Wednesday, July 11, 2018

Iktiraf UEC Dedah Penipuan Besar PH Iktiraf UEC Ded

Iktiraf UEC Dedah Penipuan Besar PH


SEPANJANG beberapa tahun sebelum Pilihan Raya Umum ke-14, Pakatan Harapan mengecam Datuk Seri Najib Tun Razak yang didakwa menjual negara kepada China.

Pelaburan langsung China di banyak tempat seluruh negara dikatakan penjajahan dan penyerahan kedaulatan negara kepada China.
Retorik yang menipu dan menakutkan rakyat ini menyumbang kepada kemenangan PH dalam pilihan raya yang lepas.
Rakyat menjangkakan kerajaan PH yang sangat kritis dengan pengaruh China ini akan lebih tegas dan melaksanakan dasar yang memelihara kedaulatan negara.
Malangnya, retorik anti-China itu hanyalah drama untuk menghasut rakyat membenci Najib dan kerajaan Barisan Nasional.
Sifat munafik ini terserlah apabila didedahkan sikap yang dahulu anti-China itu sekadar kempen anti-Najib dan bukan sebenarnya demi memelihara kedaulatan negara.
Pengiktirafan sijil peperiksaan sekolah Cina berdasarkan kurikulum asing UEC ialah bukti paling nyata sikap munafik ini.
Pengiktirafan UEC mungkin tidak melibatkan pelaburan infrastruktur berbilion dan menggemparkan seperti pelaburan infrastruktur China yang sering dimomokkan.
Tetapi pengiktirafan UEC berlandaskan bahasa Cina dan kurikulum negara asing ialah satu pencabulan terhadap identiti negara ini yang telah dinyatakan dalam perlembagaan.
Ia juga satu pengkhianatan terhadap pejuang awal negara yang menetapkan dasar-dasar pendidikan negara.
Pengiktirafan UEC akan mengubah landskap pendidikan negara apabila bahasa Melayu tidak lagi diletakkan sebagai syarat utama.
Kurikulum asing dari negara luar juga bermakna sistem dan syarat sedia ada seperti kelayakan kelulusan bahasa Melayu sebagai tidak relevan kerana boleh diatasi dengan syarat lain.
Pertubuhan pendidikan Cina sendiri telah dengan sombongnya mengatakan mereka tidak akan mengubah kurikulum UEC agar selaras atau mencapai tahap sistem pendidikan negara.
Kewujudan sekolah Cina sudahpun menjadi faktor yang menjejaskan perpaduan kaum apabila satu segmen masyarakat dididik dalam satu sistem yang asing.
Realitinya, sistem pendidikan Cina ini mewujudkan dan mengukuhkan satu sistem lain yang menyaingi arus perdana kehidupan masyarakat Malaysia.
Sistem pendidikan yang terasing inilah yang menyukarkan integrasi nasional dan hubungan harmoni anggota masyarakat berbilang kaum.
Kewujudan sistem pendidikan Cina ini terdiri daripada jaringan sekolah, pertubuhan dan parti-parti politik Cina yang menyokong satu sama lain.
Tidak keterlaluan kalau dikatakan mereka tidak menghiraukan identiti negara, bahasa kebangsaan dan ketetapan-ketetapan dalam Perlembagaan Persekutuan.
Sudah berkali-kali menjelang pilihan raya kita dengar persatuan pendidikan Cina ini mengemukakan tuntutan melampau kepada kerajaan.
Matlamat mereka hanyalah kepentingan sempit mereka sendiri tanpa memandang langsung pada kontrak sosial yang telah membenarkan keberadaan mereka di negara Malaysia ini.
Pengiktirafan UEC yang mengancam keutuhan identiti negara kita ini telah membuktikan sikap hipokrit PH dalam isu kedaulatan negara.
Terbukti retorik mereka kononnya menentang “penjajahan China” hanyalah slogan palsu.
Selepas mendapat kuasa, perkara paling awal mereka lakukan ialah merobek asas negara ini dengan mengiktiraf sijil UEC. – Mynewshub.tv

23 comments:

Ibnu Hasyim said...


Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Lihat ini..

[Ibnu hasyim said...
Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.
July 11, 2018 at 5:11 PM ]

Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

Anonymous said...

KENAPA IBNU HASIM SEKARANG PRO BN?

Ibnu Hasyim said...

Buktikan aku pro BN? Tuduhab biar ada bukti. Kalau anak lelaki, sila beri nama alamat & no telefon, kita berurusan terus.

Takde apa-apa, perbincangan baik cara Islam. Pada saya itu dakwah.

Anonymous said...

SENDIRI PUNYA BLOG TAKKAN TAK TAHU? NAK BUKTI APALAGI? ENTRY BLOG SABAN HARI HENTAM PH? BAGI NO TEL BIAR AKU CALL!

Ibnu Hasyim said...

Tunjukkan ayatnya yang mengatakan aku BN?

Anonymous said...

Oi ibnu si bodoh hasyim!!!zaman umno bn dl uec dh ada..klu masukkan kpala dlm burit mak ko..tgok dlmnya..ada uec x?,..dh tua2 bodoh.kecik xnk mampos..menyakitkan hati & menyusahkan mak bapa je ko ni

Anonymous said...

I bn u hasyim..haha..bodoh sial..mampos ar ko

Anonymous said...

Senang punya analogy. Hentam ph bererti sokong umno. Mengong.
Ph patut dihentam kerana dalam urat mengalir darah chauvinist cina. Talibarut dap dan hulubalang dap.

Anonymous said...

Tidak ada salahnya Ibnu Hasyim sorang yg pro-BN walaupun hakikinya dia pro-PAS. Saya dan ramai lagi kekawan juga pro-BN dan pro-PAS selepas janji-janji PH semuanya ternyata palsu dan klentong belaka. Ayuh di PRK Kandis nanti, kita ramai-ramai tong-sampahkan PH sebagai bukti kita benar-benar tolak pengiktirafan UEC.

ted manoff said...

Ko nii dah kenapa hah..ko undi bn tapii tuntut janji dgn ph apakejadahnya..najib sendiri srh rakyat tuntut janji..slh satu janji ph ialah tangkap najib dn ia telah pun ditunaiikan..

Anonymous said...

Barua bangsat 7:25 pm ini adalah contoh barua-barua yang diupah oleh musuh Islam untuk menfitnah, memburuk-burukkan dan menghina ajaran Islam, perjuangan Islam, ulama Islam, institusi Islam, jemaah Islam dan umat Islam yang cintakan Islam.

Kita yakin barua-barua kafir ini sedang berusaha untuk mencetus konflik antara umat Islam dan puak kafir.

ted manoff said...

Tuan ibnu yg saya hormati..jelas disini tuan ibnu berflip flop dlm hal sokongan terhadap bn..ambil artikel org lain kemudian ubahsuai tajuk utk hentam ph..bila beri bukti cari plk alasan lain..

Anonymous said...

Barua bodoh sombong 6:02 pm dan 6:29 pm (barua yang sama) ternakan pakatan adalah pengecut kerana bersembunyi di belakang laptop @ h/ fon menfitnah tuan ibnuhasyim tetapi barua pengecut ini takut untuk bertanggung jawab ke atas komennya sendiri.

Jika barua ini berani, kita cabar barua ini memenuhi cabaran tuan ibnuhasyim.

Anonymous said...

Wah barua dedak roket 7:27 pm adalah pesakit mental.

Abang besar roket tak malukah mengupah pesakit mental menfitnah pihak lawan?

Anonymous said...

tard manoffik,

Ko nii dah kenapa hah..ko undi pakatan tapii tuntut janji dgn BN apa kejadahnya .. Semua rakyat berhak tuntut janji pakatan..Di antara janji pakatan ialah hapuskan tol, turunkan minyak kepada RM1.50 seliter, PTPTN, mengurangkan beban rakyat ... bla ... bla ... bla ... tetapi malangnya semua janji pakatan belum pun ditunaiikan..Semua janji pakatan adalah kencing yang hancing sahaja.

Anonymous said...

Kita sokong tuan ibnuhasyim mendedahkan semua kejahatan, kelemahan dan kezaliman rejim pakatan terhadap agama Islam dan umat Islam dll supaya semua umat Islam sedar dan kembali kepada Islam dan bersatu padu menyokong dan mengundi parti Islam PAS untuk menggulingkan rejim pakatan dalam PRU15.

Jika PAS berjaya menubuhkan kerajaan persekutuan, PAS boleh melindungi agama Islam dan hak umat Islam dan rakyat dan negara ini.

Ibnu Hasyim said...

Alllahu Akbar! Kita akan teruskan perjuangan kiata.
Biarkan anjing menyalak, kabilah akan tetap berjalan terus!

Anonymous said...


Jika rejim pakatan melakukan kesalahan, salahguna kuasa, penindasan, kezaliman, penindasan atau penipuan dll, blog ibnuhasyim wajar mendedahkan semua itu kepada rakyat.

Komen-komen barua pakatan seperti tard manoffik menunjukkan puak pakatan tidak menghormati kebebasan bersuara !

Sejak bila barua-barua pakatan beri bukti?

Sudah bertahun aku membaca artikel dan komen di blog ibnuhasyim dan aku dapati barua-barua pakatan hanya menulis komen yang mengandungi pelbagai fitnah @ dakwaan karut tanpa bukti. Aku ulangi sekali lagi barua pakatan menbuat dakwaan karut marut tanpa bukti.

Anonymous said...

Ape ke jadah nak iktiraf uec. Ikut je lah sistem sini. Di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung.
Yg peliknya puak ph boleh sokong pulak. Ni pengkhianat namanya. Majoriti melayu tolak, ph pulak yg sokong.

Anonymous said...

Sejarah pan ialah menolak kepimpinan tghh. Sekarang pelopor melayu baru yg jadi barua dap. Org melayu asal kena tolak melayu baru yg jd barua dap. Masa dlm pas, mereka tak tahan daulat, kepanasan. Dengan dap mereka selesa dan ngam kamcing. Mereka ada mesyuarat secara sembunyi ngan dap. Tindakan mereka disenangi dap. Org melayu, selain ph, tidak mereka senangi terutama lebai2 yg berserban. Bengkak biji mata mereka nengok org berserban.

Anonymous said...

Sebilangan Melayu munafik suka menjilat pemimpin kafir harbi dan memuliakan agama kafir dan kaum kafir dan menghina ajaran Islam, ulama Islam dan perjuangan Islam dan umat Islam.

Jika orang Melayu beriman pada Allah dan RasulNya, mereka tidak akan bersekongkol dengan musuh Islam.

Anonymous said...

Inilah yg pernah berlaku suatu masa dulu bila pas bekerjasama dgn dap. Habis semua masa tu hadi awang akur dgn arahan ambiga turun kl bikin kacau.

Anonymous said...

Barua dedak roket 11:24 pm telah menulis komen untuk menfitnah PAS.

Fakta:

PAS berkerjasama dengan DAP untuk menggulingkan BN kerana DAP bersetuju untuk menghormati Islam dan hak umat Islam.

Sebaik sahaja DAP menunjukkan permusuhan terhadap Islam dan umat Islam dengan menghina ajaran Islam, PAS telah membatalkan kerjasama dengan DAP sebab PAS mengutamakan Islam.

Sebaliknya barua 11:23 pm berterusan makan dedak roket dan menjad barua DAP.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails