mencarut menghina terdiri dari lebai sendiri. Kebal sungguh dari dosa dan neraka apabila jadi ahli parti atau dlm surat beranak tertulis melayu....org kapir baru beri pandangan, terus tuduh PH nak hapuskan islam dan melayu....kahkahkah...apa jenis tengkorak la lebai ni. Ingat org islam dlm PH tu x berotak mcm korang ke?. Weii...korang mcm x caya kat institusi raja2 yg mana raja2 adalah ketua agama bagi negeri masing2. korang ingat raja buat dek je ke kalau islam di pinggir di hina. Kata pendokong institusi raja2 tapi x percaya pulak kemampuan raja2 dlm pertahankan islam. Baru cina kapir tu jadi menteri duit tapi cuba tengok, ketua polis, ketua tentera, pm, menteri dlm negeri bkn org islam?. Politik adu domba ni x sesuai utk parti yg ngaku lebeh islam dari org lain. Paham x barua CIA?kahkahkah...susah betul la bila jenis otak bercagu ni...kahkahkah...

Anonymous said...

bunbinban barua lebai PH..
Ha ha ha

Anonymous said...

Dah dari dulu anti islam tapi ramai lg menyokong. Ted seronok islam dihina dan diperangi secara terancang. Ted dan geng2 dia dlm bolk ni tukang jawab dan pertahankan apa yg dap buat. Allah beri petunjuk pada umat islam apa sebenarnya pakatan harapan.

Anonymous said...

apa nak buat sudah jadi amalan lebais.
tuan haji presiden pun sama.
presiden borek pengikut rintik.

Anonymous said...

Bunbinban komen panjang2 pun takguna sebab tetap barua dap. Kamu cakap ikut arahan tapi takda hasil. Sekarang ramai org kafir dah berani buat tuntutan
Untuk gangu urasan agama islam. Kami percaya kamu pun tahu tapi puak2 kamu tetap bela keras hati betul puak ph ni. Allah bagi telinga dngar allah bagi mata lihat allah bagi akal berfikirlag jng kerana kamu penyokong ph sampaykan yg tak baik pun kamu bela. Kamu akan dapat lihat apa kesannya sekarang ahmadih jakim tak boleh pantau lgbt diiktiraf pandai pulak mujahud kata dosa peribadi sedangkan lgbr dilaknati allah. Kenapa mudah sangat puak kamu kena tipu dng dap. Sekarang mereka tuntut lpas ni tindakan secara halus akan dijalankan. Apa perasaan kamu bila baca cadangan mereka. Takutlah pada allah jng takut pada dap

Anonymous said...

Sibodoh jahil murakkab mukarrab mukarrabah pn sibuk melayan ted manof haha

Anonymous said...

Kita merasa kasihan melihat kebodohan barua ternakan fuckatan berganda-ganda kerana barua-barua ini menghina, memburuk-burukkan dan menfitnah ajaran Islam, perjuangan Islam, parti Islam, ulama Islam dan umat Islam seolah-olah barua-barua fuckatan ini tidak akan mati. Orang lain sahaja yang mati.

Barua-barua ini percaya neraka adalah tempat berkelah dan bersuka ria.

Dan barua-barua bodoh ini fikir mereka boleh menggunakan wang neraka untuk shopping dalam kubur.

Kebodohan barua-barua fuckatan ini mengalahkan kebodohan lembu di padang rumput.

Anonymous said...

Kita kagum melihat balaci-balaci pakatan berlagak 'suci' sambil memaki hamun, menyumpah seranah dan menfitnah agama Islam, perjuangan Islam, ulama Islam, parti Islam dan umat Islam kerana balaci-balaci ini fikir dedak fikir dedak cap roket yang menjadi makanan babi adalah lebih penting dari segala-galanya.

bunbinban said...

Tau plak suh org takut kan Allah jgn takutkan DAP. Abis yg korang meroyan mcm cagu penuh dlm otak pehal. Sebagai umat Islam, wajib kita takut pada Allah. Jadi perlu apa takut dgn kafir punya permintaan. Dorang minta, kita kata no way!. tu kalau benda yg bercanggah dgn pegangan Islam tapi kalau x bercanggah dan tidak menyalahi undang2 negara maka bincang dan selesaikan dgn cara baik. Bukan duduk nganga 2 jam. hangguk hangguk, sengeh2 pastu buat statement'Kami puas hati dgn penjelasan Arul kanda dan kami bla bla bla...'tahap kepuasan hati tu sampai 2 kali pancut...kahkahkah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails