Monday, November 07, 2016

Tun M Bapa Ayam Jadikan Wanita Sebagai Pelacur -DAP

shamsher-singh-thind-perwakilan-dap

GEORGETOWN –  Perwakilan DAP dari Chai Leng Park, Shamsher Singh menyifatkan Bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai  seorang ‘Bapa Ayam’ yang menjadikan wanita sebagai seorang pelacur.

Hal ini berikutan tindakan Mahathir yang berpaling tadah dan menyertai parti pembangkang dalam menentang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

“Mengapa dia datang kepada DAP dan Bersih sekarang? Kerana dia takut bahawa jika pembangkang menang (pilihan raya umum), kita akan mendedahkan segala-galanya.

“Ia seperti mahu untuk menyelamatkan pelacur, tetapi dia adalah bapa ayam yang bertukar wanita itu ke dalam pelacur, “kata Shamsher ketika Konvensyen DAP Pulau Pinang.

Ekoran itu, beliau mempersoalkan adakah veteran DAP berasa malu ketika bersalaman dengan beliau.

Dalam pada itu, beliau turut mempertikaikan kenyataan Mahathir berkenaan musuh yang menjadi sahabatnya.

“Kenyataan bodoh yang telah saya dengar (berkenaan Dr Mahathir) adalah ‘musuh musuh saya adalah kawan saya.

“Mahathir bukan musuh musuh saya. Dia adalah musuh saya,” ujarnya.

Justeru itu, beliau turut melabelkan Mahathir sebagai ular yang mengambil kesempatan keatas orang lain. (S.tv)

1 comment:

Anonymous said...

http://semuthitam80.blogspot.my/2016/11/guan-eng-meroyan-bila-perwakilan-sentuh.html?m=1

GUAN ENG MEROYAN BILA PERWAKILAN SENTUH TUN M!!!

Apa sebabnya Si Guan Eng tu tiba - tiba je boleh hilang akal dan meroyan tak tentu arah apabila ada dikalangan perwakilan yang hadir di Konvensyen DAPigs semalam menyentuh mengenai kerjasama parti itu dengan Tun Mahathir?

Sepatutnya, Si Guan Eng tu perlu berlapang dada mendengar luahan hati sebenar ahli DAPigs diperingkat akar umbi mengenai perkara tersebut sebagai menghormati Hak Kebebasan Bersuara yang sering kali dilaung - laungkan oleh parti itu.

Tetapi nampak gayanya, Si Guan Eng tu lebih rela untuk memilih laluan pemikiran sempit yang selama ini telah didakwa dilakukan oleh pihak Barisan Nasional kerana dituduh tidak mahu mendengar suara mereka diperingkat akar umbi.

Apa yang pasti, sudah tentu ada sebab kenapa perwakilan DAPigs itu tidak bersetuju dengan pendirian DAPigs yang dianggap seolah - olah telah memaafkan segala dosa yang telah dilakukan oleh Bekas Perdana Menteri itu selama hari ini.

Perwakilan dari Taman Chai Leng itu berkata, DAPigs tidak seharusnya menjalinkan hubungan kerjasama dengan mana - mana individu yang didakwa pernah menjadi musuh parti semata - mata untuk memenangi Pilihan Raya Umum ke-14.

Malah perwakilan DApigs itu juga turut menyelar tindakan yang dilakukan oleh Dr Mahathir kerana didakwa sanggup berkerjasama dengan mana - mana pihak demi mencapai matlamatnya secara peribadi untuk menjatuhkan pihak Kerajaan.
"Orang-orang DAP tak malukah nak berjabat tangan dengan musuh Tun M? Dia harus memohon maaf dahulu dengan DAP sebelum nak bekerjasama," katanya dalam sesi perbahasan konvensyen itu.
Suasana mula panas apabila Si Guan Eng bangkit dan mendesak agar gelaran yang ditujukan kepada Tun Mahathir ditarik balik sambil menegaskan DAPigs tidak menuding jari kepada mana - mana pihak ekoran kesalahan lampau mereka.

IRONIKnya, tindakan yang dilakukan oleh Si Guan Eng tu dilihat jauh berbeza dengan pendekatan DAPigs yang tidak rela memaafkan PAS diatas keputusan yang dilakukan. Sebaliknya, DAPigs menjadikan PAS sebagai musuh ketat mereka.

Secara tidak lansung, tindakan yang dilakukan oleh Si Guan Eng yang mendesak agar perwakilan DAPigs itu menarik semula kenyataan yang dibuat terhadap Tun Mahathir bukan sahaja membuktikan bahawa dia menghalang Kebebasan Bersuara dikalangan ahli partinya. Bahkan menonjolkan sifat Hiprokrit Si Guan Eng tu secara terang - terangan!!!


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails