Saturday, July 14, 2018

Parti Warisan Sekutu PH, Janji Bina Banyak Lagi Gereja Di Sabah.





BANGI, 11 Ramadan 1439H, Ahad – Kerajaan Sabah memberi jaminan kepada rakyat di negeri itu untuk membina lebih banyak rumah ibadat kepada komuniti bukan Islam.
Ketua Menterinya, Datuk Seri Shafie Apdal berkata, kerajaan yang ditadbir Parti Warisan Sabah (Warisan), akan menunaikan janji membina lebih banyak gereja.
“Saya memberi jaminan bahawa kerajaan negeri akan membantu membina gereja-gereja. Kita juga akan memberi elaun kepada pastor jika situasi kewangan negeri membenarkan,” katanya seperti dilapor portal The Star.
Mohd Shafie berkata, beliau telah mengadakan perbincangan berhubung perkara itu, bagi melaksanakan aspirasi dan harapan daripada kepimpinan baharu.
Mohd Shafie dilantik Ketua Menteri selepas memperoleh majoriti mudah 35 kerusi yang dimenangi Parti Warisan bersama sekutunya dalam Pakatan Harapan, PKR dan DAP serta enam ADUN daripada BN iaitu empat daripada UMNO dan dua daripada UPKO yang berpaling tadah kepada parti Warisan.

8 comments:

Anonymous said...

Pastikan anda mendapat sumber petikan berita di atas dari sumber sahih dan tepat (ingat, hadis pun ada yg palsu) kerana FITNAH apatah lagi yg berkaitan agama mendatangkan akibat yg buruk untuk duniawi kita mahupun ukhrawi kita. Jangan siar untuk menarik pembaca.....siarlah untuk mendalami agama Islam pembaca...

Anonymous said...

Lu sape,
buktikan perkara itu tak betul? Hujah lawan hujah. Lu tu kene belajar agama. Biar tahu konsep dakwah, islahn, menentang kemungkaran, menentang pemerintah zalim, thaghut...

Ibnu Hasyim said...

Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Lihat ini..

[Ibnu hasyim said...
Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.
July 11, 2018 at 5:11 PM ]
[ Ibnu hasyim said...


Korang sembanglah dulu,aku nk kongkek ni,mlm wajib buat anak.
July 12, 2018 at 11:49 PM ]
Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

Anonymous said...

Tahu ke apa itu hadith palsu

Anonymous said...

Itu pun tak tahu, bodoh. Pegi belajar lagi..

Anonymous said...

Kerajaan terengganu sekrg juga memberikan jaminan pelancong asing boleh berbikini semula demi meningkat income negeri. Malah kwsn pelancongan berbikini akan diperluaskan lagi.

Kami pengundi pas anak terengganu amat sedih

Anonymous said...

Sama sahaja rupanye pas ni.lahabau betul

Anonymous said...

Marah betul penyokong babi panggang.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails