Friday, March 25, 2016

Sunatkan Anak Perempuan Dihukum Penjenayah. Forum G25, Komen Anda?


KUALA LUMPUR - Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) meluluskan usul supaya kerajaan mengisytiharkan kumpulan G25 sebagai kumpulan sesat.

Pengerusi Jawatankuasa Usulnya, Hassan Basri berkata, keputusan itu dibuat susulan terlalu banyak penyerapan fahaman sesat liberalisme dan pluralisme yang semakin berleluasa sehingga mengancam akidah umat Islam.

Menurutnya, kerajaan perlu mengambil tindakan kepada mereka yang bertindak melanggar Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan iaitu Islam sebagai Agama Persekutuan.

“Perkasa mengecam keras kebiadaban kumpulan G25 dan mendesak supaya kerajaan bertegas, mengengkang fahaman ini dengan memfatwakan kumpulan G25 sebagai kumpulan sesat.

“Persidangan kali ini turut mendesak kerajaan bertegas dan mengambil tindakan mahkamah untuk mempertahankan kesucian agama Islam dan tidak tunduk kepada desakan mana-mana pihak yang ada kepentingan,” katanya kepada pemberita sempena Persidangan Agung Perkasa ke-6, di sini, hari ini.

Semalam, polis dilaporkan akan memanggil Jurucakap Bekas Penjawat Awam (G25), Datuk Noor Farida Ariffin dalam masa terdekat bagi mendapatkan kenyataan berhubung siasatan mengikut Akta Hasutan.

[ARTIKEL BERKAITAN: Polis akan panggil Noor Farida]

Noor Farida pada sidang medianya awal bulan ini berkata, enakmen kesalahan jenayah syariah yang ‘menceroboh ke dalam kehidupan peribadi rakyat’ harus dikaji semula, manakala serbuan khalwat oleh pihak berkuasa agama perlu dihentikan. (SH/20 DISEMBER 2015)

59 comments:

Anonymous said...

Tiada kompromi terhadap mana2 pihak yg mengatakan perkara sunat dlm syariat islam adalah jenayah. Kerajaan melalui pihak berkenaan mesti mengambil tindakan segera yg bersesuaian supaya fahaman sesat ini tidak menular di kalangan masyarakat islam. Pusat islam, jabatan mufti mesti bertindak segera keluarkan kenyataan.

Anonymous said...

Aku tunggu komen dari Tok Guru Haji Hadi Awang... ikut dialah... kalau dia suruh potong habis... kita potong habis.... kalau dia kata tak payah potong nanti kita kutip derma sambung balik yang kita dah potong.

Anonymous said...

Sebelum disunatkan budak-budak pompuan ni kita kena tanya dulu kepada Ketua Penerangan PAS, pompuan Jerman dalam video yang dia tontowi tu bersunat ke tak....Bior dia laporkan kepada Ayahchik Hadi. Apa ayahchik cakap kita walaun sajalah.....

Anonymous said...

Allah dan RasulNya telah memerintahkan kita semua sebagai umat Islam mengajak manusia kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran dan kesesatan:

"Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam), dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji). Dan mereka yang bersifat demikian ialah orang-orang yang berjaya." (A-li'Imraan 3:104)

Wahai orang-orang Islam berhati-hatilah dengan gerombolan-gerombolan sekularisme, liberalisme dan pluralsime yang dipimpin oleh pemimpin munafik yang mengaku beragama Islam tetapi mereka secara terang-terangan mempertikai, menentang dan menolak ajaran Islam dan hukum Allah.

Sesungguhnya pemimpin munafik ini adalah kafir (kufur iman) kerana mereka menentang Allah dan RasulNya dan tempat mereka ialah neraka jahanam. Pemimpin-pemimpin munafik ini menyeru manusia ke arah kerutuhan akhlak dan kesesatan dan menyertai mereka dalam neraka!

Rasulullah s.a.w. bertanya, "Siapakah penghuni masing-masing pintu itu?"

Jibril menjawab, "Pintu yang paling bawah namanya Hawiyah. Pintu neraka Hawiyyah ini adalah pintu neraka yang paling bawah (dasar), yang merupakan neraka yang paling mengerikan. Pintu neraka ini ditempati oleh orang-orang munafik, orang kafir termasuk juga keluarga Fir'aun, dalam neraka Hawiyyah."

Hal ini sebagaimana arti dari firman Allah ;"Maka tempat kembalinya adalah neraka Hawiyyah" (QS.Al-Qari'ah :9).

Anonymous said...

Celakalah makhluk yang menghina dan menfitnah ulama-ulama Islam dan mengagung-agungkan pemimpin kafir yang menentang ajaran Islam dan hukum Allah. Jika makhluk sesat ini mati, sebaik-baiknya mayat mereka di tanam di jirat China.

Anonymous said...

Salam en. Anonymous di atas.

Apasal celakakan makhluk yang menghina dan memfitnah ulama2 islam je? Habis tu orang hina dan fitnah orang lain islam ke bukan islam ke tak celaka ke?

Diorang tu bukan manusia ke?

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam en. Anonymous di atas,

Kalau orang tu ulama islam tapi ulama as-su' x boleh hina ke? Rasulullah bersabda sejahat2 manusia ialah ulama as-su'.

Yang lagi jahil,

Nobody

Anonymous said...

MUNGKIN ANU NYA TIDAK DISUNAT OLEH IBUBAPANYA DULU DULU KETIKA IA KECIL

Anonymous said...

Salam en. Anonymous di atas,

Saya tegur ikhlas. Kalau nak tulis statement hati2. Biar terang. Takut2 orang salah baca tulisan en. Nanti orang fikir orang bukan ulama boleh difitnah dan dihina-dinakan.

Contohnya mat sabu dan khalid samad. Dihina munafiq harakilah, jebonlah, x percaya janji allah lah, ulama pulak tu yang hinakan. Sepatutnya ulama yang macam tu en. Kena celakakan juga.

Betul x?

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Nampaknya 'Nobody' seolah-olah 'Nobody; tidak memahami Bahasa Melayu maka 'Nobody' membuat kesimpulan yang teramat bodoh berdasarkan komen-komennya seperti 'Nanti orang fikir orang bukan ulama boleh difitnah dan dihina-dinakan'. Sifu kamu tak pernahkah ajar kamu membuat komen yang baik?

Mengapa 'Nobody' cepat meroyan sakan selepas membaca komen Anon 5:43? Adakah 'Nobody' juga telah menghina dan menfitnah ulama-ulama Islam dan mendewa-dewakan pemimpin kafir yang menentang Islam? Adakah menjadi kesalahan bagi Anon 5:43 PM melarang makhluk yang tidak bermoral menghina dan menfitnah manusia?

Komen Anon 5:43 PM adalah jelas melarang manusia menfitnah dan menghina manusia lain maka komen Anon 5:43 PM adalah kemn yang bermoral.

Anonymous said...

Betul sokong 100% kenapa walaun ikut kan sangat Pak Pak lebai dia tanpa berfikir

Anonymous said...

Betul sokong 100% kenapa walaun-walaun roket ikut kan sangat sifu-sifu roket mereka tanpa berfikir. Otak letak mana? Tapak kaki? Sudah pasti!

Anonymous said...

Kah kah kah talibaRoot PAN Meroyan. PAN pula talibaroot DAP dan DAP pula anti Islam

JEFF HULU BERNAM
Keadilan Reform

Anonymous said...

Kah kah kah talibaRoot PAN Meroyan. PAN pula talibaroot DAP dan DAP pula anti Islam

JEFF HULU BERNAM
Keadilan Reform

Anonymous said...

Tanpsa segan silu PAN talibaroot menfitnah pejuang reformist suadara TSKI. Yg suci hanya DAP bagi PAN

Kah kah kah talibaRoot PAN Meroyan. PAN pula talibaroot DAP dan DAP pula anti Islam

JEFF HULU BERNAM
Keadilan Reform

Anonymous said...

Salam En. Anonymous di atas,

Mungkin En. betul tapi persepsi saya mengatakan tulisan En. tak tepat. Komen Anon 5:43 PM adalah tidak jelas melarang manusia menfitnah dan menghina manusia lain!!! Dia celakakan orang yang hina dan fitnah Ulama je. Saya buka kepada pembaca semua teliti komen En. Anon 5:43 PM dengan fikiran rasional. En. Anonymous di atas yang betul ke saya yang betul???

Janganlah sebab saya berbeza pendapat kata saya kesimpulan yang teramat bodoh kot. Kan Islam meraikan perbezaan pendapat. Nasib baik En. tak memanggil saya Munafiq Haraki ataupun Jebon ataupun tak percaya janji Allah!!! Kalau tak hancur!!!

Yang jahil,

Nobody


Anonymous said...

Hehehe!!! Amacam? Berani tak Si Lim Guan Eeng tu nak sahut cabaran yang dibuat oleh Pemuda PAS Pulau Pinang ni? Atau dia akan terus ber-Tachi bagi menegakkan benangnya yang kebasahan?

Kalau sebelum ini, bukan main lagi puak - puak Pakatan Haprak yang didominasikan oleh DAPigs tu membuat desakan terhadap Perdana Menteri untul melakukan perkara yang sama.

Jadi, adakah Si Lim Guan Eng tu ada 'Keberanian' untuk menyahut cabaran yang dibuat? Atau dia juga sama seperti pemimpin lain dalam Pakatan Haprak tu yang mengamalkan Politik Retorik?

Jika kita tengok alasan yang diberikan sebelum ini, Si Lim Guan Eng tu sibuk mendabik dada mengatakan dia adalah pemimpin pertama yang Berani untuk berdepan dengan Kebenaran.

Maka, adalah sewajarnya bagi dia selaku seorang Ketua Menteri untuk menyaut cabaran yang telah dikemukakan oleh pemimpin Pemuda PAS ini bagi membuktikan keberanian dia tu.

Tinggal lagi, desakan yang dibuat oleh Pemuda PAS Pulau Pinang ni masih boleh dikira 'Berlapik' jugak la. Diorang setakat tampil dan mendesak Si Lim Guan Eng tu untuk pergi bercuti je.

Kalau diikutkan, sepatutnya Si Lim Guan Eng tu perlu melepaskan jawatannya sebagai seorang Ketua Menteri bagi memberikan laluan kepada pihak SPRM untuk menjalankan siasatan tanpa prejudis.

Tapi, aci kerat jari la kalau Si Lim Guan Eng tu nak ambik tindakan sedemikian rupa. Hidup mati semula pun belum tentu lagi dia akan lepaskan jawatan dia begitu sahaja. Lagi pun, pemimpin DAPigs macam Si Lim Guan Eng ni memang jenis manusia yang Gila Kuasa!!!


GEORGETOWN - Lim Guan Eng disaran bercuti daripada menjalankan tugas sebagai ketua menteri sehingga Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selesai menjalankan siasatan berhubung isu pembelian rumah bernilai RM2.8 juta di Jalan Pinhorn, di sini.

Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang, Afnan Hamimi Taib Azamudden berkata tindakan bercuti itu perlu bagi memastikan ketelusan dan kelancaran proses siasatan pihak berkuasa.

Beliau berkata pihaknya turut menyokong pendirian Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa Guan Eng tidak bersalah sehingga diputuskan bersalah oleh mahkamah.

"Pendirian beliau ini disifatkan sebagai berjiwa besar kerana mengambil pendirian mempertahankan seseorang yang belum diputuskan bersalah walaupun bersikap memusuhi Pas," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.


Isu pembelian rumah banglo oleh Ketua Menteri Pulau Pinang itu menjadi kontroversi apabila Ahli Parlimen Tasek Gelugor Datuk Shabudin Yahaya membangkitkannya pada persidangan Dewan Rakyat Khamis lepas.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/03/pemimpin-dap-pkr-pertikai-kedaulatan-islam-di-parlimen/

Pemimpin DAP, PKR pertikai kedaulatan Islam di Parlimen

Oleh Mohd Firdaus Salleh Hudin

BANGI, Rabu – Kedaulatan Islam di Malaysia terus menjadi bahan pertikaian oleh pemimpin rasis dan cauvinis DAP dan PKR.

“Semalam, Ahli Parlimen DAP, Chong Chieng Jen mempersoalkan agenda Islamisasi yang dilaksanakan kerajaan sejak merdeka hingga kini.

“Hari ini seorang lagi Ahli Parlimen PKR, Ignatius Dorell Leiking bangun seolah-olah mempertikaikan kedudukan Islam dan mendakwa kononnya semua pihak perlu hormat hak agama-agama lain,” tulis Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), YB Senator Dato’ Dr Asyraf Wajdi Dusuki di Facebooknya hari ini.

Asyraf kemudian mempersoalkan bila masa di Malaysia hak agama-agama lain tidak dihormati tatkala agenda mendaulatkan Islam terus diperkasa sebagaimana asas yang terbina dalam Perlembagaan.

“Malah, Malaysialah yang paling menghormati agama-agama lain seperti perayaan agama-agama lain yang menjadi hari cuti kebangsaan di kala negara lain hanya iktiraf cuti satu-satu agama sahaja.

“Bahkan di Malaysia kita memiliki pusat-pusat ibadah agama-agama lain yang tersergam besar seperti Patung Hindu terbesar Asia di Batu Caves, patung-patung Budha terbesar Asia bahkan dunia di Kelantan dan gereja terbesar di Asia Tenggara di Bukit Jalil,” tulisnya lagi.

Terdahulu beliau menyatakan sedang mengikuti perbahasan Titah Ucapan Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong oleh Ahli Parlimen Marang Datuk Seri Abdul Hadi Awang merangkap Presiden PAS di Dewan Rakyat.

“Beliau (Abdul Hadi) bangun menegaskan kepentingan untuk semua kembali kepada Perlembagaan negara yang meletakkan asas yang penting sejak merdeka iaitu Perkara 3 Islam sebagai agama Persekutuan namun agama-agama lain boleh diamalkan secara bebas.

“Apa yang penting kata beliau usaha untuk mendaulatkan Islam sebagaimana Titah Tuanku Agong mesti terus diperkukuhkan,” kata beliau.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous tadi,

Banyaknya komen pasal talibaroot PAN meroyan. Tujukan kepada saya ke??? Bukan kot. Nanti saya layan eh. Saya nak tengok komen yang sebelum ni.

Thanks

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2015/09/sisi-rasisme-pada-dap/

Sisi rasisme pada DAP

DI sana terdapat satu lagi sisi DAP yang ramai orang tahu dan sedar tetapi jarang sekali dibuat kempen secara besar-besaran, iaitu sudut rasisme yang terdapat di dalam parti sosialis evangelis ekstremis tersebut.

Apa sahaja perkara yang bersangkut paut dengan Islam atau Melayu pasti akan ada kenyataan-kenyataan melampau daripada pimpinan atau pengikut mereka dari semasa ke semasa. Sama ada perkara itu melibatkan isu agama Islam, kepentingan umat Islam atau bangsa Melayu, mereka akan gunakan berbagai-bagai alasan untuk menunjukkan kedengkian, ketidakpuasan hati, kecaman, tuduhan seolah-olah ia melanggar hak asasi mereka, melanggar Perlembagaan, pencabulan terhadap agama lain, tidak sama adil atau sama rata dan seumpamanya.

Apabila sebahagian masyarakat malaysia mempertikaikan agenda rasis dan anti-patriotisme yang terdapat pada sekolah-sekolah vernakular Cina (SRJKC), mereka akan segera melenting, melompat dan berteriak sakan, seolah-olah satu penghapusan etnik secara terancang sedang berlaku dan dipaksakan ke atas mereka! Isu diskriminasi terhadap etnik dan kaum akan dimainkan kembali.

Apabila melihat bibit-bibit kesepakatan dan persefahaman mula terjalin di antara parti-parti politik Islam dan Melayu (yang melibatkan keahlian dan penyokong yang jutaan), DAP sudah gelabah dan umpama dirasuk Syaitan. Maka bermulalah racun-racun syak wasangka disuntik pada suasana kesepakatan atau persefahaman ini. Atau mereka (DAP) akan mengadu-domba sesama umat Islam dan bangsa Melayu.

Sekiranya beberapa usaha ini gagal, mereka akan menggunakan taktik dan strategi lain pula. Antaranya dengan memperlembukan kumpulan-kumpulan penyokong atau sahabat mereka di kalangan NGO-NGO (termasuk NGO Islam) atau tokoh-tokoh masyarakat secara selektif sebagai jurucakap tidak rasmi mereka.

Kumpulan pemain-pemain selamat (play safe) dan pak turut ini kadang-kadang lebih bersemangat pula dalam menjalankan tanggungjawab mereka. Barangkali kerana mereka merasakan berkhidmat kepada DAP merupakan satu AMANAH yang tidak sanggup dipikul oleh makhluk lain.

Ataupun mereka (DAP) akan menonjolkan anak-anak muda Melayu yang bengap sebagai Cover Girls dan Poster Boys mereka sebagai testimoni kononnya parti mereka bukan rasis sebab sudah diminati dan dianggotai oleh semakin ramai orang-orang Melayu. (Ramai yang tidak sedar bahawa insan-insan malang ini hanya ditugaskan untuk membancuh teh atau menjadi peon pejabat sahaja).

Parti rasis yang melampau ini juga gigih merekrut para penulis atau anak-anak muda dari latar belakang pendidikan Islam (khususnya dari Asia Barat) untuk diserapkan ke dalam takungan penulis harapan mereka. Ini kerana perangkap mereka akan lebih berkesan kalau agenda dan ideologi DAP dipromosi dan dikembangkan sendiri oleh graduan-graduan “Islamik” ini.

Kenapa kita harus benarkan “penjajahan minda” dan penyakit rendah diri ini berkubang di dalam batang tubuh kita?

Mengapa kita selalu beralasan untuk menjaga hati dan perasaan DAP (termasuk MCA dan Gerakan) lalu kita membiarkan kehormatan, ketinggian, kedaulatan, izzah dan kemuliaan harga diri dengan mudah sahaja dipijak dan dilanyak?

Kenapa kita terlampau melebih-lebihkan kehendak para cuavinis ekstremis itu mengatasi setiakawan dan persaudaraan sesama Muslim yang memiliki lebih banyak persamaan dan yang lebih utama untuk diperjuangkan?

Saya tidak terkejut apabila terbaca satu petikan dan komen ramai Netizen bahawa bangsa not-yet-Muslim dan bukan Melayu ini perangai mereka tidak ubah seperti karektor penjajah dan penindas Yahudi Zionis. Bukan semua, akan tetapi segelintir daripada mereka yang begitu tebal jiwa cauvinis dan kiasu mereka. Yang menduduki tangga teratas dalam kategori spesis ini adalah di kalangan pemimpin-pemimpin parti politik mereka (dan disokong oleh ahli-ahli parti dan para penyokong secara membuta tuli).

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous tadi,

Sorry. Saya fikir nak jawab tuduhan saya meroyan tadi. Tapi artikel atas ni lagi best la. Nanti kita sambung balik lepas saya baca artikel Ismaweb tu eh.

Thanks.

Yang nak jawab tapi lambat sikit,

Nobody

Anonymous said...

Talibaroot kah kah kah

http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

Anonymous said...

Talibaroot abuya sifoo penang

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Berkenaan cabaran Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang, saya teringat tentang kisah Khalifah Ali yang menuduh seorang Yahudi mengambil baju besinya. Elok saya kongsikan cerita ini sebagai rujukan semua pihak termasuk PAS, UMNO, Amanah, DAP dan PKR. DAP pun ramai orang Islam tau termasuk Melayu. Hakim bertanya siapa saksi. Saidina Ali tunjukkan anak-anaknya. Hakim bertanya selain anak-anaknya?? Saidina Ali kata tiada. Hakim tersebut memutuskan Yahudi itu tidak bersalah. Yahudi itu akhirnya memeluk agama Islam kerana tertarik dengan keadilan Islam!!!

ISlam mementingkan keadilan kepada semua termasuk bukan Islam. Saya cabar UMNO ke PAS ke, Amanah ke DAP ke PKR ke tunjukkan saya salah!!!

Mungkin Lim Guan Eng tak berani menyahut cabaran Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang tetapi Ketua Pemuda PAS tersebut sebenarnya cabarannya tidak Islamik!!!

Beliau pondan kerana tidak berani menyuruh Najib Razak bercuti!!!!

Beliau pondan kerana pengurusan balak di Kelantan adalah yang paling teruk di Malaysia, tak suruh Menteri Besar Kelantan bercuti!!!

Beliau pondan kerana tidak menyuruh Menteri Besar Kelantan yang mendakwa akan berhenti jika hudud tidak dilaksanakan berhenti jadi menteri besar Kelantan!!!

Beliau pondan kerana tidak menyuruh Dato Mohd Amar berperang balik dengan UMNO pasal hudud tak dapat dilaksanakan!!!

Jadi saya menyeru kepada En. Anonymous di atas tadi supaya juga mencabar Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang agar jangan jadi pondan sebaliknya suruh semua pihak yang bermasalah termasuk Menteri Besar Kelantan supaya bercuti atau berhenti!!! Saidina Ali boleh takkan PAS tak boleh kot!!! Islamik apa macam ni!!!

Yang masih jahil tetapi mencari kebenaran,

Nobody

Anonymous said...

Presiden Bersih, Datuk Ambiga Sreenevasan turut tidak melepaskan peluang mendesak Guan Eng agar mengambil cuti dan menyerahkan segala tugasnya kepada Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang.

Menurut Ambiga, Guan Eng perlu mengambil cuti dan berehat buat sementara waktu bagi melancarkan siasatan yang dilakukan pihak SPRM dan juga pihak PDRM.

Anonymous said...

ADUN Berapit ni mula dianggap sebagai 'Hero'.

Ekoran tindakan Guan Eng membeli rumah mewah dengan harga yang lebih murah dari harga pasaran, ADUN Berapit melahirkan rasa kecewa seakan menyesal dengan tindakan tersebut.

Kok Fooi berkata, sekiranya dia diberikan tawaran jualan rumah seperti yang diterima Guan Eng, sudah tentu dia tidak akan menerima tawaran tersebut walaupun ia tidak menyalahi undang-undang.

Jelas Kok Foi, sekiranya dia menerima tawaran tersebut, sudah pasti akan wujud satu pertikaian dan persoalan di dalam kalangan pengamal media dan orang ramai, sepertimana yang berlaku kepada Guan Eng pada hari ini.
"Jika hal ini berlaku kepada saya, saya tidak akan menerima (tawaran jualan)," kata Kok Fooi.

Anonymous said...

Tengku Razaleigh Hamzah berkata, kebiasaannya seseorang yang dilemparkan dengan tuduhan seperti itu perlu mengambil cuti berehat buat sementara waktu bagi melancarkan siasatan.
"Biasanya kes seperti salah guna kuasa, rasuah, sepatutnya mereka (Lim Guan Eng perlu) bercuti untuk beri laluan kepada pihak pemeriksa memeriksa sebaik-baik apa yang telah berlaku," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen tadi.
Beliau mengulas mengenai desakan daripada pelbagai pihak yang mendesak supaya Ketua Menteri Pulau Pinang itu bercuti sementara dan menyerahkan segala tugasnya kepada timbalannya sehingga selesai penyiasatan.
"Maknanya dia bercutilah, cuti-cuti Malaysia," katanya sambil ketawa.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous di atas,

Ambil bahan daripada ismaweb, tak ada bahan lain ke korang nak ambil.

Sama je dengan PERKASA, ISMA ni. Saya duduk dengan pemimpin ISMA dan PERKASA la di mesyuarat YADIM dengan beberapa pemimpin organisasi lain!!!

Kaki tambah cerita nak takut-takutkan umat Islam. Patutlah umat Islam mundur. Ustaz Hasan pemimpin Perkasa sendiri cerita kepada saya tentang gabungan UMNO dan PAS. Sekarang dah pun terjadi.

Saya tak payah ulas panjanglah tambah-tambah cerita ni. Mufti Pahang berkata DAP anti Islam pasal tolak hudud. UMNO pun tolak hudud juga. Ikatan pun tolak hudud. MCA dan MIC pun tolak hudud. Apasal tak cakap UMNO, MCA, MIC dan Ikatan pun anti Islam sebab tolak hudud!!!

Biarlah DAP bawa Mufti Pahang ke mahkamah!!! Apa masalahnya??? Kan mahkamah tu tempat mencari keadilan. Kalau Saidina Ali dan Yahudi boleh pergi mahkamah tak ada pula sahabat-sahabat yang lain kata Yahudi tu anti Islam, kenapa pula DAP nak bawa ke mahkamah anti Islam???

Ke Islam cara PAS tak sama dengan cara Saidina Ali dan shabat-sahabat yang lain???

Hati-hati korang, kalau tak sama dengan Rasulullah dan sahabat, ajaran sesat la tu!!!

Yang jahil tapi cuba ikut Islam cara Rasulullah,

Nobody

Anonymous said...

Yg suci hanya DAP. Kah kah kah itu pasal talibaroot sedih macam baru kena halau dgn bini. Ialah insan suci kena isu rumah terlajak murah

Anonymous said...

Salam En. Anonymous di atas,

Petiklah nama Ambiga, Ketua Pemuda PAS, Ku Li dan sebagainya, saya tetap kata, kalau nak bercuti, cuti sama-sama. Maksudnya Lim Guan Eng cuti, Najib Razak cuti, Ahamad Yaakob Menteri Besar Kelantan berhenti, Dato' Mohd Amar pergi perang dengan UMNO balik!!!

Islam ni adil, semua kena termasuk geng sendiri.

Balak habis kena tebang kat Kelantan, ramai lagi yang masih tak ada rumah sebab banjir, hutang Kelantan keliling pinggang, EPF kakitangan YIK belum bayar, Islamik apa???

Parti Islam Taik Kucing SeMalaysia!!!

Yang jahil tapi cuba berkata benar,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous di atas,

En. yang kata DAP suci, saya tak kata tau!!!

Saya kata Islam agama yang adil. Tak kiralah UMNO, PAS, DAP atau Amanah sekalipun kalau kena tindakan kena semua sekali!!!

Jangan ingat Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang dia boleh sesuka hati suruh orang bercuti, dengan orang lain dia diam mempondankan diri!!!

Lagi sati jangan memburukkan nama Islam!!!

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous semua,

Nak berhujah bagai boleh Islam ni agama hujah tapi berhujahlah dengan cara Rasulullah!!! Bukan cara Abu Lahab dan Abu Jahal!!! Melabel je sana sini!!!

Talibaroot DAP lah, kuda Tunggangan DAPlah, keda tunggangan Ikatanlah, label-label ni style Abu Jahal tau!!!

Memalukan Islam je!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Hello Ambiga suruh LGE cuti. Sebagai lover DAP baik kau pi cuti. Kah kah kah


Presiden Bersih, Datuk Ambiga Sreenevasan turut tidak melepaskan peluang mendesak Guan Eng agar mengambil cuti dan menyerahkan segala tugasnya kepada Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang.

Anonymous said...

Kah kah kah hanya orang PAN saja panggil diri depa Amanah. Orang lain panggul depa PAN. Kah kah kah

Anonymous said...

Demonstrasi’ PAN di Istana Negara jadi bahan sindiran di media sosial
March 21, 2016 Berita Utama, Utama 0

sabu

KUALA LUMPUR, Isnin – Parti Amanah Negara (PAN) telah mengadakan perhimpunan ‘besar-besaran’ di Istana Negara, Sabtu lalu bagi membantah keputusan Dewan Rakyat meluluskan Rang Undang-Undang (RUU) Majlis Keselamatan Negara (MKN) 2015.

Namun demikian, perhimpunan tersebut mendapat komen sinis daripada netizen di laman sosial kerana bilangan yang hadir pada hari tersebut tidak seramai yang digembar-gemburkan oleh PAN sebelum ini.

“Tiada dalam media: Demo terbesar dalam sejarah PAN. Semalam, PAN mengerah seluruh kepimpinan pusat untuk demo depan Istana Negara. Ahli-ahli juga dikerah hadir, kerana hampir semua pimpinan tertinggi turun.

“Hasilnya 300 RIBU ahli PAN berjaya dikumpulkan,” sindir Syed Hadi Syed Muhammad dalam postingnya di laman Facebook.

“Dia ada 4 penjuru ahli PAN berkumpul. Kalau gabungkan campur rumput, campur semut. Hampir sejuta berkumpul,” kata Mohd Noor BJ pula.

Tidak kurang juga ada yang mengaitkan kehadiran ahli PAN pada demo tersebut dengan isu Mat Sabu membaling mikrofon ketika berucap di Himpunan Bebaskan Anwar bulan lalu.

“Sebenarnya ramai lagi. Cuma tak nampak je. Sebab ramai yang berada jauh hampir 300-400 meter dari Mat Sabu. Faham-faham la sebab apa. Yang keliling Mat Sabu tu ciPAN panggil sebagai ahli berani mati, tempurung kepala keras,” kata Muhammad Umar.

Hanisya Abdul Hamid pula menyindir dengan berkata:, “Parti yang dihebohkan seantero dunia oleh presidennya. Parti yang paling pesat berkembang dalam negara.

“Dipimpin oleh beberapa ulama luar biasa dan para profesional yang bergeliga dalam negara. Rahmatan Lil ‘Alamin.

“Kehadiran para penyokong kepada program yang dihadiri Presiden dan Timbalan Presiden serta hampir kesemua pimpinan utama PAN sempena menyerah memo kepada Istana Negera membuktikan betapa benar kata-kata Mat Sabu itu.

“Punah jahanam dan lumpuh terus PAS sekarang sebab yang menyokong PAN kini sudah termasuk makhluk-makluk halus yang lebih halus dari bunian dan jin. Terima kasih,” katanya.

Anonymous said...

Mr nobody marah kwnnya dipangil jebon sudah jebon je dok tunduk mengekor dap tanpa sabar ikut keputusan jemaah.

Anonymous said...

Nama lamanjebon. Nama baru talibaroot. Kerja hari2 sedut asap rocket penang

Anonymous said...

penjajah britis tinggal gereja sekolah berjenama keris tian
tinggal ajen untuk perintah ikut hukum lodrid
inilah padahnya
islam mula dipermainmainkan
pm pertama yang mula petikai hukum hukum Islam sapa?
mual saat itu ramai yang ikut jejak langkah nya

Anonymous said...

Salam anonymous semua,

Saya cakap benar. Bagi saya tak kisahlah Ambiga ke Ketua Pemuda PAS ke Ku Li ke, kalau nak suruh bercuti semua bercuti termasuk Lim Guan Eng, Najib Razak, Menteri Besar Kelantan dan Dato' Mohd Amar. Islam agama adil. Semua bercuti sekali.

Peduli apa saya Ambiga Presiden Bersih!! Dia ada hak menyatakan pendapat saya ada hak juga menyatakan pendapat saya!!!

Cuma Ketua Pemuda PAS lah memalukan Islam, Lim Guan Eng disuruh bercuti Najib Razak, Nik Ahmad YAacob dan Mohd Amar macam pondan tak berani suruh!!!

Macam Tuan Presiden la, Tuan Guru Haji HAdi, Dato Husam Musa cabar sanggup mempondankan diri!!!

Agaknya macam nilah pondan-pondan tak ada telur beraksi!!! Hahahaha!!!

Yang jahil tapi tak pondan diri pun,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Rasulullah memang suruh panggil nama yang orang suka. Kalau orang suka panggil nama dia Amanah, saya panggil nama dia Amanah. Rasulullah suruh, tak salahkan???

Haji Hadi saya panggil dia Tuan Guru Haji Hadi, saya tak panggil nama dia Tuan Guru Haji Pondan sebab pondan takutkan cabaran Husam Musa!!! Ataupun saya tak panggil dia Tuan Guru Haji Menjebon munafiq haraki walaupun dia suka menjebonkan dan memunafiq harakikan orang!!!

Ulama Islam apa macam ni??? Imam Syafie pun tak sewenang-wenang munafiqkan orang.

Parti PAS pun saya panggil PArti PAS, saya tak panggil Parti Syiah SeMalaysia atau PArti Penipu SeMalaysia sebab menipu jumlah ahli berjuta orang!!! HArakah pun tak laku berjuta konon!!!

Saya fikir baik orang-orang PAS di sini beli tolong beli Harakah seorang sepuluh buah lagi baik!!! Harakah dah tak mampu bayar gaji pekerja tau!!!

Malu je nama Islam berniaga suratkhabar pun bankrap!!!

Yang masih jahil dan tak lagi beli Harakah,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous di atas,

Its the matter of perception. Half empty glass /half full glass.

Macam juga En. kata sanggup mengekor DAP tak sanggup tunggu keputusan jemaah, jemaah apanya dalam PAS???

Jawatankuasa kerja buat keputusan Haji Hadi batalkan keputusan, itu keputusan jemaah??? Itu bukan keputusan jemaah mangkuk ayun oi!!! Itu keputusan diktator!!!Rasulullah pun tak buat macam tu!!!

Kira HAji Hadi lebih hebat daripada Rasulullah, keputusan dia seorang jadi keputusan jemaah!!!

Korang ni bongok betullah keputusan seorang dengan keputusan jemaah pun tak boleh beza!!!

Bukan jemaah guru yahya,

Nobody


Anonymous said...

Salam semua,

Isu RUU MKN pula,

Cerita lama tu. MAsa tu tak nampak Haji Hadi pakai baju kaler pink!!! Seronoklah korang!!!

Sekarang zaman di mana jualan harakah tinggal 20,000 je. Dah nak bankrap pun. Nak bergabung dengan macam-macam parti dan NGO, last-last sekali yang sanggup parti bow-tie ahli 79 orang je!!! NGO-NGO tu mana??? Malu kot kawan dengan Parti berpresidenkan Ulama baju pink!!!

Nak kutuk pun tengok kakilah dulu. Mana pemimpin Amanah yang nak balik dengan PAS macam digembur-gemburkan dulu??? Kalau Setiausaha penipu memang sahlah Imej PArti pun penipu juga!!!

Yang taknak menipu,

Nobody

Anonymous said...

Salam Anonymous semua,

Saya nak pergi makan jap. Ada apa-apa isu tulislah nanti saya jawab.

Jangan kutuk perhimpunan RUU MKN Amanah sahaja, adillah sikit. Kutuklah Harakah yang dah nak bankrap sama hahahaha!!!

Suruh ahli PAS yang berjuta tu beli seorang satu!!! Tapi jangan lupa ya, sekarang PAS buka keahlian pada budak-budak sekolah umur 16 tahun, tolong sponsorkan diorang sekali. Maklumlah, budak2 mana ada duit!!!

Bingai punya Parti, ahli tak ada ajak budak-budak jadi ahli. Lepas tu mengaku ahli berjuta-juta!!! Dasar penipu macam Syiah juga!!!

Katakan taknak pada penipu,

Nobody

Anonymous said...

Parti Islam jd kuda tunggang sekular Ikatan ahli 79 org je. Ahli dan walaun2 tolol ditipu ulamak2 hamPAS penjual agama dulu, kini dan selamanya..

PASIK..politik suku agama suku jatuh kafir kata Amanat Hadi..

Parti bulan pakai bow tie..

Saya bagi 5 HA..

HA HA HA HA HA!!!

Anonymous said...

Sama seperti balaci-balaci roket yang lain, 'Nobody' berlagak seperti 'manusia suci' membela sifu roket yang sedang disiasat kerana kerana didakwa terlibat dalam penyalahgunaan kuasa dan urusan jual-beli yang amat diragui tetapi komen-komen yang ditulis oleh 'Nobody' adalah penuh dengan pembohongan dan maki hamun yang menggambarkan 'Nobody' adalah manusia yang tidak bermoral dan tidak boleh dipercayai!

Bagaimana boleh 'Nobody' menyalahkan pemimpin-pemimpin yang tidak berkaitan dengan roket sedangkan yang didakwa melakukan kesalahan adalah sifu roket sendiri?

'Nobody' mempunyai penyakit mental !

Anonymous said...

Anon 12:10 balaci sekular PASIK penipu ahli dan org meLAYU. Parti lebai malang cap bulan pakai bow tie penjual agama utk cari makan. Harapkan pegar, pegar makan padi.. hamPAS betul!!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Saya cabar, apa yang saya cakap tak betul???

UMNO/BN yang jual tanah Melayu di Pulau Pinang!!! Ada kelulusan pun daripada pentadbiran kerajaan negeri Gerakan!!! Listlah berapa banyak kampung pun, dah memang UMNO/BN yang buat!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

UMNO jual rezab Melayu, zaman British ada 3 juta ekar sekarang tinggal 1.2 juta ekar je!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

Saya kata komen yang mengatakan keluar kerana tak sabar tunggu keputusan jemaah, mana ada keputusan jemaah, Tuan Guru Haji Hadi batalkan keputusan jawatankuasa kerja, itu bukan jemaah, itu keputusan sendiri!!! DIktator!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

PAS bergabung dengan Ikatan ahli 79 orang!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

Harakah nak bankrap edaran tinggal 20,000!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

PAS buka keahlian kepada budah 16 tahun!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

ISMA cakap DAP anti Islam. Saya cakap kalau ikut tulisan Isma yang panjang lebar tu, UMNO anti Islam, MCA dan MIC anti Islam, Ikatan pun anti Islam juga!!!

Saya kenal lah orang-orang Isma, biasa meeting di YADIM dulu!!! Menambah-nambah cerita je. PAtutlah orang Melayu Islam tak maju. Kena tipu je!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

Yang saya tahu PAS je yang menipu. Menteri Besar KElantan nak letak jawatan kalau hudud tak dilaksanakanlah, Timbalannya kata kalau hudud tak dilaksanakan nak isytiharkan perang lah. MANA, MANA, MANA!!!!

Yang anti pakai nama ISlam tapi penipu,

Nobody

Anonymous said...

Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang, Afnan Hamimi Taib Azamudden berkata tindakan bercuti itu perlu bagi memastikan ketelusan dan kelancaran proses siasatan pihak berkuasa.

Pemuda dah lamo tidur. Atau sibuk berjimak dgn bini sendiri mlm dan siang. Hahaha

Anonymous said...

Saya tak payah ulas panjanglah tambah-tambah cerita ni. Mufti Pahang berkata DAP anti Islam pasal tolak hudud. UMNO pun tolak hudud juga. Ikatan pun tolak hudud. MCA dan MIC pun tolak hudud. Apasal tak cakap UMNO, MCA, MIC dan Ikatan pun anti Islam sebab tolak hudud!!!

Biarlah DAP bawa Mufti Pahang ke mahkamah!!! Apa masalahnya??? Kan mahkamah tu tempat mencari keadilan. Kalau Saidina Ali dan Yahudi boleh pergi mahkamah tak ada pula sahabat-sahabat yang lain kata Yahudi tu anti Islam, kenapa pula DAP nak bawa ke mahkamah anti Islam???

Ke Islam cara PAS tak sama dengan cara Saidina Ali dan shabat-sahabat yang lain???

Hati-hati korang, kalau tak sama dengan Rasulullah dan sahabat, ajaran sesat la tu!!!

Tahniah bro. Hujah yg mantapp. Hahaha

Anonymous said...

Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang, Afnan Hamimi Taib Azamudden berkata tindakan bercuti itu perlu bagi memastikan ketelusan dan kelancaran proses siasatan pihak berkuasa.

Pemuda dah lamo tidur. Atau sibuk berjimak dgn bini sendiri mlm dan siang. Hahaha

Anonymous said...

Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang, Afnan Hamimi Taib Azamudden berkata tindakan bercuti itu perlu bagi memastikan ketelusan dan kelancaran proses siasatan pihak berkuasa.

Pemuda dah lamo tidur. Atau sibuk berjimak dgn bini sendiri mlm dan siang. Hahaha

Anonymous said...

Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang, Afnan Hamimi Taib Azamudden berkata tindakan bercuti itu perlu bagi memastikan ketelusan dan kelancaran proses siasatan pihak berkuasa.

Pemuda dah lamo tidur. Atau sibuk berjimak dgn bini sendiri mlm dan siang. Hahaha

Anonymous said...

Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang, Afnan Hamimi Taib Azamudden berkata tindakan bercuti itu perlu bagi memastikan ketelusan dan kelancaran proses siasatan pihak berkuasa.

Pemuda dah lamo tidur. Atau sibuk berjimak dgn bini sendiri mlm dan siang. Hahaha

An Anonymous said...

Kesimpulannya,

Label melabel mana ada salahnya.. sbg contoh jika seseorang itu jurukimpal kita kena labelkan dia jurukimpal bukan jurubahasa..

Begitulah juga jika seseorg itu BARUA kita kena labelkan dia BARUA bukan amanah..

Jelaskan jer..jgn marah.

Anonymous said...

dari apa yang saya baca komen dan jawapan nobody saya dapati tuan memang pandai bermain dengan kata2 tapi tuan juga saya nampak terlalu anti pas. tuan lupa bahawa tmbl peresiden pas telah meminta agar pm bercuti untuk sprm buat siasatan jadi ketua pemuda pas tak salah meminta lim guan eng bercuti sebab itu dinegeri dan juga mb kelantan dan tbalan mb kelantan telah disiasat jadi mengapa tuan tak berlaku adil. bila ambiga pun minta lge bercuti tuan tak hentam pun. komen tuan cuma untuk keseronokan tuan dapat menghentam pas. tuam memang berilmu tapi gunakanlah ilmu kejalan kebenaran.

An Anonymous said...

UMNO/BN yang jual tanah Melayu di Pulau Pinang!!! Ada kelulusan pun daripada pentadbiran kerajaan negeri Gerakan!!! Listlah berapa banyak kampung pun, dah memang UMNO/BN yang buat!!!
(BETUL MMG UMNO/BN ADA MELAKUKAN APA YG KAU TULIS DI ATAS. ISUNYA SEKARANG LGE PUN DAH MULA KE ARAH TU.. HANYA DGN BERALASAN "NO SWIMMING POOL", SUDAH CUKUP MEMBUATKAN PAN PERCAYA BHW LGE TAK BERSALAH?)

UMNO jual rezab Melayu, zaman British ada 3 juta ekar sekarang tinggal 1.2 juta ekar je!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???
(YG INI KAU BETUL!)

Saya kata komen yang mengatakan keluar kerana tak sabar tunggu keputusan jemaah, mana ada keputusan jemaah, Tuan Guru Haji Hadi batalkan keputusan jawatankuasa kerja, itu bukan jemaah, itu keputusan sendiri!!! DIktator!!!
(BILA KITA CAKAP JAMAAH BERMAKNA KEPUTUSAN KOLEKTIF IAITU KEPUTUSAN AHLI JAMAAH SECAR KESELURUHAN.. KEPUTUSAN AJK PUSAT SEKIRANYA TIDAK MENEPATI KEHENDAK MAJORITI AHLI ADALAH BUKAN SATU KEPUTUSAN YG BAIK..SBB ITU TGHH TELAH MEMAINKAN PERANAN DGN CUKUP BAIK SEKALI.. BELIAU TERBUKTI BENAR BILAMANA KEMUDIANNYA AHLI2 PAS SEPAKAT MENYINGKIRKAN SEBHG BESAR AJK PAS PUSAT YG TIDAK MENGIKUTI KEHENDAK MAJORITI AHLI!)

PAS bergabung dengan Ikatan ahli 79 orang!!
(APA MASALAHNYA DGN 79 AHLI? PADA KAMI DALAM PAS, 79 AHLI LEBIH BERWIBAWA DARI 40 RIBU AHLI KERANA MEREKA ADA PRINSIP BERPANDUKAN PERLEMBAGAAN PARTI.. PAN ADA?? KALAU ADA TUNJUKKAN..TAK DE KAN? SO MAKNANYA KURANG BERWIBAWA.. INI YG AHLI PAS NAK TEKANKAN.. KALAU KEMUDIAN PAN DI AKHIR HAYATNYA ADA PERLEMBAGAAN, KAMI AKAN TELITI SAMADA SESUAI ATAU TIDAK UTK BEKERJASAMA.. BUAT MASA INI KAMI TAK MAHU BEKERJASAMA DGN PENGKHIANAT PARTI! YG TAK DE PERLEMBAGAAN PULAK TUH!)

Harakah nak bankrap edaran tinggal 20,000!!!
(YG INI MMG SAYA SALAHKAN AHLI2 PAS TERMASUK DIRI SY SENDIRI KERANA GAGAL MENYOKONG LIDAH PARTI SENDIRI..TAPI INI SENARIO BIASA BILAMANA ELECTRONIC NEWS SUDAH MENJADI POPULAR.. PD AHLI2 PAS DAN SY SENDIRI, DISARANKAN KITA UBAH CARA KITA UTK MEMPERKASA PARTI!..TAPI TAKLAH KERANANYA KAMI NAK KENA JADI KUDA TUNGGANGAN DAP SPT YG PAN HARAPKAN SEBAGAIMANA MEREKA DITUNGGANG!..CTH TERKINI.. RONNIE LIU DAP BUAT REPORT POLIS TAPI DIA ENTAH KE MANA.. TINGGAL HATTA PAN YG TOLONG BACAKAN REPORT TU DPN PEMBERITA..)

PAS buka keahlian kepada budah 16 tahun!!!
(YG INI TERUS TERANG SAYA TAK PASTI.. TAPI SEKIRANYA SELAGI TIDAK MENYALAHI PERLEMBAGAAN NEGARA, KAMI AHLI PAS TIADA MASALAH!)

ISMA cakap DAP anti Islam. Saya cakap kalau ikut tulisan Isma yang panjang lebar tu, UMNO anti Islam, MCA dan MIC anti Islam, Ikatan pun anti Islam juga!!!
(YG INI BETUL.. TAPI BUAT MASA INI TIDAK ADA SALAHNYA KAMI AHLI PAS LEBIH BERMINAT MENYERANG PARTI DAP SPT YG DISARANKAN TUAN PRESIDEN YG DIKASIHI KERANA INI LEBIH MENGUATKAN KESATUAN KAMI AHLI PAS..)

Saya kenal lah orang-orang Isma, biasa meeting di YADIM dulu!!! Menambah-nambah cerita je. PAtutlah orang Melayu Islam tak maju. Kena tipu je!!!
(YG INI LANTAK KAULAH!.. AKU TAK NAK CAMPOR SEJARAH HIDUP KAU BERGELUMANG DGN KERAJAAN UMNO/BN!!..)

Yang saya tahu PAS je yang menipu. Menteri Besar KElantan nak letak jawatan kalau hudud tak dilaksanakanlah, Timbalannya kata kalau hudud tak dilaksanakan nak isytiharkan perang lah. MANA, MANA, MANA!!!!
(Yg nak dibentangkan sblm ini ialah akta jenayah bg memperkasakan syariah sediada supaya ia dapat diselarikan dgn kanun jenayah hudud yg telah pun diluluskan oleh DUN kelantan dan terengganu.. jadi ini sbg langkah awal sebelum hudud mula dapat dilaksanakan secara berperingkat2 terutama di kedua2 negeri tersebut..

Jadi tak timbullah isu tergesa2 nk bwk hudud ke parlimen, juga tak timbullah isu hudud ditangguhkan, begitu juga tak timbullah isu kena letak jawatan dan nak kena lancarkan perang dgn UMNO sekiranya hudud x dpt dilaksanakan kerana proses ke arah hudud ini sememangnya masih berjalan dan terus berjalan!!..)

An Anonymous said...

UMNO/BN yang jual tanah Melayu di Pulau Pinang!!! Ada kelulusan pun daripada pentadbiran kerajaan negeri Gerakan!!! Listlah berapa banyak kampung pun, dah memang UMNO/BN yang buat!!!
(BETUL MMG UMNO/BN ADA MELAKUKAN APA YG KAU TULIS DI ATAS. ISUNYA SEKARANG LGE PUN DAH MULA KE ARAH TU.. HANYA DGN BERALASAN "NO SWIMMING POOL", SUDAH CUKUP MEMBUATKAN PAN PERCAYA BHW LGE TAK BERSALAH?)

UMNO jual rezab Melayu, zaman British ada 3 juta ekar sekarang tinggal 1.2 juta ekar je!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???
(YG INI KAU BETUL!)

Saya kata komen yang mengatakan keluar kerana tak sabar tunggu keputusan jemaah, mana ada keputusan jemaah, Tuan Guru Haji Hadi batalkan keputusan jawatankuasa kerja, itu bukan jemaah, itu keputusan sendiri!!! DIktator!!!
(BILA KITA CAKAP JAMAAH BERMAKNA KEPUTUSAN KOLEKTIF IAITU KEPUTUSAN AHLI JAMAAH SECAR KESELURUHAN.. KEPUTUSAN AJK PUSAT SEKIRANYA TIDAK MENEPATI KEHENDAK MAJORITI AHLI ADALAH BUKAN SATU KEPUTUSAN YG BAIK..SBB ITU TGHH TELAH MEMAINKAN PERANAN DGN CUKUP BAIK SEKALI.. BELIAU TERBUKTI BENAR BILAMANA KEMUDIANNYA AHLI2 PAS SEPAKAT MENYINGKIRKAN SEBHG BESAR AJK PAS PUSAT YG TIDAK MENGIKUTI KEHENDAK MAJORITI AHLI!)

PAS bergabung dengan Ikatan ahli 79 orang!!
(APA MASALAHNYA DGN 79 AHLI? PADA KAMI DALAM PAS, 79 AHLI LEBIH BERWIBAWA DARI 40 RIBU AHLI KERANA MEREKA ADA PRINSIP BERPANDUKAN PERLEMBAGAAN PARTI.. PAN ADA?? KALAU ADA TUNJUKKAN..TAK DE KAN? SO MAKNANYA KURANG BERWIBAWA.. INI YG AHLI PAS NAK TEKANKAN.. KALAU KEMUDIAN PAN DI AKHIR HAYATNYA ADA PERLEMBAGAAN, KAMI AKAN TELITI SAMADA SESUAI ATAU TIDAK UTK BEKERJASAMA.. BUAT MASA INI KAMI TAK MAHU BEKERJASAMA DGN PENGKHIANAT PARTI! YG TAK DE PERLEMBAGAAN PULAK TUH!)

Harakah nak bankrap edaran tinggal 20,000!!!
(YG INI MMG SAYA SALAHKAN AHLI2 PAS TERMASUK DIRI SY SENDIRI KERANA GAGAL MENYOKONG LIDAH PARTI SENDIRI..TAPI INI SENARIO BIASA BILAMANA ELECTRONIC NEWS SUDAH MENJADI POPULAR.. PD AHLI2 PAS DAN SY SENDIRI, DISARANKAN KITA UBAH CARA KITA UTK MEMPERKASA PARTI!..TAPI TAKLAH KERANANYA KAMI NAK KENA JADI KUDA TUNGGANGAN DAP SPT YG PAN HARAPKAN SEBAGAIMANA MEREKA DITUNGGANG!..CTH TERKINI.. RONNIE LIU DAP BUAT REPORT POLIS TAPI DIA ENTAH KE MANA.. TINGGAL HATTA PAN YG TOLONG BACAKAN REPORT TU DPN PEMBERITA..)

PAS buka keahlian kepada budah 16 tahun!!!
(YG INI TERUS TERANG SAYA TAK PASTI.. TAPI SEKIRANYA SELAGI TIDAK MENYALAHI PERLEMBAGAAN NEGARA, KAMI AHLI PAS TIADA MASALAH!)

ISMA cakap DAP anti Islam. Saya cakap kalau ikut tulisan Isma yang panjang lebar tu, UMNO anti Islam, MCA dan MIC anti Islam, Ikatan pun anti Islam juga!!!
(YG INI BETUL.. TAPI BUAT MASA INI TIDAK ADA SALAHNYA KAMI AHLI PAS LEBIH BERMINAT MENYERANG PARTI DAP SPT YG DISARANKAN TUAN PRESIDEN YG DIKASIHI KERANA INI LEBIH MENGUATKAN KESATUAN KAMI AHLI PAS..)

Saya kenal lah orang-orang Isma, biasa meeting di YADIM dulu!!! Menambah-nambah cerita je. PAtutlah orang Melayu Islam tak maju. Kena tipu je!!!
(YG INI LANTAK KAULAH!.. AKU TAK NAK CAMPOR SEJARAH HIDUP KAU BERGELUMANG DGN KERAJAAN UMNO/BN!!..)

Yang saya tahu PAS je yang menipu. Menteri Besar KElantan nak letak jawatan kalau hudud tak dilaksanakanlah, Timbalannya kata kalau hudud tak dilaksanakan nak isytiharkan perang lah. MANA, MANA, MANA!!!!
(Yg nak dibentangkan sblm ini ialah akta jenayah bg memperkasakan syariah sediada supaya ia dapat diselarikan dgn kanun jenayah hudud yg telah pun diluluskan oleh DUN kelantan dan terengganu.. jadi ini sbg langkah awal sebelum hudud mula dapat dilaksanakan secara berperingkat2 terutama di kedua2 negeri tersebut..

Jadi tak timbullah isu tergesa2 nk bwk hudud ke parlimen, juga tak timbullah isu hudud ditangguhkan, begitu juga tak timbullah isu kena letak jawatan dan nak kena lancarkan perang dgn UMNO sekiranya hudud x dpt dilaksanakan kerana proses ke arah hudud ini sememangnya masih berjalan dan terus berjalan!!..)

An Anonymous said...

UMNO/BN yang jual tanah Melayu di Pulau Pinang!!! Ada kelulusan pun daripada pentadbiran kerajaan negeri Gerakan!!! Listlah berapa banyak kampung pun, dah memang UMNO/BN yang buat!!!
(BETUL MMG UMNO/BN ADA MELAKUKAN APA YG KAU TULIS DI ATAS. ISUNYA SEKARANG LGE PUN DAH MULA KE ARAH TU.. HANYA DGN BERALASAN "NO SWIMMING POOL", SUDAH CUKUP MEMBUATKAN PAN PERCAYA BHW LGE TAK BERSALAH?)

UMNO jual rezab Melayu, zaman British ada 3 juta ekar sekarang tinggal 1.2 juta ekar je!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???
(YG INI KAU BETUL!)

Saya kata komen yang mengatakan keluar kerana tak sabar tunggu keputusan jemaah, mana ada keputusan jemaah, Tuan Guru Haji Hadi batalkan keputusan jawatankuasa kerja, itu bukan jemaah, itu keputusan sendiri!!! DIktator!!!
(BILA KITA CAKAP JAMAAH BERMAKNA KEPUTUSAN KOLEKTIF IAITU KEPUTUSAN AHLI JAMAAH SECARA KESELURUHAN.. KEPUTUSAN AJK PUSAT SEKIRANYA TIDAK MENEPATI KEHENDAK MAJORITI AHLI ADALAH BUKAN SATU KEPUTUSAN YG BAIK.. SBB ITU TGHH TELAH MEMAINKAN PERANAN DGN CUKUP BAIK SEKALI.. BELIAU TERBUKTI BENAR BILAMANA KEMUDIANNYA AHLI2 PAS SEPAKAT MENYINGKIRKAN SEBHG BESAR AJK PAS PUSAT YG TIDAK MENGIKUTI KEHENDAK MAJORITI AHLI!)

PAS bergabung dengan Ikatan ahli 79 orang!!
(APA MASALAHNYA DGN 79 AHLI? PADA KAMI DALAM PAS, 79 AHLI LEBIH BERWIBAWA DARI 40 RIBU AHLI KERANA MEREKA ADA PRINSIP BERPANDUKAN PERLEMBAGAAN PARTI.. PAN ADA?? KALAU ADA TUNJUKKAN..TAK DE KAN? SO MAKNANYA PAN KURANG BERWIBAWA BERBANDING IKATAN.. INI YG AHLI PAS NAK TEKANKAN.. KALAU KEMUDIAN PAN DI AKHIR HAYATNYA ADA PERLEMBAGAAN, KAMI AKAN TELITI SAMADA SESUAI ATAU TIDAK UTK BEKERJASAMA.. BUAT MASA INI KAMI TAK MAHU BEKERJASAMA DGN PENGKHIANAT PARTI!! YG TAK DE PERLEMBAGAAN PULAK TUH!)

Harakah nak bankrap edaran tinggal 20,000!!!
(YG INI MMG SAYA SALAHKAN AHLI2 PAS TERMASUK DIRI SY SENDIRI KERANA GAGAL MENYOKONG LIDAH PARTI SENDIRI..TAPI INI SENARIO BIASA BILAMANA ELECTRONIC NEWS SUDAH MENJADI POPULAR.. PD AHLI2 PAS DAN SY SENDIRI, DISARANKAN KITA UBAH CARA KITA UTK MEMPERKASA PARTI!..TAPI TAKLAH HANYA KERANA JUALAN HARAKAH KURANG, KAMI NAK KENA JADI KUDA TUNGGANGAN DAP SPT YG PAN HARAPKAN SEBAGAIMANA MEREKA DITUNGGANGI!..CTH TERKINI.. RONNIE LIU (DAP) BUAT REPORT POLIS TAPI DIA ENTAH KE MANA.. TINGGAL HATTA RAMLI (PAN) YG TOLONG BACAKAN REPORT TU DPN PEMBERITA..)

PAS buka keahlian kepada budah 16 tahun!!!
(YG INI TERUS TERANG SAYA TAK PASTI.. TAPI SEKIRANYA SELAGI TIDAK MENYALAHI PERLEMBAGAAN NEGARA, KAMI AHLI PAS TIADA MASALAH!)

ISMA cakap DAP anti Islam. Saya cakap kalau ikut tulisan Isma yang panjang lebar tu, UMNO anti Islam, MCA dan MIC anti Islam, Ikatan pun anti Islam juga!!!
(YG INI BETUL.. TAPI BUAT MASA INI TIDAK ADA SALAHNYA KAMI AHLI PAS LEBIH BERMINAT MENYERANG PARTI DAP SPT YG DISARANKAN TUAN PRESIDEN YG DIKASIHI KERANA INI LEBIH MENGUATKAN KESATUAN KAMI AHLI PAS..)

Saya kenal lah orang-orang Isma, biasa meeting di YADIM dulu!!! Menambah-nambah cerita je. PAtutlah orang Melayu Islam tak maju. Kena tipu je!!!
(YG INI LANTAK KAULAH!.. AKU TAK NAK CAMPOR SEJARAH HIDUP KAU BERGELUMANG DGN KERAJAAN UMNO/BN!!..)

Yang saya tahu PAS je yang menipu. Menteri Besar KElantan nak letak jawatan kalau hudud tak dilaksanakanlah, Timbalannya kata kalau hudud tak dilaksanakan nak isytiharkan perang lah. MANA, MANA, MANA!!!!
(Yg nak dibentangkan sblm ini ialah akta jenayah bg memperkasakan syariah sediada supaya ia dapat diselarikan dgn kanun jenayah hudud yg telah pun diluluskan oleh DUN kelantan dan terengganu.. jadi ini sbg langkah awal sebelum hudud mula dapat dilaksanakan secara berperingkat2 terutama di kedua2 negeri tersebut..

Jadi tak timbullah isu tergesa2 nk bwk hudud ke parlimen, juga tak timbullah isu hudud ditangguhkan, begitu juga tak timbullah isu kena letak jawatan dan nak kena lancarkan perang dgn UMNO sekiranya hudud x dpt dilaksanakan kerana proses ke arah hudud ini sememangnya masih berjalan dan terus berjalan!!..)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails