Wednesday, November 01, 2017

Kahwin Sejenis, Lebih Teruk Dari Perhambaan 1857 – Bekas K/Hakim Alabama



Alabama, Amerika Syarikat: Calon senator Alabama bagi Parti Republikan, Roy Moore percaya bahawa keputusan Mahkamah Agung Amerika Syarikat bagi membenarkan perkahwinan sejenis adalah satu keputusan yang lebih teruk daripada keputusan Pro-Perhambaan yang dibuat pada tahun 1857. 

Roy Moore mengatakan walaupun perundangan yang menyamakan ‘black people’ sebagai ‘barangan pemilikan’ yang dibuat pada tahun 1857 tersebut tidak berperlembagaan tetapi keputusan yang dibuat di Obergefell adalah lebih teruk lagi kerana memaksa orang ramai untuk mengiktiraf perkahwinan sejenis, satu institusi perkahwinan yang tidak diiktiraf Tuhan. 

“I was simply pointing out that in 1857, the United States Supreme Court did rule that black people were property,” Moore said on the podcast. 
“And of course that contradicted the Constitution and it took a civil war to overturn it. 
“But this ruling in Obergefell is even worse in a sense because it forces not only people to recognize marriage other than the institution ordained of God and recognized by nearly every state in the union, it says that you now must do away with the definition of marriage and make it between two persons of the same gender.” 
Imej yang berkaitan


Beliau yang juga merupakan Ketua Hakim Alabama pada tahun 2015 sebelum ini pernah memerintahkan supaya hakim-hakim negeri tersebut untuk tidak mengendahkan keputusan Mahkamah Agung antara Obergefell vs Hodges yang membenarkan perkahwinan sejenis. Roy Moore akhirnya disingkirkan daripada Mahkamah Agung Alabama. (IH)



giant-hypermarket5 Pasaraya Giant 
Akan Ditutup Serentak 5 November Ini..
Ini Solosi pekerjanya!
Informasi Baru Peluang Kerja Di Australia -Ibnu Hasyim.
Pihak kontraktur di Australia membuka peluang kerja-kerja baru bagi sektor pembinaan di bandar-bandar di Australia. Berminat, pihak kami sedia bekalkan maklumat. Begitu juga mengenai kerja petik buah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails