Monday, November 07, 2016

Siapa Di Belakang Ahok? -I/Hasyim Menulis Dari Jakarta.


Hasil carian imej untuk yahudi di belakang ahok

Catatan Perjalanan Ibnu Hasyim, Jakarta Ke Tasikmalaya (1)

KEMASKINI
HARI ini, saya dari Grogol naik teksi menuju ke stesyen bas untuk ke Jawa Barat, Tasikmalaya. Tasikmalaya adalah sebuah bandar di tenggara Jawa Barat, Indonesia yang terletak di kawasan pergunungan Preanger dengan ketinggian 351 meter. Bandar ini mengandungi beberapa gunung berapi yang aktif.
Hasil carian imej untuk jakarta
Jakarta..
Hasil carian imej untuk kakarta macet
Jakarta.. Kok tambah macet..

Sedangkan Jakarta adalah suatu 'Daerah Khusus' merupakan ibu negara Indonesia, satu-satunya bandaraya di Indonesia yang bertaraf provinsi. Jakarta terletak di bahagian barat laut Pulau Jawa. Stesyen bas yang dituju itu hanya di pinggir jalan, mungkin sementara..  saya menunggu berdiri merebut untuk menaiknya. 

Di dalam teksi, aku mengacah pemandunya..

"Khabarnya hebat sangat pimpinan Ahok, Gabenur DKI Jakarta sekarang.. Tapi masalah macet (kesesakan lalu lintas di kota Jakarta)nya, dari dulu sampai sekarang tetap begini.." 

Kataku semasa teksi itu berdepan dengan keadaan kesesakan lalu-lintas yang teruk. Pemandu teksi itu diam membisu.

"Apakah masih belum ketemu jalan selesainya? Berapa banyak kerugian negara kerana akibat 'macet' ini. Kerja 1 jam tertangguh jadi 4 jam.." Aku mengacah lagi.

Hasil carian imej untuk ahok
Ahok..bermain pisau..
Ahook, berbangsa Cina beragama Kristian. Atau Ir. Basuki Tjahaja Purnama atau nama Cina Zhōng Wànxié / 鍾萬勰, dikenali juga dengan panggilan Hakka 'Ahok', adalah Timbalan Gabenor DKI Jakarta dari 15 Oktober 2012 membantu Gabenor Joko Widodo. Lahir29 Jun 1966 (umur 50), Manggar, Belitung Timur, Indonesia, berpendidikanUniversiti Trisakti.

Selepas diam seketika, baru pemandu teksi itu jawab. "Sebelum aku jawab, aku nak tahu apa pandangan bapak tentang Ahok dalam masa depan politik Indonesia, Asia atau dunia selanjutnya." 

"Ooo." Kata saya.

"Hujung bulan lepas, saya ke Singapura. Membuat tinjauan ke atas beberapa pemandu teksi beragama Islam di Singapura. Hampir semuanya mengeluh dan mengatakan:

Dulu Singapura milik bangsa Melayu, orang Cina dan India hanya kaum pendatang, apa lagi Inggeris sebagai penjajah. Bangsa Melayu jadi bangsa nombor 1 berkuasa. Dan kuasa rakyat pribumi masih utuh. Lihat kisah sejarah 'Singapura dilanggar todak' dan lain-lain.

"Tetapi kini Bangsa Melayu sudah hilang kuasa. Yang paling berkuasa di Singapura sekarang ialah Bangsa Cina nombor 1, India nombor 2 dan Melayu terkebawah, nombor 3. Kata mereka.

"UMNO parti kebangsaan Melayu di Malaysia yang dulunya diharapkan untuk mempertahankan Melayu di Singapura pun tidak mampu berbuat apa-apa. Apa lagi sesudah Singapura di'paksa-pisah'kan dari Malaysia. Bahkan dalam banyak perkara perebutan antara Malaysia/Singapura setelah berpisah itu, keputusannya dilihat merugikan bangsa Melayu. Contohnya kes tanah keretapi tanah Melayu, Pulau Batu Putih, kes air dan lain-lain.

"Perkara-perkara seperti inilah yang sangat dibimbangkan berlaku di negara umat Islam seperti Malaysia dan Indonesia di kepulauan Melayu ini. Bagaimana mereka mengecilkan umat Islam di negaranya sendiri seperti yang berlaku ke atas Singapura. 

"Bagaimana mereka mewujudkan kerajaan haramjadah Israel di tengah jantung umat Arab/Islam, sehingga kini terus membesar dan menjajah lagi. Mereka terus menjajah bumi Palestin dan meluas-lebarkan wilayah taklukan mereka, walaupun seluruh penduduk dunia mengutuknya, atas alasan mempertahankan diri sebelum mereka yang kononnya akan diisir." Kata saya.



Berita di bawah ini buktinya, antara isu terbaru di Indonesia, diangkat dari..
 http://www.muslimhebat.com/ini-video-reaksi-jamaah-masjid-texas-manado-dengan-demo-laskar-makapetor.html





Berita Terbaru Ini Buktinya..

Ini Video Reaksi Jamaah Masjid Texas Manado, Dengan Demo Laskar Makapetor.

“Untuk menghindari hal hal yang tidak diinginkan, maka Dihimbau agar seluruh  saudara/i tidak melewati jalur aksi Demo ALIANSI Makapetor yg akan mereka lewati. Jalur Mega Mas – Masjid Texas, hari Rabu besok 26 Oktober 2016 Jam 10.00-17.00. Mereka aksi demo untuk rubuhkan mesjid texas, jd sangat sensitif buat kaum muslim aplagi yg berjilbab bila bertemu mrk di jln. Tolong ingatkan ke saudara dan kenalan kita semua.” 

Tindakan intimidasi, diskriminasi dan penyerangan kembali dialami Umat Islam di kota Manado, Sulawesi Utara. Ratusan orang dari organisasi TOU Minahasa atau Laskar Kristen Manado melakukan demonstrasi mendesak pembokaran masjid Al-Khairiyah di Texas, Rabu, (26/10/16). Mereka menuntut bahwa Masjid tersebut tidak berizin resmi dari daerah, dan tidak cocok untuk berada di Texas karena mayoritas penduduk adalah orang Kristen.

Padahal Masjid tersebut sudah berdiri di Texas sejak 47 tahun lalu, dan telah  digunakan untuk tempat ibadah oleh umat Islam di wilayah itu dan juga para transmigran dari luar daerah yang bekerja di Manado.  

Menurut Dewan Kemakmuran Masjid Al-Khairiyah yang juga DPW PPP Sulawesi Utara, Djafar Alkatiri, para penggugat dari TOU Minahasa memprotes sertifikat tanah dan masjid tersebut, mereka menyatakan bahwa pemerintah kota Manado telah merampas sertifikat tersebut dari masyarakat.

Saat ini, masyarakat muslim di lokasi kejadian sedang bersiaga untuk mencegahnya aksi main hakim sendiri di Masjid Texas. Bahkan ada salah seorang polisi yang berjaga di sana meneriakkan Allahu Akbar atas tindakan emosional dari para pendemo tersebut.   

Suasana saat itu sedang mencekam, karena emosi dari Laskar Kristen tersebut sudah memuncak. Kemungkinan apabila polisi tidak bertindak tegas akan terjadi kericuhan antar agama di sana, dan dapat menyulut peperangan antar agama yang lebih luas di Manado.

Kejadian ini juga sudah mulai menyebar di dunia maya seperti Facebook dan Twitter. Sejumlah netizen bahkan memposting sejumlah foto penyerangan Laskar Kristen tersebut. 

“Untuk menghindari hal hal yang tidak diinginkan, maka Dihimbau agar seluruh saudara/i tidak melewati jalur aksi Demo ALIANSI Makapetor yg akan mereka lewati. Jalur Mega Mas – Masjid Texas, hari Rabu besok 26 Oktober 2016 Jam 10.00-17.00. Mereka aksi demo untuk rubuhkan mesjid texas, jd sangat sensitif buat kaum muslim aplagi yg berjilbab bila bertemu mrk di jln. Tolong ingatkan ke saudara dan kenalan kita semua. 

Ratusan orang dari organisasi TOU Minahasa atau Laskar Kristen Manado menyerbu pembangunan Masjid Al-Khairiyah di Texas. (image: FacebooK)
Ratusan orang dari organisasi TOU Minahasa atau Laskar Kristen Manado menyerbu pembangunan Masjid Al-Khairiyah di Texas. (image: Facebook)

Latihan ala militer Laskar Kristen di Sulawesi Utara. (image: Facebook)

Dari Musslimin Menado

Sedang terjadi pemerotesan atas pembangunan masjid di tengah kota..”, kata salah seorang netizen. 

“Di masjid saat ini sudah banyak ummat Islam yg jaga. Mohon do’a agar tidak terjadi sesuatu yg tidak diinginkan dan masjid tetap aman. Inilah TOLERANSI LUAR BIASA warga mayoritas KRISTEN di Manado terhadap Islam! Masjid Texas yg berdiri sejak 1960 minta dirobohkan oleh mereka!” kata Setio Darmadi, netizen lainnya.

Selain di media sosial, di media berbagi video Youtube juga terdapat sejumlah rekaman penyerangan Laskar Kristen yang memprotes keberadaan Masjid Texas. 

Ratusan anggota Laskar Kristen dengan berbaju serba hitam dan merah dengan ikat kepala berwarna merah tersebut dalam rekaman video amatir di Youtube, nampak membawa senjata tajam semacam pedang/parang. Mereka mengacung-acungkannya sebagai upaya intimidasi terhadap umat Islam.

Berikut rekaman video penyerangan tersebut: 

Perlakuan intimidasi yang dialami umat Islam di Sulawesi Utara bukan sekali ini saja terjadi, beberapa saat yang lalu umat Islam juga sempat dihebohkan dengan pemberitaan penyerangan pembangunan masjid di kota Bitung, dan pelemparan kepala babi ke pemukiman muslim di kota tersebut. 

Kejadian ini juga sudah mulai menyebar di dunia maya seperti Facebook dan  Twitter. Sejumlah netizen bahkan memposting sejumlah foto penyerangan Laskar Kristen tersebut.

“Untuk menghindari hal hal yang tidak diinginkan, maka Dihimbau agar seluruh saudara/i tidak melewati jalur aksi Demo ALIANSI Makapetor yg akan mereka lewati. Jalur Mega Mas – Masjid Texas, hari Rabu besok 26 Oktober 2016 Jam 10.00-17.00. Mereka aksi demo untuk rubuhkan mesjid texas, jd sangat sensitif buat kaum muslim aplagi yg berjilbab bila bertemu mrk di jln. 

Tolong ingatkan ke saudara dan kenalan kita semua.

Berikut rekaman video penyerangan tersebut:

Perlakuan intimidasi yang dialami umat Islam di Sulawesi Utara bukan sekali ini saja terjadi, beberapa saat yang lalu umat Islam juga sempat dihebohkan  dengan pemberitaan penyerangan pembangunan masjid di kota Bitung, dan pelemparan kepala babi ke pemukiman muslim di kota tersebut.

Penyelesaian kasus penindasan dan penyerangan umat Islam di Sulawesi Utara selama ini seakan selalu timbul tenggelam, yang menyiratkan bahwa, pemerintah setempat belum menyentuh akar permasalahan yang terjadi. Dengan alasan sebagai wilayah dengan populasi penganut Kristen mayoritas,  pembangunan masjid di provinsi tersebut seakan selalu dipersulit. Meskipun lagi-lagi hal ini selalu dibantah oleh aparat pemerintahan setempat.

Kasus kerukunan beragama dan masalah SARA di Indonesia saat ini semakin  meningkat, setelah perang agama di Ambon menjadi pengalaman pahit bagi bangsa Indonesia. Saat itu, ribuan masyarakat muslim dibantai oleh penganut Kristen dan simpatisan Republik Maluku Selatan (RMS). 

Meski begitu, umat muslim terus bersabar dan ingin melupakan kejadian keji tersebut, dan berharap semoga di masa mendatang, kejadian mengenaskan itu tidak akan pernah terjadi lagi di Indonesia. Namun, dari masa ke masa, sejumlah pihak seakan selalu berusaha memprovokasi kesabaran umat Islam.

Berikut rekaman video yang memperlihatkan, walau kalah jumlah, Umat Islam di lokasi kejadian tetap berusaha melakukan perlawanan dan pembelaan diri terhadap aksi yang dilakukan Laskar Kristen yang ingin merubuhkan bangunan Masjid Al-Khairiyah :

Hingga saat ini, belum ada satupun media massa nasional, baik cetak, online, maupun media televisi yang menyiarkan aksi intoleran yang dilakukan  Laskar Kristen terhadap umat Islam di kota Manado ini. Sumber | republished by (YM) Yes Muslim ! 

Ibnu Hasyim bersama penghibur jalanan semasa berada di Jalan Sabang Jakarta.

Saya ingin menyambung lagi pandangan saya kepada pemandu teksi itu. Tetapi tba-tiba seseorang memberi komen ke atas pandangan saya dari belakang tempat duduk teksi yang saya tumpangi. Katanya..

"Betul kata bapak Malaysia itu. Abang saya dan rakan-rakan rakyat pribumi telah memiliki toko-toko di sebuah kompleks bangunan puluhan tahun di Jakarta ini, tiba-tiba pemerintah Ahok/Jokowi mahu menggunakan tapak bangunan itu, dirampas begitu saya dari kami dengan tidak diberi ganjaran setimpal. Tidak juga memberi tempat untuk mendirikan toko yang baru. 

"Rupanya mereka membuat perancangan rapi, membunuh wiraswasta atau pengusaha pribumi dan menggantikan dengan kuncu-kuncu mereka orang Cina menguasai bumi Indonesia. Di kilang simen Jakarta contohnya, mereka masukkan pekerja-pekerja Cina dari luar negara sedangkan rakyat pribumi dalam negeri yang kelaparan kerja diketepikan terus.

"Mereka bina kondominium-kondominium untuk golongan elit, tetapi sebenarnya mereka masukkan puak-puak mereka Cina dari luar negara bagi menguasai negara ini.

"Rakyat Indonesia kena paham, mereka sebenarnya bukan pejuang rakyat, tetapi menjadi alat atau trojan kuasa besar di balik tabir, yang berusaha untuk menakluk dan menguasai dunia. Mereka tetap memusuhi Islam, kerana hanya Islamlah yang mampu menghalang kerakusan mereka. " Katanya dalam sikit-sikit bahasa loghat Sunda.

"Ya." Sambung saya. "Di negara saya di Malaysia pun ada. Sesudah Singapura asalnya milik orang Melayu, jatuh di bawah kekuasaan orang Cina, maka kini Pulau Pinang yang masih di dalam Malaysia pun mahu diseret bersama. Saya pernah ke Menado beberapa tahun lalu... Kalau Singapura mendapat jolokan 'Israel di Asia Tenggara' maka Menado juga mendapat jolokan 'Israel di Indonesia'. Hampir sama dalam kes Menado dengan Pulau Pinang.

"Mereka musuh-musuh Islam itu juga menggunakan taktik yang sama, bertopengkan pembangunan untuk menghambat bangsa Melayu 'bumiputera'. Di Asia Tengah mereka memusuhi bangsa Arab. Kaitan mereka tetap bersama kuasa balik tabir Yahudi dan AS, walaupun nama individu mereka lain-lain. 

"Di kepulauan Melayu masakini, adakah nama mereka seperti Lee Kuan Yew, Lim Kit Siang, Ahok dan lain-lain?" Kata saya.

Akhirnya pemandu teksi yang banyak diam dan mendengar itu mengangkat kepala dan bersuara, katanya.. 

"Saya bersetuju semua pandangan anda. Sebab, permusuhan dan usaha mereka untuk merosakkan Islam sejak tegaknya Kerajaan Islam pimpinan Rasulullah SAW tetap akan berjalan terus. Seperti firman Allah SWT, 

Sesungguhnya kamu dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik. (Qs. 5:82)" 

Amin!! Jawab kami semua. Bersambung..

Hasil carian imej untuk yahudi dalam Al-qurqn dan Hadis
Catatan Perjalanan Ibnu Hasyim, Jakarta Ke Tasikmalaya (1)
ibnuhasyim@gmail.com 
Jakarta 27 Okto 2016.

6 comments:

Anonymous said...

Ribuan ahok ada di Msia.
Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) mengingatkan pemimpin Melayu mengenai padah sikap hipokrit dan sengaja mengambil kesempatan dalam permainan politik sempit, ketika negara sedang berdepan budaya anti-Islam dan anti-Melayu, yang semakin merebak melalui tindakan provokasi biadap dan terancang.

Ketua Penerangan Isma, Ustaz Haji Mohd Hazizi Ab Rahman, berkata keadaan menjadi lebih berbahaya apabila tindakan provokasi melampau ini, cuba dihalalkan melalui usaha terancang, melabelkan perjuangan kebangkitan umat Islam mempertahankan hak mereka sebagai anti-Cina atau sinophobia.

Pendek cerita, katanya, penjenayah perkauman dibiarkan bebas untuk celupar, sebaliknya suara majoriti yang mempertahankan hak di bumi sendiri pula yang dilabelkan sebagai rasis dan anti-Cina

“Di Indonesia, jelas sekali kenyataan yang dibuat oleh Ah Hok amat biadap terhadap agama Islam dan mencabar sentimen kaum majoriti di Indonesia.

“Tetapi kumpulan penulis seperti Hew Wai Weng, di samping media beragenda jahat, sengaja memutarbelitkan isu untuk menggambarkan masyarakat Islam yang berdemonstrasi secara aman itu yang bermasalah, kerana mempunyai sikap rasis dan anti-Cina, manakala orang seperti Ah Hok suci bersih.

“Di Malaysia, terdapat ribuan ‘Ah Hok’, yang tidak henti-henti melakukan provokasi biadap dan keji ke atas agama Islam dan sentimen orang Melayu,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Ustaz Hazizi berkata, istilah sinophobia sedang cuba untuk dipopularkan sebagai satu kaedah bagi menutup penyakit sebenar yang sedang merebak, iaitu sikap anti-Islam dan anti-Melayu.

Katanya, salah seorang pengusaha itu ialah Hew Wai Weng melalui artikelnya yang disiarkan oleh media liberal dan chauvinis, Malaysiakini, sengaja tidak mahu faham bahawa bangkai gajah tidak dapat ditutup dengan nyiru.

“Isma kerap kali mengingatkan agar keistimewaan agama Islam di negara ini dan hak serta budaya orang Melayu sebagai penduduk pribumi mestilah dihormati oleh semua bangsa yang mengaku sebagai warganegara Malaysia.

“Tindakan melabelkan pendirian mulia dan bermaruah Isma ini sebagai rasis dan anti-Cina merupakan satu tindakan desperado, keji, hina lagi menjijikkan.

“Manakala tindakan pemimpin Melayu yang menjual kedaulatan negara kepada kuasa luar, di samping menaja gerakan ‘barbaric’ bertopengkan isu perkauman, merupakan pengkhianatan dan mempermain-mainkan agenda perjuangan Islam dan Melayu untuk kepentingan diri sendiri,” katanya.

ali al-syia.. said...

siapa agaknya ahok yg di msia tu? mat sabu kot?

Anonymous said...

Jangan terlalu menfitna ahok deh.. Kita ini negara indonesia negara bineka tunggal ika bukan syariah.. Negara demokrasi.. Pejuang2 memerdekakan indonesia bukan hanya agama muslim tapi ada yang kristen, budha, hindu.. Sama juga seperti di libanon presidennya kristen yang mayoritas muslim, di london walikotanya muslim yang mayoritas agama kristen.. Klo berpendapat jangan di pimpin oleh kafir berarti kita tidak boleh pakai barangnya kafir, bekerja di perusahan kafir.. Sebenarnya Tuhan mau kita saling mengasihi. Karena itu juga ulama2 di dunia di negara2 demokrasi sepakat tidak memakai ayat yang tidak boleh di pimpin no muslim.. Kalo yang beranggapan tidak mau di pimpin oleh kafir ke arab saja gitu aja kok repot.. Karena kita memilih pemimpin yang jujur, transparan, dan pro muslim.. Emang ada gabernur selain pak ahok yang pro muslim seperti ini : Ahok membangun Masjid di Balai Kota diberi nama Masjid Fatahillah, Masjid ini digagas di era Gubenur Jokowi, dilaksanakan dan selesai di era Gubenur Ahok, total dana: Rp. 18.8 M. Setelah selama puluhan tahun dan belasan gubernur Jakarta yang muslim, Balai Kota tidak memiliki masjid. Ahok Membangun Masjid Agung Jakarta Rp. 170 M di Daan Mogot, Jakarta Barat yang akan selesai akhir 2016 dibangun di atas luas tanah 17,8 hektare dengan bangunan seluas 2 hektare, karena Jakarta belum memiliki masjid raya provinsi. Masjid Istiqlal adalah masjid Negara. Setelah selama puluhan tahun dan belasan gubernur Jakarta yang muslim, Ibu Kota ini tidak memiliki masjid Agung. Membangun masjid-masjid di setiap rusun-rusun yang dibangun: Masjid al-Hijrah untuk Rusun Marunda, Jakarta Utara. Membangun Mushola untuk setiap RPTRA (Ruang Publik Terbuka Ramah Anak). Membangun Masjid-Masjid di setiap rusun misalnya Masjid Al-Muhajirin di Rusun Pesakih, Jakarta Barat. Memajukan Masjid Jakarta Islamic Centre (JIC) Jakarta Utara sebagai Etalase Keilmuan Keislaman dan Wisata Religi. Tak hanya itu. Ahok juga selalu memberikan bantuan ke Masjid-Masjid, Musholla-Musholla dan Majelis-Majelis Taklim. Berdasarkan SK GUB Nomor 2589 Tahun 2015 ada 118 musholla, mesjid dan Majelis Taklim yg mendapat bantuan, dengan kisaran bantuan sebesar 15 juta s/d 75 juta rupiah. Tak hanya itu, Ahok pun membeli tanah-tanah di sekitar masjid agar menjadi ruang terbuka hijau dan membuat taman yang nyaman. Mulai tahun 2016, KJP (Kartu Jakarta Pintar) diberikan ke pelajar-pelajar sekolah-sekolah Islam: Madrasah (dari Ibtida'iyah sampai Aliyah). Total budget KJP 2016: Rp2.5 Triliun. Mulai tahun 2016, Ahok memberikan Kartu Jakarta Mahasiswa Unggul kepada penerima KJP yang mendapatkan Perguruan Tinggi, setiap tahun memperoleh 18 juta. Ahok umrohkan Penjaga Masjid/Musola (Marbut) dan Makam (kuncen). Berdasarkan data, Ahok sudah umrohkan 30 orang Marbut dan Kuncen Tahun 2014, di tahun 2015 Ahok umrohkan 40 orang Marbut dan di tahun ini, Ahok siap umrohkan 50 orang Marbut. Tak hanya marbut, menutup tempat masiat. Habib rizieq atau gubernur muslim pernah gak? Karena ini para haters jangan menghasut dong menjatuhi ahok dengan ayat2... Karena yang Tuhan mau prilakunya bukan hanya sekedar mengaku agama tetapi tidak ada buah.. Satu lagi emangnya pak ahok menistakan agama? Sudah dengar atau tahbayun gak penjalasan ahok? Fakta kok banyak yang pakai almaidah untuk berpolitik...

Anonymous said...

Terserah mau bilang apa kek.. Intinya kita warga klender jakarta timur banyak yang akan pilih ahok.. Karena kita tidak mau terprovokasi... Cuma pak ahok terbaik dari pada gubernur2 lain. Karena itu di klender banyak warga hampir 80% pilih pak ahok. Salam 2 jari.

Anonymous said...

Komen 12:20 AM dan 2:25 AM adalah propaganda karut puak Kristian dan liberal yang menyokong Ahok yang telah menghina Al-Qur'an dan Islam menindas umat Islam di Jakarta. Maka tidak hairanlah media massa melaporkan 150,000 umat Islam telah melakukan demonstrasi di Jakarta menentang dan mengutuk Ahok.

Anonymous said...

Soalan: Mengapa umat Islam menentang Ahok?

Jawapan:

1. Ahok telah merobohkan puluhan masjid seperti Masjid Baitul Arif, Masjid Amir Hamzah (masjid bersejarah), Masjid Apung di Jakarta. Pada masa yang sama Ahok memberikan layanan istimewa kepada gereja-gereja kristian.

2. Ahok telah memecat kakitangan dan pegawai awam Jakarta, pengetua dan guru besar dan penghulu (lurah) yang beragama Islam dan melantik orang-orang China kafir seperti lurah Susan, lurah Grace dll untuk memenuhi jawatan-jawatan tersebut.

3. Merasa disokong oleh media-media sekuler, liberal dan kafir harbi, Ahok terus menghapus simbol-simbol Islam di Jakarta.

4. Ahok telah memaksa pelajar Islam menukar pakaian seragam sekolah yang menutup aurat kepada baju betawi yang tidak patuh syariah. Ahok juga melarang pelajar Islam menutup aurat.

5. Ahok juga telah menghadkan atau melarang kegiatan syi’ar Islam di Jakarta seperti malam takbiran iaitu takbir raya konon untuk mengelakkan kesesakan jalanraya sedangkan Ahok sendiri telah mengadakan sambutan Tahun Baru China yang telah menyebabkan kesesakan jalam raya yang sangat teruk.

6. Ahok juga telah menyokong aktiviti pelacuran dan berkata orang yang menolaknya adalah munafik ! Ahok telah menfitnah Muhammadiyah(organisasi Islam yang besar di Indonesia) sebagai munafik kerana Muhammadiyah menolak pelacuran yang menyebabkan Muhammadiyah membuat laporan polis terhadap Ahok!

7. Ketika umat Islam bermati-matian memprotes missworld, Ahok telah menyokong missworld sepenuhnya bahkan bangga jika Jakarta jadi tuan rumah final Miss World.

8. Ahok telah menyokong cadangan menghapuskan ruang agama dalam kad pengenalan Indonesia (KTP).

9. Ahok juga telah membuat pegumuman yg mengejutkan : BOLEH MINUM ARAK, asal jangan mabok.

10. Ahok juga telah menyokong penuh konsert maksiat Lady Gaga, Ahok selalu menyokong aktiviti maksiat yang diprotes oleh umat Islam.

11. Ahok dengan lancang telah menghina ayat suci termasuk Al-Qur'an, dia berkata ayat suci wajib tunduk pada ayat perlembagaan Indonesia.

12. Ahok juga telah menentang manifesto parti gerindra tentang pemurnian agama dari ajaran sesat.

13. Ahok dan kroni China kafirnya telah terlibat dalam rasuah. Ini Dia Bukti Ahok Terlibat Kolusi dan Korupsi:

https://www.intelijen.co.id/ini-dia-bukti-ahok-terlibat-kolusi-dan-korupsi/

http://en.tempo.co/read/news/2016/04/04/057759691/Rizieq-Shihab-Arrest-Ahok-for-corruption

http://suaranasional.com/2016/03/31/ngeri-wartawan-senior-ini-bongkar-alasan-kpk-lindungi-korupsi-ahok/

14. Ahok telah melarang menyembelih haiwan kurban di sekolah negeri dan masjid.

15. Ahok telah menghina dan memfitnah Al-Qur'an kononnya ayat-ayat Al-Qur'an seperti surah Al-Maidah ayat 51 telah membohongi orang ramai.

16. Dan lain-lain...etc...etc...

Sumber: http://www.voa-islam.com/read/liberalism/2014/09/26/33036/16-alasan-umat-islam-menolak-ahok-jadi-gubernur-dki-jakarta/

Wahai umat Islam, marilah kita semua kembali kepada ajaran Islam dan hukum Allah dan bersatu membela agama Islam dan hak umat Islam di negara kita kerana Ahok-Ahok yang menjadi pemimpin parti kafir harbi dan parti sekular liberal sedang memecah-belahkan umat Islam @ orang Melayu untuk melemahkan agama Islam dan kuasa politik orang Melayu @ umat Islam supaya musuh Islam boleh menindas adama Islam dan umat Islam di negara ini.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails