Tuesday, March 22, 2016

Pengantin Wanita, Rupanya Lelaki. Mengapa?


KISAH perkahwinan sejenis antara Andi Budi Sutrisno dan Didik Mohd menggegarkan Desa Teges Wetan, Kecamatan Kepil, Wonosobo, Indonesia beberapa waktu lalu. 

Perkahwinan gagal itu masih menyimpan cerita haru. Andi, yang akrab disapa sebagai Andini, rupanya sempat merelakan kekasih lelakinya untuk menikahi wanita. Fakta tersebut terungkap sesaat setelah kebenaran berkahwin dua sejoli sejenis ini ditolak Kantor Urusan Agama (KUA) Kepil, Wonosobo pada Selasa, 8 Mac 2016 lalu.

Secara khusus VIVA co.id mewawancara Andi. Lelaki berusia 27 tahun itu memberitahu jika sebelum kejadian heboh itu berlaku, ia telah meminta Didik untuk mencari wanita lain, sebagai ganti dirinya semasa proses perkahwinan pada Sabtu, 12 Mac 2016.

"Setelah ditolak KUA, di bilik rumah saya, saya bilang sama Didik, 'Mas, kerana keluarga sudah menyiapkan segala-galanya, daripada kamu dan keluarga malu, aku rela kamu nyari perempuan pengganti aku untuk dinikahi'. Tapi Didik malah marah sama saya," kata Andi alias Andini, Ahad, 20 Mac 2016.

Dua sejoli yang telah membina setahun hubungan itu kemudian tetap bersepakat meneruskan tasyakuran pernikahan. Kepada Andi, Didik meminta agar mengaku telah melangsungkan perkahwinan rasmi di KUA Kepil.

"Hari itu juga kami ke rumah Didik di Purworejo. Saya sempat merias diri (layaknya pengantin perempuan) di salon Kecamatan Bruno, kemudian bertemu pihak keluarga Didik," kata Andi menceritakan.

Mengenakan pakaian layaknya pasangan pengantin, Andi dan Didik akhirnya memberikan keterangan kepada keluarga jika telah berkahwin di KUA. Pihak keluarga Didik pun akhirnya bersepakat untuk menghadiri temu pengantin di rumah Andi pada Sabtu, 12 Mac 2016.

"Jadi saya mahu luruskan jika acara yang sempat gagal kemarin bukan perkahwinan. Tapi hanya syukuran (kenduri syukur) kedua-dua keluarga," ujarnya.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Mengapa jadi begitu? 

Ayat ini, 'Dua sejoli yang telah membina setahun hubungan itu kemudian tetap bersepakat meneruskan tasyakuran pernikahan.' membuktikan sudah ada hubungan LGBT (lesbian, gay, biseksual dan transgender) yang dilarang oleh Islam. Cara atasinya, hayatilah agama Islam dalam kehidupan.

3 comments:

Anonymous said...

Oooooooo LBGT didekati tapi orang kampung Penang dihalau. Inilah PAN



Siar Artikel PAN Sokong LGBT, Dr Dzulkefly Ugut Saman FMT ?

AIDCNews – 8/12/15 – Benarkan dakwaan yang mengatakan Pengarah Strategi Parti Amanah Negara (PAN), Dr Dzulkefly Ahmad mengugut akan menyaman portal FMT kerana menyiarkan kenyataan beliau berkaitan dengan golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) di Malaysia.

Artikel pertama FMT disiarkan pada pada 5 Disember lalu (Sabtu) bertajuk “Amanah sedia dekati LGBT” memetik kenyataan Dr Dzulkefly yang ditemui dalam forum Islam dalam Demokrasi Berperlembagaan di ibu negara.
“Ini pendirian Parti Amanah kerana ia bersifat inklusif atas dasar hormat dan bila hormat bermakna kita iktiraf mereka, menerima kewujudan mereka, mendekati mereka kerana ia kecantikan agama kita,” Dr Dzulkifli ketika ditemui pada forum itu.
Namun, tidak lama selepas siaran, FMT telah


Pada 7 Disember (Isnin), FMT menyiarkan semula versi baharu artikel berkenaan bertajuk “Dakwah pilihan terbaik atasi gejala LGBT”

Anonymous said...

Kerana gang straight 95% tak percaya PAN, itu sebab mau dekat dgn LBGT

Moga2 ceramah PAN keruai kosong sekarang akan dipenuhi oleh transexual plak.

Abang mat selfie amoy sedondon boleh langgar dada, takkan tak sudi selfie dgn Iiiii, awww awww. Nyah

Kah kah kah

Anonymous said...

Aww aww itu mikrofon dibelai bukan dicampak. Dengar tak PAN au au au

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails