Saturday, March 26, 2016

Guan Eng, Serah Kembali Tanah Milik Rakyat! -Demo.


GEORGE TOWN – Kira-kira 200 penduduk berkumpul di Taman Manggis di sini selepas solat Jumaat, bagi membantah kezaliman Kerajaan DAP Pulau Pinang menjual tanah tersebut yang terletak di Jalan Zainal Abidin.


Kumpulan berkenaan yang diketuai Pemuda Barisan Nasional (BN) negeri dan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) turut membawa pelbagai sepanduk yang mengecam pentadbiran Ketua Menteri, Lim Guan Eng.
Antara gesaan dilaungkan dalam perhimpunan secara aman itu adalah menuntut agar tanah berkenaan segera dimajukan untuk projek perumahan awam bagi golongan miskin berbanding membina hospital dan hotel mewah.
Mereka turut membawa pelbagai sepanduk yang mengecam keras pentadbiran Guan Eng tidak sejajar konsep cekap, akauntabiliti dan telus sambil melaungan slogan anti-DAP serta mengibarkan sepanduk masing-masing.
Turut hadir Ketua Pemuda UMNO negeri, Rafizal Abdul Rahim; Ketua Pemuda BN negeri, H’ng Chee Way, Ketua Gerakan Merah Malaysia, Ali Baharom atau dikenali Ali Tinju dan Ketua Pemuda PERKASA negeri, Rizuad Azzudin.
manggis1
Antara mesej luahan rakyat ditindas kerajaan DAP Pulau Pinang itu dapat dilihat pada kain rentang kumpulan berkenaan termasuk “Lim Guan Eng perampas tanah rakyat termiskin” dan “Lim Guan Eng wajib berehat”.
Mereka malah mendesak Guan Eng bercuti sementara siasatan dijalankan ke atas skandal banglo miliknya di Jalan Pinhorn berharga RM2.8 juta yang di bawah harga pasaran dan ada kaitan projek di tanah Taman Manggis.
Bekas pemilik banglo, seorang ahli perniagaan tempatan, Phang Li Koon sebelum ini membuat akuan bersumpah bahawa penjualan rumah mewah tersebut konon adalah dilakukan secara rela hati tanpa unsur paksaan.
Wanita misteri itu juga menafikan sebarang kaitan dengan sebuah syarikat yang mempunyai urusan dengan kerajaan negeri mengenai sebuah projek di Taman Manggis.
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Pelik..
  • Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri yang bukan sahaja tidak tahu harga rumahnya sendiri, tetapi lebih ajaib dianggap jahil congak matematik mudah darjah satu!
  • Tentu ramai masih lagi ingat bagaimana beliau mengumumkan ralat kos terowong dasar laut yang bakal hubung bahagian pulau dan tanah besar apabila mengakui berlaku kesilapan pengiraan bajet projek mega kontroversi itu.
  • Tidak cukup itu, sekali lagi Guan Eng buat pembetulan semula kos projek tambakan tanah laut selepas menyedari putar belit beliau dengan membandingkan situasi zaman pemerintahan BN dapat ‘dibaca’ rakyat.
  • Tidak hairanlah Timbalan Presiden Gerakan, Datuk Dr. Cheah Soon Hai mendesak Guan Eng henti perbodohkan rakyat negeri itu dengan kata konon tidak tahu lot tanah Taman Manggis adalah untuk projek flat kos rendah.
  • Dan banyak lagi.

lge1-1

lge1
tan-4d

26 comments:

Anonymous said...

Wow.... Barua-barua roket seperti 'Noboby' menggunakan taktik sangat kotor dan tidak bermoral untuk membela sifu roket mereka yang didakwa terlibat dalam skandal jual-beli dan salah-guna kuasa. Sila baca komen-komen barua roket yang penuh dengan maki hamun dan amat menjijikkan!

Barua-barua roket seperti 'Nobody' mempunyai penyakit mental yang kronik kerana mereka cuba membela sifu roket dengan menyalahkan, menghina dan menfitnah orang-orang lain yang tidak berkaitan dengan roket ! Amat memalukan !

Ini jelas menunjukkan barua-barua roket adalah pengecut yang amat memalukan kerana mereka merasa takut untuk mengkritik sifu mereka sendiri ! Mereka lupa sifu mereka adalah manusia biasa yang mempunyai hawa nafsu serakah dan menentang Allah dan RasulNya!

Power doesn't corrupt people, rocket sifu and rocket henchmen corrupt power.

Anonymous said...

Di Msia kita ada 2 penasihat terhebat utk KERAjaan penyamun meLAYU. Satu dari APCO YAHUDI dan satu lg Hadi Awang dari parti hamPAS.

Bantuan derma 2.6b dari ketua penyamun Najib akan menyelamatkan bani melayu di Penang dari ditindas cina tokong.

Gerenti nasib melayu Penang akan terbela dgn adanya parti penjual bangsa, Umno dan parti penjual agama, Pas..

Hidup meLAYU!!Takbirr!!

Anonymous said...

Berdasarkan komen Anon 12:10 AM, kita mengetahui Anon 12:10 AM tidak memahami ajaran Islam yang menyuruh umat Islam saling menasihati antara satu sama lain untuk melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran.

Jika Tuan Guru menasihati parti sekular, ini bererti Tuan Guru telah melaksanakan tanggung-jawabnya sebagai seorang muslim.

Komen Anon 12:10 AM yang telah membuat tuduhan yang tidak berasas terhadap parti Islam jelas menunjukkan Anon 12:10 AM telah menfitnah parti Islam dan Anon 12:10 AM adalah makhluk yang tidak bermoral dan bencikan kebenaran.

Inilah hasil ajaran sifu roket yang menentang Allah dan RasulNya!

Anonymous said...

Sifu can rule ignorance; sifu can manipulate the illiterate; sifu can do whatever sifu want when a people are uneducated and naive, so that goes in line with corrupt business and corrupt politics. People should never have trusted sifu. We cannot trust a man to control others who cannot control himself.

Silence is not golden anymore for people are seeing how sifu and his cronies manipulate and corrupt power to enrich themselves. Greed is so destructive. It destroys everything including their own rocket.

And soon their rocket will crash and burn and be doomed to lose PRU14 because we are all going to vote Islamic party in PRU14! No more votes for sifu and his clowns and jokers who have been insulting Islam and oppressing Muslims. Enough is enough !

Today Is Now Tomorrow
Not Yesterday
We Still Remember
All Of The Reasons Why
We Still Remember
After All This Time
We Still Remember

Anonymous said...

Berdasarkan komen Anon 12:23am, cth walaun yg rela ditipu ulamak su' akhir zaman hamPAS.

Bolehkah anda percaya seorg ketua parti Islam yg suka cakap bohong putarbelit, memfitnah, penyemarak api perkauman. Selalu ponteng sidang parlimen. Tahukah walaun2, duit elaun dan gaji MP beliau dibayar hasil titik peluh rakyat. Pemimpin yg akhlaknya meragukan ini yg nak pikul tanggungjawap laksana hudud? Hasilnya akan memalu dan mencemarkan Islam dan org Melayu je.

Islam adalah agama dakwah utk meramaikan umat nabi Muhammad bkn mengurangkan. Hadi Awang mengkafir Jemaah sendiri, kafir umat Islam parti lain yg tak sokong beliau. Menjauhkan non muslims dgn Islam. Ini spt tok guru ajaran sesat lagaknya!!!

Sbg penasihat kpd ketua penyamun, wajib kiranya tuan guru Hadi Awang menasihatkan isteri Najib, Rosmah dan isteri2 menteri Umno menutup aurat dan memakai tudung. Kalu nasihat yg asas ni pun Hadi Awang tak mampu nak buat, berhentilah menipu ahli2 ttg hudud. Inilah maksud ulamak penjual agama utk kepentingan diri dan habuan dunia.

Kata-kata dari Hujjatul Islam, Imam al Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim.

"Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Dan sekiranya kamu terpaksa bertemu, jangan memuji-muji mereka, kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah didurhakai di muka bumi. "

Tidak hanya tentang pertemuan, bahkan Imam al Ghazail mengeluarkan larangan menerima pemberian daripada penguasa yang zalim.

"Jangan menerima apa-apa pemberian daripada golongan pembesar, meski kamu tahu pemberian itu berpunca daripada sumber yang halal. Sebab, sikap tamak mereka akan merosakkan agama. Pemberian itu akan menimbulkan rasa simpati (jika diterima). Lalu kamu akan mula menjaga kepentingan mereka dan berdiam diri atas kezaliman yang mereka lakukan. Dan itu semua telah merosakkan agama. "

Peringatan susulan juga diungkapkan. Sekecil-kecil mudharat ketika seseorang menerima hadiah daripada penguasa adalah, akan muncul rasa sayang terhadap mereka.

UNDI UMNO = UNDI PAS

Hidup meLAYU!! Takbirr!!

Anonymous said...

Kata-kata dari Hujjatul Islam, Imam al Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim.

"Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Dan sekiranya kamu terpaksa bertemu, jangan memuji-muji mereka, kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah didurhakai di muka bumi. "

Tidak hanya tentang pertemuan, bahkan Imam al Ghazail mengeluarkan larangan menerima pemberian daripada penguasa yang zalim.

"Jangan menerima apa-apa pemberian daripada golongan pembesar, meski kamu tahu pemberian itu berpunca daripada sumber yang halal. Sebab, sikap tamak mereka akan merosakkan agama. Pemberian itu akan menimbulkan rasa simpati (jika diterima). Lalu kamu akan mula menjaga kepentingan mereka dan berdiam diri atas kezaliman yang mereka lakukan. Dan itu semua telah merosakkan agama. "

Peringatan susulan juga diungkapkan. Sekecil-kecil mudharat ketika seseorang menerima hadiah daripada penguasa adalah, akan muncul rasa sayang terhadap mereka.

UNDI UMNO = UNDI PAS

Anonymous said...

Adalah sangat jelas barua-barua roket sangat terdesak untuk membela sifu mereka yang didakwa terlibat dalam skandal tanah PPRT dan jual-beli banglo yang amat diragui dengan membuat pelbagai tuduhan yang tidak berasas untuk menyalahkan Tuan Guru dan parti Islam dan pemimpin-pemimpin parti-parti yang tidak terlibat dengan skandal sifu roket.

Adalah amat malang bagi barua-barua roket kerana mereka gagal menunjukkan sebarang bukti untuk menyokong fitnah mereka terhadap Tuan Guru dan parti Islam! Bukankah kegagalan barua-barua roket menunjukkan sebarang bukti jelas menunjukkan barua-barua roket adalah makhluk yang tidak bermoral dan tidak boleh dipercayai?

Bagaimana boleh barua-barua roket ini menyalahkan pemimpin-pemimpin parti lain sedangkan mereka tidak terlibat dalam skandal sifu roket? Mengapa menyalahkan pemimpin parti lain jika sifu sendiri yang melakukan kesalahan?

Mengapa sifu dan badut-badut bersikap tidak bertamadun semasa menteri membela dirinya terhadap tuduhan sifu dalam parlimen? Mengapa sifu tidak membiarkan sahaja menteri tersebut membela dirinya sendiri dan mendedahkan sifu roket? Mengapa sifu dan badutnya menunjukkan sikap yang tidak bertamadun dalam parlimen?

Mengapa barua-barua roket bersikap taksub sehingga mereka takut untuk mengkritik sifu mereka sendiri sedangkan sifu mereka adalah manusia biasa yang mempunyai nafsu serakah? Ini bererti barua-barua roket telah menipu dan membodohkan diri mereka sendiri !

Jika benar Imam al Ghazali menasihati kita menjauhi pemimpin zalim, mengapa barua-barua roket menjadi penjilat kaki sifu yang menentang ajaran Islam dan hukum Allah dan menafikan hak rakyat terhadap tanah PPRT? Ini bererti barua-barua roket tidak mempercayai ajaran Imam al Ghazali ! Bukankah ini bererti barua-barua roket bersikap munafik?

Anonymous said...

wakakak!!! ada jugak pencium tegar kentut hadi kepala taik komen panjang2 tapi hamPAS. halo pencium tegar kentut hadi kepala taik. korang semua ni apasal bododh sangat? beriya-iya kutuk DAP kat sini tapi parti islam pas penjual agama yang korang sanjung tergamak berselingkuh dengan DAP kat Selangor kenapa korang tak nampak? sebab korang buta atau korang bodoh? inilah kebodohan tahap gaban pencium tegar kentut hadi kepala taik. kuman seberang laut diorang nampak tapi gajah depan mata buat2 tak nampak? kikikikiiiii... kesian... semakin hari semakin terserlah kebodohan pencium2 tegar kentut hadi ulamak kepala taik! wakakak....

Anonymous said...


benda simple pun pencium tegar kentut hadi tak boleh nampak... kesian... wakakak..... :-)

Anonymous said...

Anon 2:36am balaci sekular PASIK munafik penjual agana lebih jijik dari org kafir yg belum terima hidayah Allah.

Bersekongkol dgn ulamak2 jahat menipu ahli Pas dan org meLAYU utk cari makan isi tembolok masing2.

Tahukah balaci2 sekular PASIK penjual agama ini banjir besar di Kelantan disebabkn pembalakan haram? Kerajaan pak lebai malang hamPAS terlibat dlm siasatan SPRM. Paku dulang paku serpih..kata org ko yg lebih. Tak ubah ncm tok guru sesat PASIK politik suku agana suku jatuh kafir.

Takbirr!!!

Anonymous said...

Akibat terlalu byk makan dedak dan dijanjikan syurga buatan Pas, otak jd tepu. Benda simple pun walaun2 ni tk nampak.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/03/pemimpin-dap-pkr-pertikai-kedaulatan-islam-di-parlimen/

Pemimpin DAP, PKR pertikai kedaulatan Islam di Parlimen

Oleh Mohd Firdaus Salleh Hudin

BANGI, Rabu – Kedaulatan Islam di Malaysia terus menjadi bahan pertikaian oleh pemimpin rasis dan cauvinis DAP dan PKR.

“Semalam, Ahli Parlimen DAP, Chong Chieng Jen mempersoalkan agenda Islamisasi yang dilaksanakan kerajaan sejak merdeka hingga kini.

“Hari ini seorang lagi Ahli Parlimen PKR, Ignatius Dorell Leiking bangun seolah-olah mempertikaikan kedudukan Islam dan mendakwa kononnya semua pihak perlu hormat hak agama-agama lain,” tulis Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), YB Senator Dato’ Dr Asyraf Wajdi Dusuki di Facebooknya hari ini.

Asyraf kemudian mempersoalkan bila masa di Malaysia hak agama-agama lain tidak dihormati tatkala agenda mendaulatkan Islam terus diperkasa sebagaimana asas yang terbina dalam Perlembagaan.

“Malah, Malaysialah yang paling menghormati agama-agama lain seperti perayaan agama-agama lain yang menjadi hari cuti kebangsaan di kala negara lain hanya iktiraf cuti satu-satu agama sahaja.

“Bahkan di Malaysia kita memiliki pusat-pusat ibadah agama-agama lain yang tersergam besar seperti Patung Hindu terbesar Asia di Batu Caves, patung-patung Budha terbesar Asia bahkan dunia di Kelantan dan gereja terbesar di Asia Tenggara di Bukit Jalil,” tulisnya lagi.

Terdahulu beliau menyatakan sedang mengikuti perbahasan Titah Ucapan Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong oleh Ahli Parlimen Marang Datuk Seri Abdul Hadi Awang merangkap Presiden PAS di Dewan Rakyat.

“Beliau (Abdul Hadi) bangun menegaskan kepentingan untuk semua kembali kepada Perlembagaan negara yang meletakkan asas yang penting sejak merdeka iaitu Perkara 3 Islam sebagai agama Persekutuan namun agama-agama lain boleh diamalkan secara bebas.

“Apa yang penting kata beliau usaha untuk mendaulatkan Islam sebagaimana Titah Tuanku Agong mesti terus diperkukuhkan,” kata beliau.

Anonymous said...

Talibarut PAN bergaul dgn Zionist Penang? WTF

Anonymous said...

Fanatik PASIK penjual agama. kah kah kah

Anonymous said...

Fanatik PASIK munafik penjual agama. kah kah kah

Takburr!!!

Anonymous said...

Fanatik PASIK munafik penjual agama. kah kah kah

Takburr!!!

Anonymous said...

Salam semua,

saya copy paste dari cerita sunatkan anak perempuan penjenayah.

Salam En. Anonymous,

Saya cabar, apa yang saya cakap tak betul???

UMNO/BN yang jual tanah Melayu di Pulau Pinang!!! Ada kelulusan pun daripada pentadbiran kerajaan negeri Gerakan!!! Listlah berapa banyak kampung pun, dah memang UMNO/BN yang buat!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

UMNO jual rezab Melayu, zaman British ada 3 juta ekar sekarang tinggal 1.2 juta ekar je!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

Saya kata komen yang mengatakan keluar kerana tak sabar tunggu keputusan jemaah, mana ada keputusan jemaah, Tuan Guru Haji Hadi batalkan keputusan jawatankuasa kerja, itu bukan jemaah, itu keputusan sendiri!!! DIktator!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

PAS bergabung dengan Ikatan ahli 79 orang!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

Harakah nak bankrap edaran tinggal 20,000!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

PAS buka keahlian kepada budah 16 tahun!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

ISMA cakap DAP anti Islam. Saya cakap kalau ikut tulisan Isma yang panjang lebar tu, UMNO anti Islam, MCA dan MIC anti Islam, Ikatan pun anti Islam juga!!!

Saya kenal lah orang-orang Isma, biasa meeting di YADIM dulu!!! Menambah-nambah cerita je. PAtutlah orang Melayu Islam tak maju. Kena tipu je!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

Yang saya tahu PAS je yang menipu. Menteri Besar KElantan nak letak jawatan kalau hudud tak dilaksanakanlah, Timbalannya kata kalau hudud tak dilaksanakan nak isytiharkan perang lah. MANA, MANA, MANA!!!!

Yang anti pakai nama ISlam tapi penipu,

Nobody

March 26, 2016 at 8:54 AM

Anonymous said...

Salam En. Anonymous di atas sekali,

Tuduh saya menggunakan taktik sangat kotor dan tidak bermoral. Tuduh saya mempunyai penyakit mental yang kronik. Tuduh saya pengecut!!!

Takkan cakap je. Mana bukti. Copy pastelah tulisan saya menggunakan taktik sangat kotor tu saya pun nak tengok. Mana tahu saya betul-betul tersilap!!!

Tapi kalau setakat tulis je melabel-label ni bukan style saya lah. Style abu jahal dan abu lahab dulu lagi. Kata Rasulullah gilalah, mengamalkan sihirlah dan sebagainya. Sekarang En. di atas pun sama, kata saya mempunyai penyakit mental yang kronik dan sebagainya.

Saya cabar ni. Tunjukkan saya menggunakan taktik sangat kotor dan tak bermoral tu!!!

Kalau tak boleh tunjukkan, En. lah yang sedang menggunakan taktik sangat kotor dan tidak bermoral sebab fitnah saya!!!

Tarbiah PAS ajar macam ni ke??? Islam apa!!!

Yang jahil,

Nobody



Anonymous said...

Jika setakat membuat tuduhan tanpa bukti, 'Nobody' telah membuktikan dirinya sendiri sebagai pembohong yang hina yang begitu terdesak membela sifu kaki kencing! Mana bukti-bukti yang menyokong dakwaan 'Nobody'? Mana?

Mengapa 'Nobody' takut mendedahkan semua maki hamun yang 'Nobody' tulis dalam komen-komen 'Nobody' dari 'cerita sunatkan anak perempuan penjenayah'? Inilah sikap munafik 'Nobody' yang amat memalukan!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous di atas,

Maaflah bateri laptop habis hahaha... Lambat sikit.

Dahsyat betul Encik ni. Saya tinggalkan baru 10 minit Encik dah copy paste kan di berita Haji Hadi tentang DAP pulak. Jangan takut nanti saya copy pastekan juga. Maklumlah kita bertukar-tukar pendapatkan.

Encik tuduh saya seperti di atas iaitu menggunakan taktik kotor dan tidak bermoral. Saya cabar Encik copy paste lah tulisan saya yang mana menggunakan taktik kotor dan tidak bermoral tu. Mana tahu saya betul-betul tersilap!!!

Encik tuduh saya lepas tu Encik kata saya takut mendedahkan maki hamun yang saya tulis. Saya tulis mestilah dah terdedah, nak takut pun dah tak boleh!!! Adoii, tolonglah cerdik sikit Encik!!!

Saya tahu Encik bukanlah terlatih dalam bidang perundangan sebab beban pembuktian adalah terletak di pihak penuduh dan bukan di pihak tertuduh. Encik yang tuduh saya menggunakan taktik kotor dan tidak bermoral. (Patutlah hudud tak jalan-jalan, cakap berdegar-degar, prinsip undang-undang pun tak tahu. Hudud apanya, ke laut!!!)

Untuk tujuan memudahkan semua pihak, baik dari UMNO, PAS, AManah, DAP, PKR dan sebagainya, saya setuju menyahut cabaran.

Saya kemukakan 2 benda yang saya sebut. Satu daripada yang saya rasa ahli PAS di sini. Satu lagi daripada PAS sendiri. Apa dia???

Tunggu, zassss!!!

Barulah ada suspens dan melodrama sikit. Kah,kah,kah...

Yang dituduh bersikap munafik 'Nobody' yang amat memalukan,

Nobody



Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Ini adalah yang selalu saya baca daripada yang saya rasa ahli PAS di sini dan juga blog-blog lain.

1. Parti Amanah tidak mempunyai perlembagaan.

Kalau tak ada perlembagaan macam mana nak tubuhkan parti??? Itu adalah prerequisite requirement oleh pendaftar pertubuhan (ROS -Registrar of Society). (Jangan beritahu saya prerequisite pun tak tahu, malulah orang Melayu Islam English pun tak reti).

Ahli-ahli PAS tak habis-habis persoalkan pasal perlembagaan parti Amanah tak ada. Kalau saya cakap bodoh tu saya bukan nak kurang ajar cuma nak bagi ingat. Buat tuduhan biar ada bukti. Sekarang saya yang buat taktif kotor ke ahli PAS tertentu yang buat fitnah kata Amanah tak ada perlembagaan!!!

Jahil, tapi yang penting jujur,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous yang cabar saya,

2. Isu baiah (cerai talak 3) (Isu ni wujud, semua orang tahu, jangan kata saya tak ada bukti pula)

Saya kata inilah benda paling bodoh PAS buat. Sebelum ni saya ada masukkan Akta Kontrak 1950 berkenaan Kontrak dengan konsiderasi menyalahi undang-undang adalah tidak sah!!! Contohnya jual dadah tukaran RM 100,000.00. Kontrak ini tak sah dan batal.

Sekarang kita pergi kepada prinsip Islam. Berkenaan dengan nazar. Sekiranya kita berjaya mencapai hajat kita kita mestilah tunaikan apa yang kita nazar. Setuju???

Persoalannya, bolehkah kita bernazar perkara yang mungkar contohnya apabila kita berjaya mendapatkan apa yang kita hajati kita nak berzina???

Nazar ini adalah haram dilaksanakan!!!

Prinsip ini terpakai bila buat baiah. Menceraikan isteri tanpa sebab yang kukuh adalah penganiayaan kepada wanita dan bersifat mungkar!!! Haram dilaksanakan!!!

Di sini terdapat satu istilah undang-undang dipanggil void ap initio ataupun batal ketika permulaan. Baiah talak 3 ni batal ketika permulaan lagi!!! Saya cakap PAS ni memang bodoh dah batal ketika permulaan lagi buat apa nak baiah!!!

Baiahlah perkara-perkara yang baik contohnya berma fakir miskin RM 50,000.00 ke, waqaf surau ke, barulah amal baik!!!

Yang jahil, tapi PAS lagi jahil la,

Nobody



Anonymous said...

Salam En. Anonymous yang cabar saya tu,

Saya dah senaraikan 2 isu yang saya tulis. Saya ada maki hamun ke??? Saya ada pakai taktik kotor ke??? Saya tidak bermoral ke??? Saya bersikap Munafik 'Nobody' yang memalukan ke???

Suka saya menasihati Encik bahawa tadi Encik boleh cari semua tulisan saya yang Encik rasa Encik boleh menang. Saya manusia, saya pun boleh buat salah tapi susah sikit la berbanding orang biasa sebab saya memang terlatih dalam industri saya. Tetapi Encik menunjukkan kebodohan strategi yang ketara sebab suruh saya senaraikan. Dah tentu saya pilih yang saya paling senang menang hujah ni!!!

Encik jawab 2 isu ni dulu baru kita pergi isu lain, jangan nak pindah topik sesuka hati. Saya dah jawab cabaran!!!

Encik atau pembaca semua,

Korang boleh dakwa macam-macam tapi ingatlah istilah ini "Cross-examine"!!! PAstikan dakwaan tu tahan di"cross-examinekan".

Yang suka dinasihati,

Nobody

Anonymous said...

Cerita 2.8 juta sanggup berdemo. Cerita 2.6 billion sanggup ke ali tinju berdemo! Sifir mudah

Anonymous said...

Suruh Haji Hadi dan.pemimpin PAS tunjuk contoh derma kan harta benda mereka sehingga cukup keperluan untuk keperluan mereka saja
Jangan minta derma atau kelilingkan tin Milo sehingga mereka umum kan bagi derma dulu
Tu baru pemimpin yg ikhlas dan menjadi contoh pada Rakyat Malaysia
Jgn selalu ucap redhalah kat org miskin dan tak cukup keperluan dendiri pegi umrah berjalan keliling dunia dgn alasan utk kepentingan ummah
PUUUUIIIII
Betul Pak Hisyam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails