Monday, July 09, 2018

Pun Kena Letak Jawatan CEO TV AlHijrah Berkonsep Islam.

Hasil carian imej untuk tv hijrah
Stesen televisyen berkonsepkan Islam berada dalam kalangan 10 terbaik di seluruh dunia.
BERUNDUR… TV AlHijrah mengumumkan peletakan jawatan Datuk Haji Izelan Basar sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) stesen penyiaran teresterial tersebut berkuat kuasa 3 Julai 2018.


Unit komunikasi syarikat tersebut dalam kenyataan di ibu negara berkata, sehubungan itu, Ketua Pegawai Operasi, Dr. A Bakar Sarpon sebagai pemangku CEO TV AlHijrah berkuat kuasa secara serentak pada tarikh yang sama.
lzelan yang dilantik sebagai CEO stesen berimej Islam pada 1 April 2016 itu namun tidak dedah alasan pengunduran dan ada penganalisis politik percaya ia disebabkan peralihan kuasa kerajaan selepas Pilihan Raya Umum (PRU) lalu.
Ini kerana TV AlHijrah dimiliki AlHijrah Media Corporation, sebuah syarikat milik kerajaan yang diletakkan terus di bawah Jabatan Perdana Menteri (JPM) dan dipantau sendiri oleh Menteri Hal Ehwal Agama di pejabat JPM.
Stesen berkenaan mula bersiaran pada 7 Disember 2010 atau 1 Muharam 1431 bersempena dengan Tahun Baharu Hijrah dan dipancarkan secara percuma dari Pusat Penyiaran TV AlHijrah di Kompleks Pusat Islam Kuala Lumpur.
Izelan sebelum itu ialah Penasihat Eksekutif Kandungan Ugama dan Pegawai Khas Pengerusi Astro dan beliau menggantikan Datuk Che Wan Alias Che Wan Abdullah yang telah tamat tempoh perkhidmatan pada 31 Mac 2016.
Ketika di Astro, Izelan bertanggungjawab dalam masa seminggu berjaya melahirkan Astro Oasis, saluran gaya hidup Muslim 24 jam pada 13 Oktober 2007 dan pernah juga terlibat semasa peringkat awal penubuhan TV AlHijrah.
Bekas penyampai berita ntv7 yang juga Pengarang Berita stesen itu memiliki pengalaman luas dengan penglibatan hampir 22 tahun dalam bidang penyiaran bahkan merupakan perintis kepada program berunsur keagamaan.
Antaranya pernah menjadi fenomena di negara ini iaitu Pencetus Ummah, Imam Muda, Ustazah Pilihan, Tanah Kubur, Jemputan Umrah, Khabar Haji, Salam Muslim, Pelayaran Islamik dan Ustaz Kazim – Kalau Dah Jodoh.
Sebelum ini, beliau pernah bertugas di Chase Manhattan Bank, Amanah Merchant Bank, Suruhanjaya Sekuriti, sebelum menyertai ntv7dan kemudian perunding kepada kandungan politik stesen satelit berbayar Astro.
Sepanjang perkhidmatannya, pelbagai pembaharuan dan kejayaan dilakar. TV AlHijrah malah dinobatkan sebagai TV Islam Terbaik Asia pada 2017 selain jalin kerjasama strategik dengan beberapa stesen TV Islam antarabangsa.
TV AlHijrah yang ketika ini memiliki lebih 200 staf itu juga muncul sebagai stesen penyiaran pertama melafazkan Ikrar Bebas Rasuah anjuran Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia akhir tahun lalu. – Agensi/Mynewshub.TV

Video

16 comments:

Anonymous said...

Jawab cepat Tod Monot!
Barua pecacai DAP, jangan ketinggalan
dedak masih ada..

Anonymous said...

Dulu tv adalah lidah dumno tetapi sekarang sudah menjadi lidah fuckatan.

Selepas ini tv mungkin akan menjadi tv biawak dengan lidah biawak liberal dengan agenda 'Islam' liberal.

Inilah akibat tv berada di bawah ketiak kera jaan. Jika kera jaan munafik, tv pun jadi tv munafik.

Anonymous said...

Ha ha ha sokong!
mana ted manoff (Tod Monot)? Kaki carut..
Ha ha ha.

Anonymous said...

Tod Monot dah lari dah..
Dedak kering Ke?
Keluarlah dari gang anti Islam tu.. Taubatlah..
Tuhan masih sayang kepada kamu.. yakinlah!

Anonymous said...

Jawatan kosong..jawatan kosong..hehe

Anonymous said...

Nasib baik letak jawatan..klu letak besar punya batu atas kepala..mampos teros..haha

Anonymous said...

tard manoffik adalah badut ternakan parti kafir harbi biaDAP.

Mentaliti anti-Islamnya ditentukan oleh kuantiti dedak cap roket yang disondolnya.

ted manoff said...

Takde kaitan pun dgn politik..tuan ibnu cuba main persepsi utk burukkan ph..dia nk beralih arah bkn sebab tekanan politik..anak dia nii pendukung kuat ph..anak dia selalu baca berita diastro awani..lawa beb ank dia..kalau lobaii pas tgk terangkat serban..KikikiKikiki 😎😎😎😊😁😂😀😝😜😝😜

bunbinban said...

Laaa..yg memangku tu kapir ke?. Punca letak jawatan pun x tau lgi lebai dah mula buat fitnah. Apa ke jenis islam yg lebai2 ni bawak?. Ntah2 letak jawatan sbb dia di lantik ceo tabung haji ke apa ke...yg melepas hadi awang gak...kahkahkah...tu yg susahnya bila dah jadi agen cia ni....kahkahkah..nak main taktik yahudi je, memfitnah....kahkahkah

Anonymous said...

Benar firasat hj hadi. Ph akan ditentukan oleh dap.

Anonymous said...

Ted tubuh melayu. Tp jiwa cina. Kuat fitnah dan adu dumba.

Anonymous said...

Aktivis LGBT Umum Letak Jawatan ‘Pegawai Akhbar’ Kepada Syed Saddiq

Anonymous said...

Numan merupakan presiden Kempen Pelangi yang menjadi tumpuan media kerana menganjurkan program “Iftar Gay” pada Jun 2017.

Awal hari ini, Numan membuat keputusan menolak tawaran sebagai Pegawai Akhbar Syed Saddiq.

Anonymous said...

Pegawai akhbar' Menteri Belia dan Sukan, Numan Afifi akan menyerahkan tugas untuk menguruskan akhbar dan media Syed Saddiq Abdul Rahman kepada Setiausaha Akhbar baharu yang akan dilantik secara rasmi dalam masa terdekat.

Numan berkata, beliau telah mengambil keputusan untuk hanya menolong Syed Saddiq secara sementara sebelum Pegawai Akhbar rasmi dilantik.

Anonymous said...

Nk try le anak ibnu hasyim..ada no tel??

Anonymous said...

Betul ckp awak..sbb bnyk mkn budu..bnyak cacing dlm kepala hotak hadi awang le dia byk berfirasat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails