Tuesday, July 10, 2018

Apa Salahnya Pulau Pinang Jadi Bandar Kristian? – Dr Ariffin Omar



Senator lantikan parti DAP, Senator Dr. Ariffin S.M Omar berpandangan bahawa tiada apa yang perlu dirisaukan jika Pulau Pinang menjadi Bandar Kristian. 

Beliau mengatakan demikian ketika menjawab persoalan yang ditimbulkan oleh Senator Tan Sri Dato’ Seri Dr Ibrahim Abu Shah, yang menimbulkan perbahasan mengenai aktiviti evangelisme dalam negara.

Rekod Hansard perbahasan yang berlangsung pada 19hb April 2017 di Dewan Negara itu turut mencatatkan Tan Sri Dato’ Seri Dr Ibrahim Abu Shah mendedahkan perihal Pulau Pinang yang mempunyai komuniti Evangelis Kristian yang pesat berkembang serta mempunyai hubungan rapat dengan gerakan Evangelis Kristian dunia.
Selain daripada itu, beliau juga menyentuh tentang satu cadangan yang dikatakan dibuat pada tahun 2011 untuk menjadikan Pulau Pinang, Bandar Kristian dan Kristian ‘agama rasmi’ negara. 

Dr Ariffin kemudiannya mencelah dengan berkata, “Apa salahnya kalau Penang hendak dijadikan Christian City, kena ubah Perlembagaan Pulau Pinang.”
Parti DAP baru-baru ini dilanda kontroversi kerana pendedahan yang membongkar terdapat dakyah Evangelis Kristian dalam agenda politik mereka. 

Isu ini timbul setelah seorang pakar akademik kajian politik, Dr Kamarul Yusoff, mendedahkan isi kandungan buku ‘Becoming Hannah’ yang ditulis ahli DAP, Hannah Yeoh merangkap ADUN Subang Jaya dan Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor.(menara.my)


Tambahan
Saturday, June 10, 2017

APA SALAHNYA KALAU DAP JADI KERAJAAN MALAYSIA, TANYA PENYOKONG PARTI MAT SABU... MEMANG SALAH, SALAH BESAR!!!

Kelompok Melayu penyokong Pakatan Harapan, majoritinya dari PAN seringkali berhujah mengatakan, PEMBOHONG BESARLAH UMNO yang bukan Melayu boleh menjadi Perdana Menteri dan memerintah negara ini. 

Hujah mereka ialah, Malaysia mempunyai perlembagaan. Dan Perlembagaan itu memerlukan persetujuan daripada DYMM Yang Di-Pertuan Agong untuk dipinda.

Yang mereka tidak sebutkan ialah, hak penggubalan perlembagaan boleh dilakukan apabila sesuatu pihak yang menang di Parlimen menguasai dua pertiga majoriti. Manakala kuasa mutlak DYMM Yang Di-Pertuan Agong pula telah 'dimansuhkan' oleh Dr. Mahathir sebaliknya kuasa-kuasa baginda menjadi terhad dan di bawah nasihat Perdana Menteri.

Dr. Mahathir semasa krisis perlembagaan sebanyak dua kali pada tahun 80-an dan 90-an telah meminda hak-hak dan kuasa-kuasa sultan, kononnya agar kedudukan Sultan-Sultan Melayu tidak dihina apatah lagi institusi kesultanan hanyalah bersifat Raja Berperlembagaan di Malaysia, bukannya berkuasa mutlak fuedal lagi walaupun sebenarnya pindaan tersebut mempunyai kepentingan lain. 

Dan pindaan tersebut dibuat pada ketika Mahathir memperolehi mandat dua pertiga majoriti di Parlimen.

Untuk membentuk kerajaan pada peringkat persekutuan, jumlah majoriti kerusi parlimen yang perlu untuk dimenangi adalah sekurang-kurangnya 112 kerusi. Bagaimanapun, jumlah tersebut hanya boleh membentuk kerajaan yang tidak stabil kerana kelebihannya hanya 1 kerusi yang pada bila-bila masa sahaja boleh hilang, sama ada menerusi cara melompat parti atau meninggal dunia atau bersara atau muflis atau disabitkan dengan kesalahan jenayah dan dihukum penjara setahun atau didenda lebih RM2000.

Bagaimana pula dengan hujah Melayu penyokong-penyokong Pakatan terutama dari PAN yang cuba menegakkan pendapat kononnya bukan Melayu atau lebih tepat lagi DAP tidak boleh menjadi Perdana Menteri di Malaysia.

Seperkara yang sangat jelas ialah, tidak ada sebarang klausa dalam mana-mana peruntukan Perlembagaan Malaysia yang menyatakan hanya orang Melayu yang beragama Islam sahaja boleh menjadi Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kabinet mahupun Speaker Dewan Rakyat. Jawatan-jawatan politik tersebut terbuka kepada mana-mana pihak yang berjaya memenangi PRU dan mendapat konsensus daripada rakan-rakannya di Parlimen.

Bagaimana pula dengan Pakatan Harapan yang diterajui oleh DAP?

Katakanlah pada PRU-14, PKR berjaya menguasai 40 kerusi, PAN 20 kerusi, Cap Bunga 15 dan DAP 43, ini bermakna mereka akan menguasai 118 kerusi dan layak membentuk Kerajaan Persekutuan. 

Dalam gabungan tersebut, parti manakah yang paling dominan? Sudah tentulah DAP.

Apakah jawatan yang selayaknya untuk DAP? Adakah DAP akan mengambil risiko dengan menuntut jawatan Perdana Menteri? Yang pasti, peruntukan jawatan Timbalan Perdana Menteri adalah untuk DAP.

DAP sudah acapkali menerusi mulut Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng menyatakan, mereka tidak akan menuntut jawatan Perdana Menteri. Kita terimalah penafian tersebut. Tetapi DAP tidak pernah menafikan, mereka mengidamkan jawatan Speaker Dewan Rakyat. 

Kenapa Speaker Dewan Rakyat?


Kerana kuasa Speaker yang akan menentukan apa-apa usul dan soalan yang akan dibawa ke dalam persidangan dewan. Kuasa Speaker jugalah yang akan menyekat serta menghalang mana-mana usul atau soalan yang boleh mengurangkan kredibiliti kerajaan.



Itulah yang berlaku di Dewan Undangan Negeri Selangor dan Pulau Pinang. Di Selangor, pada PRU lalu, DAP menang 15, PAS 15 dan PKR 14. PKR diperuntukkan jawatan Menteri Besar menerusi sokongan kuat dari PAS. Bagaimanapun, jawatan Speaker DUN Selangor milik mutlak DAP. Dan kerana itulah, sebarang usul berkaitan hal ehwal Islam dan Melayu tidak pernah dibenarkan dibahaskan dalam DUN. 

Apatah lagi Speakar DUN Selangor terpalit dengan isu evangelist yang cuba dinafikannya tetapi akhirnya terpaksa mendiamkan diri setelah terbukti menerusi penganjuran Jerusalem's Jubilee yang mendapat sokongan secara tidak langsung tetapi berjaya dibatalkan oleh pihak berkuasa Malaysia walaupun pada tahun lepas, ianya berjaya dianjurkan tanpa sebarang tentangan.

Di Pulau Pinang, DAP menguasai sepenuhnya malah hal ehwal yang membabitkan agama Islam pun, dicampuri oleh DAP. DAP berlakon konon-kononnya bermurah hati memberikan bantuan yang besar kepada institusi agama Islam di negeri itu walaupun sebelum ini, peruntukan daripada Kerajaan Pusat untuk diagih-agihkan kepada institusi agama Islam di Pulau Pinang, disekat-sekat, malah dipertikaikan kerana kononnya tidak adil kepada agama-agama lain yang diiktiraf oleh Persekutuan. 

Dari peruntukan yang sama jugalah, tahun ini, DAP mendabik dada kononnya mereka membela Islam lebih berbanding Kerajaan Persekutuan yang didominasi UMNO. Seandainya trend 2008 dan 2013 berterusan dengan DAP memperolehi sokongan lebih 90% daripada masyarakat pengundi Cina, sasaran DAP untuk menguasai sekurang-kurangnya 50 kerusi Parlimen akan berjaya. 

Dan dengan andaian, parti-parti lain dalam Pakatan Harapan juga boleh menang, kemenangan parti-parti tersebut tidak akan melebihi DAP kerana pembahagian kerusi yang akan melebihkan DAP berbanding PKR, PAN apatah lagi Cap Bunga yang masih terlalu baru.

DAP akan menjadi sangat dominan sebagaimana UMNO di dalam Barisan Nasional.  Dan kemungkinan-kemungkinan berikut boleh berlaku. 

1. Jawatan TPM dipegang oleh DAP. 

2. Wakil-Wakil Rakyat DAP akan menguasai pelbagai Kementerian dan menguasai portfolio-portfolio penting sebagaimana yang kita boleh tengok di Pulau Pinang dan Selangor termasuklah Kementerian Kewangan, Kementerian Pelajaran, Pengajian Tinggi, MITI, KPDNKK dan sebagainya.

3. Speaker Dewan Rakyat adalah hak mutlak DAP

4. CEO dan Pengarah-Pengarah GLC juga akan dilantik dari kalangan DAP.



Perdana Menteri akan kekal dari kalangan orang Melayu tetapi nasibnya tidak ubah seperti boneka yang tidak ada sebarang kuasa sebagaimana yang berlaku di Perak pada tahun 2008 sehingga Februari 2009 menerusi perlantikan Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak tetapi segala tutur kata dan keputusannya datang dari Ngeh Kor Ham dan Nga Kor Ming.

Kalau sekarang pun, tanpa penguasaan jawatan-jawatan penting dalam GLC atau Kementerian, rakyat dan kerajaan perlu akur dengan tuntutan termasuklah kenaikan harga barang dan perkhidmatan memandangkan mereka menguasai jaluran perniagaan dan perdagangan, bagaimana pula sekiranya mereka menguasai fungsi-fungsi penting sebagai pembuat keputusan dan dasar?

Adakah taktik menyalahkan UMNO akan berterusan berlaku sebagaimana di Pulau Pinang dan Selangor masakini bagi menutup kejalangan DAP yang dibantu oleh segelintir Melayu yang lapar kuasa dan cuba berperangai Liberalis?

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Walaupun tulisan-tulisan ini agak lama, tetapi baik untuk direnungkan sekurang-kurangnya untuk membuka minda pembaca.

56 comments:

ted manoff said...

Fake news..akhirnya semua slh dap...sejak umno tumbang dan pas klh teruk semasa pru14 lalu mcm2 berita tk benar timbul..zaman bn dulu kristian tk berkembang kerr..mubaligh2 dan lobaii2 kita hanya tahu kawin 4 saja suruh berdakwah mls..maaf ckp mubaligh2 kita yg berdakwah dimasjid hanya tau mkn minum saja..semua nk free..pendakwah kristen masuk keluar hutan disarawak berdakwah dan hasilnya byk kaum2 pribumi disana masuk kristian..ulamark2 pas hanya tahu main teloq saja..

ted manoff said...

PELITA HIDUP RADIOFM...nii slh satu cara pendakwah kristen berdakwah..cuba tuan ibnu dengar..pergi fb radio nii tgk video memuji yesus dgn tarian moden..salah pas..????

ted manoff said...

Roh kudus..

Anonymous said...


ITU LAH ....

LAIN KALI NAK BUAT PERSEMPADANAN SEMULA UNTUK PECAH UNDI FIKIR APA JADI 20 TAHUN AKAN DATANG ..

KALAU NAK MENANG JANGAN TAKUT KAN PENGUNDI DENGAN DAP SEBAB PENGUNDI LEBIH TAKUT PADA PERASUAH DAN PEMBELIT AGAMA.

SEKARANG TOLONG JAWAB APA SALAHNHA PULAU PINANG BANDAR KRISTIAN ? DALAM OLOK-OLOK ADA JUGA DAP BAGI PERUNTUKKAN UNTUK AGAMA ISLAM. PADAHAL DAP BOLEH BEDAL UNTUK BELI KERETA MEWAH ATAU BELA PEREMPUAN SIMPANAN.

Anonymous said...

tahniah la kat gang najib.... ubah macam2
bawak masuk macam2... segala macam beban pastu bila kalah...
segala macam sampah yg ganti nak kena cuci & sapu

Anonymous said...

Rupanya,tot monot itu seorang Kristian.
Kalau begitu takpalah, kamu tak pilih Islam. Itu hak kamu.
Cuma jangan sebut 'mubaligh kita' kerana kamu maki hamun siang malam ulama Islam, PAS, badan yang berbau Islam, tahfis dan orang yang berdakwah.

Nama kamu pun bukan nama Islam. Sekarang ni memang banyak spesis begitu lahir di kalangan Islam tapi tak nak sebut nama Islam. Awal-awal lagi mereka sudah kalah dalam serangan psikologi musuh-musuh Islam. Malu nak sebut Islam.

Kalah sebelum bertarung. Maka tidak heran bila mereka awal-awal lagi mereka bangga jadi penjilat juboq DAP. Jangan lupa bila sebut nama spesis jahat ini, sebutkan sekali 'jilat juboq DAP atau Lim Guan Eng'. Mereka bangga begitu.

Ha ha ha .

Anonymous said...

Ada pendatang asing bina gereja ditapak binaan.gereja sementara.boleh gitu?

Anonymous said...

semua salah PH.....UMNO dan PAS sampai kiamat pun tak salah!

ted manoff said...

Mari kita hapuskan pas dari bumi nii..🏥🏥

Anonymous said...

Ibnu hashim tinggal flm gua mana?..berape orang menteri melayu dlm kabinet PH?

Anonymous said...

Kelantan bagi banyak bajet untuk islam...kelantan paling tinggi kes hiv...kedai berkaroke pon kelantan paling banyak..

Anonymous said...

Mahathir: Kita tak akan tunduk kepada desakan usir Zakir

10 Jul 2018, 2:09 tengahari (Dikemaskini 10 Jul 2018, 2:13 tengahari)

A A
Kerajaan tidak perlu mudah tunduk kepada desakan berhubung isu pendakwah bebas Dr Zakir Naik kerana perlu mempertimbangkan pelbagai faktor termasuk undang-undang, kata Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Mengulas desakan sesetengah pihak supaya Zakir dihantar pulang ke negara asalnya India, Dr Mahathir berkata : "Kita tidak selalunya terpaksa ikut kehendak orang lain, kita kena tentukan sebab-sebab kita respon kepada mana-mana desakan sama ada dia (Zakir) mengikut undang-undang ataupun tidak. Kalau tidak, ada orang akan jadi mangsa."

Dalam sidang media selepas menyampaikan perutusan pada taklimat Governans, Integriti dan Antirasuah di ibu pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), di Putrajaya hari ini, Dr Mahathir ditanya mengenai cadangan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang II P Ramasamy supaya Zakir dihantar pulang ke India supaya hubungan Malaysia dengan negara itu tidak terjejas.

Sebelum ini beberapa portal berita melaporkan Zakir akan dihantar pulang ke India.

Zakir yang didakwa terbabit dengan serangan pengganas di Dhaka serta pengubahan wang haram meninggalkan India pada 2016.


Tun madey tak jaga islam?..

Anonymous said...

Berapa banyak dah masjid kena roboh di penang?...

ted manoff said...

Hapuskan PAS Hidup Lim Guan Eng!
Hapuskan PAS Hidup Lim Guan Eng!
Hapuskan PAS Hidup Lim Guan Eng!

ted manoff said...

Aikkk..ada yg menyamar plk..🌃🕌

ted manoff said...

Welcome2 bro kejora..mari kita ajar tuan ibnu hasyim nii..

Anonymous said...

Dap memang ada agenda. Yg org pan pi sokong, watpa. Dah x kenal ke quran, yg sebut kalau Islam dgn kafir bertelagah, wajib sokong Muslim. As simple as that.

Jika dosa besar yg dibuat oleh pemimpin pas, tanggung jawab pengikut ialah utk tidak menyokong. Tp dap itu buat dosa besar, kafir dan tak akui Allah, tp pan masih berselera sokong dap. Betapa pan patuh kafir tp durhaka kpd Allah. Sangat bahaya dr sudut aqidah, jenis politik spt ini.

Kenapa yahudi serba boleh said...

Mark Zuckerberg, pengasas Facebook kini telah pun mendahului Warren Buffett, sekaligus menjadi manusia ketiga terkaya di dunia. Melalui data yang dihimpunkan Bloomberg, Mark Zuckerberg kini mempunyai kekayaan bernilai $81.6 bilion (~RM329 bilion).

Anonymous said...

Woi Bodo 3:37 pm, mana bukti?

Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah dan kamu barua dedak roket adalah penjaja fitnah.

Anonymous said...

Barua dedak roket 3:15 pm,

(1) Sebelum PRU14, barua dan pemimpin pakatan telah:

(i) mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah untuk menghasut rakyat membenci PAS dll.

(ii) mencipta pelbagai janji palsu untuk mendorong rakyat mengundi pakatan.

Maka tidak hairanlah pemimpin pakatan menentang RUU anti-berita palsu @ fitnah.

(3) Mengapa peruntukan untuk agama Islam dan umat Islam lebih kecil dari peruntukan untuk agama dan puak kafir sedangkan umat Islam adalah rakyat majoriti di Pulau Pinang?

Anonymous said...

Dakwaan puak kafir tak perlu bukti.

Anonymous said...

tard manoffik adalah pesakit mental. Maka semua dakwaan tard manoffik tidak masuk akal manusia normal.

Maka kita terkejut jika manoffik menyalahkan PAS jika suhu di bumi meningkat atau kemarau berlaku di India dan Afrika atau kapal Titanic tenggelam di Lautan Atlantik..

Anonymous said...

Sepupu Nik Abduh sedia jadi saksi kes audio 'kawan CIA'

N Faizal Ghazali
10 Jul 2018, 3:54 petang (Dikemaskini 10 Jul 2018, 4:25 petang)

A A
Ketua Pemuda Parti Amanah Negara (AMANAH) kawasan Pasir Puteh, Kelantan, Mohd Sabri Salleh bersedia menjadi saksi kepada siasatan kes rakaman audio didakwa suara Anggota Parlimen Bachok, Nik Abduh Nik Abdul Aziz.

Mohd Sabri yang juga sepupu kepada Nik Abduh itu berkata, dia sudah dipanggil polis Kelantan semalam untuk menandatangani kesediaan sebagai saksi kes berkenaan.

"Saya dimaklumkan kes dipindahkan ke Bukit Aman kerana ia melibatkan kes berprofil tinggil, dan siasatan akan dimulakan," katanya kepada Malaysiakini, hari ini.

Terdahulu, Mohd Sabri hadir di Ibu Pejabat Polis Daerah Pasir Puteh susulan satu laporan yang dibuatnya berhubung kes tersebut.

"Dipanggil polis susulan isu laporan polis saya berkaitan kes audio suara mirip Nik Abduh.

"Mengikut kenyataan pegawai polis di sini, kes ini dipindahkan ke Bukit Aman. Sebab ia kes berprofil tinggi. Siasatan akan dimulakan katanya," katanya dalam tulisan di Facebook.

Pada Februari lalu, klip audio tersebut tersebar di media sosial dan didakwa sebagai bukti Umno menyalurkan dana kepada PAS melalui pemimpin tertentu.

Rakaman selama kira-kira 80 saat itu mendakwa PAS meminta RM2 juta daripada Umno dan ia dibuat dengan pengetahuan seorang pemimpin kanan PAS.

Antara lain, wang berkenaan didakwa bertujuan untuk kegunaan pada pilihan raya negeri Sarawak demi menjatuhkan DAP.

Sementara itu, versi penuh audio tersebut - yang disebar kemudian - antara lain didakwa mendedahkan bagaimana beberapa pimpinan PAS mengambil wang daripada Umno atau anggota parti tersebut.

Anonymous said...

Blog putarbelit kuat fitnah..

Anonymous said...

Mau pulas ikut mana plak?...

Anonymous said...

Macai-macai dedak roket dan pemimpin mereka suka menghina agama Islam, ulama Islam, institusi Islam ,parti Islam dan menafikan hak umat Islam.

Adakah itu cara macai dedak roket jaga Islam?

Anonymous said...

Kamarul idam HARAPAN menang percuma di Sg Kandis
10 Jul 2018, 6:03 petang (Dikemaskini 10 Jul 2018, 6:17 petang)

A A
Meskipun sebelum ini dikecam kerana mempertikaikan umur pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) yang menurutnya tidak sesuai menjadi perdana menteri, penganalisis politik Kamarul Zaman Yusoff kini dilihat mengakui kekuatan parti gabungan yang dipimpin Tun Dr Mahathir Mohamad itu.

Setidaknya, Kamarul mengakui hal itu benar di kerusi dewan undangan negeri Sungai Kandis yang kini kosong susulan penyandangnya meninggal dunia.

Justeru, bekas pengarah Institut Kajian Politik Malaysia itu mencadangkan agar pembangkang khususnya BN dan PAS memberi kemenangan percuma kepada HARAPAN dalam PRK Sungai Kandis yang bakal diadakan.

Menjelaskan cadangannya itu kepada FMT, Kamarul berkata, ia adalah kerana keputusan sebelum ini sudah cukup untuk menggambarkan bahawa BN atau PAS tidak mempunyai sebarang peluang untuk menang di kerusi itu.

Selain itu, tambah Kamarul, dengan memberikan kemenangan percuma kepada HARAPAN, ia dapat mengurangkan pembaziran wang bagi mengadakan PRK dan usaha dapat ditumpukan dalam memulihkan negara.

Anonymous said...

Dari bertanding lebih baik pas guna wang bagi kpd ahli2 Pas yg ramai miskin...lobai2 dah kaye pakai kete mewah kerana dapat sedekah dari najib..

Anonymous said...

3 penjuru dgn umno tak mungkin Pas menang...ini bukan dikelantan ato terengganu..orang selangor tak mudah di tipu..

Anonymous said...

Tuan Lobai cuma buat solat hajat kat tapak lombong ..

Anonymous said...

Balasan allah trhadap nik abduh.sepupu sendiri bukak pekung. Inilah akibatnya apabila menghina ciptaan tuhan dan menghina airmani bapak dia nik aziz sia sia. Org yg tak percaya dgn ketentuan allah akan mndpt balasan.
Kami ahli pas menolak nik abduh.

Anonymous said...

Wah tard manoffik berbangga dengan paderi dan pendakwah Kristian dan menyokong dakwah Kristian dan menghina ulama-ulama Islam.

Woi tard manodfik bodo , cukup-cukuplah kamu menyamar sebagai orang 'Islam' sambil menfitnah, menghina dan memaki hamun ajaran Islam, ulama Islam, institusi Islam, parti Islam dan umat Islam.

Kita tahu siapa kamu.

Anonymous said...

Wah si bahlol tard manoffik cuba menyampaikan dakwah Kristian kepada ibnuhasyim.

Anonymous said...

Wah si Bodo 6:32 pm tulis komen membodohkan dirinya sendiri.

Fakta: Rejim pakatan telah 'kencing' seluruh negara termasuk Selangor dengan memungkiri janji pakatan sendiri.

Konon jika pakatan menang hari ini, esok harga minyak turun kepada RN1.50 seliter dan tol akan dihapuskan ... bla ... bla ...

Wah semua barua dan pengundi pakatan hanya mampu menelan kahak sendiri sahaja.

Kasihan!

Anonymous said...

Wah barua dedak pakatan 7:21 pm cuba menyamar sebagai ahli 'PAS' dan berlagak 'suci' sambil menfitnah Nik Abduh.

Sudah pasti barua tolol ini mengikut ajaran sesat lagi menyesatkan sebab komennya bertentangan dengan ajaran Islam.

Anonymous said...

apa maksud bandar kristian. tkde huraian ke mngenainya. adakah gereja ada setiap batang jln. atau nk masuk kena pakai salib. atau mesti majoriti nya org kristian. atau semua kedai makan hidang holy water.

xfhm hamba.

sebb yg dinamakn bandar islam pun tk ujud kt negara ni dn tkde ciri2 khas yg membezaknnya dgn bandar kapir. sudah tentu kita alergik klu ada pengistiharan bandar kristian. cuma apa ciri2nya.

yg ada china town dn little india.

Anonymous said...

Bandar pil kuda dimenangi oleh kote bharu kelate

Anonymous said...

Anon 9:47 pm,

Sepatutnya kamu tanya soalan tersebut kepada puak kristian yang menganut slogan KL For Jesus, Subang For Jesus dll !

Anonymous said...

Muka surat berapa buku manipesto harapan tulis minyak turun 1.50?...janji minyak kekal stabil ngook...macai haprak umno nak temberang plak dan tabur kincin merata2...

Anonymous said...

Peguam lobai hadi dilondon dah sahkan odio rakaman duara nik abduh ngaku terima wang umno adalah tulin...nik abuduh dan lobai hadi takut berkokok lagi...

Anonymous said...

Jesus pon ialam jugak...jesus kan nabi isa...jahil sangat kamu ni..

Anonymous said...

Hadi nak jilst balik Dap...apr komen orang Pas?...

Puak PAS tuduh DAP nak kuasai PH...tapi DAP tak puashati tak ramai menteri yg dilantik...puak pas dan umno main silap mata...

Anonymous said...

Ted manoff...
Anak didik dap..
#????????????????#

Anonymous said...

Ted manoff...
Penjilat dap dan evangelist..
#???????????#

Anonymous said...

Ted manoff.
Pembela dap kritian...
#????????????????#

Anonymous said...

Ted manoff.
Pembela kristian..
#?????????????#

Anonymous said...

Ted manoff...
Musuh orang melayu no 1.
#????????????#

Anonymous said...

Ted manoff.
Musuh orang islam.
#??????????#

Anonymous said...

Masa aku study kat london dulu duduk bandaraya kristian.gereja bersepah...ade pendakwah kristian ajak pegi gereja untuk dengar khutbah paderi..

Aku cakap tuhan suruh pengikut jesus ikut ajaran yg dibawak oleh nabi muhamad nabi terakhir..jesus akan turun semula bawak ajaran nabi muhamad jugak...terus lati pendakwah kristian ni...aku tak risau pon duduk bandaraya kristian...

Kalo orang islam bijak kristian takut islam...tapi lobai pas perkuda islam takut2kan orang islam dgn kristian...pas terbalikkan hakikat sebenar..

Anonymous said...

Lobai pas bodooh...tu pasal kristian tak nak masuk islam...lobai pas pon tamakkan harta dunia dan kemewahan....orang kapir hina islam..

Anonymous said...

Woi Bapuk Bodo,

Cukup-cukuplah kamu membodohkan diri kamu .

Nabi Isa A.S. dalam Qur'an adalah keterangan yang tepat dan benar.

Keterangan Bible tentang Jesus adalah diragui kerana sebahagian kandungan Bible adalah bertentangan dengan Al-Quran.

Ingatlah Nabi Isa bukan Tuhan atau anak Tuhan sebab "none is like God" dan God is not a man", "Jesus us the son of man" dll.

Sila rujuk Bible kanu sendiri.

Anonymous said...

Woi Bapuk Bodo, kamu telah membuat pelbagai dakwaan karut marut terhadap PAS tanpa sebarang bukti maka kamu adalah penjaha fitnah.

Kita telah baca komen kamu dan kita dapati jomen kamu itu adalah berdasarkan khayalan daun ketum kamu sendiri sahaja.

Kamu fikir kamu boleh menyamar sebagai orang Islam untuk menipu umat Islam. Malanglah kamu.

Anonymous said...

Woi Bapuk Bodo penjilat kafir harbi, mana bukti konon Hadi nak jilat Dap?

Tindakan TGHH dan PAS menentang DAP membuktikan kamu adalah pembohong yang sakit mental.

Cukup-cukuplah kamu menjaja fitnah menipu orang ramai.

Anonymous said...

agenda Malaysia negara kristian.

perkara ini sudah dalam pengetahuan pdrm lama dulu.

kita yakin pdrm sentiasa memantau gerakan ini melihat
dimana gerak kerja mereka yg melanggar undang2.

kerana isu agama rasmi ada dlm perlembagaan dan raja2
melayu sebagai ketua agama.

disebalik itu kita juga kena teliti takut sebahagiannya
adalah jarum2 halus pihak lain yg mungkin meresap dlm dap
dan disambut oleh 'pihak lain' yg mungkin meresap dlm
badan2 politik atau ngo yg provokasi pula utk melawan
agenda Negara Kristian itu.

isu ini mesti ditangani sgt hati2 kerana silap langkah
yg menang jadi arang yg kalah jadi abu. bermaksud menang
sakit juga.

buat masa ini kita serah pd pihak berkuasa. jgn dipolitikkan
sgt. mantapkan terus kefahaman agama dan berani berdepan
secara akademik dgn Kristian. pas sebagai pembangkang ada tugas
disini jgn hanya memukul atas nama dap.

berdepanlah dgn hujah2 ilmiah islam dan perundangan.

tk payahlah cita dia jilat dia dan lain2 rubbish.

Anonymous said...

itu sebb tun pertahankan zakir naik.

ada peranan zakir tu dlm perkara kristianisasi ini.

sepatutnya pas melahirkan lebih ramai zakir naik.

klu takat nk kutuk dap siang mlm.. apa faedah.
sapa pun tk ttakut dgn pas dan pas pun tk berani
sgt berdepan dgn bukan islam.

sementara pas jd pembangkang dn haji hadi tiada jawatan
elok rasanya ke depan seperti zakir naik dn bertemu
semuka dgn Kristian berdakwah dan dialog.

takkan Kristian bg hujah ilmiah, hadi nk jawab kamu
kafir harbi. babi dlm bukit. malu la islam.

sekarang pun dh malu. pemimpin dap terpaksa susah payah
siang malam uruskan rompakan Khalifah Islam Malaysia
dan Maharani nya yg curi barang kemas tkmo bayar.

berapa kali malu la kena kt islam.

masalah perjanjian projek2 dgn china ketika najib, juga
ditangani pemimpin dap menteri kewangan, bersemuka dgn
pemimpin china yg sebangsa dgnnya.

begitu juga peguam Negara, seorg indian, sengaja dilantik
utk berdepan peguam najib, seorg mamak.

pas mesti melahirkan tokoh2 pakar dlm bidang2 selain agama.
barulah pas dihormati dan boleh ke depan.

takkan lah tok guru pas hanya jadi tukang tahnik budak aje.

setakat nkkan peguam Negara org islam tidak memadai. org islam
yg pakar yg dikehendaki.


Rais Al Attas said...

Umngok suka jarah kekayaan negara dan sapu sampai licin, bawa masuk bangla dan rohingnya

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails