Friday, November 11, 2016

Azmin Ali Tidak Iktiraf Raja Berpelembagaan? ADUN Batangkali Dirujuk..


Hasil carian imej untuk (ADN) Batang Kali, Dato’ Mat Nadzari Ahmad Dahlan
SHAH ALAM, 10 NOV: Dewan Negeri Selangor (DNS) semalam meluluskan usul membawa Ahli Dewan Negeri (ADN) Batang Kali, Dato’ Mat Nadzari Ahmad Dahlan ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan.
Usul terbabit dikemukakan Exco negeri, Dato’ Teng Chang Kim ekoran Mat Nadzari dalam ucapannya di DNS, pada 1 November lalu didakwa membawa maksud terdapat sebahagian anggota pentadbiran diketuai Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali tidak mengiktiraf peranan Raja Berpelembagaan.
Ia disokong ADN Sekinchan, Ng Suee Lim untuk dibahaskan di dalam dewan.
Suee Lim dalam penjelasannya berkenaan perkara itu mendakwa kenyataan Mat Nadzari itu merujuk DAP yang disifatkan tidak mengiktiraf peranan Raja-Raja Melayu dalam sistem pentadbiran negara.
“Sepanjang pentadbiran Kerajaan Negeri, DAP tidak pernah tidak mengiktiraf peranan Raja Berpelembagaan sebaliknya kita menyokong sepenuhnya.
“Yang menghakis kuasa Raja-Raja Melayu ialah Umno dan BN pada 1990an dahulu, bukan DAP dan DAP tidak pernah berkuasa di peringkat Persekutuan,” katanya.
Mat Nadzari dalam kenyataannya meminta apa dinyatakan ditafsir secara jelas dan berharap keputusan dibuat secara adil dalam perkara berkenaan.
Beliau berkata, dalam perlembagaan DAP yang ditelitinya juga tidak dinyatakan berkenaan sokongan parti terbabit kepada Raja-Raja Melayu.
“Dalam 18 perkara yang tersenarai, tiada sepatah perkataan yang menyokong semangat Raja Berpelembagaan,” dakwanya.
Sementara itu, ADN Kampung Tunku, Lau Weng San ketika mengambil bahagian berbahas membangkitkan beberapa kenyataan dibuat Mat Nadzari dalam media sosialnya yang didakwa mengaitkan DAP dengan isu agama Islam dan Raja-Raja Melayu.
Namun, ia dicelah ADN Permatang, Dato’ Sulaiman Abdul Razak dan berharap dewan tidak terpengaruh dengan kenyataan itu.
Pengakhiran perbahasan dengan Speaker, Hannah Yeoh membuat keputusan untuk ADN Batang Kali itu kepada jawatankuasa berkaitan selepas majoriti ADN bersetuju untuk tujuan berkenaan. (Selangorkini)

8 comments:

Anonymous said...

Mana yang kata Azmin tidak iktiraf? Tajuk lain isi lain ni? Inilah salah satu cara bagaimana sesuatu fitnah itu bermula. Ibnu Hashim adalah seorang guru yang bagus, tahniah sedara.

Hati2 semua.

Anonymous said...

Hello balaci-balaci kafir harbi dan sekular liberal....kamu makan dedak ultra kiasu dan cakap depan cermin saja lah bhai dan lihat dalam cermin itu. Kamu akan melihat seekor syaitan ternakan kafir harbi sedang makan dedak dalam cermin ! Kah...kah...kah...kah...

Anonymous said...

Lihat bagaimana barua2 Pas seperti anon 1.08 berfikir. Sikit2 cakap depan cermin. Kopipes sahaja kemampuan dia. Kah kah kah....

Anonymous said...

Barua Pas dalam ni tinggal sekor ni je ke? Cakap depan cermin je ulasan dia. Mesti orang sama. Takde orang lain ke yang boleh diketengahkan? Mamat cermin ni takde modal dah woiii.

Jurutera mana? Dah berambus. Anon cermin muka ni bila lak nak berambus sama? Atau mampos terus pun ok. Cakap dengan cermin la bhai...kah kah kah. Apa punya kelas?

Anonymous said...

Barua kafir harbi dan sekular liberal meroyan sakan setiap kali mereka melihat cermin , mereka akan melihat setan sedang makan dedak ultra kiasu !

Dahulu barua-barua inilah yang menggunakan Cakap depan cermin untuk mengutuk orang ramai yang menyokong PAS memperjuangkan Islam dan hak umat Islam. Bila kita guna senjata kafir harbi dan seular liberal ini, barua kafir harbi dan seular liberal meroyan sakan ! Lihatlah komen-komen di atas. Barua kafir harbi dan sekular liberal terkejut beruk!

Wah senjata makan tuan! Mahu menangis barua kafir harbi dan seular liberal! kah..kah....kah...kah....kah....

Anonymous said...

Walaun tolol jual agama dah terasa hati..parti bulan jd alas kaki. kahkahkah

Anonymous said...

Walaun 4:32 PM ternakan kafir harbi dan sekular liberal tentu merasa bangga jika gambar ibu dan bapanya menjadi alas kaki ! Kita amat bersimpati dengan ibubapanya kerana mendapat anak seperti Si Tanggang !

Anonymous said...

Barua 6:55 ternakan P.A.S Parti Anak Syaitan mmg bangga gambar ibubapanya jd alas kaki. Kesian ibubapanya krn dapat anak jd barua parti syaitan peralatkan agama. Takfir!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails