Thursday, November 02, 2017

P.Pinang Beri Bonus RM2k Penjawat Berdisiplin.


P.Pinang Cuma Beri Bonus RM2k Penjawat Berdisiplin
GEORGE TOWN – Kerajaan DAP Pulau Pinang hari ini mengumumkan bonus RM2,000 hanya untuk anggota perkhidmatan awam negeri yang dikatakan mempunyai rekod disiplin yang baik.
Ketua Menteri, Lim Guan Eng ketika membentangkan Bajet 2018 Negeri Pulau Pinang di Dewan Undangan Negeri berkata bayaran bonus itu akan dibuat akhir tahun ini kepada hampir 8,000 penjawat awam negeri.
“Mereka yang tidak mempunyai rekod disiplin yang baik seperti mana yang ditentukan oleh Setiausaha Kerajaan negeri pula cuma akan dibayar RM1,000,” katanya di sini hari ini.
Beliau berkata bonus RM2,000 tunai ini juga adalah berkuat kuasa terhadap pihak berkuasa tempatan Majlis Bandaraya Pulau Pinang dan Majlis Perbandaran Seberang Perai serta agensi kerajaan negeri.
Selain itu, Guan Eng berkata kerajaan negeri juga akan memberikan bonus tunai serendah RM300 kepada sekolah agama, guru Kelas Al-Quran dan Fardu Ain (KAFA) serta guru sekolah persendirian Cina.
“Mereka di sekolah tahfiz, sekolah pondok dan tadika Islam akan menerima saguhati RM200 tunai,” katanya. – BERNAMA




giant-hypermarket5 Pasaraya Giant 
Akan Ditutup Serentak 5 November Ini..
Ini Solosi pekerjanya!
Informasi Baru Peluang Kerja Di Australia -Ibnu Hasyim.
Pihak kontraktur di Australia membuka peluang kerja-kerja baru bagi sektor pembinaan di bandar-bandar di Australia. Berminat, pihak kami sedia bekalkan maklumat. Begitu juga mengenai kerja petik buah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails