Monday, July 09, 2018

Tindakan Zalim PH,Walau Tiada Arahan Beku Akaun Famili Najib,

BNM Tidak Arah Beku Akaun Famili Najib

Apa tidaknya, bank pusat tersebut didakwa oleh SPRM konon ada mengarahkan tindakan pembekuan akaun ahli keluarga bekas perdana menteri itu termasuk salah seorang anaknya yang menghidap penyakit kanser tahap empat.
Namun perkara sebenarnya akhirnya terbukti apabila BNM didapati tidak pernah mengarahkan tiga akaun CIMB anak Najib iaitu Nooryana Najwa dibekukan, malah tindakan SPRM itu dipertikai kerana disifat bermotif peribadi.
Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Lokman Noor Adam berkata, pembekuan itu dengan turut melibatkan akaun Junior Sa­ver Adam Razak, anak Nooryana yang baharu berumur 10 bulan, dibuat tanpa asas perundangan sah.
Malah ujarnya, tindakan zalim itu jelas memperlihatkan kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang memerintah negara ketika ini amal konsep ‘Rule of the Jungle’ atau hukum rimba dan bukan ‘Rule of Law’ (kedaulatan undang-undang).
“Tindakan Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Mohd. Shukri Abdull yang sebelum ini dakwa pembekuan akaun tersebut adalah tindakan BNM sebenarnya penipuan, kerana jelas surat arahan itu telah dikeluarkan oleh SPRM.
“Ini adalah satu tindakan tidak wajar dan tidak berlandaskan perundangan yang sah sebaliknya lebih bermotifkan dendam. Apakah asas mereka beku akaun kanak-kanak ini dan kaitannya dengan siasatan kes 1MDB?
“Ia jelas menunjukkan kerajaan kini amalkan pemerintahan ‘Law of the Jungle’,” kata Lokman ketika ditemui di pekarangan Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur, di ibu negara pada hari ini. – Agensi/Mynewshub.TV

19 comments:

Anonymous said...

Ibnu
Senang menuduh ora Zalim.
SEDAR atau TIDAK kamu menzalami DIRI SENDIRI
Memfitnah dan mencari salah orang dulu kini dan selama
Ibu bagi kamu
Sebelum semasa dan selepas RAMADHAN
Sama saja.

SEMOGA ALLAH MEMBERI MASA dan KESEMPATAN BERTAUBAT BERTAUBAT BERTAUBAT DAN
MEMOHON MAAF DARI MANUSIA YANG KAMU FITNAH

Anonymous said...

Alhamdulillah dibekukan akaun..klu bekukan otaknya & bekukan otak ibnu hasyim sekali,guane??

Anonymous said...

buat malu kt lembu je si ibenu ni.

Anonymous said...

Depa ikut telunjuk dap.

Anonymous said...

Kalau gitu mereka beriman dengan keimanan dap. Muah3

ted manoff said...

Nii semua salah pas..pas yg suruh bank bekukan akaun najib..hanat punya pass..💰💸💲

Anonymous said...

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menafikan dakwaan pihaknya telah membekukan akaun cucu Datuk Seri Najib Tun Razak.

Penafian itu dibuat Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Seri Azam Baki.“Akaun cucu Najib tidak pernah dibekukan,” katanya ringkas ketika dihubungi Sinar Harian, sebentar tadi.

Terdahulu, anak Najib, Nooryana Najwa mempertikaikan tindakan kerajaan membekukan akaun peribadinya dan juga anaknya berusia 10 bulan selepas beliau selesai membayar jaminan untuk bapanya, semalam.

tak pernah ke jumpa ayat al-Qur'an : jika kamu mendapat berita dari orang fasiq…?

silokman adam tu kan fasiq penipu besar...

Anonymous said...

Yelah. Yg sokong depa pun cina kafir dan india kafir. Mereka melayu baru @ makhluq perosak

bunbinban said...

kahkahkah...a aa la. kalau di beku sekali otak ibnu ni sekali. WIN!. Koprang ada sekali time dorang ni siasat akaun famili najib nih?. korang tau berapa dlm acc anak beranak najib?. Korang tau x aku tanya nih. Kalau tak tau, duduk diam2, korang layan gambar2 lucah yg pakcik ibnu sponsor. kahkahkah...Memfitnah tu lagi zalim tau x. Tapi kalau kena tipu dek arul kanda tu bukan zalim tapi bangang..kahkahkah..BIar la SPRM dan badan2 yg berkenaan buat kerja dorang dulu. Kalau x salah, maka acc tu di benarkan semula. Susah. Dulu dah la kena tipu dek arul kanda skang dek lokman ni plak. Bangang sebelum PRU x abis lagi, dah dapat bangang baru plak. asyik nak kena tipu dek umno je la korang.

Anonymous said...

LAAA.... lOKMAN aDAM TU BODOHNYA SETARAF mAT mASLAN DAN hASSAN mALEK....JIKA DIA DIJADIKAN RUJUKAN MAKA ORANG YANG MENGGUNAPAKAI MAKHLOK INI PUN bodohNYA LEBIH KURANG lOKMAN aDAM JUGALAH.
tU LA KAWAN....JANGAN SUKA PUBLISH CERITA-CERITA BERUNSUR SEX KAT BLOG AWAK...OTAK JADI JUMUD!

I said...

Menciluk sikit... rasanya kalau bekukan akaun pun masih boleh hidup mewah dan berbelanja...duit cash banyak. Orang kaya jarang pergi kios atau atm. Dorang ada duit ...sentiasa. Tapi kalau bank bekukan akaun... aku pun tak jadi soal pun pasal dalam buku ada rm20.00 aje...dah tak boleh nk kuarkan....

Anonymous said...

Ya, sekarang baru aku tahu bahawa Ibnu Hasyim adalah penyokong TEGAR Najib yg berselindung di sebalik logo PAS. Ini membuktikan Najib dan PAS berpisah tiada....

Anonymous said...

Awak semua ada banyak pilihan undi:
1- PH --kurangkan bebanan rakyat
2- PAS -- sokong gologan jubah serban putar belit dan "jual" Agama Islam
3- BN -- parti tenggelam arah, dahulu pemimpin berebut bina kekayaan sendiri.

Jangan gaduh2... next pilihanraya kalau tak puas hati dengan PH pangkahlah BN atau PAS !

Anonymous said...

beku akaun baru sminggu dua je ni dah mcm orang giler meraung2 satu dunia... yg herannya yg tuna punya yang kena beku takde plak bising... yang orang lainplak yang meroyan2 dah knp???
lagi satu... baru seminggu je kot ke beku akaun tu..
yg rakyat selama ni dok kena segala macam tekanan yg kerajaan sblm ni buat ada dia kisah??? dia relax je kan...
baru seminggu je pun...relax lahhh

Anonymous said...

Itu cakap Lokman ..

Memang lah akaun anak kecil tapi boleh tak si emak keluarkan duit tersebut ? Selagi si emak boleh keluarkan duit maka itulah SPRM ada kuasa beku kan akaun cucu Najib.

Surat di keluar kan oleh SPRM.
Bank Negara yang beku kan akaun.
Semua orang tahu .. budak pejabat bank pun tahu .. yang boleh beku kan akaun ialah Bank Negara.

Jika arahan SPRM tanpa kes atau tak rasional .. Bank Negara tidak akan keluarkan arahan.

Ayat Lokman 'Rule of the Jungle’ adalah untuk menipu dan memperdaya ahli UMNO. Dulu asalkan penyokong PH buat perhimpunan, di situ juga lah ada pengacau dari balaci UMNO.

Ada sesiapa yang ganggu Lokman berhimpun ? Ada tak yang menyelit buat provokasi ?

Siapa yang memerintah cara jungle dan tidak ikut law ?

Anonymous said...

Ted manoff
#??????#

Anonymous said...

Ph adalah kerajaan rakus.
Penyokong Ph pula adalah pejuang fasik kemungkaran.

Anonymous said...

Penyokong Ph bapa segala fitnah dan kerosakan dalam negara ini. Mereka inilah yg akan menjual orang melayu di negara... rakyat jangan percaya terus pd mereka ini. Siasat dulu supaya tidak tertipu kali kedua. Kali pertama tipu manifesto pru14.janji nak buat itu dan ini untuk menyedapkan dan mengkhayalkan orang melayu akhirnya semianya itu auta semata. Sekarang mereka membawa berbagai cerita rekaan semata2 untuk melindungi kelemahan jereka mentadbir negara. Sepatutnya pkr yg dapat banyak portfolio menteri tetapi Pan yg menang sikit tapi dapat paling banyak peratusan kerusi menteri... ini mesti ada agenda yg tersembunyi yg tidak dapat dikesan oleh pkr...

Anonymous said...

Rakyat tak perlu tunggu pru15 kerana masa terlalu jauh utk sampai pru15. Dlm tempoh itu macam2 boleh berlaku yg nampaknya merugikan orang melayu dan islam di negara ini. Banyak sudah tindakan ph dap yg menekan kehidupan rakyat dan mencanggahi perlembagaan negara seperti isu bahasa melayu sebagai bahasa kebangsaan dinafikan. Isu islam sedikit demi sedikit diceroboh dan sudah ada suara2 sumbang ph dap untuk melemahkan agama islam sebagai agama persekutuan dan cuba mencemarkan kedudukan raja2 melayu yg melambangkan bangsa dan kebudayaan hidup orang melayu. Kalau kita lihat betul2 pemimpin2 ph kebanyakannya bukan darah orang melayu ttpi darah campuran. Ini sudah pastilah bagi.mereka rasa cinta pd kemelayuan itu amat sikit dan tidak akan merasa sensitif apabila timbul isu yg merendahkan2 dan menghina org melayu. Kalau ada pun org melayu yg membarisi kepimpinan dlm ph itu adalah mereka yg kecewa di dalam parti lama mereka. Dendam kesumat yg meluap2 dlm hati mereka dulu itu dimuntahkan dlm pru yg lepas kerana melepas dendam. Yang terkesan dari perbuatan mereka adalah orang melayu. Mereka merasa amat berpuashati dapat mengalahkan pemimpin mereka dulu yg juga parti melayu. Sekarang klu org melayu umno dan pas tidak boleh bersatu hati sudah pasti negara orang melayu akan terjajah dan akan diasak2 oleh bangsa yg suatu masa dulu dimanja2kan dan dibelai2 sayang kini sudah mula menunjukkan besar kepala mereka angkara pembelotan orang2 yg mendakwa bangsa melayu itu ttpi hati mereka membenci melayu. Mereka ini telah dirasuk dgn ide2 yg dibawa oleh bangsa lain dengan tujuan utk memecahbelahkan kesatuan melayu. Dasar pecah dan perintah mereka itu betul2 berjaya mereka apply dlm agenda mereka dan sekarang terbukti dapat menguasai negara ini. Mereka juga diperkuatkan dengan macai2 dan balaci2 pendedak yg sentiasa mempertahankan pemimpin2 ph seperti yg kita dapat baca melalui komen2 mereka dalam blog ibnu hashim ini dan malaysiakini. Inilah penyokong2 yg memainkan peranan menghancurkan kesatuan orang melayu. Dulu melayu ada pas dan umno tetapi dengan kebejatan golongan ini orang menjadi bertambah lemah apabila perpecahan melayu semakin membarah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails