Friday, November 11, 2016

Jom Jengok Hidupan Malam Liar Hong Kong, Di Wan Chai.

Melihat geliat kehidupan liar Hong Kong di Wan Chaii. Distrik Wan Chai dikenal sebagai kawasan dengan kehidupan malamnya yang liar. Di kawasan ini pula dua WNI Sumarti Ningsih dan Seneng Mujiasih tewas dibunuh secara sadis di apartemen oleh bankir Rurik Jutting.
Seorang lelaki (kanan) masuk ke dalam lif berhampiran pintu masuk ke kedai seks di daerah Wan Chai, Hong Kong.

MELIHAT geliat kehidupan liar Hong Kong di Wan Chaii. Daerah Wan Chai dikenali sebagai kawasan dengan kehidupan malamnya yang liar. Ada apa-apa manfaat dari berita-berita begini?

Hasil carian imej untuk geliat kehidupan liar Hong Kong di Wan Chai
Daerah Wan Chai tercatat sebagai kawasan yang dikenali dengan kehidupan malamnya.

Hasil carian imej untuk geliat kehidupan liar Hong Kong di Wan Chai
Daerah ini biasa dikunjungi oleh kalangan para tenaga kerja asing.
Hasil carian imej untuk geliat kehidupan liar Hong Kong di Wan Chai
Orang-orang berjalan melewati lampu-lampu neon menghiasi di sebuah bar di daerah Wan Chai, Hong Kong.

Hasil carian imej untuk geliat kehidupan liar Hong Kong di Wan Chai
Kawasan Wan Chai berkembang menjadi daerah komersial dengan bangunan-bangunan pejabat, restoran, kedai toy seks dan bar.
Hasil carian imej untuk geliat kehidupan liar Hong Kong di Wan Chai
Sebuah kedai toy seks di daerah Wan Chai, Hong Kong.
(Diangkat dari Merdeka.com)

31 comments:

Anonymous said...

Sebab PAN Mudirnya DAP, maka benda2 kat hongkong ni bersepah naik kat Penang pun Mat Sabu dan Mujahid senyap. Ialah Sheikh mereka adalah Ahok Penang. Haram pun mesti kata Halal dan Toyibbah.

Kalau disuruh pilih Ahok Penang atau Sheikh Qardawi, maka PAN akan memilih Ahok Penang

Anonymous said...

Balaci, barua dan macai dan pemimpin kafir harbi dan sekular liberal sentiasa memperjuangkan kebebasan melakukan kemungkaran, kesesatan dan murtad tanpa sebarang sekatan dengan alasan hak kebebasan individu KONON ! Sesungguhnya mereka adalah syaitan yang sentiasa berusaha menipu dan menyesatkan umat Islam. Marilah kita semua memulaukan (boycott) semua parti politik kafir harbi dan sekular liberal dalam PRU 14 kerana mereka semua memusuhi Islam dan umat Islam.

Wahai umat Islam , marilah kita semua menolak dedak kafir harbi dan sekular liberal yang hanya sesuai untuk haiwan seperti ayam , itik dan babi kerana balasan syurga untuk umat Islam itu jauh lebih baik dari dedak kafir harbi dan sekular liberal.

Marilah kita semua kembali kepada ajaran Islam dan hukum Allah dan menyokong parti Islam PAS dalam PRU14.

Anonymous said...

Ni bawah ni ada nasihat kat Khadam2 Ahok Penang dari Isma

http://www.ismaweb.net/2016/11/ribuan-ahok-biadap-ada-di-malaysia-isma/

Ribuan ‘Ahok’ Biadap Ada Di Malaysia: Isma

BANGI, 5 Safar 1438H, Sabtu – Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) mengingatkan pemimpin Melayu mengenai padah sikap hipokrit dan sengaja mengambil kesempatan dalam permainan politik sempit, ketika negara sedang berdepan budaya anti-Islam dan anti-Melayu, yang semakin merebak melalui tindakan provokasi biadap dan terancang.

Ketua Penerangan Isma, Ustaz Haji Mohd Hazizi Ab Rahman, berkata keadaan menjadi lebih berbahaya apabila tindakan provokasi melampau ini, cuba dihalalkan melalui usaha terancang, melabelkan perjuangan kebangkitan umat Islam mempertahankan hak mereka sebagai anti-Cina atau sinophobia.

Pendek cerita, katanya, penjenayah perkauman dibiarkan bebas untuk celupar, sebaliknya suara majoriti yang mempertahankan hak di bumi sendiri pula yang dilabelkan sebagai rasis dan anti-Cina

“Di Indonesia, jelas sekali kenyataan yang dibuat oleh Ah Hok amat biadap terhadap agama Islam dan mencabar sentimen kaum majoriti di Indonesia.

“Tetapi kumpulan penulis seperti Hew Wai Weng, di samping media beragenda jahat, sengaja memutarbelitkan isu untuk menggambarkan masyarakat Islam yang berdemonstrasi secara aman itu yang bermasalah, kerana mempunyai sikap rasis dan anti-Cina, manakala orang seperti Ah Hok suci bersih.

“Di Malaysia, terdapat ribuan ‘Ah Hok’, yang tidak henti-henti melakukan provokasi biadap dan keji ke atas agama Islam dan sentimen orang Melayu,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Ustaz Hazizi berkata, istilah sinophobia sedang cuba untuk dipopularkan sebagai satu kaedah bagi menutup penyakit sebenar yang sedang merebak, iaitu sikap anti-Islam dan anti-Melayu.

Katanya, salah seorang pengusaha itu ialah Hew Wai Weng melalui artikelnya yang disiarkan oleh media liberal dan chauvinis, Malaysiakini, sengaja tidak mahu faham bahawa bangkai gajah tidak dapat ditutup dengan nyiru.

“Isma kerap kali mengingatkan agar keistimewaan agama Islam di negara ini dan hak serta budaya orang Melayu sebagai penduduk pribumi mestilah dihormati oleh semua bangsa yang mengaku sebagai warganegara Malaysia.

“Tindakan melabelkan pendirian mulia dan bermaruah Isma ini sebagai rasis dan anti-Cina merupakan satu tindakan desperado, keji, hina lagi menjijikkan.

“Manakala tindakan pemimpin Melayu yang menjual kedaulatan negara kepada kuasa luar, di samping menaja gerakan ‘barbaric’ bertopengkan isu perkauman, merupakan pengkhianatan dan mempermain-mainkan agenda perjuangan Islam dan Melayu untuk kepentingan diri sendiri,” katanya.



Anonymous said...

Meleleh air liur balaci, barua dan macai dan pemimpin kafir harbi dan sekular liberal melihat perempuan separuh bogel dan perempuan bogel menari sambil memeluk tiang! Maklumlah balaci, barua dan macai dan pemimpin kafir harbi dan sekular liberal menyembah hawa nafsu serakah mereka sendiri.

Maka tidak hairanlah mereka amat memushi agama Islam, ulama Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Sanat Pengajian PAN. Belajar dari Ahok Penang yg Belajar dari Ahok Tua yg Belajar dari Ahok Kota Singa yg belajar dari Yahudi.

PAN cinta liberal sekular yg menghalalkan apa jua Ahok Penang cakap

Anonymous said...

Walaun2 lebai jual agama akan kata ini semua salah Ahok dan DAP. kahkahkah

Anonymous said...

Dewa Dedak kafir harbi keluar masuk mahkamah kerana dakwaan rasuah dll. Wah...sekarang Dewa Dedak mengalami penyakit lutut terketar-ketar sejak masuk mahkamah ! Nah ambil tin biskut ini pergi kutip wang di pasar malam mau tolong sifu beli banglo baru terlajak murah ! lepas itu boleh masuk court satu kali lagi ... Kah...kah...kah....kah...kah...kah....

Anonymous said...

Khadam lebai Parti Ajaran Syaitan semakin meroyan. Membebel lg depan cermin.kahkahkah

Anonymous said...

Saya cadangkan Ibnu Hashim buka sebuah blog porno untuk lebai-lebai PAS yang gian macam Tontowi tonton video sex German sambil merancap. Air pelir tu boleh bawa kepada Haji Hadi suruh jampi sebagai penawar kepada MP2 PAS supaya lebih berani masa dalam sidang Parlimen.

Anonymous said...

Hello balaci 5:23 PM dan 6:12 PM ternakan kafir harbi ...Bercakap depan cermin saja lah bhai ...kamu akan lihat imej kamu dalam bentuk syaitan gay !

Anonymous said...

Balaci ternakan P.A.S Parti Ajaran Syaitan semakin meroyan kepanasan.kahkahkah

Takfir!

Anonymous said...

Barua-barua pemakan dedak ultra kiasu dan liberal akan meroyan kepanasan dalam neraka jika mereka tidak bertaubat dan berhenti dari memfitnah ulama Islam dan parti Islam PAS yang sedang memperjuangkan Islam dan hak umat Islam di negara ini. Jika kamu menentang dan memfitnah Jamaah Islam yang berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah, ini bererti kamu memusuhi Islam dan umat Islam.

Berapa lama kamu boleh hidup berlagak sombong bodoh dan buat kemungkaran dan kesesatan di dalam dunia ini? 50 tahun? 75? 100 tahun? Selepas itu apa? Selepas 50, 75, 100 atau 125 tahun, kamu akan pasti mati dan akan disiksa di alam Barzah dan neraka kerana kejahatan kamu sendiri !

Atau adakah kamu berfikir jika kamu mati, kamu akan mati seperti haiwan mati? Maka kamu melakukan kejahatan dengan bebas tanpa merasa bersalah kerana kamu fikir tiada pembalasan selepas kamu mati. You are really sick, naive and ignorant !

Anonymous said...

NAH AMBIL TIN BISKUT INI

PERGI PASAR BABI

KUTIP BANYAK WANG

SEBAB SIFU ROKET MAHU

BELI DEDAK BABI

KASI MACAI MAKAN

SUPAYA MACAI SAMA JAHAT

DENGAN BABI

Anonymous said...

Balaci jual agama P.A.S Parti Ajaran Syaitan dah jd cacing kepanasan..membebel dan terus membebel depan cermin.kahkahkah

Takfir!

Anonymous said...

Parti tin milo dan tin biskut dimenangi oleh PAS @ PIGS. Skrg tambah satu anugerah lg. Parti alas kaki. kahkahkah

Anonymous said...

Kesian gak klu tengok hujah2 penyokong Pan ni. Tapi aku tak salahkan diorang pun...salahnya ialah Pan itu sendiri yang ditubuhkan secara tergesa-gesa...penubuhan yang kabur objektifnya...kabur prinsipnya...yang jelas cuma satu.. iaitu kekecewaan sebab hilang jawatan. Masa ada jawatan, Pas adalah parti yang bagus mereka puji. Masa hilang jawatan, dengan sekelip mata tiba2 Pas adalah itu, ini dan begitu begini...
Jadi kepada penyokong2 Pan, kami tidak salahkan anda...tapi kami kesian sbb pemimpin anda sendiri yang mewujudkan ruang luas untuk kamu terkontang kanting berhujah tanpa ilmiah dibawah..

Anonymous said...

Sabar sedara, tak lama lagi Pas pun akan hilang jawatan. Pengundi semua sudah kenal sangat perangai Pas bila dapat sedikit kuasa. Pengundi semua tau yang Pas hanya pentingkan politiking, dan tidak menghiraukan perasaan Pengundi yang mereka wakili. Pas adalah pengkhianat kepada Pengundi. Tak lama lagi, barua2 seperti anon 9.48 akan dapat menyaksikan bagaimana Pas akan ditolak across the board oleh pengundi yang sama.

Anonymous said...

PARTI ANAK SYAITAN.

Anonymous said...

Penjelasan anon12:13PM pun tambah kabur...tidak menjawab persoalan kenapa pemimpin hina bukan main Pas selepas tiada jawatan. Lainlah kalau mereka sendiri MELETAK JAWATAN dan menubuhkan parti baharu kerana TIDAK SUKA dengan prinsip Pas. Kalau itu yang berlaku, ya betul rakyat akan lihat Pan ini memang ikhlas berjuang atas prinsip mereka sendiri. Tapi apa nak buat, perkara dah berlalu...strategi dah silap sebab mereka pun tidak menyangka akan kalah masa bertanding...

Anonymous said...

Apakah jenis manusia yang mengkhianati perjuangan Islam dan PAS dan menubuhkan parti kuali sekular liberal dan menjadi barua parti roket kafir harbi yang memusuhi agama Islam dan umat Islam? Pengkhianat @ munafik !

Anonymous said...

Hello balaci-balaci kafir harbi dan sekular liberal....kamu makan dedak ultra kiasu dan cakap depan cermin saja lah bhai dan lihat dalam cermin itu. Kamu akan melihat seekor syaitan ternakan kafir harbi sedang makan dedak dalam cermin ! Kah...kah...kah...kah...

Anonymous said...

Hello balaci P.A.S Parti Ajaran Syaitan. Dah makan pil kuda hari ni? kahkahkah

Anonymous said...

PAS @ PIGS pengkhianat Islam dan ahli2 parti yg tolol.

Anonymous said...

Kelantan confirm jatuh.

Anonymous said...

Sabarlah tunggu PRU 14, baru Pas sedar diri. Kelantan dan semua negeri Pas kalah. Balik kampung tanam jagung lg sesuai utk lebai2 jual agama ni. Menyusahkan rakyat je byr gaji tp pemalas.

Anonymous said...

Bengong anon 12.31 ni....sedar la sedara rakyat bukan undi Pas, mereka undi Pakatan Rakyat. Tiada PR tiadalah Pas. Kalau betul Pas ada maruah atau harga diri, sila keluar dari Kerajaan Selangor. Tak perlu letak jawatan Adun, itu akan diuruskan oleh Pengundi di Pru akan datang. Cukup sekadar letak jawatan exco Kerajaan Negeri. Kalau boleh buat baru boleh bercakap tentang ketulusan ke apa ke. Selagi tak buat, memanglah Pas ni gebang je lebih, NATO saja. Ingat Pengundi buta? Ingat Pengundi bodoh? Kalau ingat begitu, memang sah la Pas yang sebenarnya bodoh berpolitik. Dont worry, next Pru tinggal 2-3 ekor kot di Parlimen. Masa tu nak JV dengan Umno pun depa tak hingin dah.

Anonymous said...

Soalan patut ditujukan kepada Tuang Presideng Hadi Mereng dan konco2nya. Sebab mereka inilah yang sebenarnya mengkhianati perjuangan Pas yang asal. Pas yang asal pada zaman arwah2 tgFadzil dan Tgna, melawan Umno berhabis2an. Tiada kompromi, ini terbukti dengan begitu banyak audio dan video serta cetak yang menunjukkan betapa kedua2 arwah menentang Umno.

Masuk era Hadi Mereng ni lain pulak jadinya. Mula bak berbaik2 dengan Umno. Apahal? Tak laku lagi ke perjuangan kedua2 tokoh sebenar yang disebutkan tadi? Buang tong sampah? Patutlah ahli parti pun konfuse.

Tapi ketahuilah dengan YAKIN bahawa Pengundi tidak lagi konfuse. Sekarang lagi mudah nak pilih. Undi Pakatan Harapan. PH tiada Pas dan semua orang sudah maklum.

Baibai Pas, Parti Ajaran Syaitan, Parti Ajaran Sesat, Parti Assobiyah 1Malaysia, Parti Alas Kaki.

Anonymous said...

Ok jugak akhirnya ada jugak pengikut Pan yg try expain. Tapi again tidak menjawab persoalan. Jawapan masih berkisar kpd ramalan pengundi dan soal menang atau kalah. Klu nak cerita menang atau kalah semata-mata rasanya jgn bercerita dgn Pas. Pas akan lihat intipati dan asas perjuangan dulu, kemudian baru soal kemenang atau kalah. Kalau cuma nak menang shj Pas tak perlu keluar drpd BN dulu, dan Pas tak akan berani putuskan hubungan dgn Dap skrg...
Oklah bercerita ttg pengundi pulak, rasanya jgn pergi scope yg terlalu jauh sampai pengundi satu negara...ambil scope yg kecil dulu dikalangan pembaca blog ni...aku pun salah seorang drpd pengundi baru Pas PRU13 dan bukan ahli pun. Mula2 jadinya problem Pas Dap Pan ni aku pun mcm sokong jugak la Pan ni. Tapi slps baca kronologi dan penjelasan 2-2 pihak, baru aku dapat gambaran sebenar. Antara persoalannya, knp pemimpin Pan apabila hilang jwtn terus buat keputusan keluar parti dan tubuh parti baru. Tambah teruk selepas tubuh parti baru, pergi kutuk Pas ni habis habisan...jadi seolah olah seperti perjuangan Pas yg telah berusia 60 tahun ini hanya betul dengan adanya mereka2 yg kecewa ini. Sepatutnya muhasabah lah diri dulu kenapa kalah...bukannya terburu buru ambil tindakan...kalah pemilihan dlm Pas yg masih belum ada kuasa dlm kerajaan ni pun dah emosi dan bercelaru, apatah lagi kalau Pas ni ada kuasa dlm kerajaan? Jadi bg aku ada hikmah semua ni berlaku....aku dah ada lebih minat dan peka pada scenario politik tanah air...aku sebelum ni undi Pas sbb kawan, tapi sekarang selepas study in detail aku mempunyai my own reason why I should vote for Pas this coming Pru14...

Anonymous said...

PRU 11 tanpa PR, Pas Kelantan cuma dpt 24 kerusi adun BN 21. Menang tipis pun krn faktor arwah nik aziz. PRU14 pertandingan 3 penjuru Pas akan berkubur. Tinggal sejarah.

Di Selangor dan negeri2 lain undi non muslim berperanan utk kekal menang. Pas jgn haraplah. Majoriti org melayu pun dah menyampah dgn lebai2 jual agama peralatkan Islam ni. Yg masih sokong cuma walaun2 tolol.

Tgk pd ketua lebai Pas yg suka ckp bohong, kuat memonteng, memaki hamun, memfitnah dan segala mcm yg buruk tak mencerminkan akhlak seorg pemimpin Islam yg baik. Pas memalukan Islam.

Undi hak peribadi tapi bila mengundi ikut kawan maknanya ko takde pendirian. Kawan suh mkn taik ko pun ikut tanpa berkir baik dan buruknya. Sejahat2 umno mrk tak peralatkan Islam dan putarbelit ayat2 al quran ikut kepentingan peribadi serta politik sempit spt lebai2 jual agama dlm Pas.

Anonymous said...

Hehe...sabar tuan sabar 9:18pm...jgn emosi...memang dulu aku takde pendirian undi ikut kawan...tapi janganlah marah aku...sebab takde pendirian tulah aku dah terbagi undi pada pemimpin yg juga takde pendirian ie Khalid Samad...tapi aku tak kesal pun sbb itu dah rezeki dia. Actually aku tak kisah pun kalau dia menang lagi dlm Pru14 dlm tiket PH. Yang penting aku dah jumpa my own stand dan reason why aku sokong Pas itu sahaja. Itu sebab aku cakap aku bersyukur dgn pergolakan yg berlaku. Sebab hikmah dia disini, ianya telah buat aku review detail thru 2-2 portal parti dan rujukan website2 lain. Klu tidak aku memang take thing for granted dan tak ambil kisah sgt pun sebab memang beranggapan PR dah kuat. Tapi skrg alhamdulillah.... Satu lagi sebelum habis ni nak tegur sikit klu boleh terima la kan...ayat al Quran tidak boleh diputarbelit ya tuan. Kalau tuan kata ada yg dibelit oleh Pas saya minta diberikan link. Sebab akan saya cuba refer kpd mereka yg boleh menafsir. Doktor Maza mungkin yg terbaik sbb beliau mmg natural dan adil memberikan pandangan tanpa kira parti politik. Klu betul dibelit ayat tu, saya sendiri yg akan menkritik Pas atas dasar ilmu...

Anonymous said...

Aku hanya percaya pd ulamak2 yg di luar kerangka politik spt Dr Maza. Pas mmg langsung taklah. Ramai ularmak2 suu diternak dlm Pas yg berpolitik utk kepentingan diri, jual agama peralatkan Islam.

Bermula Amanat Hadi 1981 pencetus tragedi berdarah memali. Pemecahbelah ummah dan institusi keluarga. Hadi dan pentaksub2 Pas mengkafirkan jutaan mukmin yg dlm umno sehingga hari ni tak pernah meminta maaf. Inikah akhlak seorg pemimpin parti Islam?

Aku percaya Islam dan Melayu akan terus maju serta makmur tanpa parti peralatkan Islam spt Pas dan parti jual bangsa Umno.

Dunia skrg tanpa sempadan maklumat di hujung jari. Puluhan tahun rakyat Msia ditipu oleh dua2 parti ini skrg tak lg.

Sehingga ke hari ini saya masih tak faham..Islam Pas ni Islam yg bagaimana ye? Sila bg pencerahan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails