Wednesday, March 23, 2016

Lim Kit Siang Kena Baling Telor Di Jerantut.


AIDCNews: Penyokong DAP membaling telur busuk kepada penasihat DAP, Lim Kit Siang, lapor Tan Khai Beng.
“Lim Kit Siang kena buang telur busuk di Jerantut, Pahang..,”lapornya dalam Facebook hari ini.
Kes penyokong DAP membaling telur kepada Kit Siang itu turut disahkan oleh Pengerusi DAP Pahang Leong Ngah Ngah. Menurutnya kejadian itu berlaku sesi ceramah kedai kopi di Jerantut semalam apabila beberapa penyokong DAP membaling telur kepada Kit Siang dan dirinya sendiri.
“Kit Siang duduk di belakang saya. Mereka kemudian serbu masuk dan bersorak pada kamu berdua. Mereka jadi agresif jadi saya bangun.
“Mereka baling telur pada saya, tapi ceramah kami tetap berlangung selepas itu.
“Saya mengenali salah seorang daripada mereka sebagai ahli DAP,”katanya kepadaMalaysiakini.
Menurut Sinar Harian, kejadian membaling telur itu dilakukan oleh penyokong bekas Naib Pengerusi DAP Pahang Koh Boon Heng yang tidak berpuas hati ketua mereka (Koh) tidak dipilih DAP bertanding di DUN Damak.
“Kami kecewa kerana DAP pilih untuk letakkan calon lain sedangkan Cikgu Koh (Boon Heng) telah lama memberikan khidmat kepada masyarakat Dun Damak.
“Cikgu Koh mula beri khidmat pada 2009 sehingga PRU 13 namun sebaliknya mereka meletakkan calon yang tidak melakukan sebarang usaha,”kata Setiausaha Parlimen DAP Jerantut, Hussein Chou Abdullah.
Kumpulan penyokong Koh itu marah apabila DAP melepas kerusi DUN Damak ditandingi PKR pada Pilihan Raya Umum ke-13 menyebabkan Koh bertanding sebagai calon bebas.
“Kesan dari perpecahan itu, MCA memenangi kerusi hanya dengan 64 undi sedangkan jika mereka mencalonkan Cikgu Koh, kita pasti dapat menang kerusi DUN Damak ketika itu,” katanya.
Tambahnya lagi, susulan daripada itu, pihaknya berhasrat untuk membubarkan tiga cawangan DAP daerah ini iaitu cawangan Taman Sri Tahan, Taman Intan dan Bandar Inderapura di mana satu pemilihan baharu akan dibuat untuk ketiga-tiga cawangan terbabit.

8 comments:

Anonymous said...

Kita sbg org melayu dan beragama Islam yg mulia berasa bersyukur dgn berita ini. Islam akan terpelihara dgn khabar gembira ini.

Hidup meLAYU!!Takbirrr!!

Anonymous said...

nih blog umno bn nih... mintak jauh kan. tapi nak baca boleh, pecaya jgn, kecuali cerita seks dia...

Anonymous said...

Terimakasih kpd ini Hashim, dapat jugak maklumat. Harapkan pan,,tahu menyondol Dap ja,,Dap adalah suci bersih pada penilaian pan,

Anonymous said...

Blog pan tk laku sbb tu menyebok dlm ni.. phuii

Anonymous said...

Hidup meLAYU!! Takbirr!!

Anonymous said...

Hang dok baca isma web ni buat apa? isma kan adik angkat umngok. idea isma jugak ada diimport drp pas chai. hehehehe

Baca al quran inshaalah dapat pahala dan hidayah

Unknown said...

Sah2 org PAN..

Unknown said...

Setuju baca al qurran beroleh pahala malah elok dijadikan panduan serta rujukan perlembagaan kpd parti2 islam.. pd yg x de perlembagaan .. boleh jd memgaku islam boleh jd munafikun... mana2 yg lebih tepat...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails