Wednesday, November 09, 2016

1 Lwn 1, Strategi Terbaik Tewaskan BN. -Mursyidul Am PAS


hashim-jasin31
PARTI Islam Se-Malaysia (PAS) berpandangan bahawa kerjasama politik adalah satu pendekatan yang sangat penting dalam menjatuhkan kezaliman Kerajaan BN dalam Pilihan Raya Umum akan datang. Strategi ‘satu lawan satu’ ada strategi terbaik dalam menewaskan BN yang pengaruhnya semakin melemah hari ini. Kerana itu, PAS mempunyai sikap yang sangat terbuka dalam soal ini, dan sentiasa membuka pintu rundingan bagi mewujudkan kekuatan pembangkang.
Kata Haji Hashim Jasin, Mursyidul Am PAS  melalui Harakah.
"Namun begitu, sebagai sebuah parti yang berasaskan Islam dan mempunyai pengalaman yang luas dalam politik dan pilihan raya di negara ini, PAS tidak akan mengadakan kerjasama politik yang tidak menguntungkan Islam. Pengalaman PAS bertahaluf siyasi semenjak 1986, telah memperlihatkan satu hasil yang tidak menguntungkan Islam, terutama selepas 2008. PAS berpandangan bahawa tahaluf siyasi yang hendak dilakukan kali ini mestilah dipimpin oleh Islam.

"PAS telah menyediakan platform kerjasama yang dipimpin oleh Islam melalui blok ketiga, Gagasan Sejahtera yang kini telah disertai oleh Ikatan dan Berjasa. Mana-mana parti politik yang mahu bekerjasama dengan PAS dalam pilihan raya akan datang, pintu kerjasama sentiasa terbuka dengan syarat mereka menerima kerjasama ini dipimpin oleh Islam. Tawaran kerjasama ini juga terbuka kepada parti-parti bukan Islam yang bersedia dipimpin oleh Islam." Tegas beliau.

Bekas Mursyidul Am, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat telah mengingatkan bahawa jika Umno menerima Islam, kita bersedia membubarkan PAS. Inilah prinsip kerjasama yang dipimpin oleh Islam yang menjadikan penerimaan terhadap Islam sebagai syarat kerjasama. Pihak yang menentang Islam atau mengkhianati Islam tidak layak bekerjasama dengan PAS, kecuali mereka berubah sikap untuk menerima Islam sebagai pemimpin dalam kerjasama ini. Inilah juga prinsip yang dipegang oleh beliau. (IH)


15 comments:

Anonymous said...

Undi Pas = Undi Umno

Takfir!

Anonymous said...

Undi PAN undi DAP

Anonymous said...

DAP tak jual bangsa, agama peralatkan Islam menipu ahli2 parti dulu, kini dan selamanya.

Takfir!

Anonymous said...

Yaaaa tapi DAP tak berasaskan ugama.

Anonymous said...

Anon 10:30 AM adalah balaci ternakan parti roket kafir harbi @ ultra kiasu yang diupah dedak untuk menyebarkan pembohongan dan fitnah untuk memburuk-buruk ajaran Islam, ulama Islam, parti Islam dan umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya.

Kita semua tahu pemimpin-pemimpin roket dan para munafik sekular liberal amat memusuhi dan menentang agama Islam dan menindas umat Islam secara terbuka. Pemimpin-pemimpin kafir dan para munafik sekular liberal telah:

1. menghina dan menfitnah khutbah Jumaat, khutbah hariraya, pakaian menutup aurat wanita,
2. menfitnah dan menghina ulama Islam seperti Mufti Pahang,
3. melaksanakan pembersihan etnik (ethnic cleansing) dengan menghapuskan berpuluh kampung orang Melayu @ umat Islam,
4. menghasut orang ramai menghina dan menentang ajaran Islam, hukum Allah, mahkamah syariah dan jabatan agama Islam dan semua usaha yang membawa kebaikan kepada agama Islam dan umat Islam,
5. berusaha menghapuskan hak keistimewaan orang Melayu,
6. menghina Perlembagaan Persekutuan yang menyatakan Islam sebagai agama persekutuan yang bererti negara ini adalah negara Islam,
7. berusaha menjadikan negara Islam ini sebagai negara sekular liberal tulen,
8. berusaha melemahkan dan menghapuskan parti Islam PAS yang sedang berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah di negara ini,
9. berusaha mempromosi dan menggalakkan aktiviti kemungkaran, sesat dan murtad !

Maka jelaslah pemimpin-pemimpin kafir harbi dan para munafik sekular liberal adalah musuh Islam yang sangat berbahaya !

Anonymous said...

Undi Roket = Undi musuh Islam
Undi Kuali = Undi hamba abdi Roket

Anonymous said...

Kalau cam tu anon 11:17 formula lengkap ialah

Undi AntiIslam-Harbi = [(Roket+Kuali)*LGBT - Ulama-SyariatIslam ] + dedak + fitnah

Betul tak? hehehe

Anonymous said...

Undi Pas dapat dosa. Parti Ajaran Syaitan mensyirikkan Allah.

Takfir!

Anonymous said...

Kesian khadam jual agama hari2 copy paste taip panjang2 mintak kesian perhatian mcm budak2. Selalunya aku skip baca. Gila merapu!!kahkahkah

Anonymous said...

Pas sgt diperlukan menjaga Islam di Indonesia dan dpt bentangkan ruu 355 serta hudud Allah sebab di sana 90% umat Islam. Lagipun DAP takde nk halang. Ulamak2 indo ternyata gagal perjuangkan Islam spt parti Pas.kahkahkah

Anonymous said...

Asalkan bukan parti jual agama peralatkan Islam spt Pas. Mmg sesuai jd alas kaki..kahkahkah

Anonymous said...

Balaci ternakan kafir harbi dan liberal telah gila kerana menulis komen yang tidak masuk akal manusia yang normal untuk memfitnah parti Islam PAS. Terdesak sangatkah balaci, barua dan macai ternakan kafir harbi dan liberal sehinggakan terpaksa mencipta cerita dongeng yang hanya dipercayai oleh orang gila sahaja?

Mungkin sifu-sifu kafir harbi dan liberal telah mengugut balaci, barua dan macai yang telah menghabiskan banyak dedak ultra kiasu supaya meningkatkan serangan fitnah ke atas parti Islam PAS atau bekala dedak akan dipotong!

Balaci, macai dan barua kafir harbi dan liberal cakap depan cermin saja lah bhai ! Tengok dalam cermin itu, kamu akan nampak imej kamu dalam bentuk syaitan dan iblis.

Anonymous said...

Tak payah 1 vs 1. Biaq la 3 penjuru. Apa ada hal. PAS kan kuat. Jadi tak payah PAS susah-susah nak bincang 1 vs 1...

Anonymous said...

Pas mengamalkan politik NATANG berdasarkan komen2 walaun tolol mangkuk ayun jual agama peralatkan Islam.

Takfir!

Anonymous said...

Balaci 9:17 PM ternakan Ultra Kiasu memang hebat memaki hamun orang lain dengan gelaran NATANG, tolol dan mangkuk ayun untuk menunjukkan betapa sesatnya ajaran ultra kiasu dan liberal yang menjadi ikutan dan amalan Balaci 9:17 PM.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails