Saturday, April 08, 2017

PAS Johor Mewah, Bukti Terima 1MDB? Si Bengong Mana Kata Begitu..


Hasil carian imej untuk Suhaizan Kayat

KUALA LUMPUR – Setiausaha Organisasi Parti Amanah Negara (PAN), Suhaizan Kayat mendakwa PAS Johor kini mewah dengan wang ringgit.

Dakwa beliau, perkara itu diakui oleh pemimpin PAS kawasan di Johor bahawa parti PAS kini mewah tidak seperti dulu.
“Ada pimpinan PAS kawasan di Johor menyatakan sekarang tidak macam dulu-dulu. Cari duit mudah. Dalam akaun PAS kawasan ada RM11,000,” dakwanya dalam satu kenyataan di akaun Facebook beliau hari ini.
Beliau mengulas dakwaan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli mempunyai bukti terdapat individu yang rapat dengan PAS menerima dana daripada 1MDB.
Ironinya, Rafizi membuat dakwaan itu sejurus Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang selamat membentangkan Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 (RUU 355) di Dewan Rakyat walaupun cuba digagalkan dengan celahan dan provokasi Ahli Parlimen Pakatan Harapan semalam.
Presiden PAS membentangkan RUU 355 yang bertujuan meminda akta bagi memperkasakan fungsi Mahkamah Syariah termasuk meningkatkan kadar hukuman yang boleh dikenakan ke atas umat Islam yang berzina dan minum arak.
Pakatan Harapan yang diketuai parti sekular DAP bersama anggota partinya PKR serta PAN bagaimanapun menentang hebat usaha tersebut sejak tahun lalu.
DAP pernah mendakwa RUU 355 merupakan strategi halus PAS untuk melaksanakan hukum Islam hudud yang zalim, kuno dan tidak bertamadun di negara ini.
PKR dan PAN pula mendakwa RUU 355 tidak boleh dibenarkan kerana ia mengelirukan dan menimbulkan keresahan umat bukan Islam.
Mufti Perlis, Prof. Madya Datuk Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin membantah RUU dengan berhujah Islam melarang menangkap dan menghukum umatnya yang berzina selagi zina itu dilakukan secara sembunyi-sembunyi seperti dalam bilik atau rumah yang berkunci.
Seorang pengguna Facebook bagaimana pun mengeluarkan satu komen berikut di akaun Facebook Suhaizan:
YB Rafizi Hero Tulen atau Tukang Pemfitnah?
1. Tidak cukup dengan fitnah 90 juta oleh Sarawak Report, kini YB Rafizi muncul dengan fitnah terbaru iaitu PAS dapat dana 1MDB pula. Kononnya wang disalur melalui akaun peribadi PM Najib kepada seorang tokoh yang rapat dengan PAS.
2. Cuba lihat taktik modus operandi mereka tetap sama iaitu:
a) lemparkan tuduhan secara samar tanpa bukti.
b) cabar si mangsa yang dituduh untuk kemuka bukti tidak bersalah dan saman mereka yang menuduh.
c) taktik ini tidak susah pun hendak dibaca. Buat tuduhan berulangkali agar orang awam percaya dan imej PAS tercalar teruk.
3. Sehingga ke hari ini pun Sarawak Report tidak pernah mendedahkan bukti PAS terima dana 90 juta. Dalam dakwaan YB Rafizi pula, dia menuduh seorang tokoh yang rapat dengan PAS mendapat dana 1MDB lalu dana itu disalur kepada PAS.
4. Oleh kerana YB Rafizi ni amat terkenal sebagai Hero Pendedah Maklumat, maka PAS sememangnya sedia dan terbuka menanti bukti tuduhan sebegini. PAS sedia disiasat oleh SPRM. Dalam kes 90 juta, SPRM sendiri telah mengesahkan tuduhan yang dilemparkan itu tidak ada bukti. Mudah bukan.? Tuduh sahaja..
5. PAS tidak pernah lupa dengan Episod Drama Langkah Kajang yang kejang dan gagal itu. Bukankah arkiteknya si YB Rafizi ni.? Bukankah akhirnya terbukti di mahkamah bahawa cereka 90mukasurat tuduhan terhadap Tan Sri Khalid itu adalah fitnah dan PKR meminta maaf.
6. YB Rafizi merupakan Naib Presiden PKR. Jadi,tuduhan terhadap PAS ini seolah-olah memberi mesej PKR mahu ‘berperang’ dengan PAS. Semalam di Parlimen pun, Ahli Parlimen PKR antara yang bangun menghalang Tuan Guru Presiden PAS daripada membentangkan RUU 355. Maka, kesemua ini boleh dijadikan asas penilaian dalam membuat keputusan hubungan antara PAS dan PKR di Muktamar PAS pada hujung April nanti. 
Lapor MYNEWSHUB.CC

22 comments:

Anonymous said...

Malas nak komen panjang. Pesal tak saman kalau fitnah kalau menang dapat juta2. kalau taknak saman maknanya betul. titik. Peninglah Pas ni. Sebab tu aku masuk Amanah.

Anonymous said...

Nak tanya admin, adakah nanti masa membahaskan rang undang undang ini nanti yg tidak sependapat akan sewenang wenangnya boleh dilebel menentang islam. Mana konsep syura yg dibanggakan selama ini. Mengapa agamawan tidK berdialog dgn orang bukan islam sebelum ini untuk menerangkan tujuan RUU 355 perlu penambahan baik an. Kalau betul ikhlas mahu mempertabatkan ISLAM, Tidak akan berlaku kekalutan seperti ini ,hanya kerana salah sangka kurang memahami. Jangan melacurkan firman Allah dalam surah AlMaidah semata mata ianya memberi keuntungan kepada kamu. Islam for All perlu dihayati ,bukan sekadar sticker kat cermin kereta.Memujuk itu lebih baik dari Menghukum.

Anonymous said...

Balaci-balaci ternakan roket seperti balaci 9:53 AM mempunyai kebodohan bertingkat melampaui kebodohan lembu dan keldai.

Berdasarkan komen balaci 9:53 AM , jika orang lain mendakwa adik perempuan kamu ada skandal dengan aku tetapi aku tak mahu saman orang tersebut, maka kesimpulan bodoh kamu balaci 9:53 AM ialah skandal itu memang betullah.

Malangnya aku tak pernah mengenali adik perempuan kamu dan aku tak mahu saman orang yang membuat dakwaan tersebut kerana orang tersebut adalah pesakit mental tahap kronik. Tiada faedah layan orang gila. Hanya orang gila mempercayai dakwaan orang gila.

Ini semua bererti aku dan adik kamu tidak pernah mempunyai sebarang skandal.

Dalam undang-undang terdapat istilah burden of proof di mana pihak yang membuat tuduhan mesti menunjukkan semua bukti yang kukuh untuk menyokong dakwaan mereka.

Malangnya Pakatan Haprak yang dipimpin oleh taukeh babi roket adalah pendusta yang amat menjijikkan kerana babi ternakan dan taukeh babi telah membuat pelbagai dakwaan karut terhadap parti Islam tanpa sebarang bukti.

Maka jelaslah babi ternakan roket dan taukeh babi adalah pendusta yang lebih hina dari najis !

Anonymous said...

PAS..Parti Ajaran Syaitan.

Anonymous said...

Anon 10:02 AM,

Puak kafir harbi dan puak munafik tidak pernah redha terhadap agama Islam dan umat Islam. Maka kita tidak merasa hairan melihat puak sesat dan menyesatkan ini akan menentang semua perkara yang berlabel Islam termasuk pindaan RUU355 walaupun pemimpin-pemimpin dan wakil parti Islam telah mengadakan majlis penerangan untuk menerangkan pindaan RUU355 kepada umat Islam dan orang kair.

Syura (musyawarah)? Puak kafir harbi dan puak munafik tidak akan menyumbangkan sebarang pendapat yang positif untuk agama Islam dan umat Islam kerana mereka amat memusuhi agama Islam dan umat Islam. Merekalah yang telah mencipta pelbagai fitnah untuk menghina dan memomok-momokkan agama Islam dan umat Islam !

Bukti semakin jelas ialah apabila puak kafir harbi dan puak munafik menjerit seperti orang gila, histeria beramai-ramai dan menunjukkan emosi gila sebaik sahaja TGHH membentangkan pindaan RUU355 di parlimen! Inilah sikap permusuhan puak kafir harbi dan puak munafik terhadap agama Islam dan umat Islam.

Malangnya terdapat para munafik yang mendakwa diri mereka beragama Islam bersekongkol dengan musuh Islam.

Anonymous said...

Pembetulan:

Puak kafir harbi dan puak munafik tidak pernah redha terhadap agama Islam dan umat Islam. Maka kita tidak merasa hairan melihat puak sesat dan menyesatkan ini akan menentang semua perkara yang berlabel Islam termasuk pindaan RUU355 walaupun pemimpin-pemimpin dan wakil parti Islam telah mengadakan majlis penerangan untuk menerangkan pindaan RUU355 kepada umat Islam dan orang kafir.

Anonymous said...

Balaci 10:16 AM ternakan roket dan babi ternakan roket mempunyai persamaan iaitu mereka makan dedak cap roket yang disumbangkan oleh parti kafir harbi DA-Pig ! Pakatan Haprak terdiri dari iblis dan syaitan !

Anonymous said...

Itulah kerja pemfitnah.. lempar fitnah.. lepastu suruh pula yang difitnah buktikan dia di fitnah.
Ini kerja setan....

Anonymous said...

Aku pun harap agar tuduhan rafizi tu tidak betul. Tapi kalau tuduhan itu benar ,tak kira lah secara direct atau in direct kerana money transaction ( senang dibuktikan ) Haji Hadi telah meletakkan Islam itu dipandang sinis dan prejudis oleh orang bukan islam. Lihat di Syria dan iraq. Umat saling berbunuhan kerana sama sama mencintai Allah yg Agung.janganlah menghukum sedang usaha memujuk tidak dilakukan..Islam itu kan "RahmAtan Allamien"

Anonymous said...

Hati2 lah hati kamu mungkin dah ditutup untuk melihat kebenaran..
Kamu sentiasa bersangka buruk sesama muslim..akibat terlalu taksub dengan kafir Dap mungkin.

Anonymous said...

Lobai2 kata mereka bukan pentingkan dari mana org tu dapat duit. Yg penting org dah bagi..dah derma..ambik la. Lobai2 tu kata dosa ka terima duit dr orang? Mana ada 4 orang saksi kata orang tu ambik atau dapat duit haram. Kena bukti lah dulu lobai2 tu kata.

Aku kata balik..NI LOBAI BANGANG.

Anonymous said...

Anon 10:34 AM menulis Tapi kalau tuduhan itu benar ,tak kira lah secara direct atau in direct kerana money transaction ( senang dibuktikan ) Haji Hadi telah meletakkan Islam itu dipandang sinis dan prejudis oleh orang bukan islam.

Komen kita mudah sahaja : Mana bukti? Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah !

Anonymous said...

BALACI BANGANG 11:26 AM ternakan roket diupah dedak cap roket untuk memfitnah ulama Islam. Bila BALACI BANGANG 11:26 AM mampus, sifu roket akan bermurah hati mendermakan wang neraka RM90 juta untuk BALACI BANGANG 11:26 AM.

Anonymous said...

Tahniah anon 10:08,,hujjah yg sangat mantap. Apa dah tak ada hujjah ke sehingga pas di sebut parti ajaran setan ke apa ka...org lain boleh sebut pan pecacai angkat najis dap,,,tp bodoh lah kita mengikut jejak org bodoh ni. Pan , parti amanah negara...he he. Betui ka amanah ni....??

Anonymous said...

PAS..Parti Ajaran Syaitan berketuakan bapak dajjal.

Anonymous said...

Nampaknya balaci-balaci ternakan DA-Pig seperti balaci 2:11 PM telah di'brainwash' sehingga menjadi lebih bodoh dari keldai dan lembu oleh pemimpin DA-Pig untuk menyebarkan fitnah semata-mata kerana pemimpin DA-Pig dan para babi ternakannya amat benci melihat parti Islam berusaha melaksanakan ajaran Islam untuk kebaikan umat Islam.

Masa kecil balaci-balaci ternakan DA-Pig dan pemimpin DA-Pig tak mahu mampus, bila sudah dewasa sibuk memfitnah orang ramai. Inilah akibat pentaksub DA-Pig makan dedak DA-Pig yang menjadi makanan babi.

Anonymous said...

Anon 2:39 balaci ternakan Parti Ajaran Syaitan berketuakan bapak dajjal perosak Islam yg mulia.

Anonymous said...

Komen yang ditulis oleh balaci 3:48 PM ternakan parti kafir harbi DA-Pig jelas menunjukkan balaci 3:48 PM adalah pesakit mental tahap kronik !

Nampaknya balaci 3:48 PM terlupa makan ubat penenang hari ini! Kita bimbang pesakit mental 3:48 PM ini akan mencederakan dirinya sendiri selepas dia selalu mendakwa dia selalu bercakap dan berbual dengan moyangnya yang telah mati di Tongsan pada jam 3 pagi setiap malam!

Anonymous said...

Kommen anak dajjal 4:51 dari Parti Ajaran Syaitan. Kecik2 taknak mampus, dah besar menyesatkan orang. PAS perosak Islam yg mulia.

IrWrWs said...

Parti Aliran Najis belaan DAP! Menuduh pula arwah nak masuk PAN jika masih hidup.. dia ingat arwah sanggup jadi barua DAP macam mereka! Phuiiiii..

Anonymous said...

Sekor lg anak dajjal Parti Ajaran Syaitan yg suka meroyan sana sini..perosak agama Islam yg mulia.

Anonymous said...

"MAKIN HARI MAKIN JAUH DARI PAS YG DULU AKU SANJUNG"

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails