Wednesday, November 09, 2016

Donald Trump, Presiden Baru AS.

Donald Trump, presiden baru Amerika Serikat
Donald Trump
TERKINI

Amerika Syarikat mempunyai presiden baru setelah sehari ini melakukan pemilihan presiden. Dia adalah Donald Trump dari Parti Republik.

Trump berjaya meraih suara sebanyak 276, sementara lawannya Hillary Clinton mendapat 218 suara.

Dia berjaya menguasai hampir seluruh suara di negara kunci Amerika Syarikat. Texas menjadi salah satu negara yang menyumbang suara terbanyak untuk hartawan hartanah AS tersebut. (IH)


Sebelumnya
P'raya Presiden AS,Trump Berpeluang Menang. 2 Wanita 1/2 Bogel Bantah.

Pemilihan Presiden di Amerika Syarikat berlangsung sangat ketat. Kedua-dua calon utama, Hillary Clinton dan Donald Trump saling mengejar peringkat perolehan suara.

Dipetik Fox News, Rabu (9/11), Trump berjaya mengunci perolehan suara di Florida. Florida merupakan satu daripada 14 wilayah kunci perebutan suara di tempat Pilihanraya Presiden Amerika Syarikat.

Dia memperoleh 4,579,106 suara, sedangkan Clinton mendapat 4,447,646 suara. Keputusan itu membuat Trump berjaya mengunci 29 suara di negara bahagian atau electoral state.

Dengan demikian, jumlah perolehan yang diperolehi Trump mendapat 222 electoral state, sedangkan Hillary hanya berselisih 13 electoral state.

Setakat ini, kedua-duanya saling bersaing di masing-masing wilayah kunci. Hillary sendiri mencatat sudah menguasai dua, di antaranya Colorado dan Virginia.

Trump juga mengunci dua wilayah lain, yakni Ohio dan North Carolina. (IH)

Gambar bawah: Dua wanita 1/2 bogel ini buat kekecohan di TPS Pil/Presiden AS. Mereka melakukan aksi protes kepada Donald Trump di tempat pemungutan suara (TPS) 59 di Manhattan, New York.
Dua wanita setengah bugil bikin kegaduhan di TPS Pilpres AS. Dua aktivis wanita yang mengatasnamakan dirinya sebagai Femen melakukan aksi protes kepada Donald Trump di tempat pemungutan suara (TPS) 59 di Manhattan, New York.

14 comments:

Anonymous said...

Yg pompuan tu ingat himpunan Bersih kottt. Lbgt forever. Kalau macam tu bersemangat la PAN nak pi Bersih. Selfie amoy langgar dada macam AyatoDAP Imamiah Mike Syabu al AyahPAN

Anonymous said...

ontroversi di negeri kontroversi. Only in Penang yg menjadi KEBANGGAAN PAN

http://www.ismaweb.net/2014/08/pesta-bogel-di-pulau-pinang-interpol-akan-salur-maklumat-lapan-warga-asing-yang-terlibat/

Pesta bogel di Pulau Pinang: Interpol akan salur maklumat lapan warga asing yang terlibat

GEORGE TOWN, 12 Ogos – Polis masih menunggu maklumat daripada Interpol bagi mengesan lapan rakyat asing untuk membantu siasatan berhubung pesta sukan bogel yang didakwa diadakan di Pantai Teluk Kampi dalam kawasan Taman Negara Pulau Pinang.

Timbalan Ketua Polis Pulau Pinang Datuk A. Thaiveegan berkata pihaknya berharap dapat memperoleh maklumat peserta yang dikatakan dari Singapura, Myanmar, India dan Filipina itu dalam tempoh terdekat.

“Jika kami sudah dapat maklumat daripada Interpol, kami akan adakan sidang akhbar untuk maklumkan perkembangannya kepada semua,” katanya kepada pemberita selepas pelancaran pemasangan pelekat Unit Rondaan Bermotosikal (URB) Polis Kontinjen Pulau Pinang, di sini hari ini.

Pesta sukan bogel itu mula diperkatakan apabila video berdurasi lima minit 52 saat bertajuk ‘Pesta Bogel di Teluk Bahang, Penang’ tersebar secara meluas di laman sosial, yang memaparkan sembilan lelaki dan enam wanita melukis badan dalam keadaan bogel, menari serta mengadakan acara sukan di Pantai Teluk Kampi.

Polis juga telah mengenal pasti kesemua 15 peserta pesta berkenaan iaitu tujuh warga tempatan, empat dari Singapura, dua (Myanmar) dan masing-masing seorang dari India dan Filipina.

Thaiveegan berkata polis percaya keterangan daripada dua wanita masing-masing berusia 34 dan 24 tahun yang ditahan pada Khamis dan Sabtu lepas dapat membantu siasatan kes itu.

Beliau berkata polis telah ke alamat kediaman tujuh individu tempatan yang dipercayai peserta pesta itu dan mendapati ada yang telah berpindah serta bersembunyi di lokasi lain.

“Polis masih cuba mendapatkan maklumat terkini mengenai mereka kerana kebanyakan peserta berkenaan telah berpindah daripada alamat asal, kami perlu sedikit masa lagi untuk kesan mereka,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Thaiveegan berkata kadar jenayah di Pulau Pinang menurun enam peratus atau 307 kes sepanjang Januari hingga 10 Ogos lepas berbanding tempoh sama tahun lalu.

Penurunan kadar jenayah daripada 5,116 kes kepada 4,809 kes sepanjang tempoh itu menunjukkan perkembangan positif terhadap usaha yang dijalankan kontinjen Polis Pulau Pinang dalam membanteras jenayah terutama berkaitan samun, pecah rumah dan curi, katanya.

Beliau berkata antara faktor penurunan kadar jenayah di Pulau Pinang ialah hasil rondaan URB di lokasi tertentu terutama di 12 kawasan perumahan sekitar negeri ini. – BERNAMA

Anonymous said...

ha ha ha..

Anonymous said...

Klu yg ini Pan tak nak bising. Abg Mat oh Abg Mat...sikalang talak mau yang baik punya ka.

Anonymous said...

Hello AyahPAN. Mesti mau pi Bershit punya. Dulu selfie langgar dada makwe pakai baju. Bershit 5 selfie dgn lbgt tak pakai baju.

Cangkul jadi keras oooo PAN

Anonymous said...

Tajuk ttg presiden amerika. Yg bg komen ttg pkra lain. Kesian sungguh....

Anonymous said...

Donald Trump dan Hillary Clinton adalah sama sahaja kerana mereka telah ditaja oleh Yahudi Zionis untuk menjadi presiden dan seterus menjadi hamba abdi Yahudi Zionis untuk menjaga dan melindungi kepentingan Yahudi Zionis dan Israel.

Ahok parti roket dan Ahok parti MaCAi dan Ahok parti Gelakkan dan Ahok parti MICkey mouse pun sama juga juga kerana mereka adalah kafir harbi yang menentang Islam dan hak umat Islam.

Anonymous said...

Pas akan bukak cawangan di Amerika utk menjaga Islam sempena kemenangan Trump. Pas akan perjuangkan ruu 355 dan hudud Allah utk seluruh umat Islam di dunia. Hanya parti Pas jemaah yg perjuangkan Islam. kahkahkah

Anonymous said...

Wahai Anon 9:38 PM, aku berkata 'Amin' untuk 'doa' kamu itu walaupun kamu ketawa sinis (aku pun tak pasti sama ada kamu masih mampu ketawa di Padang Mahsyar). Semoga Allah memberikan hidayah kepada kamu.

Dengan izin Allah, PAS akan menjadi parti politik Islam antarabangsa yang mampu membela hak umat Islam yang sedang ditindas di seluruh dunia. Amin.

Anonymous said...

Dengan izin Allah juga Pas akan berkubur krn memperalatkan Islam utk kepentingan diri dan politik sempit lebai2 jual agama. Kamu para khadam lebai bersubahat menipu Allah, rasul, ahli2 parti dulu, kini dan selamanya.

Di Tganu negeri tok ketua lebai malang ditolak majoriti org melayu sendiri. Bilalah walaun2 ni nak celik mata hati. Kesian sungguh.

Anonymous said...

Sesungguhnya balaci-balaci ternakan kafir harbi dan sekular liberal seperti balaci 11:43 PM telah melampaui batas dan menzalimi diri mereka sendiri. Mereka telah mencipta pelbagai fitnah dan dakwaan karut untuk memfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS sedangkan kita semua tahu hanya parti Islam PAS dan ulama Islam yang sedang berusaha melaksanakan ajaran Islam , hukum Allah dan membela hak umat Islam di negara ini.

Semua fitnah dan dakwaan karut ini jelas menunjukkan musuh-musuh Islam telah berputus asa untuk memecah-belahkan umat Islam, melemahkan agama Islam dan memusnahkan parti Islam PAS.

Anonymous said...

Allah sentiasa bersama Jamaah (parti Islam PAS) membela dan memperjuangkan agama Islam dan hak umat Islam.

Sebaliknya syaitan dan iblis sentiasa bersama dengan musuh-musuh Islam di dunia ini dan di dalam neraka !

Anonymous said...

Sebenarnya Anon 11:43 PM mengidap penyakit mental kerana dia telah menulis komen tanpa berlandaskan alasan yg kukuh. Oleh sebab emosinya sudah terganggu, maka dia akan bercakap apa saja dan membodohkan semua orang asalkan dia mendapat kepuasan hati!

Anon 11:43 PM ini sepatutnya dirawat segera oleh pakar psikiatri sebelum dia mencederakan dirinya dan orang ramai ! Jiran-jirannya perlu mengambil langkah keselamatan untuk keselamatan diri mereka sendiri.

Anonymous said...

Anon 12:47am anak syaitan dari Parti Ajaran Syaitan selalu membebel depan cermin sorang2. Tak sedar diri tu yg sakit mental berketuakan lebai Hadi Mereng..kahkahkah

Takfir!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails