Wednesday, March 23, 2016

Guan Eng Lari Ke Hainan, Tak Dapat Beri Kerjasama Dengan SPRM?


lim-guan-eng-bangloKetua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng tidak dapat bekerjasama dengan mana-mana siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung pembelian rumahnya minggu ini kerana beliau akan berada di China sehingga minggu depan, kata setiausaha politiknya Wong Hon Wai.


Dalam surat kepada SPRM yang dikeluarkan pada Isnin, Hon Wai berkata Guan Eng akan berada di Hainan, China, dalam lawatan rasminya dan hanya dapat dihubungi untuk keterangannya direkodkan pada minggu hadapan.
“Beliau mengalu-alukan sebarang penyiasatan dijalankan dengan harapan ia boleh membuktikan bahawa dirinya telah mentadbir Pulau Pinang dengan cara yang bersih sehingga kerajaan Pulau Pinang dipuji oleh Transparency International,” katanya.
Hon Wai berkata Guan Eng telah meminta agar sebarang penyiasatan SPRM disegerakan untuk membuktikan bahawa tuduhan terhadapnya adalah tidak berasas dan palsu.
“Ia adalah serangan-serangan politik yang bertujuan untuk mencemarkan nama baiknya. Isu penjualan tanah Taman Manggis, yang telah dilakukan melalui tender terbuka, bukanlah sesuatu yang baharu dan ia telah dibangkitkan oleh parti-parti politik sebelum dan semasa pilihan raya umum 2013 ,” katanya.
“Ketua menteri ingin tahu hasil siasatan SPRM yang telah pun dijalankan begitu lama samada secara rasmi menerusi surat ataupun melalui pengumuman SPRM melalui media massa,” katanya.
Guan Eng telah dikritik kerana didakwa membeli banglo di bawah harga pasaran selepas dakwaan itu dibangkitkan oleh Ahli Parlimen Tasek Gelugor Datuk Shabudin Yahaya di Parlimen 

Demikian menurut Mstar.

Sementara itu di George Town, Lim Guan Eng disaran bercuti daripada menjalankan tugas sebagai ketua menteri sehingga Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selesai menjalankan siasatan berhubung isu pembelian rumah bernilai RM2.8 juta di Jalan Pinhorn, di sini.

Ketua Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang (DPPNPP) Afnan Hamimi Taib Azamudden berkata tindakan bercuti itu perlu bagi memastikan ketelusan dan kelancaran proses siasatan pihak berkuasa.

Beliau berkata DPPNPP turut menyokong pendirian Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa Lim tidak bersalah sehingga diputuskan bersalah oleh mahkamah.

“Pendirian beliau ini disifatkan sebagai berjiwa besar kerana mengambil pendirian mempertahankan seseorang yang belum diputuskan bersalah walaupun (Lim) bersikap memusuhi PAS,” katanya dalam kenyataan di sini Isnin.  (IH)

38 comments:

Unknown said...

Cepat betul buruk sangka pada orang... Inikah yang di ajar oleh Islam...!?

Cubalah bermuhasabah diri dulu sebelum mencari keburukan orang lain...Beliau bukan orang islam... saya rasa mana dia faham soal hukum..Tapi kamu tu..lain lah ceritanya..Kamu tau apa itu hukumnya memburukkan orang lain..itu namanya mengumpat...dan ianya berdosa... Apalagi sekiranya yang kamu burukkan itu tidak betul..itu namanya menfitnah dan ia adalah dosa besar... Saya nasihatkan diri saya dan juga KAMU..agar tidak menjadi orang yang MUFLIS di akhirat kelak... Gunakanlah umur senja untuk cari pahala...bukan cari dosa...

Wallahua'lam

An Anonymous said...

Hanya pabila kuda tunggangannya lumpuh barulah DAP mudah dijinakkan.. saya x tuduh dan x sebut pun nama mana2 parti yea.. cuma yg disyaki ialah parti yg x de perlembagaan.. tgk, masih tak sebut pun nama parti..

Anonymous said...

Cepat betul buruk sangka pada orang... Inikah yang di ajar oleh Islam...!?

Cubalah bermuhasabah diri dulu sebelum mencari keburukan orang lain...Beliau bukan orang islam... saya rasa mana dia faham soal hukum..Tapi kamu tu..lain lah ceritanya..Kamu tau apa itu hukumnya memburukkan orang lain..itu namanya mengumpat...dan ianya berdosa... Apalagi sekiranya yang kamu burukkan itu tidak betul..itu namanya menfitnah dan ia adalah dosa besar... Saya nasihatkan diri saya dan juga KAMU..agar tidak menjadi orang yang MUFLIS di akhirat kelak... Gunakanlah umur senja untuk cari pahala...bukan cari dosa...

Wallahua'lam

An Anonymous said...

Kau tanya kuda DAP.. apa yg dia tak kata pada ulamak PAS??

Anonymous said...

PAS + IKATAN = PASIK = JAHAT = BARUA UMNGOK = BAHALOL = TOLOL = AN ANONYMOUS

HIHIHIHI

PHUI PHUI

Anonymous said...

ulamak PAS??

yang mana satu? yang pergi germany demam. then dok bilik tengok porno pay per view. hahaha. kalu tk silap nama dia din vellfire al tontowi. ulamak so called. serban besar jer terus jadi ulamak

hahahahaha

Anonymous said...

PASIK kuda tunggangan sosialis Ikatan ahli 79 orang..

politik suku agama suku..kah kah kah

An Anonymous said...

See Unknown!!.. told you..

Anonymous said...

PASIK kuda tunggangan sosialis Ikatan ahli 79 orang..

Amanat Hadi kata politik suku agama suku jatuh kafir..ini fatwa ulamak agung hamPAS..kah kah kah

See An Anonymous!!..told you.

Repent yourself to Allah and seek for HIS forgiveness.

Anonymous said...

Apsal bila kita bongkar DAP, khinzir pulak yg mengamuk... Apa sangkut paut DAP dgn khinzir nih...
Apakah khinzir ini belaan DAP...setianya sang khinzir pada tuannya, umbut pisang kebun orang pulak yg dibelasahnyerrr

Anonymous said...

Kita harap sebuah jawatankuasa khas hadi sotong bersama pasukan walaunta yg terdiri dpd din ayam, tontowi dePorno, nik buduh, tar snake dgn S/U kerja doktot zuhdi ditubuhkan sgera bagi membolehkan pendakwaan dibuat terhadap apek kapir lakhnat

Anonymous said...

Di mana buruk sangkanya?, laporan meeting lge tak dpt beri kerjasama kpd sprm. Tiada kaitan dgn hukum hakam islam, ini undang-undang manusia ja pun,, kita tunggu siasatan sprm saja....jika dulu dia desak org letak jawatan, dia pun patut letak jawatan.

Anonymous said...

SiaPAN yg mengamuk tuuuu?

Anonymous said...

ulamak PAS??

yang mana satu? yang pergi germany demam. then dok bilik tengok porno pay per view. hahaha. kalu tk silap nama dia din vellfire al tontowi. ulamak so called. serban besar jer terus jadi ulamak

hahahahaha

Anonymous said...

Cepat betul buruk sangka pada orang... Inikah yang di ajar oleh Islam...!?

Cubalah bermuhasabah diri dulu sebelum mencari keburukan orang lain...Beliau bukan orang islam... saya rasa mana dia faham soal hukum..Tapi kamu tu..lain lah ceritanya..Kamu tau apa itu hukumnya memburukkan orang lain..itu namanya mengumpat...dan ianya berdosa... Apalagi sekiranya yang kamu burukkan itu tidak betul..itu namanya menfitnah dan ia adalah dosa besar... Saya nasihatkan diri saya dan juga KAMU..agar tidak menjadi orang yang MUFLIS di akhirat kelak... Gunakanlah umur senja untuk cari pahala...bukan cari dosa...

Wallahua'lam

Anonymous said...

PAS + IKATAN = PASIK = JAHAT = BARUA UMNGOK = BAHALOL = TOLOL = AN ANONYMOUS

HIHIHIHI

PHUI PHUI

Anonymous said...

puih la ko ibnu...
ko dah sama tarap blog seks plus bn umno...

mana cerita 100 juta kbs?

cerita pasal lge dap je dah berapa artikel? nampak sgt taik ko ni...

camni ke blog pas?
seronok yek besama umno...

Anonymous said...

bila nak buat hudud? dulu marah sgt kat dap pkr pasal hudud...

Anonymous said...

Kao ingat Mat Sabu boleh ajak abuya sifoo penang pi cuti uttar pradesh tak?
Uttar pradesh ada cable tv Imayam

Kah kah kah

Anonymous said...

Bodohnye walaun pas n umngok macai. Otak kat lutut ker?? Huhuhu. Kentut najib n hadi pon wangi. Lebih drp kasturi puteh. hihihi

lelaki dicermin said...

Bongok betul macai pas ni... khir toyo mengelaķ jumpa jumpa sprm.. ini anak bapak siap suruh sprm dtg siasat..mcmlah anak beranak tu tak tahu undang2... penasihat undang2 PP takkan tak tahu.. LGE nak mohon loan perumahan di bank..macai2..

Anonymous said...

ulamak PAS??

yang mana satu? yang pergi germany demam. then dok bilik tengok porno pay per view. hahaha. kalu tk silap nama dia din vellfire al tontowi. ulamak so called. serban besar jer terus jadi ulamak

hahahahaha

Anonymous said...

PAS + IKATAN = PASIK = JAHAT = BARUA UMNGOK = BAHALOL = TOLOL = AN ANONYMOUS

HIHIHIHI

PHUI PHUI

Anonymous said...

Banyak sgt makan umbut pisang kebun org ler tewww

Anonymous said...

cerita pasal lge tapi pas kena kutuk. apalah punya ulasan.jangan kalut biar sprm buat kejar dia hj hadi dah kata lge tak bersalah selagi tidak didapati bersalah.itu baru pandangan org yg berpendirian.

Anonymous said...

LGE ke Hainan untuk lawatan rasmi bukan untuk larikan diri. jadi apa masalahnya? apa punya bodoh anjing2 belaan hadi kepala taik ni? inilah akibatnya bila terlalu banyak menghidu kentut hadi kepala taik. kikikikiiiiiiii

Anonymous said...

Bodohnye walaun pas n umngok macai. Otak kat lutut ker?? Huhuhu. Kentut najib n hadi pon wangi. Lebih drp kasturi puteh. hihihi

Anonymous said...

PAS + IKATAN = PASIK = JAHAT = BARUA UMNGOK = BAHALOL = TOLOL = AN ANONYMOUS

HIHIHIHI

PHUI PHUI

Anonymous said...

ulamak PAS??

yang mana satu? yang pergi germany demam. then dok bilik tengok porno pay per view. hahaha. kalu tk silap nama dia din vellfire al tontowi. ulamak so called. serban besar jer terus jadi ulamak

hahahahaha

Anonymous said...

Tibai saja ini babi dan kasi makan penyokong PAN,PKR dan PKR.Kata kerja mencontohi Khalifah Omar.Menipu,sombong dan makan rasuah adalah.

Anonymous said...

Ibn Hasyum.dan penyokong totok hadi .apakah kau lupa basuk berak ke? .kau hina DAP sekeliling negara.tetapi bila di Selangor peminpin ulamk Pas seolah2 menghalakan caranya.hukum apakah ini? kalau dah tak suka bersama DAP tariklah diri baru ada maruah.ini tidak di Selangor sanggup jadi BABI TUNGGANGAN DAP .mana nak letak muka.Allha uji dengan harta dan pangkat aje sudahlah macai2 Pas terbodoh atas otak sendiri Ibn Hasyum, baPakakarmu dan GSNR ,jenis yang tak bokih berfikir secara matang.

Anonymous said...

Hukum Hudud dimulakan potong tangan Najib Razak mencuri duit negara selepas tu di ikuti Mahatir dan seterusnya
Kalau Hadi tak seru mcm tu terang terang maka Hadi melindungi kaum bangsatwan, Allah janjikan kemusnahan

Anonymous said...

Hidup meLAYU!! Takbirrr!!!

Anonymous said...

LGE ke Hainan untuk lawatan rasmi bukan untuk larikan diri. jadi apa masalahnya? apa punya bodoh anjing2 belaan hadi kepala taik ni? inilah akibatnya bila terlalu banyak menghidu kentut hadi kepala taik. kikikikiiiiiiii

Anonymous said...

Bodohnye walaun pas n umngok macai. Otak kat lutut ker?? Huhuhu. Kentut najib n hadi pon wangi. Lebih drp kasturi puteh. hihihi

Anonymous said...

mcm bangsat punye artikel. mana artikel 100 jota kbs? ko jgn jadi sial la...

Anonymous said...

Cina komunis ni banyak duit,jadi Mat Sabu pasti terus menyokongnya demi mendapatkan lebihan duit ni.

Anonymous said...

Ramai penyokong cina babi dalam blog ni,entah berapa agaknya mereka dapat duit babi dari Lim Guan Eng.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails