Thursday, July 12, 2018

Golongan Sampah. Tidak Kenal Baik. Tidak Ingkar Mungkar..

Hasil carian imej untuk golongan sampah
Mati orang baik, tersisa golongan sampah
لَا تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّى يَأْخُذَ اللَّهُ شَرِيطَتَهُ مِنْ أَهْلِ الْأَرْضِ، فَيَبْقَى عَجَاجٌ لَا يَعْرِفُونَ 

مَعْرُوفًا، وَلَا يُنْكِرُونَ مُنْكَرًا
"Tidak berlaku kiamat, sehingga Allah mengambil orang-orang baik dalam dari penduduk bumi. Maka tersisalah golongan-golongan sampah. Mereka tidak mengenali kebaikan dan tidak mengingkari kemungkaran"
(Hadis riwayat Ahmad)
Antara petanda hampirnya kiamat adalah:
  • Ramai orang baik dimatikan. Menyebabkan kebaikan menjadi janggal dan orang-orang baik yang masih berbaki menjadi tersisih.
  • Orang-orang jahat dibiarkan hidup ramai dan membiak menjadi sampah sarap dunia. Mereka menjadi pelaksana kepada kecelakaan-kecelakaan di ambang berlakunya kiamat.
  • Dari senario itu, kejahatan mendominasi hidup manusia. Lantas mereka menjadi golongan yang anti dengan kebaikan serta mendukung cara hidup yang batil.
Sungguh, kita berada di zaman yang dahsyat.
ABDUL MU'IZZ MUHAMMAD
Ketua Urusan Ulamak
PAS Kawasan Klang
11 Julai 2018 - HARAKAHDAILY 11/7/2018

29 comments:

Anonymous said...

Patutlah hadi hidup lagi. Penyembah demokrasi ciptaan yahudi. Pemecah umat dgn membahagi pengikut melalui parti. Menipu ahli dgn menjanjikan negara islam melalui cara undi ciptaan yahudi. Semoga pjg umur para ahlinya

Ibnu hasyim said...

Wah,barua2 parti suci berfatwa lagi!ibarat sampah parti lebai malang sdh tidak berharga lagi.malam jumaat datang lagi !Mlm sesuai kongkek bini, yg takde bini sabun sebagai penganti !

Anonymous said...

Orang lain umor panjang tanda jahat...lobai pas umor panjang kerana tuhan sayang...putarbelit pon tuhan sayang..

Anonymous said...

Setahu aku kiamat berlaku selepas imam mahadi datang...hadis ni menjelaskan orang beriman dimatikan apabila hampir kiamat...

Orang beriman plak bukan kaki putar belit mcm lobai pas....tak tonggang ugama untuk kepentingan diri....

Anonymous said...

Tawaran RM100k untuk bawa balik Jho Low masih terbuka

12 Jul 2018, 4:10 petang (Dikemaskini 12 Jul 2018, 4:17 petang)

A A
Anggota parlimen Kepong Lim Lip Eng mengingatkan tawaran RM100,000 bagi sesiapa yang dapat membawa balik hartawan buruan Jho Low ke Malaysia masih terbuka.

“Tawaran ini masih terbuka, dan penaja amat gembira untuk memberi habuan kepada pihak yang dapat membawa balik Jho Low bagi berdepan pengadilan terhadapnya,” kata Lim dalam kenyataan hari ini.

Lim bulan lalu berkata seorang penaja yang enggan mendedahkan identitinya bersedia membayar habuan itu bagi berdepan sistem keadilan negara ini, susulan dakwaan penglibatannya dalam skandal 1MDB.

Lokasi hartawan Pulau Pinang itu setakat ini masih belum jelas. Beliau sebelum ini dilaporkan berada di Macau sebelum bergerak ke China semalam.

Seorang pegawai kerajaan negeri China hari ini bagaimanapun menyangkal laporan itu.

Low adalah individu penting dalam siasatan skandal 1MDB.

Dia didakwa menggunakan wang 1MDB antara lain untuk membeli kapal layar mewah bernilai kira-kira RM1 bilion, barangan kemas untuk model Australia Miranda Kerr dan rantai dengan berlian merah jambu bernilai AS$27.3 juta kepada isteri Malaysian Official 1 (MO1).

Anonymous said...

Cibai la. Camna ko boleh tahu haaa?
Takjalan nampaknya ana punya kelentong. Kena pikir cara lain ni. Rakyat semakin bijak

Abd muizz
Pas klang

Anonymous said...

Sikap tidak sensitif penganjur Anugerah Pencapaian Kecemerlangan Agro Malaysia di Sekolah Pay Fong, di sini, malam tadi menyebabkan beberapa wartawan beragama Islam dan Hindu hampir termakan daging babi.

Lebih mengecewakan, tiada seorang pun wakil pihak penganjur memaklumkan jenis hidangan di atas meja itu, sebelum wartawan beragama Islam yang hadir membuat liputan duduk semeja bersama wartawan bukan Islam.

ted manoff said...

ABDUL MU'IZZ MUHAMMAD
Ketua Urusan Ulamak
PAS Kawasan Klang
11 Julai 2018 - HARAKAHDAILY 11/7/2018


Siapa mamat nii tuan ibnu..xkenal pun..kikiki..🐷

Anonymous said...

Ulama adalah lambang iman dan harapan umat, yang memberikan petunjuk hanya dengan aturan Islam. Mereka mewarisi sifat dan tingkah laku Nabi Saw dalam keterikatannya terhadap wahyu Allah.
Nabi Saw bersabda: Sesungguhnya perumpamaan ulama di bumi adalah seperti bintang-bintang di langit yang memberikan petunjuk di dalam kegelapan bumi dan laut. Apabila dia terbenam maka jalan akan kabur. [HR. Ahmad].

Anonymous said...

Segala hal urusan ulamak..hal2 ilmu saya lah yg uruskan. Contoh kalau sape nk jadi ulamak saya interview. Saya bagi surat. Saya tukang sign. Kalau tak..usah harap la nk jadi ulamak. Sekian penjelasan saya yg suci ikhlas.

Abd Muizz
Ketua urusan ulamak.

Anonymous said...

Seseorang yang melakukan fitnah yakni menuduh seorang muslim, padahal tuduhan itu tidak berdasarkan fakta dan kenyataan, apalagi tidak ada saksi dan bukti, maka tuduhan itu akan membawanya kepada keburukan di hari kiamat.

Anonymous said...

ibenu bin barua (sebab suka guna word barua). genetik kot. confirm syurga esok-esok!

Anonymous said...

Klu ko nk tau..dia ada 3 kedai mesin kuda kt klang..nk amoy china pn bleh cari dia..xmalu mengaku geng2 ulamak..sape bg title ni

Anonymous said...

Sesungguhnya orang-orang yang derhaka, mereka selalu tertawakan orang-orang yang beriman. Dan apabila orang-orang yang beriman lalu dekat mereka, mereka mengerling dan memejam celikkan mata sesama sendiri (mencemuhnya).
Dan apabila mereka kembali kepada kaum keluarganya, mereka kembali dengan riang gembira; Dan apabila mereka melihat orang-orang yang beriman, mereka berkata: “Sesungguhnya orang-orang itu adalah golongan yang sesat!” Pada hal mereka tidak diutus untuk menjaga sesat atau tidaknya orang-orang yang beriman itu”.

Anonymous said...

Ibnu hasyim=babi..contoh ayat:haram makan ibnu hasyim,:kata abd muizzzz muhamad ketua pom pom kutip ulam dalam semak

Anonymous said...

Sg kandis pe cite wak??len mcm je..kt perlis tu wak..ada sorang tu..ke hulu ke hilir semua org xnk..tp pas babi pukimak haramjadah bleh ofer kt mamat ni..haramjadah btol lah

Mokhtar senik said...

Jom jadi bangang bersama pas

Anonymous said...

Ini bukan bahasa tuan ibnu yang asli.

Anonymous said...

Buktikan putar belitnya.

Anonymous said...

Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming menggunakan masyarakat Cina sebagai perisai politik dan justifikasi bagi kelakuan buruk beliau dalam satu rakaman ceramah di mana beliau berseloroh tentang kematian Tun Dr Mahathir Mohamad dan mengatakan beliau akan bermain mahjong dengan bekas perdana menteri Singapura, mendiang Lee Kuan Yew, selepas kematiannya kelak.

Biadap juga nga dgn ketuanya.

Anonymous said...

Kit Siang Ahli Parlimen Gelang Patah, secara terbuka menyatakan beliau kecewa dengan titah Yang di-Pertuan Agong itu.

Biadap sungguh kit siang dengan Yang di Pertuan Agong.

Anonymous said...

Penasihat DAP, Lim Kit Siang menyeru Ketua Menteri Sabah dan Sarawak Sabah supaya mengesahkan pandangan bahawa Persekutuan Malaysia bukan dibentuk untuk menjadi sebuah negara Islam pada tahun 1963.

Beliau yang juga pemimpin Pakatan Harapan berkata, Sabah dan Sarawak perlu juga menyokong pandangan bahawa banyak negara yang majoriti penduduk beragama Islam tidak menjadikan Islam sebagai agama rasmi.

Macam menghasut je.

Anonymous said...

Hadi wang juga dalam satu rakamannya pernah bermimpi jumpa arwah nik aziz kudung kaki sebelah. Dipimpin oleh karpal singh.
Dgn mimpi hadi ni dpt disimpulkan bhw..pas dan dap pernah kamceng sama2 up dulu.

Ibnu Hasyim said...

Lagi guna nama Ibnu Hasyim Untuk mencarut.

Ibnu hasyim said...
Wah,barua2 parti suci berfatwa lagi!ibarat sampah parti lebai malang sdh tidak berharga lagi.malam jumaat datang lagi !Mlm sesuai kongkek bini, yg takde bini sabun sebagai penganti !
July 12, 2018 at 8:14 PM

Al-hamdulillah. Inilah antara cabarab dalam berdakwah.

Anonymous said...

Ini pon yg tiruan...tapi dah dketahui ibnu hashim orang pas otak blues setanding dgn nasharudin al germany ...

Anonymous said...

Wakil akhbar melayu tidak membuat pengesahan akan hadir...hanye wartawan bukan melayu yg sahkan..

Anonymous said...

Pas hanye nak 5 negeri dan 40 kerusi parlimen...yg lain2 kita bagi umno...

Nak jatuhkan najib kena tunggu pru....biar pon najib lakukan jenayah...

Doj saman prompak 1mdb ....campor tangan negara asing...

Pas nak jadi penasihat kerajaan...

Seblm pru...pas tak boleh kerjasama dgn dap kerana dap anti islam...

Lepas pru...pas sedia kerjama dgn dap..

Mula2 pas nak bentang hudud...umno dah setuju....Tetiba jadi pindaan RUU 355 ...
Pindaan RUU 355 untuk perkasakan mahkamah syariah...lepas tangguh tangguh lagi...akhirnye RUU 355 ghaib...sekarang timbul lagi cerita RUU 355

Anonymous said...

Delete aje komen yg biadap..

Anonymous said...

Anon 11:28

Usah lah di ungkit kata2 hikamah tuan presiden kami. Kata2 beliau sekejap kiri skjp atas skjp blkg..amat memeningkan kami. Sebahgian besar dari kami ahli pas generasi pelajar universiti tgh menunggu agar tghh mengmbil langkah berani meletak jawatan atas kegagalan dia membawa pas ke puncak kuasa putrajya. Berpuluh tahun kami kena tipu. Orang2 tua pas bolehla dia putar.
Najib yg kalah pun sanggup berundur memberikan peluang kpd org lain. Semoga tghh juga mengmbil tindakan yg sama. Beri pimpinan kpd kami org muda pas.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails