Thursday, March 24, 2016

Skandal LGE ‘Jaja’ Nama Arwah Nik Aziz Pula.



GEORGE TOWN – Tersepit isu pembelian banglo ‘murah’ dan penjualan tanah Taman Manggis serta tidak ramai pemimpin Pakatan Harapan berani mempertahankannya, Lim Guan Eng hala ‘senapang’ kepada UMNO dan PAS.


Dalam kenyataan pada Rabu, Ketua Menteri Pulau Pinang menuduh UMNO dan PAS berganding bahu mahunya bercuti sementara menunggu siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dua isu itu.

Pemimpin DAP ini lupa, sebenarnya yang cadang beliau bercuti ialah Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang, Afnan Hamimi Taib Azamuddin selain peguam, Datuk S. Ambiga yang diketahui memang rapat dengan pembangkang.
Guan Eng namun mengaitkan UMNO dan PAS kononnya kedua-dua parti tidak membuat tuntutan yang sama kepada Perdana Menteri untuk pergi bercuti, dalam isu derma RM2.6 bilion oleh almarhum Raja Arab Saudi.
Sekali lagi Ahli Parlimen Bagan itu lupa Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man; dan kumpulan Ketua Cawangan UMNO anti-Datuk Seri Najib Tun Razak telah mendesak Perdana Menteri berhenti atau bercuti.
Menerusi kenyataan media itu, Guan Eng juga sempat lagi ‘angkat bakul sendiri’ mengakui dirinya konon sentiasa menjalankan pentadbiran yang bersih di Pulau Pinang mengikut prinsip CAT atau cekap, akauntabiliti dan telus.
Demikian lapor sebuah media tempatan. 
Peliknya waima DAP benci PAS dan anggap parti Islam itu kini musuh, Guan Eng menjadikan kes tuduhan palsu terhadap bekas Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dahulu bagi mempertahankan hujahnya.
Kata Guan Eng, mantan Mursyidul Am PAS itu pernah disiasat oleh SPRM atas tuduhan palsu ‘rasuah’ ke atas perjalanan umrah tajaan oleh seseorang ke Makkah pada tahun 2009, yang kemudian dibatalkan kerana tiada kes.
“Tiada siapa minta Nik Aziz pergi cuti,” katanya. Akhir sekali, media turut dimangsakan Guan Eng apabila minta para penyokongnya bersabar berdepan ‘serangan ganas’ TV3 dengan berita berkaitan isunya itu setiap malam.
Ini juga termasuk akhbar-akhbar berbahasa Inggeris dan Cina yang didakwa beliau mulai bertindak bersama-sama dengan media pro-BN terhadapnya dalam skandal tersebut termasuk daripada jentera tentera siber prokerajaan.
Sekurang-kurangnya beliau patut malu kerana hubungkan allahyarham Nik Aziz dalam isunya semata-mata tagih simpati.

Jelas media itu lagi. (IH)

57 comments:

Anonymous said...

Pan tentu setuju dgn tindakan lge bertumpang teduh Karissa almarhum tgna. Pan sendiripun asyik menjual nama tgna utk menjustifikasikan tindakan mereka keluar pas. Tapi tgna mati dlm pas yg mana Hadi awang adalah presiden PAS. Jika Hadi Awang tak betul, sudah tentu tgna keluar pas, tapi almarhum tetap bersama pas. Sebenarnya, selepas mesy ajk pas pusat yg sokong wazizah jadi mb Sngor dan keputusan itu overlap keputusan majlis syura pas,, tgna sangat marah pada geng 18. Ada kemungkinan tgna yg suruh Hadi awang buat sesuatu utk singkirkan pengkhianat 18 itu drpd pas,, alhamdulillah,, muktamar membuktikan golongan professional yg tak ikhlas ditunjukkan jalan keluar. Tiba2 dok jual nama tgna,,,wek wek...

Anonymous said...

Salam Anonynous di atas,

Tengok cerita benda yang belum pasti. Ada kemungkinan TGNA yang suruh HAdi buat sesuatu untuk singkirkan pengkhianat 18 itu daripada PAS???

Saya pun ada kemungkinan juga. Kemungkinan HAdi tak sempat-sempat suruh Menteri Besar Kelantan yang baru mengangkat sumpah sedangkan Tuan Guru Nik Aziz pun belum betul-betul confirm siapa penggantinya, sama ada menteri besar sekarang atau Dato' Husam Musa!!!

TGNA dah halau sesiapa yang nak berbaik dengan UMNO. Saya pun ada kemungkinan, Hadi dan Haron Din cover line dan berpura-pura serta suruh Ustaz Nasharudin Mat Isa maintain kekal dalam PAS!!! Pura-pura tu bermaksud TAqiyyah, serupa prinsip yang diamalkan Syiah!!!

Ala, macam Ibrahim Ali la, dah dapat Adun Bebas selamat!!!

Sekarang Almarhum TG Nik Aziz yang kita kasihi dah meninggal dalam PAS, mustahak ke meninggal dalam PAS??? Tak mustahak langsung. Yang mustahak meninggal dalam Iman dan Islam!!!

Kalau korang semua meninggal dalam PAS dalam keadaan PAS menyokong NAjib RAzak dalam isu 2.6 billion habis semua rakyat kena bayar GST macam nak mampus nak buat apa!!! Saya taknaklah mempersoalkan akidah korang tapi al-Quran kata lebih kurang jangan cenderung dengan orang yang zalim, kelak kamu terkena percikan api neraka!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Pan cenderung kpd kapir Dap,, lagi teruk. Kah kah.

Anonymous said...

Tgna kekal dalam pas, itu menunjukkan pas parti pilihan beliau,,,soal islam,,dalam Dap pun ada org Islam. Jgn lah bodoh sangat,

Anonymous said...

Salam Anonymous di atas,

Nik Abduh pernah berkata bahawa TG Nik Aziz berpesan jangan putuskan hubungan dengan DAP kecuali DAP yang putuskan hubungan.

Lepas tu PAS yang putuskan hubungan dengan DAP, tanpa bahas pula tu!!!

Selain itu, Nik Abduh beberapa kali jual nama bapanya Nik Aziz dengan mengatakan beliaulah yang lebih mengetahui mengenai Nik Aziz sebab rapat dengannya. Tetapi Nik Aziz mendakwa demonstrasi halal di sis Islam dengan mengambil contoh antara lain demo yang dibuat oleh umat Islam yang dibahagikan dua diketuai oleh Saidina Umar dan Saidina HAmzah masing-masing. Nik Abduh kata Islam mengharamkan demo.

RAsa-rasa lah, Nik Aziz salah ke Nik Abduh salah dan sedang jual agama???

Lepas tu komen pun jujurlah sikit. Lim Guan Eng jual nama Nik Aziz korang tibai. Nik Abduh jual nama bapanya tak apa pulak!!!

Anak-anak Almarhum Fadzil Noor dan Yusuf Rawa tak jual nama bapanya korang tak puji pun!!

Anonymous said...

Salam En. Anomous di atas,

Ada kemungkinan, kalau nilah sikap PAS sekarang, TGNA pun tak kekal dalam PAS hahaha!!!

Kemungkinan kan!!!

Lain kali jangan cakap pasar kemungkinan.

Tu lah jangan cakap orang bodoh sangat!!!

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Parti hamPAS ni dah jd Parti Ajaran Sesat dipimpin barisan ulamak2 cai jahat akhir zaman.

Hidup meLAYU!!!Takbirr!!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous di atas,

Tolonglah jangan kata DAP kafir. A. Samad Said tu kafir ke???

DAP tak kafir sama juga macam PAS tak beragama Islam!!!

Yang Islam tak Islam, kafir tak kafir, masuk syurga ke masuk neraka ke kita ni manusia bukan parti!!!

Sama je macam negara, adakah MAlaysia negara Islam masuk syurga, Thailand masuk neraka sebab negara kafir???

Saya tak suka cakap bodoh sangat tapi EN. ni munasabahlah sikit.

Janganlah bodoh sangat sampai kafir dengan Islam pun tak boleh dibezakan!!!

Yang jahil tapi bukan jahil meraqab,

Nobody

Anonymous said...

Lagi kenyataan bodoh, Dap serawak yg mula putuskan hubungan dgn pas. Mahu sungguh yg jahil kod Dap walaupun Dap kapir yg menentang Islam,,??

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

DAP Sarawak putuskan hubungan bila??? Selepas PAS dah buat taik sebelum tu lagi. Sebenarnya, kenyataan TG Nik Aziz perlu dilihat daripada segi ruh atau semangat kenytaan tu bukan secara literali. Jangan bodoh sangat sampai tara tu!!!

Lepas tu masih lagi membodohkan diri cakap DAP kafir yang menentang Islam. DAP tak kafir PAS tak Islam!!! Semudah tu janganlah fanatik parti sangat sampai agama pun tak tahu!!!

Habis tu Karpal Singh okeylah kafir. Tun Dr Mahathir yang tolak hudud tu kafir juga ke??? Dato' Sri Najib Razak dan Dato' Asyraf Wajdi Dasuki pun kafir jugalah sebab mula-mula sokong hudud kemudian kata hudud tak sesuai???

Presiden Ikatan pun kafirlah sebab tolak hudud??? PAS yang jadi geng Ikatan sekarang pengkhianat dan munafiq jemaahlah???

Kalau nak fanatik parti sangatpun janganlah jadi membodohkan diri tara tu!!!

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous di atas,

Saya dah tulis tadi dan saya ingin ulangi, yang kafir atau Islam itu manusia, bukan parti bukan negara. Tak akan ada Malaysia negara ISlam masuk Syurga Thailand masuk neraka sebab negara kafir. Faham tak??? DAP tak akan masuk neraka PAS tak akan masuk syurga sebab bukan manusia, faham tak???

Ajaran ISlam tu banyak, urus tadbir negara yang baik ajaran Islam. Menyantuni orang ramai termasuk bukan Islam ajaran ISlam. Keadilan sosial ajaran Islam.

Kalau ikut teori En. DAP kafir PAS lagilah kafir laknat!!! DAP tolak hudud je. Negeri dia mempunyai urus tadbir yang baik. Hutang paling sikit dalam negara. PAS, urus tadbir baik apanya, hutang macam negeri Kelantan membangun pesat seperti Selangor atau Johor walhal auta je!!! Pengurusan hutan, jahanam, paling teruk dalam negara. Cerita tak keluarkan lesen bila orang check memang masih keluarkan lesen balak paling teruk dalam negara. Belum lagi pakai baju kaler pink sedondon dengan Najib Razak yang melingkupkan negara!!!

Sudahlah, ingat saya tak tahu ke. Sebelum pakai baju pink lagi puak-puak perkasa dah beritahu pasal perhubungan UMNO-PAS. RUpa-rupanya apa yang mereka cakap semuanya betul terjadi. Kalau ikut teori En. memang DAP kafir, PAS kafir laknat munafiq tua bangka pakai baju pink tak sedar diri!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Biarkan lah macai2 pas ni syok sendiri. Biarlah depa ingat depa terer...tapi akhirnya kebenaran akan membuktikan sebaliknya.
Sebagai contoh yang paling ketara...kalau betul sokongan pada PAS ni begitu hebat, kenapa Harakah yg menjadi lidah Tantawi Porno kini sedang kerugian rm2juta? Takde org Pas baca ke? Katanya ahli berjuta, takkan 20,000 naskah je yang laku? Tu pun dah termasuk belian secara paksa oleh cawangan2 dan wakil rakyat Pas.
Tak payah la nak syok sendiri....kita semua tau kedudukan Pas di mata rakyat. Sebuah parti hipokrit yg dipimpin oleh penjual2 ugama yang menyalahgunakan Quran dan Hadis untuk kedudukan dan kekayaan.
Anon kat atas tu pikir kalau arwah tgna masih hidup apa hadi awang ada berani ka? Seperti seorg anak menunggu bapak dia mati supaya dapat lakukan apa saje...masa masih hidup dia cakap lain, sekarang melalak lain...ini lah karakter hadi awang sebenarnye.

Anonymous said...

Salam En. di atas,

Janganlah cakap Tantawi porno, dia pun ada maruah juga. TApi tulah, sekiranya saya ulama atau orang-orang yang ada kepentingan, kalau orang kecohkan saya benda yang tak betul saya saman!!!

Macam Lim Guan Eng, saman at-Tantawi. Rupa-rupanya salah terms of referral. Dah tahu jahil dan bodoh bukan dalam bidang kau, study dulu, baca buku sedikit-sebanyak. Ni, belum masuk mahkamah lagi dah kantol dengan hakim. Berlagak lagi tu!!!

Anwar, saman Nallakaruppan. Apa jadi??? Sekarang Nallkaruppan mengaku Anwar tak ambil RM60 juta daripada Magnum.

Saya tak nak kecoh-kecoh. Tapi kalau tak tengok porno di Germany tu sebab cerita dah kecoh, pergilah buat laporan polis mengatakan saya tak tengok porno di Germany. Kalau ada orang masih tuduh saya akan saman!!!

Susah sangat ke???

Yang jahil,

Nobody

An Anonymous said...

Kesimpulannya,

Ahli2 PAS perlu berubah dgn memberi sokongan kuat kpd akhbar Harakah milik parti.. kena betul2 serius dlm bab ni..

Nik Abduh ikut nasihat ayahandanya di mana DAP (S'wak) yg terlebih dahulu putuskan hubungan dgn PAS..

TGNA kekal x keluar PAS yg berpresidenkan TGHH berlawanan sama sekali dgn PAN..

TGHH serang DAP sbb ada berbagai kaum bukan kaum Cina shj..

Ust Nasarudin sudahpun menafikan dan sehinggakan sekarang tiada org lapor ke pihak polis utk siasat beliau dlm isu di German..

Kedudukan PAN di mata rakyat ialah ibarat cermin kpd DAP..

Kalau pakai baju pink yg jadi isu TGHH + Najib maka baju oren yg jd isu ialah PAN + Sami Buddha..

Kes rumah banglo LGE murah sama dgn kes khir toyo..

Sekian seadanya..

Anonymous said...

Wah nobody nobody sama spt kekawannya juga kutuk pas sana sini.dap mulialah sesangat tak ada kesalahan secoitpun tp kg melayu hilang juga.sibuk menegakkan benang basah dlm komputer jika ceramah jin yg ramai dtg pula.sudahnya pi mai pi mai jd hantu.bersihpun jd bershit sbb banglo tak ada kolam.tu tebus guna pantai nak bina banglo murah utk lge sj lg ke n tak sudah naksusahkan nelayan melayu.eh apasal pula adun pkr menangis hati tu ye.nobody nobody buka lah hati anda.pas bkn menyokong umno dlm rasuah n salah urus dana negara tp gunakan cara yg lebih baik dr menciptakan permusuhan sesama agama yg akan lebih menyusahkan rakyat kelak.rakyat diutamakan islam dijaga itu adalah pas bkn mcm pan dap diutamakan hudud diketepikan

Anonymous said...

Salam En. Anonymous di atas,

Kesimpulannya,

Ahli-ahli PAS telah berubah menjadi sama ada ahli Amanah atau harum manis. Sebab tu dulu jualan harakah 80 ribu edaran sekarang 20 ribu edaran pun susah kah kah kah!!! Kena betul-betul serius sebab tu PAS bergabung dengan Parti Ikatan 79 orang ahli. Boleh lah edaran 20,000 jadi edaran 20,079 itupun kalau semua ahli Ikatan beli harakah!!!

Nik Abduh tak ikut nasihat ayahandanya sebab ayahandanya kata ISlam menghalalkan demonstrasi dia kata ISlam mengharamkan demonstrasi!!! Pasal Islam pun dia boleh buat main inikan pula amanat ayahandanya. JAngan jadi bodoh lah!!!

TG Nik Aziz kekal dalam PAS sebab Mat Sabu, Khalid Samad, Ustaz Ahmad Awang, Dato Seri Nizar JAmaluddin ada dalam PAS!!! Apa yang penting sangat mati dalam PAS, ingat mati dalam PAS boleh ke syurga ke??? YAng pasti kalau ISlam kata halal, Nik Abduh kata haram menafikan pula apa yang sahabat-sahabat besar contohnya Saidina Umar dan Hamzah buat, ingat dapat pahala ke dosa???

TGHH tak serang UMNO tak macam TG Nik Aziz sebab dia nak bagi UMNO menang.

Bukan Ustaz Nasrudin je, Dato' Seri NAjib RAzak pun menafikan dia terima RM 2.6 billion. Polis tak siasat pun siap cover lagi!!! Orang tak lapor orang punya pasallah yang dia tak buat laporan polis dah dimalukan begitu kenapa??? Takut kena siasat kot malu kantol dengan orang ramai kisah tu benar. Habis orang yang bayarkan tu tak simpan resit nak claim ke??

Kedudukan PAS di mata rakyat ialah cermin kepada balaci UMNO. Sebab tu macam mana orang bencikan Utusan macam tulah orang bencikan HArakah. Dah jadi balaci buat apa nak beli, baik beli Utusan terus!!!

BAju pink bukan isu, isunya orang-orang kuat Perkasa kata UMNO dan PAS nak bergabung tenaga dah betul-betul terjadi. Habis kalau Dato Sri Najib pakai jubah putih, Nik Abduh dan AT-tantawi pun pakai baju putih diorang tu beriman dan beramal soleh ke??? Teruk budak ni, isu apa pun tak tahu.

Kes banglo Lim Guan Eng tak sama macam kes Khir Toyo. Kes Khir Toyo dah didapati bersalah. Tau tak prinsip undang-undang, Innocent until proven guilty. Budak ni, prinsip undang-undang diterimapakai sekarang pun tak tahu, cerita hudud berdegar-degar. Saya tanya ni, orang yang dituduh mencuri kena potong tangan ke???

Sekian adanya hujah yang tak payah fikir pun boleh jawab.

Lain kali kalau nak berhujah tu pastikan orang tak boleh balas. Saya tanya Nik Aziz kata demonstrasi halal sebab Saidina Umar dan Saidina HAmzah mengetuai umat Islam berdemo ke Kaabah. Nik Abduh kata Islam haramkan demo. Jadi Nik Aziz salah ke Nik Abduh salah dan tengah jual agama korang pergi ikut dia terbabit jual agama sekali??? Jawablah, saya cabar kalau dah pandai sangat!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Cacai PAN Memmang bodo

Anonymous said...

Cacai PAN di bodo kan kerana tak jadi walaun walaunta yg sudah kena jampi serapah oleh Pak pak Lebai

Anonymous said...

Salam En. Anonymous di atas,

Okeylah saya bersetuju DAP ada kesalahan. PAS pun banyak kesalahan juga sebab sokong UMNO yang dah jual tanah rezab Melayu daripada 3 juta ekar masa zaman British kepada lebih kurang 1.2 juta ekar je sekarang ni!!! Lebih hebat daripada ISrael. Israel kebas tanah rakyat Palestin je tanah rakyat dia terjaga!!!

Yang nak putuskan siapa menegakkan benang basah dalam komputer bukan En. atau saya tetapi siapa yang baca. Kalau dah edaran harakah dah tinggal 20,000 je sampai Harakah di bawah Ustaz Nasrudin at-Tantawi rugi RM 2juta pembaca pun tahu siapa yang menegakkan benang yang basah.

En. kalau nak cakap biar terang jangan merapu jin datanglah jadi hantulah,kalau ceramah PAS siapa nak datang dah perangai macam UMNO, baik pergi ceramah UMNO, masyukkk!!!

En. En. bukalah mata dan hati.PAS bukan menyokong UMNO apanya, depan mata saya di Muktamar Yadim Dr Zuhdi memutar-belitkan hadis untuk menjustifikasikan tindakan bersama UMNO!!!

Permusuhan sesama agama dapat dielakkan sekiranya semua orang ikut satu hadis (kalau tak silap saya) yang mengatakan jihad yang paling besar adalah berkata benar kepada pemerintah yang zalim!!! Masa pakai baju sedondon hari tu agak-agak TG Haji Hadi cakap tak Najib RAzak zalim sebab kenakan GST kepada rakyat??

PAS 6 bulan dulu cakap Hudud diutamakan, sekarang PAS hudud diboleh bincangkan sebab takut dengan Ikatan ahli 79 orang!!!

PAS jaga Islam, my foot!!!!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous di atas,

Okeylah saya cacai PAN memang bodo kalau ikut standard En. En. kalau tak boleh jawab soalan saya Nik Aziz yang salah ke Nik Abduh yang salah tengah jual agama dah nak mampus kalau ikut standard En. lagi bodo piang, bingung, bengong, bangang dan bahlol sebab tak boleh jawab soalan saya cacai PAN yang memang bodo.

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Semua org buat salah bkn parti suci dimata pan mcm dap tu.begitu dlm jemaah keputusannya adalah pd jemaah bkn pd seorg. anak nik aziz atau tghh sendiri mungkin salah dlm beb hal begitupun hal terpenting adalah keputusan pd jemaah.mana yg lebih patut diikut keputusan jemaah yg dibuat ikut garis garis islam atau beberapa org yg tdk berpuas hati krn cenderung utk menyokong dap

Anonymous said...

Salam En. Anonymous di atas,

Okeylah saya bersetuju DAP ada kesalahan. PAS pun banyak kesalahan juga sebab sokong UMNO yang dah jual tanah rezab Melayu daripada 3 juta ekar masa zaman British kepada lebih kurang 1.2 juta ekar je sekarang ni!!! Lebih hebat daripada ISrael. Israel kebas tanah rakyat Palestin je tanah rakyat dia terjaga!!!

Yang nak putuskan siapa menegakkan benang basah dalam komputer bukan En. atau saya tetapi siapa yang baca. Kalau dah edaran harakah dah tinggal 20,000 je sampai Harakah di bawah Ustaz Nasrudin at-Tantawi rugi RM 2juta pembaca pun tahu siapa yang menegakkan benang yang basah.

En. kalau nak cakap biar terang jangan merapu jin datanglah jadi hantulah,kalau ceramah PAS siapa nak datang dah perangai macam UMNO, baik pergi ceramah UMNO, masyukkk!!!

En. En. bukalah mata dan hati.PAS bukan menyokong UMNO apanya, depan mata saya di Muktamar Yadim Dr Zuhdi memutar-belitkan hadis untuk menjustifikasikan tindakan bersama UMNO!!!

Permusuhan sesama agama dapat dielakkan sekiranya semua orang ikut satu hadis (kalau tak silap saya) yang mengatakan jihad yang paling besar adalah berkata benar kepada pemerintah yang zalim!!! Masa pakai baju sedondon hari tu agak-agak TG Haji Hadi cakap tak Najib RAzak zalim sebab kenakan GST kepada rakyat??

PAS 6 bulan dulu cakap Hudud diutamakan, sekarang PAS hudud diboleh bincangkan sebab takut dengan Ikatan ahli 79 orang!!!

PAS jaga Islam, my foot!!!!

Anonymous said...

AMANAT HADI SALAH SATU PUNCA TRAGEDI MEMALI. AHLI2 PARTI DITIPU DAN DIPERKUDA SELAMA LEBIH 60THN..

HADI DAN NAJIB KINI SEPENTAS, SEDONDON PINK. PARTI PAS MASIH BERKIBLATKAN DEMOKRASI SEKULAR. BERGABUNG DGN PARTI SOSIALIS IKATAN UTK RAIH UNDI DAN MENANG PRU..

AMANAT HADI.
Saudara-saudara sekelian percayalah, Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.

Percayalah saudara-saudara sekelian,
Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku’.

Anonymous said...

PELIKNYA GOLONGAN YANG FANATIK.

Peliknya golongan yang fanatik, walaupun ada rakaman yang terang lagi nyata dari ucapan pemimpin mereka, mereka tetap menafikan dan menyatakan bahawa itu semua tidak pernah wujud. Mereka menafikan sesuatu di lidah, tapi jiwa dalaman mereka akur. Ataupun, mereka enggan melihat bukti kerana mereka sudah membuat keputusan. Fanatik membuatkan mereka tidak dapat bercakap benar.

-Dr Maza-

Anonymous said...

Di Msia kita ada 2 penasihat terhebat utk KERAjaan penyamun Umno. Satu dari APCO YAHUDI dan satu lg Hadi Awang dari parti hamPAS.

Hidup meLAYU!! Takbirr!!!

An Anonymous said...

Ahli-ahli PAS telah berubah menjadi sama ada ahli Amanah atau harum manis. Sebab tu dulu jualan harakah 80 ribu edaran sekarang 20 ribu edaran pun susah kah kah kah!!! Kena betul-betul serius sebab tu PAS bergabung dengan Parti Ikatan 79 orang ahli. Boleh lah edaran 20,000 jadi edaran 20,079 itupun kalau semua ahli Ikatan beli harakah!!!
(YANG PENTING AHLI2 PAS SEJUTA LEBIH MASIH DIBELAKANG TGHH YG DIKASIHI.. HARUMANIS DAN PAN TAK SAMPAI 1%.. PENAMBAHAN AHLI2 BARU TERUS BERTAMBAH TERUTAMA DARI UMNO.. KAMI X PERLUKAN AHLI DAP DAN PAN!!)

Nik Abduh tak ikut nasihat ayahandanya sebab ayahandanya kata ISlam menghalalkan demonstrasi dia kata ISlam mengharamkan demonstrasi!!! Pasal Islam pun dia boleh buat main inikan pula amanat ayahandanya. JAngan jadi bodoh lah!!!
(INI PALING MUDAH DIJAWAB.. OF COURSE DEMO YG AMAN TIDAK HARAM.. TAPI DEMO YG MEMUDARATKAN SPT ADA PEMBAKARAN KENDERAAN SPT DEMO REFORMASI THN 98 TU BOLEH DIKATEGORIKAN SBG HARAM)

TG Nik Aziz kekal dalam PAS sebab Mat Sabu, Khalid Samad, Ustaz Ahmad Awang, Dato Seri Nizar JAmaluddin ada dalam PAS!!! Apa yang penting sangat mati dalam PAS, ingat mati dalam PAS boleh ke syurga ke??? YAng pasti kalau ISlam kata halal, Nik Abduh kata haram menafikan pula apa yang sahabat-sahabat besar contohnya Saidina Umar dan Hamzah buat, ingat dapat pahala ke dosa???
(NIK AZIZ REDHA BERPRESIDENKAN TGHH BERSAMA SEJUTA AHLI YG LAIN.. MUSTAHIL ARWAH SUDI BERPRESIDENKAN MAT SABU YG TIDAK BERJIWA ISLAM DAN SANGGUP TOLAK HUDUD JIKA PENUNGGANGNYA TOLAK HUDUD... MALAH PERLEMBAGAAN PUN TAK DA.. ENTAHKAN ISLAM ENTAHKAN MUNAFIKUN)

TGHH tak serang UMNO tak macam TG Nik Aziz sebab dia nak bagi UMNO menang.
(TGHH SERANG UMNO DGN CARA BERHEMAH i.e. TAKNAK KERJASAMA UTK PERKARA SELAIN ISLAM SPT RASUAH, ANIAYA RAKYAT DLL.. KAN AKU DAH CAKAP PEMAHAMAN PAN DAN PAS PASTI LAIN SBB TU KAMI TENDANG PAN TAHUN LEPAS)

Bukan Ustaz Nasrudin je, Dato' Seri NAjib RAzak pun menafikan dia terima RM 2.6 billion. Polis tak siasat pun siap cover lagi!!! Orang tak lapor orang punya pasallah yang dia tak buat laporan polis dah dimalukan begitu kenapa??? Takut kena siasat kot malu kantol dengan orang ramai kisah tu benar. Habis orang yang bayarkan tu tak simpan resit nak claim ke??
(INI PUN SENANG NAK JAWAB.. KALAU ADA TUDUHAN BAWAKLAH BUKTI REPOTLAH POLIS.. BUKAN ORG YG DITUDUH YG KENA REPOT.. KURANG CERDIKLAH..)

Kedudukan PAS di mata rakyat ialah cermin kepada balaci UMNO. Sebab tu macam mana orang bencikan Utusan macam tulah orang bencikan HArakah. Dah jadi balaci buat apa nak beli, baik beli Utusan terus!!!
(SYABAS KRN IKTIRAF PAN CERMIN DAP.. TGHH SERANG DAP KENAPA PLK PAN NAK TERASA.. CONFIRMED KUDA TUNGGANGAN DAP)

BAju pink bukan isu, isunya orang-orang kuat Perkasa kata UMNO dan PAS nak bergabung tenaga dah betul-betul terjadi. Habis kalau Dato Sri Najib pakai jubah putih, Nik Abduh dan AT-tantawi pun pakai baju putih diorang tu beriman dan beramal soleh ke??? Teruk budak ni, isu apa pun tak tahu.
(TU LAH LAIN KALI GUNA HUJAH LAIN.. BILA GUNA HUJAH PINK ORG GUNA HUJAH OREN DAH MULA NAK BUAT U TURN.. PUTIH LAH BAGAI..)

Kes banglo Lim Guan Eng tak sama macam kes Khir Toyo. Kes Khir Toyo dah didapati bersalah. Tau tak prinsip undang-undang, Innocent until proven guilty. Budak ni, prinsip undang-undang diterimapakai sekarang pun tak tahu, cerita hudud berdegar-degar. Saya tanya ni, orang yang dituduh mencuri kena potong tangan ke???
(MAKSUD SAMA TU SAMA KES LAH NGOK BUKAN DAH ATAU BELUM KENA HUKUMAN)

Lain kali kalau nak berhujah tu pastikan orang tak boleh balas. Saya tanya Nik Aziz kata demonstrasi halal sebab Saidina Umar dan Saidina HAmzah mengetuai umat Islam berdemo ke Kaabah. Nik Abduh kata Islam haramkan demo. Jadi Nik Aziz salah ke Nik Abduh salah dan tengah jual agama korang pergi ikut dia terbabit jual agama sekali??? Jawablah, saya cabar kalau dah pandai sangat!!!
(DAH DIJAWAB DI ATAS)

An Anonymous said...

Yg aku nampak cuma ayat terakhir itu aje yg mengkafirkan sesiapa mengamalkan "politik suku agama suku".. ini memang merujuk kpd mana2 individu samada UMNO, PAS, PKR dll lebih2 lagi PAN.. mungkin PAN terasa kut ..tu yg marah sgt pd TGHH.. pada kami tak nampak pun di mana silapnya amanat tuh..

Kalau merujuk pd perenggan di atas tuh.. "kita menentang UMNO bukan kerana dia UMNO.." maknanya parti memerintah mana2 sekalipun kalau tidak sebulu dgn cara islam yg syumul spt cara PAS, PAS akan menentangnya; bukannya PAS mengkafirkannya sebagaimana difahami oleh kuda tunggangan DAP aka PAN...

Dari amanat tersebut juga, sudah terbukti bahawa ahli2 PAS di Memali telah syahid kerana menentang kerajaan zalim spt ciri2 yg disebut dlm amanat tuh... malah PAS masih belum berhenti menentang kerajaan UMNO sehinggalah sekarang.. cumanya kini kita mengambil kaedah yg sedikit lembut iaitu hanya menentang UMNO ketika pilihanraya dan selain dari itu kita lebih selesa utk menasihati... bagaimanapun, cara sebegini mmg tidak disukai PAN kerana PAS masih kelihatan tidak mahu tunduk kpd DAP sebagaimana PAN tunduk..!!

An Anonymous said...

Itu andaian kau je.. sebenarnya contoh yg paling terdekat ialah yg dalam PAN kerana diam senyap (tanda setuju?) kpd :-
a. Redha Oktoberfest
b. Redha pemimpin yg tidak berjiwa islam
c. Redha parti sendiri menolak hudud jika parti sosialis tolak hudud
d. Redha ahli2 langgar sumpah baiah
e. Redha ahli2 langgar harta wakaf
f. Redha gerakan syiah dlm parti
g. Redha jadi kuda tunggangan pd parti sosialis
h. Mengaku parti islam tapi dgn tiadanya perlembagaan maknanya macam2 boleh jadi.. sbg cth boleh jadi parti selain islam spt filem terbaru Syamsul Yusoff
i. Redha pd LGBT wpun di zaman Nabi Luth dilaknat oleh Allah..
j. Redha INGAT PAN INGAT DAP..

Wassalam..

An Anonymous said...

Ada ke sape2 yg nak jadikan si pembeli banglo murah sbg penasihat selain PAN??

An Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
An Anonymous said...

Senang je kalau nak tahu seseorang itu samada org PAS atau org PAN..

Kalau UMNO diserang bertubi2 oleh pengkritik.. dia buat2 tak layan je (sbb dah penat kutuk UMNO sblm ni.. biarlah org lain plk kutuk) tapi dlm masa yg sama tak de pun simpati kpd UMNO... sehebat inilah org PAS!!

Kalau DAP diserang bertubi2 oleh pengkritik.. dia mula menyinga (sbb tak tahan mendengar DAP dikutuk.. jgn sesekali tergamak nak sentuh DAP tau dak) tapi dlm masa yg sama tak de pun simpati kpd Islam... sebebal inilah org PAN!!

Sekian seadanya..

Anonymous said...

Ulamak2 cai yg berpolitik cara kotor menjual agama, mempermainkan hukum Allah lebih menjijikkan dari org kafir yg belum terima hidayah. Hidayah itu milik Allah. Bkn milik mana2 ulamak atau parti hamPAS.

Pas jd kuda tunggangan parti sekular Ikatan ahli 79 org utk raih undi pru.

Inilah maksud Amanat Hadi, politik suku agama suku jatuh kafir. Skrg Hadi dan walaun2 tolol dia dah jilat kahak mrk sendiri.

Hidup meLAYU!! Takbir!!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Ahli PAS ada 1 juta lebih??? KAlau benar takkanlah edaran 20,000 je??? Ke ahli PAS x minat membaca??? Patutlah senang kena tipu dengan UMNO dan pemimpin PAS, kan membaca jambatan ilmu. Tak membaca tak ada ilmu laa kah kah kah!!!

Jujurlah dengan diri sendiri. AHli PAS terutama yang cerdik pandai dah lari. Kalau tak takkanlah HAji HAdi terdesak sanggup tangguhkan hudud sebab nakkan parti 179 orang??? Kalau ahli berjuta, takkanlah parti Ikatan yang tolak hudud nak dibuat kawan!!!

Yang paling mudah jawablah paling mudah jawab balik. Demo DAP, PKR dan Amanah serta PAS di zaman Nik Aziz ada keganasan ke??? Nik Abduh tak cakap demo haram sebab keganasan, dia cakap Islam haramkan demo!!! Demo tahun 1998 tu bukan zaman Nik Abduh la, zaman Nik Aziz, Nik Aziz tak haramkan pun!!! Sebab apa??? Polis yang buat!!! Jangan beritahu saya korang ingat Nik Aziz bodoh nak mampus demo 1998 pun tak reti!!!

PAS ada sejuta ahli. Menipu je. Lepas kena tipu pasal hudud kena tipu pulak pasal ahli.

Orang mukmin takkan kena patuk ular 2 kali. Korang dah berkali-kali. Mukmin ke???

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Walaun tolol Hadi putatbelit kaki ponteng..

Anonymous said...

Fanatik PASIK. kah kah kah

Anonymous said...

Fanatik PASIK. kah kah kah

Anonymous said...

Fanatik PASIK. kah kah kah

An Anonymous said...

Patut pun ada parti yg x de perlembagaan taknak buat perlembagaan.. mungkin x mahu campur adukkan agama dan politik.. kui kui kui..

An Anonymous said...

Aku dah jwb dah tak pyh nak ulang tayang.. dah x de modal ke nak burukkan islam agar dikasihi DAP..??

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Macam mana En. tahu mustahil Nik Aziz nak berpresidenkan Mat Sabu yang tidak berjiwa Islam???

Ada 2 isu di sini. Isu pertama: Rasulullah sendiri tak tahu perkara ghaib kecuali yang Jibril beritahu dia. Kalau Nik Aziz tahu perkara ghaib dah tentu dia tak calonkan Ibrahim Ali!!! Jangan beritahu saya yang Jibril datang kepada En. macam Rasulullah???

Isu kedua: Macammana En. tahu Mat Sabu tak berjiwa Islamik HAdi Awang berjiwa Islamik??? Dahsyat ni. En. boleh tahu banyak perkara ghaib seperti berikut:-

1. Nik Aziz mustahil nak berpresidenkan Mat Sabu.
2. Mat Sabu berjiwa tak Islamik.
3. Nik Aziz sanggup jadikan Hadi Awang presiden walaupun sekarang ni bermacam-macam onar dibuatnya.
4. En. tahu Amanah tak de perlembagaan. (Kalau cakap bodoh marah. Kalau Parti tak ada perlembagaan mana boleh daftar dengan Pendaftar Pertubuhan, mangkuk ayun sungguh. Nak menipu pun cerdiklah sikit)
5. En. tahu ahli PAS berjuta-juta orang.
6. Ahli Amanah dan Harum Manis hanya ada 1% sahaja!!!

Saya nak tanya macam mana En. tahu hati budi Mat Sabu tak Islamik. Adakah En. sehebat Rasulullah sampai Jibril datang kepada En.???

Entah-entah kerasukan syaitan. Bilangan ahli PAS sebenar pun tak tahu, menipu je cakap ahli berjuta-juta. Ahli berjuta-juta kemaruk ke nakkan PArti Ikatan ahli 79 orang sampai sanggup tangguh Hudud.

Satu je saya nak pesan dengan En. Kalau tak tahu mengaku jelah. Jangan menipu. Islam suruh jujur, jangan menipu. SYIAH je yang menipu-nipu ni. Kalau PAS tak boleh bentuk En. jangan jadi penipu, tukar nama lah jadi PArti Syiah seMalaysia. PArti Penipu.

Yang masih jahil,

Nobody




Anonymous said...

Perlembagaan parti hamPAS ada termaktub dlm rukun iman atau rukun Islam tak?

Kalau takde, confirm parti ajaran sesat.kui kui kui..

Anonymous said...

Fanatik PASIK. kah kah kah..

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Kes Ustaz Nasrudin at-Tantawi. Ada ke orang yang fitnah buat report polis. Orang yang kena fitnah lah kena buat report polis beritahu dia difitnah. En. suruh orang cerdik cerdiklah diri sendiri berhujah!!!

Dahlah menipu mengetahui perkara ghaib. En. memang dahsyat tahu jiwa Mat Sabu tak Islamik. Jiwa Hadi Awang Islamik pulak. Nik Aziz pun tak tahu hatibudi Mat Sabu Islamik ke tak. Jibril pun sendiri tak tahu perkara ghaib kecuali yang Allah maklumkan.

Suruh orang cerdik dia sendiri pun tak cerdik. Menipu je lebih. Tarbiah PAS kot

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,


Dahsyat betul pengetahuan ilmu ghaib En. sebab ucapkan syabas kepada saya kerana mengiktiraf PAN cermin kepada DAP. Jenuh pula saya baca tulisan saya sendiri bila masa pula saya mengiktiraf PAN cermin kepada DAP??? Dahsyat betul pengetahuan ilmu ghaib penipu ni. Dia tahu hati saya saya pulak boleh tak tahu hati saya sendiri!!!

Islam tak suruh menipu. Jangan samakan diri dengan Syiah!!

Yang jahil tapi tak menipu,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Saya cakap pasal Perkasa cakap gabungan PAS-UMNO yang terbukti benar-benar berlaku. Berbelit-belit En. ni macam orang Syiah pula.

Saya tunggu En. Anonymous jawab.

Kalau lambat nanti saya komen pasal perenggan Octoberfest pula ya!!!

Yang bukan menipu,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Saya tak perasan En. kata perlembagaan tak ada entahkan Islam entahkan munafiqun. Minta maaflah saya check tadi tertinggal pula. En. ni tahu perkara ghaib tapi tak tahu kalau tak ada perlembagaan tak boleh tubuhkan Parti. Rosak betul.

Yang menunggu sebelum komen pasal Octoberfest pula.

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Oleh kerana tak ada siapa yang jawab tulisan saya terpaksa saya jawab pasal OctoberFest pula.

Tuduhan-tuduhan tersebut berbunyi seperti berikut :-

a. Redha Oktoberfest
Wah En. mengetahui perkara ghaib macam mana En. tahu diorang redha pula. Octoberfest tu apa dia??? Pelacuran ke???

Kalau minum arak, Islam sebagai contoh Khalifah Umar al-Khattab mengiktiraf hak-hak kaum minoriti. Arak tu haram kepada orang Islam. Kalau bukan Islam mampus dia la hak dia!!!

En. ni Islam ikut Rasulullah dan sahabat ke ikut ISIS yang membuta-tuli sangat ni sampai prinsip Islam pun tak tahu???

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...



b. Redha pemimpin yg tidak berjiwa islam
c. Redha parti sendiri menolak hudud jika parti sosialis tolak hudud

Orang yang lebih hebat daripada Rasulullah dan Jibril je yang tahu perkara ghaib redha-meredhai ni. Bertaubatlah.

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...



d. Redha ahli2 langgar sumpah baiah

Sumpah baiahlah benda paling bodoh sekali PAS buat!! Tapi kena hati terbuka tau kenapa saya kata ianya paling bodoh.

Sebelum kita pergi kepada prinsip Islam apa kata untuk memudahkan pemahaman kita pergi kepada Akta Kontrak 1950. Ilustrasinya sebegini. Kalau kontrak tu berkaitan konsiderasi perkara yang melanggar undang-undang maka kontrak tu tak sah. Contohnya jual dadah berharga RM100,000.00 kontak tu tak sah.

Kalau kontrak berkaitan konsiderasi perkara yang satu daripadanya melanggar undang-undang dan satu lagi tidak, maka konsiderasi yang melanggar undang-undang tidak sah sebaliknya konsiderasi yang tidak melanggar undang-undang sah!!!

Contohnya jual dadah atau kentang bernilai RM 100,000.00. Kontrak dadah tak sah kontrak kentang sah.

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Dalam Islam kalau bernazar wajib ditunaikan tetapi bolehkah kita bernazar perkara mungkar contohnya kalau kita mendapat sesuatu kita bernazar untuk berzina???

Nazar tu haram dilaksanakan!!!

Dalam Islam, bercerai tanpa sebab yang kukuh adalah penganiyaan kepada kaum wanita dan ia adalah perkara mungkar. Perkara mungkar adalah haram dilaksanakan. dalam istilah undang-undang perkara ini dipanggil void at initio, ataupun batal ketika permulaannya.

Dah batal ketika permulaan lagi buat apa nak baiah??? Bodoh betul PAS ni baiah perkara mungkar. Lain kali baiah lah derma orang fakir miskin RM 50,000.00 ke sumbangan itu ini ke barulah amal baik!!!

PAS ni lain kali jangan bodoh sangat buat baiah mungkar siapa suruh!!!

Yang jahil tapi ok sikitlah jika dibanding dengan PAS,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Saya pergi makan malam jap.

Nanti kita sambung eh.

Thanks.

Nobody

Anonymous said...

Heheheheh En Anon hilang sekejap pi mintak nasihat macamana nak bodohkan diri sendiri lagi. Dia sorang je merapu macam org bangang...typical Pas.
Saya setuju pandangan bahawa Hadi Awe taknak umno kalah..sebabnya? Hadi Awe ni sebenarnya tau kelemahan dan kekurangan diri sendiri. Masa publik memanglah cakap berbuih taknak ngalah. Tapi dia sendiri tau kalau dia ni dilantik jadi menteri, rasa2 nye portfolio mana yang dia layak? Kewangan? LOL!!! Amende yg dia tau pasal kewangan? Kdn? Toksah berangan la...apa lagi? PM? Kah kah kah!!!!
Pendek kata Hadi Awe ni memang tak berminat sebab takut kena kondem apa la nama je menteri apa pun tau reti...dia sendiri telah saksikan bagaimana menteri2 umno yg bodoh2 belaka dikutuk oleh berjuta rakyat malaysia....
Pada pandangan dia lagi mudah jadi pembangkang. Tu lah pasal....tau takpe.

Anonymous said...

Isu baiah ceraikan isteri adalah keputusan yang paling bingai dan bodoh tak bertamadun.
Masa buat keputusan dulu takde lak nak rujuk jabatan agama...main sukahati makbapak dia buat keputusan.
Bila jadi isu...tendang kat jabatan ugama. Sebelum tu dia lah yg paling pandai...tetiba bila kena kondem serah kat org lain bagi pandangan. Kira nak lepas tangan la tu. Biasalah Pas....Parti Anta Sewel

Anonymous said...

Isu baiah ini sebenarnya satu "entrapment" yang sengaja dibuat oleh hh dan haron din. Mereka tahu semua calon terpaksa setuju dan tandatangan. Kalau tidak miss la peluang jadi calon.
Bila dah selesai pru13, hh dan geng cai telah melakukan provokasi secara sengaja dan licik supaya tidak ada cara lain kepada mereka melainkan keluar Pas.
Maka digunakan isu baiah ini sepenuhnya.
Macam ni ke pemimpin islam? Patutnya dia jaga kesucian sesuatu perkahwinan itu...ni tidak...sebaliknya membuka andaian dosa besar yakni zina keatas mat sabu dan rakan2.
Dah betul2 gila hh and geng nih? Taubat lah woiiii. Entah esok lusa mati takut tak sempat nak mintak maaf....ramai tu.
Jgnlah fikir just because bergelar ulamak bole buat sesuka hati, fatwa sini fuckwa sana. Diri sendiri belum tentu...piiiirah!!!!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous al munafikun wal fasikun

mana pegi? lama hilang? awat akal pon hilang jugak? ayoh bangkit pertahankah pas chai dan tg hadi awe kamu tu. now umat dah berani pertikai kenyataan/fatwa haron ding dan hadi awe. so kalu setakat mad yakob cool, nik amar, ding vellfire dan nik abodoh siapa lah sangat

huhuhu



Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Ye ke dah hilang??? Laa, Saya tunggu juga feedback dari En!!! Kita kan berkongsi pendapat.

Saya dah plan kalau En. cakap je saya nak jawab lagi isu redha-meredhai tu.

Kalau saya cakap bodoh tu sampai En. kecik hati saya minta maaf. Saya cuma nak bagi point saya sampai. HAbis tu bodoh sangat, perlembagaan parti tak ada lah, Nik Aziz redhalah, OctoberFestlah, baiah cerai isterilah, OctoberFest pun saya tak tahu apa dia jadi saya tekalah!!!

Mungkin saya teka terbetul kot sampai En. kecil hati!!!

Yang jahil,

Nobody

kumbang said...

Baiah ni harun din dan hadi ke yang buat?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails