Friday, November 03, 2017

PAS S'gor Bersama Titah DYMM Tuanku. -Ust Sallehen Mukhyi




PAS Selangor menjunjung kasih atas titah DYMM Sultan Selangor berhubung petikan ucapan Tun Dr Mahathir yang menghina dan memperlekeh bangsa Bugis.
Allah menjadikan manusia dari pelbagai bangsa dan kaum adalah dengan tujuan supaya berkenalan dan berkasih sayang serta hidup dengan kerukunan.
Firman Allah swt
  • Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).  Al Hujurat 13

Keburukan perilaku atau perkara yang tidak baik seseorang seharusnya tidak disandarkan kepada kaum atau keturunan.
Sementelah bangsa Bugis merupakan sebahagian salasilah keturunan keluarga di Raja Selangor  dan sejarah telah merakamkan kepahlawanan serta kehebatan bangsa Bugis yang menjadi kebanggaan rakyat negeri khususnya.
Justeru PAS Selangor bersama dengan titah DYMM tuanku dan mengharap agar kita sentiasa mengamalkan Budaya Politik Matang dan Sejahtera serta menjauhi amalan politik perkauman dan benci membenci.
Yang Berhormat
Yb Ustaz Sallehen Mukhyi
Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor

Video: Sejarah Asal Mula Suku Bugis Dan Perkembangaannya


Video: 7 Tokoh Bugis Yang Berpengaruh di Dunia Yang Belum Anda Ketahui

Lihat kisah perjuangan bangsa Bugis sebelum ini..

giant-hypermarket

5 Pasaraya Giant Akan Ditutup Serentak 5 November Ini..
Ini Solosi pekerjanya!
Informasi Baru Peluang Kerja Di Australia -Ibnu Hasyim.
Pihak kontraktur di Australia membuka peluang kerja-kerja baru bagi sektor pembinaan di bandar-bandar di Australia. Berminat, pihak kami sedia bekalkan maklumat. Begitu juga mengenai kerja petik buah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails