Saturday, March 26, 2016

PAS: Tentang DAP Perintah Negara.. UMNO, Kembalilah Pada Islam.


Selagi ada DAP dan Parti Amanah Negara (PAN) dalam Pakatan Harapan, usahlah gabungan pembangkang itu bermimpi untuk Pas kembali menyertai mereka demi menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Seperti kata Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, untuk bertaut memang tidak mungkin malah Pas akan menentang DAP habis-habisan yang bercita-cita untuk memerintah negara ini.

"Itu memang agenda politik yang diperjuangkan DAP dan kami tidak akan sama sekali bersekongkol dengan puak-puak itu sebaliknya akan menggagalkan usaha mereka.


"DAP tidak berhak untuk memerintah negara ini memandangkan kaum Cina hanya mewakili 30 peratus sedangkan jumlah umat Islam adalah 60 peratus," katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan dalam laman facebook miliknya.

Ujar Hadi, untuk menggagalkan cita-cita DAP, umat Islam di negara ini diseru bersatu kerana hanya melalui penyatuan umat Islam sahaja mampu memastikan negara ini terus diperintah oleh orang Melayu.

"Suka juga Pas nak ingatkan UMNO supaya kembali kepada Islam demi penyatuan dan kekuatan ummah kerana memulihkan agenda politik merupakan satu sumbangan yang besar.

"Biarlah PAN dengan PKR mengikut kehendak DAP dalam memperjuangkan agenda politik dinegara ini tetapi persoalannya, apa peranan kedua-dua parti tersebut?" soalnya.

Tambahnya Abdul Hadi, orang Islam harus buka mata dan sedar daripada terus besekongkol dengan DAP.

"Kita akan tubuhkan unit tertentu seperti NGO untuk memantau orang Islam yang bersekongkol dengan DAP agar calon yang diletakkan itu tidak menang pada pilihan raya umum akan datang. Perjuang­an kita merupakan satu perjuangan yang berterusan," ujarnya. - MalaysiaGazette




170 comments:

Anonymous said...

Tok ketua putarbelit, kaki ponteng, penjual agama, penipu ahli2 hamPAS dan org meLAYU.

Takburr!!!

robert matburn said...

Kena kutuk TGHH habis- habisan dan pertahan DAP dengan apa cara sekalipun!

robert matburn said...

Kena kutuk TGHH habis- habisan dan pertahan DAP dengan apa cara sekalipun!

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/03/pemimpin-dap-pkr-pertikai-kedaulatan-islam-di-parlimen/

Pemimpin DAP, PKR pertikai kedaulatan Islam di Parlimen

Oleh Mohd Firdaus Salleh Hudin

BANGI, Rabu – Kedaulatan Islam di Malaysia terus menjadi bahan pertikaian oleh pemimpin rasis dan cauvinis DAP dan PKR.

“Semalam, Ahli Parlimen DAP, Chong Chieng Jen mempersoalkan agenda Islamisasi yang dilaksanakan kerajaan sejak merdeka hingga kini.

“Hari ini seorang lagi Ahli Parlimen PKR, Ignatius Dorell Leiking bangun seolah-olah mempertikaikan kedudukan Islam dan mendakwa kononnya semua pihak perlu hormat hak agama-agama lain,” tulis Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), YB Senator Dato’ Dr Asyraf Wajdi Dusuki di Facebooknya hari ini.

Asyraf kemudian mempersoalkan bila masa di Malaysia hak agama-agama lain tidak dihormati tatkala agenda mendaulatkan Islam terus diperkasa sebagaimana asas yang terbina dalam Perlembagaan.

“Malah, Malaysialah yang paling menghormati agama-agama lain seperti perayaan agama-agama lain yang menjadi hari cuti kebangsaan di kala negara lain hanya iktiraf cuti satu-satu agama sahaja.

“Bahkan di Malaysia kita memiliki pusat-pusat ibadah agama-agama lain yang tersergam besar seperti Patung Hindu terbesar Asia di Batu Caves, patung-patung Budha terbesar Asia bahkan dunia di Kelantan dan gereja terbesar di Asia Tenggara di Bukit Jalil,” tulisnya lagi.

Terdahulu beliau menyatakan sedang mengikuti perbahasan Titah Ucapan Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong oleh Ahli Parlimen Marang Datuk Seri Abdul Hadi Awang merangkap Presiden PAS di Dewan Rakyat.

“Beliau (Abdul Hadi) bangun menegaskan kepentingan untuk semua kembali kepada Perlembagaan negara yang meletakkan asas yang penting sejak merdeka iaitu Perkara 3 Islam sebagai agama Persekutuan namun agama-agama lain boleh diamalkan secara bebas.

“Apa yang penting kata beliau usaha untuk mendaulatkan Islam sebagaimana Titah Tuanku Agong mesti terus diperkukuhkan,” kata beliau.

Anonymous said...

KURANG AJAR !!! LAGI PERKAMPUNGAN MELAYU NAK DIROBOHKAN OLEH KERAJAAN #DAP #PULAUPINANG !!!

Mana Mat Sabu dan Mujahid bila orang melayu Penang ditindas bagai rakyat Palestine. Mentang2 mereka berugama Islam dan berketurunan melayu Mat Sabu dan Mujahid tak peduli akan nasib mereka. Mandur Talibarutlah katakan

Mana janji Lim Guan Eng yang nak membela melayu ??? ini lahh nasib orang melayu di pulau pinang lepas pangak DAP !!! saya lihat dah jadi macam singapura ke 2 tak lama lagi !!! mana tak nyaa.mana lagi orang melayu nak tinggal ??? alasan sebab pembangunan,itu lahh modal utama,tapi untuk orang melayu ??? jom lihat senarai kampung melayu yang telah lenyap di Pulau Pinang

1. Kg Permatang Tok Subuh
2. Kg Buah Pala
3. Kg Pokok Assam,Jelutong
4. Kg Dodol
5. Kg Binjal
6. Kg Batu Uban
7. Kg Tanjung Tokong
8. Kg Bagan Dalam
9. Kg Permatang Tepi Laut
10.Batu Maung
11.Kg Pulau Jelutong
12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
13. Kg Teluk Kumbar
14.Kg Dalca
15.Kg Sungai Nibong Kechil
16.Kg Tengah Jelutong
17.Kg Terang Balik Pulau
18.Kg Genting,Balik Pulau
19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
20.Kg Padang Benggali,Permatang Pauh
21.Teluk Air Tawar
22.Kg Gagah, Bagan
23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
24.Kg Selut Sg Pinang
25.Kg Siam, Pulau Tikus.
26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

Anonymous said...

Walaun2 Hadi mmg tolol. Ada ke komen atas tu pertahankan DAP? Sebut DAP pun tak. Kalau pemimpinnya buat salah, siasat dan hukumlah. Apa de hal.

Yg jd masalahnya, parti pak lebai malang yg jual nama Islam utk kepentingan diri.

Menipu ahli2 parti dan org meLAYU. Merpermainkan agama dan hukum Allah utk penuhi kehendak nafsu pak lebai malang dan kuncu2nya.

Qucincau said...

Kah kah kah ... sudah 59 tahun UMNO perintah apa melayu dapat? Sudah laa dok perbodohkan diri sendiri dan orang lain. Pulau pinang adalah negeri yang paling rendah hutangnya. Cuba korang yang bingai pikiaq kenapa?

Anonymous said...

Mintak derma 2.6b pemimpin dari parti penjual bangsa, Umno dan parti penjual agama, Pas. Takkan tgk je org meLAYU Penang kena halau dari dulu sampai skrg? kah kah kah

Anonymous said...

Salam semua,

saya copy paste dari cerita sunatkan anak perempuan penjenayah.

Salam En. Anonymous,

Saya cabar, apa yang saya cakap tak betul???

UMNO/BN yang jual tanah Melayu di Pulau Pinang!!! Ada kelulusan pun daripada pentadbiran kerajaan negeri Gerakan!!! Listlah berapa banyak kampung pun, dah memang UMNO/BN yang buat!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

UMNO jual rezab Melayu, zaman British ada 3 juta ekar sekarang tinggal 1.2 juta ekar je!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

Saya kata komen yang mengatakan keluar kerana tak sabar tunggu keputusan jemaah, mana ada keputusan jemaah, Tuan Guru Haji Hadi batalkan keputusan jawatankuasa kerja, itu bukan jemaah, itu keputusan sendiri!!! DIktator!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

PAS bergabung dengan Ikatan ahli 79 orang!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

Harakah nak bankrap edaran tinggal 20,000!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

PAS buka keahlian kepada budah 16 tahun!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

ISMA cakap DAP anti Islam. Saya cakap kalau ikut tulisan Isma yang panjang lebar tu, UMNO anti Islam, MCA dan MIC anti Islam, Ikatan pun anti Islam juga!!!

Saya kenal lah orang-orang Isma, biasa meeting di YADIM dulu!!! Menambah-nambah cerita je. PAtutlah orang Melayu Islam tak maju. Kena tipu je!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

Yang saya tahu PAS je yang menipu. Menteri Besar KElantan nak letak jawatan kalau hudud tak dilaksanakanlah, Timbalannya kata kalau hudud tak dilaksanakan nak isytiharkan perang lah. MANA, MANA, MANA!!!!

Yang anti pakai nama ISlam tapi penipu,

Nobody

March 26, 2016 at 8:54 AM

Anonymous said...

Jika setakat membuat tuduhan tanpa bukti, 'Nobody' telah membuktikan dirinya sendiri sebagai pembohong yang hina yang begitu terdesak membela sifu kaki kencing yang menipu rakyat! Mana bukti-bukti yang menyokong dakwaan 'Nobody'? Memang jelas 'Nobody' telah gagal menunjukkan sebarang bukti! Nobody kaki kencing juga seperti sifunya!

Mengapa 'Nobody' takut mendedahkan semua maki hamun yang 'Nobody' tulis dalam komen-komen 'Nobody' dari 'cerita sunatkan anak perempuan penjenayah'? Inilah sikap munafik 'Nobody' yang amat memalukan! Kita cabar 'Nobody untuk menunjukkan semua maki hamun yang ditulis oleh 'Nobody' sendiri !

Anonymous said...

apa punya pekak...komen sikit Hadi dah kata pertahan Dap...yg org dok kisah ni mcmcna nk jatuhkan BN...

Anonymous said...

Nampaknya 'Nobody' dan balaci-balaci roket begitu terdesak membela sifu roket yang didakwa terlibat dalam skandal tanah PPRT, skandal jual-beli banglo yang amat diragui dan skandal merobohkan kampung-kampung Melayu, skandal tanah di Prk dll!

Mengapa 'Nobody' dan balaci-balaci roket sibuk menyalahkan Tuan Guru, parti Islam dan pemimpin-pemimpin parti lain yang tidak berkaitan dengan parti roket sedangkan yang melakukan kesalahan adalah sifu roket sendiri? Mengapa 'Nobody' dan balaci-balaci roket amat takut untuk mengkritik sifu kaki kencing? 'Nobody' dan balaci-balaci roket tidak mempunyai telor!

'Nobody' adalah seperti perompak yang mahu melindungi ketua perompak dengan menuduh orang yang tidak bersalah!

Anonymous said...

Apa punya bodoh balaci roket dan sifu roket....Parti roket konon mahu jatuhkan BN tetapi balaci roket sibuk menfitnah untuk menjatuhkan Tuan Guru dan parti Islam!

Ini bererti sifu roket dan balaci roket adalah kaki kencing dari dulu, kini dan selamanya! Hancing seluruh negeri! Cakap tak serupa bikin ! Inilah akibat sifu-sifu penipu diundi menjadi pemimpin! Rakyat pula dikencing oleh sifu dan balacinya!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Saya cabar, apa yang saya cakap tak betul???

UMNO/BN yang jual tanah Melayu di Pulau Pinang!!! Ada kelulusan pun daripada pentadbiran kerajaan negeri Gerakan!!! Listlah berapa banyak kampung pun, dah memang UMNO/BN yang buat!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

UMNO jual rezab Melayu, zaman British ada 3 juta ekar sekarang tinggal 1.2 juta ekar je!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

Saya kata komen yang mengatakan keluar kerana tak sabar tunggu keputusan jemaah, mana ada keputusan jemaah, Tuan Guru Haji Hadi batalkan keputusan jawatankuasa kerja, itu bukan jemaah, itu keputusan sendiri!!! DIktator!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

PAS bergabung dengan Ikatan ahli 79 orang!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

Harakah nak bankrap edaran tinggal 20,000!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

PAS buka keahlian kepada budah 16 tahun!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

ISMA cakap DAP anti Islam. Saya cakap kalau ikut tulisan Isma yang panjang lebar tu, UMNO anti Islam, MCA dan MIC anti Islam, Ikatan pun anti Islam juga!!!

Saya kenal lah orang-orang Isma, biasa meeting di YADIM dulu!!! Menambah-nambah cerita je. PAtutlah orang Melayu Islam tak maju. Kena tipu je!!!

Saya penuh dengan pembohongan ke???

Yang saya tahu PAS je yang menipu. Menteri Besar KElantan nak letak jawatan kalau hudud tak dilaksanakanlah, Timbalannya kata kalau hudud tak dilaksanakan nak isytiharkan perang lah. MANA, MANA, MANA!!!!

Yang anti pakai nama ISlam tapi penipu,

Anonymous said...

Isma adik angkat umngok. Sbb tu suara nye sebijik dgn umngok. Bodoh tolol bahalol bongok dulu kini dan selamanye. Hihihi

Qucincau said...

Melayu jahanam melayu...

1 Raja Gula Syed Mokhtar - Harga naik RM1.60 ke RM2.80
2 Tabung Haji - Beli tanah TRX RM2000 lebih sekaki dari 1MDB ( RM70 lebih sekaki )
3 MARA - Beri hartanah berlipat kali ganda di Australia dan negara lain
4 YAPPIEM - Songlap duit anak yatim dan berjoli katak di luar negara
5 GST - Pemimpin melayu makan duit rakyat ( termasuk rakyat bukan melayu )
6 Feedlot - Songlap duit Lembu RM250juta
7 KBS - Songlap RM100juta
8 Skandal komisen Kapal Selam - RM 2 Billion Tersadai
9 Skandal PKFZ - RM 12 Billion
10 Skandal 1MDB - 42 Billion
11 Skandal penggunaan wang zakat - Jamil Khir (Google laa untuk detail)
12 Koleksi songlap Tun Mahathir - ( Google )
13 Koleksi songlap Tun Badawi - ( Google )

Kalau mau lagi ..bersepah2 di dalam internet. Tapi yang aku cari tanah2 yang tergadai yang
dicanai kat atas tu kat google tak ada pon. Kah kah kah Macai2 Macai2. Woi pemakan DEDAK, specis jenis hangpa laa negara aku nie jahanam sedikit demi sedikit. Phuuuiii

Anonymous said...

Salam semua,

Saya copy paste dari berita lain. Tajuk pun tak ingat. Thanks.

Salam En. Anonymous di atas,

Maaflah bateri laptop habis hahaha... Lambat sikit.

Dahsyat betul Encik ni. Saya tinggalkan baru 10 minit Encik dah copy paste kan di berita Haji Hadi tentang DAP pulak. Jangan takut nanti saya copy pastekan juga. Maklumlah kita bertukar-tukar pendapatkan.

Encik tuduh saya seperti di atas iaitu menggunakan taktik kotor dan tidak bermoral. Saya cabar Encik copy paste lah tulisan saya yang mana menggunakan taktik kotor dan tidak bermoral tu. Mana tahu saya betul-betul tersilap!!!

Encik tuduh saya lepas tu Encik kata saya takut mendedahkan maki hamun yang saya tulis. Saya tulis mestilah dah terdedah, nak takut pun dah tak boleh!!! Adoii, tolonglah cerdik sikit Encik!!!

Saya tahu Encik bukanlah terlatih dalam bidang perundangan sebab beban pembuktian adalah terletak di pihak penuduh dan bukan di pihak tertuduh. Encik yang tuduh saya menggunakan taktik kotor dan tidak bermoral. (Patutlah hudud tak jalan-jalan, cakap berdegar-degar, prinsip undang-undang pun tak tahu. Hudud apanya, ke laut!!!)

Untuk tujuan memudahkan semua pihak, baik dari UMNO, PAS, AManah, DAP, PKR dan sebagainya, saya setuju menyahut cabaran.

Saya kemukakan 2 benda yang saya sebut. Satu daripada yang saya rasa ahli PAS di sini. Satu lagi daripada PAS sendiri. Apa dia???

Tunggu, zassss!!!

Barulah ada suspens dan melodrama sikit. Kah,kah,kah...

Yang dituduh bersikap munafik 'Nobody' yang amat memalukan,

Nobody

Anonymous said...

Senaraikan juga perkampongan dr golongan melayu yg umno musnahkan..... Sejarah kemusnahan melayu bermula dari umno....ape jasa umno.... Jasa yg paling besar dr umno memusnahkan melayu dan perekonomi melayu seluroh negara...dh tiba masa malaysia di ganti pemerintahan dr dap...dap lbh jujur dr umno.... Lbh patuh pd undang undang.... Jk umno tiada undamg2 yg terpakai.

Anonymous said...

Puak puak umno jk di beri kuasa pasti lingkop.... Sejarah dh di buktikan..... Tp hj hadi tetap nk berteman dgn umno..... Berkata benar laa tuan guruuuuu.... Yg hak dan yg batil....yg salah yg benar.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Ini adalah yang selalu saya baca daripada yang saya rasa ahli PAS di sini dan juga blog-blog lain.

1. Parti Amanah tidak mempunyai perlembagaan.

Kalau tak ada perlembagaan macam mana nak tubuhkan parti??? Itu adalah prerequisite requirement oleh pendaftar pertubuhan (ROS -Registrar of Society). (Jangan beritahu saya prerequisite pun tak tahu, malulah orang Melayu Islam English pun tak reti).

Ahli-ahli PAS tak habis-habis persoalkan pasal perlembagaan parti Amanah tak ada. Kalau saya cakap bodoh tu saya bukan nak kurang ajar cuma nak bagi ingat. Buat tuduhan biar ada bukti. Sekarang saya yang buat taktif kotor ke ahli PAS tertentu yang buat fitnah kata Amanah tak ada perlembagaan!!!

Jahil, tapi yang penting jujur,

Nobody

zamani said...

hadi ni ilmu agama tinggi tapi politik setaraf anjing yang menjelirkan lidahnya.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous yang cabar saya,

2. Isu baiah (cerai talak 3) (Isu ni wujud, semua orang tahu, jangan kata saya tak ada bukti pula)

Saya kata inilah benda paling bodoh PAS buat. Sebelum ni saya ada masukkan Akta Kontrak 1950 berkenaan Kontrak dengan konsiderasi menyalahi undang-undang adalah tidak sah!!! Contohnya jual dadah tukaran RM 100,000.00. Kontrak ini tak sah dan batal.

Sekarang kita pergi kepada prinsip Islam. Berkenaan dengan nazar. Sekiranya kita berjaya mencapai hajat kita kita mestilah tunaikan apa yang kita nazar. Setuju???

Persoalannya, bolehkah kita bernazar perkara yang mungkar contohnya apabila kita berjaya mendapatkan apa yang kita hajati kita nak berzina???

Nazar ini adalah haram dilaksanakan!!!

Prinsip ini terpakai bila buat baiah. Menceraikan isteri tanpa sebab yang kukuh adalah penganiayaan kepada wanita dan bersifat mungkar!!! Haram dilaksanakan!!!

Di sini terdapat satu istilah undang-undang dipanggil void ap initio ataupun batal ketika permulaan. Baiah talak 3 ni batal ketika permulaan lagi!!! Saya cakap PAS ni memang bodoh dah batal ketika permulaan lagi buat apa nak baiah!!!

Baiahlah perkara-perkara yang baik contohnya berma fakir miskin RM 50,000.00 ke, waqaf surau ke, barulah amal baik!!!

Yang jahil, tapi PAS lagi jahil la,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous yang cabar saya tu,

Saya dah senaraikan 2 isu yang saya tulis. Saya ada maki hamun ke??? Saya ada pakai taktik kotor ke??? Saya tidak bermoral ke??? Saya bersikap Munafik 'Nobody' yang memalukan ke???

Suka saya menasihati Encik bahawa tadi Encik boleh cari semua tulisan saya yang Encik rasa Encik boleh menang. Saya manusia, saya pun boleh buat salah tapi susah sikit la berbanding orang biasa sebab saya memang terlatih dalam industri saya. Tetapi Encik menunjukkan kebodohan strategi yang ketara sebab suruh saya senaraikan. Dah tentu saya pilih yang saya paling senang menang hujah ni!!!

Encik jawab 2 isu ni dulu baru kita pergi isu lain, jangan nak pindah topik sesuka hati. Saya dah jawab cabaran!!!

Encik atau pembaca semua,

Korang boleh dakwa macam-macam tapi ingatlah istilah ini "Cross-examine"!!! PAstikan dakwaan tu tahan di"cross-examinekan".

Yang suka dinasihati,

Nobody

Saiful Azmi Husin said...

Khor Toyol yg bakal menjadi penghuni tetap Sungai Buloh Penjara Resort dijangka tidak lagi kesunyian bila rakan baiknya Lim Guan Eng akan menemaninya disana tidak lama lagi!

Anonymous said...

Cakap la apapun kalau dasar pengekor dap tu hanya kump jin sj yg ramai nak ikut.dap dipuja ulamak dikutuk adalah tagline pan

Anonymous said...

Salam En. Saiful Azmi Husin,

Kalau setakat nak cakap macam tu saya pun boleh cakap Khir Toyo dan rakan baiknya Lim Guan Eng akan ditemani oleh Nik Mohd Yaakob dan Mohd Amar (maklumlah Dato' pun kena lucut), pasal menyalahgunakan kuasa sampai Kelantan jadi negeri paling teruk pengurusan hutan!!! Habis dapat bala banjir Rakyat pun ada yang tak dapat rumah lagi!!!

En. Saiful, nak perli-perli macam tu sampai bila nak habis!!! Tulislah yang cerdik sikit. Cuba jawab pasal isu baiah talak 3 PAS sama tak dengan prinsip Islam!!!

Yang masih mengaku jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous di atas,

Encik yang cakap DAP dipuja Ulama dikutuk adalah tagline PAN, Encik ada bukti ke??? Copy pastelah bukti. Saya nak tengok!!!

Kalau isu baiah talak 3 tu ulama PAS pertahankan memanglah wajib dikutuk!!!

Saya cabar Encik panggil mana2 ulama PAS setkan masa bila di blog ni lawan saya isu baiah.

Tengoklah betul2 ulama ke ular dalam semak!!!

Yang jahil tapi berani lawan kemungkaran tau,

Nobody

P/s : Ingat semua ulama baik, Ulama ' Mungkar pun ada tau!!!

Anonymous said...

'Nobody',

Jika kamu jujur mengapa kamu tidak copy and paste maki hamun yang kamu telah tulis dalam komen-komen kamu dalam tajuk-tajuk sebelum ini dan tunjukkan dalam "PAS: Tentang DAP Perintah Negara.. UMNO, Kembalilah Pada Islam."? mengapa kamu takut mendedahkan kejahatan kamu sendiri? Ini jelas menunjukkan kamu tidak bermoral.

Oleh sebab 'Nobody' yang telah membuat pelbagai dakwaan yang tidak berasas terhadap Tuan Guru, parti Islam dan pemimpin parti lain dalam pelbagai komen 'Nobody', maka beban pembuktian adalah terletak di pihak penuduh (Nobody) dan bukan di pihak tertuduh (Tuan Guru, parti Islam dan pemimpin parti lain) .

Legal burden of proof....Kita pun tahu undang-undanglah! Since you are the one who make baseless allegations against Tuan Guru, Islamic party and the leaders of other political party,it's your obligation to prove your allegations beyond any reasonable doubt!

Sekarang nampaknya 'Nobody' cuba mengalih perhatian kepada isu lain sedangkan 'Nobody' masih gagal menunjukkan kita sebarang bukti! Sekarang kita cabar kamu tunjukkan bukti-bukti yang menyokong dakwaan kamu terhadap pihak yang tertuduh. Tanpa sebarang bukti, kamu adalah pembohong yang hina!

Anonymous said...

Presiden Parti ujian terbesar kepada walaun-walaun PAS.

Apabila tun mahathir melihat presiden UMNO boleh menjadi "malaikat maut' kepada hayat UMNO, maka beliau bangkit dan sanggup melakukan apa sahaja untuk menyelamatkan UMNO.
Apa alasan yang menyebabkan tun mahathir beria-ia untuk mempertahankan UMNO bukan merupakan suatu persoalannya.
Namun kasih sayang yang ditunjukkan oleh tun mahathir kepada UMNO merupakan pengajaran kepada walaun-walaun PAS.
Prinsip tun mahathir "kasih sayang kepada parti (jemaah) mengatasi kasih sayang kepada individu tertentu dalam parti", sepatutnya dijadikan pengajaran kepada walaun-walaun PAS.
Selepas walaun-walaun PAS melihat dengan mata kepala mereka sendiri, kedudukan parti telah carik rabak dan menanti masa untuk rakyat buang ke dalam tong sambah sabagai kain buruk. Perpecahan di antara ahli-ahli parti dan merudumnya semangat perjuangan penyokong-penyokong kepada parti menampakkan kelemahan yang nyata kepimpinan saf parti.
Kenyataan demi kenyataan dan tingkah laku yang ditunjuk oleh saf kepimpinan parti memperlihatkan mereka gagal membawa hala tuju dan masa depan parti.
Namun perasaan keras kepala dan malu mata telah menghantui walaun-walaun PAS. Mereka menjadi buta, pekak dan bisu dengan alasan wala' kepada presiden parti dan saf kepimpinannya.
Mereka sengaja membutakan mata, memekakkan telinga dan membisukan mulut demi wala' kepada kepimpinan parti.
Walaun-walaun PAS tidak dapat memahami bahawa "mereka akan turut sama tenggelam, jika mereka membiarkan sahaja nahkoda menebuk dinding kapal".

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Tulah, beban pembuktian bukan kepada saya sebab En. yang tuduh saya menggunakan taktik kotor dan tidak bermoral.

Mengapa Encik takut mendedahkan kejahatan saya??? Ini tidak jelas menunjukkan saya tidak bermoral, sebab Encik takut mendedahkan kejahatan saya. Tetapi kalau tuduh saya tak bermoral tu tapi bukti pun takut nak dedah, orang tulah yang tidak bermoral!!!

Sebenarnya saya confuse ni, Encik yang tuduh saya menggunakan taktik kotor dan tak bermoral ke, Encik suruh saya jawab tuduhan saya kepada Parti PAS???

Tapi yang best tu, belum apa-apa lagi cakap saya baseless allegation siap cakap orang putih lagi kah kah kah!!!

Saya dah senaraikan 1 tuduhan saya iaitu isu baiah talak 3, PAS memang bodoh!!! Kalau Encik nak, bagi saya email Encik kat sini dan nama Encik sekalilah (bolehlah saya addresskan nama Encik di email tu ya tak, takkanlah kau aku pula) kalau tak pun no Whatsapp, saya akan copy paste atau scan semua bukti yang ada termasuk internet, suratkhabar UTUSAN, NST, Sinar HArian dan sebagainya!!!

Sekarang saya dah sahut cabaran pun Encik cuba mengalihkan isu. Gagal tunjuk bukti apanya, bersepah!!!

Saya dah tulis di atas tadi berkaitan isu baiah talak 3 di atas. Tanpa baca betul-betul Encik adalah pembaca yang pelupa dan tak fokus!!!

Yang dah tulis kat atas tadi pasal isu baiah talak 3,

Nobody

Penat macam ni dengan orang-orang PAS, dia yang kata saya pakai taktik kotor dan tidak bermoral suruh saya bagi bukti. Dah bagi isu baiah talak 3 pun nak bukti apa lagi!!!

Jenuhlah lepas ni saya pergi cari balik akhbar-akhbar lama. Nasib baik tak jual kat kedai recycle lagi.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous yang cabar saya tadi,

Saya memang ada lagi tuduhan-tuduhan saya pasal PAS. Saya mengaku!!! MAcam nilah, kita settle dulu isu baiah talak 3 ni, lepas tu isu tuduh parti Amanah tak ada perlembagaan lepas tu kita pergi tuduhan-tuduhan saya yang lain contohnya isu Kelantan negeri yang paling teruk pengurusan hutan di Malaysia dan isu hutang Kelantan banyak macamlah negeri tu maju gila seperti Selangor dan Johor!!!

Lepas tu baru kita pergi isu-isu lain contohnya kakitangan YIK ada yang tak dibayar EPF lagi.

Ok tak???

Yang ingin mendapat pencerahan daripada Encik yang mencabar,

Nobody

Anonymous said...

'Nobody',

Kamu 'Nobody' telah membuat pelbagai tuduhan yang tidak berasas dan maki hamun dalam pelbagai komen kamu dalam ruang komen 'Sunatkan Anak Perempuan Dihukum Penjenayah. Forum G25, Komen Anda? ' dll maka kamulah yang mesti menunjukkan bukti-bukti untuk menyokong tuduhan kamu yang tidak berasas tersebut:

Sila tunjukkan bukti-bukti untuk menyokong dakwaan kamu dalam komen kamu:

(1) March 25, 2016 at 7:07 PM. Kamu 'Nobody' telah menulis "Nanti orang fikir orang bukan ulama boleh difitnah dan dihina-dinakan."

Fakta: Saya tidak pernah menulis 'orang bukan ulama boleh difitnah dan dihina-dinakan'. Ini bererti kamu 'Nobody' telah menfitnah saya !

(2) March 25, 2016 at 8:55 PM. Kamu 'Nobody' telah menulis 'Kan Islam meraikan perbezaan pendapat.'

Fakta: Islam tidak meraikan fitnah yang kamu 'Nobody' tulis !

(3) March 25, 2016 at 9:26 PM . Kamu 'Nobody' telah membuat pelbagai tuduhan tanpa bukti terhadap Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang.

(4) March 25, 2016 at 9:41 PM . Kamu menulis pelbagai dakwaan tanpa bukti terhadap PERKASA, ISMA

(5) March 25, 2016 at 9:46 PM . Kamu 'Nobody' menyalahkan pemimpin-pemimpin parti lain yang tidak terlibat dengan kesalahan sifu roket kamu ! You are trying to frame the innocent who have nothing to do with your sifu!

(6) March 25, 2016 at 9:51 PM. Kamu 'Nobody' menyarankan semua pemimpin yang tidak terlibat dengan skandal sifu kamu dihukum. Kamu tidak berfikiran rasional!

(7) March 25, 2016 at 11:11 PM & March 25, 2016 at 11:22 PM March 25, 2016 at 11:31 PM March 25, 2016 at 11:39 PM March 25, 2016 at 11:55 PM March 26, 2016 at 8:54 AM . Kamu 'Nobody' telah memaki hamun dan membuat dakwaan tidak berasas terhadap Tuan Guru, parti Islam dan pemimpin parti politik lain !

(8) Etc...etc...etc....

Sekarang kita cabar kamu menunjukkan semua bukti-bukti yang kukuh untuk menyokong dakwaan-dakwaan kamu yang tidak berasas ! The legal burden of proof is yours!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Hahahaaa!!!

Correct me if i am wrong (Betulkan saya kalau saya salah), Encik tak berani jawab tuduhan saya berkenaan isu baiah talak 3 kan???

Encik pun tak berani jawab tuduhan saya yang mengatakan ahli-ahli PAS tertentu memfitnah Amanah parti tak ada perlembagaan kan???

Encik2, sepatutnya tulisan-tulisan saya dibaca dengan holistik dan dengan spirit statement tu (roh atau semangat kenyataan tu)!!!

Saya cuba jawab satu persatu. Rasa kelakarlah pulak. Jenuh saya fikir apa yang saya maki hamun. Yang ni rupanya yang maki hamun tu!!! Apa pun tak ada!!!

Saya cuba jawab satu persatu ya. Maaflah saya rasa (rasa tau tak semestinya betul) orang-orang PAS kat sini banyak yang tak nak cakap bodohlah tapi kurang cerdik, kalau saya jawab sekaligus takut tak faham pula!!!

Tapi Encik mesti berlaku adil kepada saya ya. Encik rasa ahli-ahli PAS tertentu memfitnah ke tidak dengan mengatakan Parti Amanah tidak berpelembagaan???

Tunggu!!! Zaasss!!!

Yang jahil tapi nak tergelak,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous yang cabar saya tadi,

Jangan lupa, Saya minta alamat email, nama Encik dan no whatsapp ya sebab Encik nak buktikan. Saya dahulukan dengan isu baiah talak 3 PAS memang bodoh dulu. Saya nak email atau whatsapp.

Jangan buat-buat lupa pula.

Hahahahaaa!!!

Yang jahil tapi nak hantar email,

Anonymous said...

Macai umgok saiful azmi. Mana ada Khor Toyol? Bekas mb tu nama Khir Toyo. Jgn fitnah. Nnti Ag Apandi boleh dakwa bawah akta hasutan atau fitnah. Hihihi

Anonymous said...

Salam Encik Anonymous di atas,

Saya copy paste tulisan di atas ya!!!

Tulisan Encik:

(1) March 25, 2016 at 7:07 PM. Kamu 'Nobody' telah menulis "Nanti orang fikir orang bukan ulama boleh difitnah dan dihina-dinakan."

Fakta: Saya tidak pernah menulis 'orang bukan ulama boleh difitnah dan dihina-dinakan'. Ini bererti kamu 'Nobody' telah menfitnah saya !

Jawapan saya:

Encik tulis sebelum tu lebih kuranglah (kalau saya tertinggal atau sebagainya Encik tulis balik atau betulkan eh) "Celakalah orang yang menghina Ulama dan Mengagungkan Pemimpin Kafir yang menentang ajaran Islam"

Di sini, perkataan "celaka" adalah perkataan memaki hamun (kecuali untuk sebahagian orang Melaka, diorang bergurau kasar, Encik bukan orang Melaka kan???). Saya buka kepada pembaca yang lain betulkan saya jika saya silap!!!

Mungkin Encik betul atau tak dalam kontek maksud ayat Encik ni, tapi sekarang ni Encik yang memaki hamun!!!

Dahsyat Encik ni, yang cakap celaka tu Encik, saya cuma mengulanginya je sebab pada persepsi saya tak baik cakap macam tu. Sekarang saya pula yang dituduh memaki hamun!!!

Encik biar benar ni.

Yang dituduh memaki hamun sekarang rupa-rupanya Encik yang memaki hamun,

Nobody

Anonymous said...

Salam Encik Anonymous yang cabar saya tadi,

Kalau Encik perasan, apa yang saya komen (Encik boleh refer balik kepada tulisan saya) adalah supaya Encik tulis biar jelas takut "Nanti orang fikir orang bukan ulama boleh difitnah dan dihina-dinakan".

Saya buka kepada semua pembaca, betulkan kalau saya salah!!!

Tak payah jauh, dalam blog ni je, berjuta-juta kali saya terbaca (sebenarnya saya tak kira, saya agak-agak je, sorrylah kalau salah) kuda tunggangan DAP lah, Munafiklah, macailah dan macam-macam lagi.

Dengan mengambik kira bahawa kebanyakan orang (ok lah PAS ke tak PAs ke sama je) tak berapa cerdik, nanti habis orang bukan Ulama sesuka hati kena maki dan difitnah.

Tu Parti Amanah tak ada perlembagaan bukan fitnah ke?? Itupun Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Ghani Samsuddin ada pun kena maki gitu je!!!

Masa tu saya mencadangkan kepada Encik bahawa ayat atau seruan Encik tu tak lengkap!!! Patutnya saya dapat terima kasih!!!

Yang mengaku masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous yang cabar saya tadi,

Banyak pula saya nak jawab satu persatu. Saya jawab yang saya rasa paling susah jelah ya!!!

Mana 1 nak pilih ni.

Isu no 3.

Tulisan Encik

(3) March 25, 2016 at 9:26 PM . Kamu 'Nobody' telah membuat pelbagai tuduhan tanpa bukti terhadap Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang.

Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang telah menyuruh Lim Guan Eng Ketua Menteri Pulau Pinang bercuti (betulkan, ayat dia saya ringkaskan).

Lim Guan Eng telah dituduh oleh seorang pemimpin UMNO menyalahgunakan kuasa isu beli rumah (betulkan).

Saya ok pasal suruh bercuti tu tapi saya sarankan supaya jangan suruh Lim Guan Eng je, suruh sekali Najib Razak, ataupun Dato' Nik Mohd Yaakob dan Dato Mohd Amar bercuti jangan nak pondankan diri!!!

Dato' Sri Najib ada skandal kewangan tak selesai-selesai. Dato Nik Ahmad Yaakob dan Dato Mohd Amar ada laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPR) berkenaan kes balak. (Yang report pun Dato' Husam Musa juga, zaman dia masalah balak belum terjadi tu yang dia berani tu).

Cuba Encik fikir balik apa tuduhan tanpa bukti yang saya buat kepada Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang???

Saya tuduh dia rasuah ke??? saya tuduh dia tonton video lucah di Germany ke???

Saya sarankan dia supaya suruh semua pemimpin yang bermasalah disuruh bercuti jangan Lim Guan Eng je!!! Islam tu agama yang adil. Adillah kepada semua!!!

Encik ni emosi teruk sangat sampai tuduhan tanpa bukti dengan saranan pun tak boleh beza.

Yang sebenarnya menyaran,

Nobody

Anonymous said...

ko lg tolol bodoh lg celaka....

Anonymous said...

sebab bodoh ko tahap celaka

Anonymous said...

dah tu ko sokong dappan tu hudud bleh laksana ka? apa bodoh bangang la ko ni, mmg celaka

Anonymous said...

lg bodoh ko kot, tahap celaka laka

Anonymous said...

haha nmpk sgt ko ni otak singkat...kesian nye si celaka

Anonymous said...

Walaun Hadi bebal bertingkek2 mcm tok ketua ajaran sesat parti hamPAS.

Anonymous said...

Fanatik PASIK munafik penjual agama menipu ahli dan org meLAYU.

Takburr!!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous yang cabar saya,

LAst eh, tapi kalau Encik pencerahan saya ok je. Saya ambil fakta yang susah pasal fakta yang senang-senang budak-budak pun boleh jawab!!!

Tulisan Encik:

(4) March 25, 2016 at 9:41 PM . Kamu menulis pelbagai dakwaan tanpa bukti terhadap PERKASA, ISMA

Jawapan saya :

Dakwaan apa pula, aya yang selalu meeting dengan diorang di YADIM. Ustaz HAsan pemimpin Perkasa tu saya kenal sangat.

Di atas saya ada sebut berkenaan 'cross-examine'.

Ada kawan-kawan kita mengcopy-pastekan dakwaan daripada Ismaweb. (Betulkan)

Salah satu sebab yang ditulis DAP anti Islam ialah DAP nak saman Mufti dan MAjlis Agama Islam Pahang (betul ke ejaan saya). Betulkan. Nak bukti bacalah tulisan lamanweb tu sendiri. Banyak dipost di blog ni.

Saya kata kalau setakat saman bukanlah bermaksud anti Islam. Mahkamah adalah tempat mendapatkan keadilan!! Zaman Khalifah Ali pun ada kes Khalifah Ali lawan seorang Yahudi, Yahudi tu menang lagi tak ada pula sahabat-sahabat Rasulullah yang lain kata Yahudi tu anti Islam!!! (Betulkan).

Takkanlah sahabat Rasulullah tak kata sahabat Isma kata pulak. (betulkan).

Laman Ismaweb tulis macam-macam dakwaan bila saya 'cross-examine' sikit je dah kantol!!!

Ismaweb yang buat dakwaan tanpa bukti bukan saya. (Betulkan).

Macam mana Encik???

Yang jahil dan minta dinasihati

Nobody



Anonymous said...

Salam En. Anonymous yang cabar saya,

Tengok saya cakap dah, kenapa saya sarankan kepada Encik supaya tulis biar jelas.

Tengok di atas ni ada tulisan tolol, bodoh lagi celaka, apa lagi, sebab bodo kau tahap celaka, nampak sangat ko ni otak singkat, kesiannya si celaka.

Saya tanya Encik secara jujur, saya ke dia yang memaki hamun???

Saya nak jawab satu je isu seperti di bawah:-

"dah tu ko sokong dappan tu hudud bleh laksana ka? apa bodoh bangang la ko ni, mmg celaka"

Jawapan saya ya : "YANG PASTINYA SOKONG PAS HUDUD PASTI TAK BOLEH DILAKSANA!!!" KAH KAH KAH!!!

Yang jahil tapi tak maki hamun,

Nobody

Anonymous said...

Sudah lah hadi awe. Politik kamu bahalol n tolol. Budak sekolah pon faham. Benci sangat dgn dap konon. Yg kamu berpakat dgn dap perintah selangor tu apo hal? Exco pas hari2 dok meeting dgn exco dap. Ada maruah ker? Putus hubungan dgn dap tp perintah selangor bersama dap. Tak haram ker?? Pas bodoh drp presideng hingga walaunta. Hihihu

Anonymous said...

Jadi apa kena mengena PAS lawan DAP yg anti Islam

Anonymous said...

Salam En. Anonymous di atas,

Sebenarnya jika baca betul-betul hujah Ismaweb, bukan DAP je anti Islam, UMNO, MCA, MIC, Ikatan semua sekali anti Islam.

Jadi saya sarankan PAS lawan semua sekalilah yang anti Islam hahahaaa!!!

Yang jahil,

Nobody

P/s : Kalau ada hujah-hujah yang biasa-biasa je kawan-kawan tolong jawabkan eh. Saya nak tengok hujah apa yang paling susah yang diorang ada. Thanks

Anonymous said...

Setelah membaca semua komen-komen 'Nobody' di atas , kita dapati 'Nobody' masih gagal menunjukkan sebarang bukti untuk menyokong dakwaan 'Nobody' yang tidak berasas terhadap Tuan Guru, parti Islam dan pemimpin parti lain. Dan kegagalan 'Nobody' mengkritik sifu roket yang terlibat dalam skandal tanah PPRT, jual-beli banglo yang amat meragukan dll jelas menunjukkan 'Nobody' adalah hipokrit yang hina dan tidak bermoral!

Jika kamu 'Nobody' mempunyai semua bukti, mengapa kamu tidak mendakwa semua yang terlibat dalam mahkamah. Ini jelas menunjukkan kamu tidak mempunyai sebarang bukti.

'Nobody' juga telah memaki hamun pemimpin-pemimpin parti Islam dengan mendakwa mereka 'pondan' dll dalam komen 'Nobody' pada March 25, 2016 at 9:26 PM & March 25, 2016 at 11:22 PM dan 'bingai' dalam komen March 25, 2016 at 11:55 PM dan komen-komen lain.

Kegagalan 'Nobody' mengakui semua maki hamun yang 'Nobody' tulis sendiri dalam komen mendedahkan 'Nobody' sebagai hipokrit yang bersikap pengecut dan tidak bermoral kerana takut berhadapan dengan kesalahan sendiri. Oleh sebab tuduhan 'pondan' dan 'bingai' dllitu kembali kepada kamu ! Maka kamu 'Nobody' adalah pondan yang bingai!

'Nobody'telah menulis [Quote}Kalau Encik perasan, apa yang saya komen (Encik boleh refer balik kepada tulisan saya) adalah supaya Encik tulis biar jelas takut "Nanti orang fikir orang bukan ulama boleh difitnah dan dihina-dinakan".[Unquote]

Jawapan kita untuk 'Nobody' : Kamu Nobody' telah membuat andaian yang tidak berasas yang mempunyai unsur 'libel' (fitnah)!

Mengapa kamu 'Nobody' merasa marah dan mengutuk kita apabila kita berkata "Celakalah makhluk yang menghina dan menfitnah ulama-ulama Islam ....." ? Berdasarkan komen kamu di atas, kamu 'Nobody' seolah-olah menganggap makhluk yang suka menghina dan menfitnah itu adalah makhluk yang suci dan perlu dipuja dan dihormati dan tidak boleh dikata celaka. Kamu merasa marah sebab kamu adalah di antara manusia yang suka menghina dan menfitnah manusia lain.


Anonymous said...

Nampaknya nobody jd peminat bloq tuan hj ibnu hasyim pula.antifanpun dipangil fan juga ok.meriahla jdnya bloq tuan bloq ni dr bloq peminat dap yg penuh komen syok sendiri itu.semoga nanti terbuka hati nobody tu dr jd pembela dap kpd pembela islam.pas bknnya parti maksum macam dap dimata macai.begitu kami bergerak secara jemaah yg berasaskan islam.jika ada kesalahan tentulah diusaha utk membaiki n spt ibnu hasyim yg membuka ruang utk komen komen negatif.sekurang kurang pas berusaha utk menegakkan hukum islam selain hal hal lain yg cuba dibaiki.byk org mcm nobody tu nak jd tukang kutuk sj.semuga Allah permudahkan pejuang menegakkan islam n membuka hati org org yg membenci mereka.

Anonymous said...

Nobody yg loser... hujan mcmana pun ko ttp akan kalah sbb dia dh loser... kata2 imam syafie..
Aku akan kalah berhujah dgn org yg jahil.. nampak mcm bijak berhujah tp sbnrnya loser...

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Aik, bersuara balik. Hahahahaaa.

Encik ni buat seolah-olah Encik ni hakim pula. Bila pula saya anggap Encik Hakim kepada saya. Tulis pun berbelit-belit, hakim konon.

Encik. Orang selalu kata, with all due respect, kepada tak boleh jawab tuduhan saya tentang isu baiah talak 3??? Saya dah bagi bukti dah. Hanya orang yang takut pada kebenaran je yang kata tak ada bukti!!!

Saya dah bagi peluang kepada Encik, bagi email atau no whatsapp!!! Saya bagi bukti fizikal!!! Taknak bagi banyak bunyi pulak!!!

Jawablah isu baiah talah 3 PAS memang bodoh!!! Tak ada 1 hujah pun saya dengar daripada Encik hari ni.

Lepas tu pasal Perlembagaan Amanah pun Encik tak jujur. Saya tanya dari tadi lagi kenapa tak jawab!!! Saya yang lari isu ke Encik yang lari Isu???

Lepas tu kata saya tak ada bukti!!!

Cakap jelah pondan dan penakut kepada kebenaran!!! saya nak bagi bukti internet dan keratan akhbar mana yang saya boleh cari tak nak terima!!!

Mana email??? Lain kali kalau takut dengan KEBENARAN jangan banyak bunyi!!!

Yang jahil tapi bukan takut dengan kebenaran sampai orang nak email pun tak berani tapi banyak bunyi,

Nobody

Anonymous said...

Salam Encik Anonymous yang mencabar saya,

Lepas tu yang lagi best ialah kenapa saya tak mendakwa semua ke mahkamah??? Encik ni kelakarlah. Sebab tu saya cakap Encik tak tahu undang-undang, saya rasa dalam PAS tu pun ramai tak tahu undang-undang (sebab lawyer-lawyer PAS dah lari pergi Amanah yang tinggal yang bingai pasal Undang-Undang je). Kenapa saya tak bawa semua ke mahkamah???

Encik tahu tak kes ni kes sivil ke kes jenayah??? Kes jenayah boleh ke saya jadi timbalan pendakwaraya??? Kalau macam tu Encik kecohkan kes Lim Guan Eng, kenapa kes PPRT dan jual beli banglo yang meragukan kenapa Encik sendiri tak bawa ke mahkamah???

Saya nak cakap 1 perkara je. Encik kecoh pasal kes Lim Guan Eng tengah dalam siasatan. Betul tak??? Kes Najib Razak sebenarnya masih dalam siasatan terutama dari Luar Negeri betul tak??? Kes Nik Ahmad Yaakob dan Mohd Amar dalam siasatan SPRM betul tak??? Kalau nak suruh Lim Guan Eng bercuti suruh semua bercuti!!

Undang-undang pun tak tahu, prinsip Islam pun tak tahu, kasi malulah pakai nama PArti Islam SeMalaysia.

Kecoh je ke sana sini!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous yang mencabar saya tapi penakut dengan kebenaran, (kalau tak mesti dah bagi email saya nak email scanned fizikal copy lagi)

Bagi saya orang yang pondan tu adalah orang yang tak sanggup berdepan dengan kebenaran (di samping kalau orang tu maknyah).

Tuan Guru Hadi Awang bagi saya sorang yang pondan kerana mesyuarat Pakatan Rakyat pun tak berani nak pergi!!! Lawan Lim Guan Eng pun tak berani macam mana nak lawan Najib Razak???

Jangankan orang hebat-hebat, Husam Musa ahli biasa PAS pun tak berani!!!

Berbeza dengan Almarhum Nik Aziz, Fadzil Noor, Anwar Ibrahim dan Mat Sabu!!! Diorang ni pantang dicabar!!!

Pemimpin Parti Islam pun saya peduli apa??? Sejahat-jahat manusia Ulama As'su; penjual agama pun boleh jadi pemimpin PArti Islam!!!

Yang jahil tapi berani panggil Haji Hadi pondan,

Nobody

Anonymous said...

'Nobody' telah membuat pelbagai dakwaan yang tidak berasas dalam website ini terhadap Tuan Guru, parti Islam dan pemimpin parti lain maka menjadi tanggung-jawab 'Nobody' untuk menunjukkan semua bukti yang menyokong dakwaan-dakwaan 'Nobody' dalam website ini juga.

You have slandered innocent people in public so you must also provide evidence to support your baseless allegations in public too ! The legal burden of proof is yours not mine since you are the one who have published false statements that are damaging to innocent people's reputation !

Kegagalan 'Nobody' menunjukkan sebarang bukti untuk menyokong semua dakwaannya walaupun kita telah mencabar 'Nobody' berulang kali untuk membuktikannya jelas menunjukkan 'Nobody' adalah pondan yang bersifat penakut !

Oleh sebab kita semua tidak perlu membazirkan masa dengan berdebat dengan Nobody yang bersifat pondan dan penakut dan suka menulis berbelit-belit untuk menipu orang ramai dan menfitnah Tuan Guru, parti Islam dan parti lain.....'Nobody' aww, you poor thing!

The only thing worse than a liar is a liar that's also a hypocrite and you 'Nobody' are a liar that's also a hypocrite!


Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Apa maksud bingai??? Bingai tu bodohkan??? Beritahu saja PAS bingai ke tak dalam isu baiah talak 3???

Itu maki hamun ke???

Kegagalan saya mengakui semua maki hamun mendedahkan bahawa saya bersikap pengecut dan tidak bermoral??? Atas premis apa Encik cakap macam tu. Encik tak rasa ke premis yang Encik buat bersifat falasi!!! Saya boleh cakap kegagalan saya mengakui semua maki hamun mendedahkan bahawa saya tak maki hamun!!!

Encik ni lain kali buku buku undang-undang macam-macam akta ada. Ada ke buat premis yang bersifat falasi. Memang tak akan terlaksana lah hudud kalau macam nilah ahli PAS!!!

Entah-entah falasi pun tak tahu!!!

Yang mengaku masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En Anonymous yang lain,

Kata-kata Imam Syafie aku akan kalah berhujah dengan orang yang jahil!!! Cuma yang tak pasti siapa yang betul-betul jahil, saya ke Encik???

Untuk membuktikan yang Encik tidak jahil, saya cabar Encik jawab tuduhan saya, baiah talak 3 merupakan benda yang paling bangang PAS buat!!!

Encik membantah cakap saya dengan mengatakan baiah talak 3 merupakan benda yang paling pintar PAS buat!!!

Lepas ni baru semua pembaca tahu siapa yang jahil mengikut kata Imam Syafie!!!

Jangan ikut style kawan Encik, cakap berdegar-degar, nak bagi bukti fizikal pun tak berani terima!!! Kenapa pondan kepada kebenaran hahahahhaaa!!

Yang masih menyahut cabaran,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous yang mencabar saya,

Banyak premis yang Encik gunakan bersifat falasi. Bila pula saya marah bila Encik cakap celakalah kepada mereka yang menghina Ulama Islam??? Encik ni penuh dengan andaianlah. Tak berpijak di bumi yang nyata!!! Saya cakap ayat atau seruan Encik tak lengkap!!!

Sebab tu saya cakap Encik ni berpusing-pusing sambil cakap saya tak bagi bukti seolah-olah lantik diri sendiri sebagai hakim.

Di sini biar orang yang baca tentukan saya atau Encik yang salah atau betul bukan Encik syok sendiri!!!

Yang jahil tapi tak pernah menganggap diri HAkim (syok sendiri),

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous yang lain,

Saya memang berminat nak jadi pembela Islam walaupun saya jahil tapi bukan pembela PAS tau!!!

Depan mata saya Dr. Zuhdi memutar-belitkan hadis di Muktamar YAdim. Jangan harap saya nak membela penipu-penipu ni atas nama PAS!!!

Encik Anonymous yang cabar saya tu nak minta bukti ke??? Bagi email la!!! Kalau tak berani jangan banyak bunyi!!!

Islam bukan PAS, PAS bukan Islam!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam Mr Anonymous yang cakap orang putih,

Kemain lagi cakap orang putih saya tak perasan pulak,

So sorry I had missed out your comment. From the sequence of our communication, should you notice, our very first communication was that I was accused by you on many things especially of using vulgar words.

So, in the event, I requested you to equip me with any supporting facts that you have but to no avail until late on. My basis was simple, he who accuses has to shoulder the burden of proof. You failed. Yet you, without any shame, requested me to provide evidence of my accusations to say PAS and its leaders.

As such, in good faith,in the spirit of brotherhood, i acceded to you request only to found out that, all facts you have provided me are with no basis and no merit in whatsoever manner and whatsoever nature. The only thing I notice is that you are full of sentiments.

Still with ignorance,

Nobody

Anonymous said...

Kahkahkah...hoi nobodi bodo dh la dapig khenching x basuh ko tergamak maseh nk jilat lgi..muahahaha....bung nuar dlm kandang x lama lgi apek putar alam ikut sama ko lagi sembah diorg ape korang dpt arr...sekolah x abis kaa huahahaha...hati sudah buta mata ikut buta iInna lillahi wainna ilaihirojiuun...skiskisk kesiannnnnn jahil murakab hurmmmm

Anonymous said...

Salam Mr. Anonymous,

Do you notice that, all challenges, all facts (or actually no fact at all) you have given me are all based on emotion???

For example, it is Crystal clear that I mentioned not only Ulamas, but all muslims and non-muslims cannot be defamed or belittled!!! All of us are humans. I have given the statement in good faith. Still What is your comment??? Accusing and lying creating diversion!!!

What will you get??? You may get a cult hero status from your supporters (still I doubt one) but, in the end of the day, are you truthful to yourself???

Yours faithfully,

Nobody

Anonymous said...

Salam Mr. Anonymous,

In front of me, a leader of PAS playing fool with all of his facts including hadiths, empathy me, what would you feel???

We are all muslims, we are responsible to Islam and Iman and not PAS!!! Should PAS detour from the route created by Almarhum Dato Fadzil Noor and Dato Nik Aziz, and now slowly become an assobiyah party, I ask you, from deep inside your heart, which should you choose, PAS or Islam and Iman???

So, stop playing fool, think, strengthen your Iman, PAS is no longer the same PAS we all know.

Can I still say with ignorance,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anomymous di atas,

Jahil muraqab tu tak tentu lagi saya ke Encik???

bung nuar tu siapa, Anwar Ibrahim ke??? Di zaman Anwar Ibrahim sebagai Menteri Kewangan, Malaysia adalah kuasa ekonomi no. 2 di Asia Tenggara, diiktiraf sebagai Menteri Kewangan terbaik dunia, ekonomi sentiasa pada kadar 8% hingga 10%. Belanjawan sentiasa ada surplus (lebihan) dan defisit. Orang Melayu banyak yang kaya!!! Harga minyak tak pernah naik!!!

Selepas zaman Anwar, belanjawan tak pernah ada lebihan semuanya defisit. Malaysia sekarang no 2 rasuah di dunia mengikut majalah Times, rakyat kena GST. Kerja tak ada. Syarikat banyak tutup.

Encik nak cerita pasal kencing tak basuh, dapig dan sebagainya Encik terlalu bodoh ke tak ada benda lain yang boleh fikir!!!

Apa sembah-sembah, Encik ingat saya ni tak ada langsung pengetahuan agama ke???

Cuma saya tak jual agama dan saya tak membodohkan orang macam Encik!!! Yang membodohkan Encik ialah pemimpin parti yang terang-terang memutar-belitkan hadis di Muktamar YADIM. (Pemimpin mana lagi PAS lah, tengah bagus punya jual agama, Encik sokong memang bodoh nak mampus.)

Dalam Parti tu sekarang susahlah nak jumpa pemimpin seperti Nik Aziz lagi!!!

Yang tak membodohkan Encik Anonymous,

Nobody

Jadi walaupun kita berbeza pendapat,

Anonymous said...

Bakpe nok hujah pasal mung doh murakab,,,,,,kapitalis amarika lagi bijok,,,,,pastu nk tiru. Suma dh tahu sekular kapitalis jahanam belake.....x larat lgi ambe nk gelak ke mung yg sesat barat ning muah muah kahkahkah....

Anonymous said...

Salam En. Anonymous yang mencabar saya,

Cakap saya macam-macam saya tanya 1 benda je Baiah talak 3 Pas memang bodoh pun tak boleh jawab!!!

Cakap saya tak ada bukti saya dah bagi bukti dan ingin email scanned copy bukti fizikal tapi Encik yang pondan kepada kebenaran taknak terima!!!

Kat belakang banyak bunyi!!!

Ada falsafah dalam bahasa Inggeris, to read between two lines atau to hear between two lips, jadi bila saya baca Encik suruh jangan layan saya sebenarnya Encik dah tak larat dan nak melarikan diri kan!!!

Serupa macam Tuan Guru Hadi Awang, masa meeting Pakatan Rakyat lari takutkan Lim Guan Eng kat belakang cakap berdegar-degar!!!

Kalau betul-betul pejuang Islam kenapa nak lari.

Yang jahil tetapi masih tak lari,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Yang murakab tu tak tentu saya lagi. Siapa kata kapitalis Amerika bijak??? Kalau 1 dunia tak terima matawang Amerika negara tu bankrap tau!!!

Yang saya tahu Encik ni jahil muraqab pasal ekonomi Konvensional pun tak tahu Ekonomi Islam pun hampeh!!!

Kalau betul Encik ni pandai tak jahil muraqab sebutkan prinsip-prinsip asas ekonomi Islam???

Saya nasihatkan Encik kalau tak tahu apa jangan tulislah. Karang jadi macam Encik Anonymous yang cabar saya. Saya nak bagi bukti fizikal pun tak berani terima. Bodoh betul. Tapi Banyak bunyi.

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam Encik Anonymous tadi,

Gelaklah, tapi mana prinsip asas ekonomi Islam???

Saya tahu dua dua ekonomi Islam dan ekonomi konvensional!!! Sekarang siapa yang sesat barat!!!

Yang jahil tapi tau ekonomi Islam dan konvensional,

Nobody

Anonymous said...

Salam semua.

Saya dah habis solat dan nak makan malam.

Kepada yang tak habis-habis minta bukti daripada saya bagi alamat email. Kalau tak jangan banyak bunyi kat belakang!!!

Kepada yang kata saya jahil muraqab sesat barat dan sebagainya saya minta tunjukkan prinsip asas ekonomi Islam.

Tengah malam masuk blog ni balik!!!

Yang nak makan,

Nobody

An Anonymous said...

Jgn salah faham.. kami halau org2 yg perlekehkan perlaksanaan hudud demi utk mendapat keredhaan DAP.. alhamdulillah kami berjaya melakukannya sehingga mereka dah pun tubuhkan parti baru yg masih x de perlembagaan sendiri.. so lebih malanglah mereka berketuakan mat sabu yg mengaku x berjiwa islam dan sanggup menolak hudud jika parti yg menunggangnya tolak hudud..

Ikatan ada keluarkan statement akan setuju dgn hudud jika majoriti rakyat sendiri menyokongnya (ini termasuklah rakyat kelantan dan terengganu yg majoritinya mahukan hudud)... bagaimana pula dgn DAP?? Mereka tetap menentangnya walau hanya utk di kelantan dan terengganu kerana beranggapan negara ini negara sekular.. PAN amat setuju dgn pendapat sebegini.. lalu kami pun singkirkan mereka pd muktamar yg lepas.. syukur alhamdulillah kami amat bersatu hati dlm melakukannya..

An Anonymous said...

Tak cerdik la nobody.. yg org pertikai bkn PAN berjaya ditubuhkan.. yg org pertikai perlembagaan ada ke tak.. takkan pakai perlembagaan parti yg lama!! ..nmpknya nobody is nobrain..

Anonymous said...

Nobody tu kenapa tersampuk hantu banglo tak ada swimming pool ke.mana bukti tghh tak dtg meeting sbb takut lge konon.mana tahu dia ada hal lain yg lebih penting masa tu tak pasal pasal je masuk fitnah.mcm pandai sgt tp tabur fitnah sana sini.suruh pegi repot polis mcm baglo kena tak nak pula.dok tabur dlm bloq.semua pasal tghh n pas salah belaka.semua pasal lge n dap bagus belaka.ingat lah singapore yg hebat ekonomi tu melayunya bagai melukut ditepi gantang.islamnya hanya utk mengabur mata dunia.kg melayu hilang mcm pulau pinang tinggallah atas bangunan tak ada tanah sekamgkang kerapun.sistem barat yg diguna pakai hanya menunggu masa utk roboh sistem islam pasti akan jd penyelamat.

An Anonymous said...

Oleh kerana nobody bukan ahli PAS maka patutlah x paham keperluan sumpah baiah.. sbnrnya apa yg dah terjadi ialah bila PAN keluar PAS tanpa meletak jawatan ADUN dan MP; inilah contoh mudah mengapa perlunya sumpah baiah iaitu kalau nk keluar parti sila tinggalkan jawatan krn jika tidak ini akan melemahkan perjuangan islam... kalau sbg org islam sepatutnya tak berani nak tinggalkan jemaah tanpa letak jawatan.. ini tidak; pergi keluar utk pula menguatkan jemaah kafir..

Nobody x payah la cuba nak menghalalkan lagi apa yg dah terjadi, teruskanlah apa yg nak dilakukan bersama DAP.. kami x peduli pun.. cuba bayangkan bila di masa hadapan G18 mengkhianati parti yg menunggangnya DAP.. aku yakin DAP pun akan ditinggalkan mereka begitu shj..

Bukankah neraka para munafik lebih rendah dari neraka para kafirun.. so x pelik kan.. ?

Anonymous said...

Sudah lah hadi awe. Politik kamu bahalol n tolol. Budak sekolah pon faham. Benci sangat dgn dap konon. Yg kamu berpakat dgn dap perintah selangor tu apo hal? Exco pas hari2 dok meeting dgn exco dap. Ada maruah ker? Putus hubungan dgn dap tp perintah selangor bersama dap. Tak haram ker?? Pas bodoh drp presideng hingga walaunta. Hihihu

Anonymous said...

SIMPAN JE LAH SERBAN & JUBAH TU - Anina tegur Hadi Awang, selaku presiden parti jual agama.

Bekas ahli UMNO, Anina Saadudin menyindir Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana takut untuk bercakap benar.

Katanya, adalah sesuatu yang sia-sia dalam menggunakan nikmat yang diberikan Allah sekiranya menjadi pemimpin yang takut berkata benar demi menjaga pangkat dan kuasa.

“Jika anda berada dalam kerajaan, parti pemerintah atau menjadi Presiden Parti Islam tetapi anda takut berkata benar demi pangkat, kuasa, kemasyhuran, maka sia-sialah nikmat Allah kepada anda.

“Jangan kemukakan alasan kepada saya, tetapi jawablah di hadapan Ya Rabbul Jalil,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Dalam pada itu, Anina menegaskan dia tidak takut kepada pemimpin UMNO termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. Baginya, dia hanya takut kepada Allah dan tidak akan sesekali berundur daripada perjuangannya demi bangsa, agama dan negara.

“Simpan sahaja sijil dari Mesir, Madinah, Morocco, Harvard, Oxford atau dari bulan sekalipun. Simpan sahaja pengalaman dalam Parlimen walau berpuluh tahun anda mereput di dalamnya.

“Simpan sahaja pangkat Tan Sri, Datuk Seri, Datuk, Puan Sri, Datin Seri, jangan bangga di hadapan saya jika anda pendusta dan pengecut untuk tanahair sendiri.

“Simpan sahaja jubah, serban, tudung beribu ringgit mahupun janggut jika anda mendustai tanahair sendiri,” ujarnya.

Sebelum ini, Hadi menolak Deklarasi Rakyat yang bertujuan menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Hadi berpandangan tindakan kumpulan yang mengadakan Deklarasi Rakyat bagi menyingkirkan Perdana Menteri baru-baru ini sebagai sia-sia. Menurutnya, untuk menjatuhkan seseorang Perdana Menteri, proses demokrasi diperlukan iaitu melalui pilihan raya atau usul undi tidak percaya.

Hadi pernah dilaporkan sebagai berkata PAS bersedia bertindak sebagai penasihat membantu BN mentadbir negara. - FMT.

Anonymous said...

Sudah lah hadi awe. Politik kamu bahalol n tolol. Budak sekolah pon faham. Benci sangat dgn dap konon. Yg kamu berpakat dgn dap perintah selangor tu apo hal? Exco pas hari2 dok meeting dgn exco dap. Ada maruah ker? Putus hubungan dgn dap tp perintah selangor bersama dap. Tak haram ker?? Pas bodoh drp presideng hingga walaunta. Hihihu

Anonymous said...

Org kalau dah kepala sekular sama aje pemikirannya.berapa kali hj hadi nak ckp dia nak jatuhkan najib melalui pilihanraya maknanya dia menolak najib n umno melalui caranya sendiri.knpa nak membangga dgn cara sendiri yg entah hanya dijadikan kuda oleh org lain.knpa benak sgt org org pan ini berapa kali nak ckp benda yg sama dok ulang ulang.lg lg nak salahkan jangut serban.lg lg ungkit cerita selangor cerita banjir cerita balak hj hadi tak dtg meeting tak dtg parlimen.sudah berapa kali dijekaskan tak faham faham juga.dasar benak tahap rumah banglo tak ada kolam renang

Anonymous said...

Tambah sikit lg patutlah senang dijadikan kuda

Anonymous said...

Mana nobody tu dah terjun banglo tak ada kolam renang ke terlebih kenyang mkn dedak

Anonymous said...

Molek. Bahasa ente mmg dahsyat. Maki wal hamun. Bahasa yg tlh digunakan olh presedeng parti Islam. Nok bukti pegi Utube muktamar. Hancur! Nok berbahas ok...tapi jg akhlak. Mr Anom...ana sokong Mr Nobody yg kritik Mr Presedeng parti Islam. Bkn kerana membela LGE/DAP...ttp pembawaan presedeng mewujudkan Islam yg dibawa itu tidak comel. Sebab itu di Trg ada seminar Parti Ajaran Sesat (PAS). Muhasabahlah kita...kritik Pas & Presedeng, bkn kritik agama Islam tetapi kritik pembawaannya. Harap maaf. Sekadar perkongsian.

Anonymous said...

Kritik bahasa tok guru lah konon...
Hok lawan tak mau sokong hukum Allah, bilo mu nok kritik.... Harap maaf, hebat mu, kejap lagi mu puji kawe wlp kawe maki mu dgn tolak hukum agama rasmi negara mu kau2.

Anonymous said...

Pilihlah pemimpin yg boleh berlaku adil
dan seorang adil walaupun dia bukan dari kalangan ulamak, kerana ulamak tu alim dgn ilmu tapi belum tentu boleh berlaku adil, contoh seperti skg asyik menghukum dan mengelar orang kerana perasaan dia yg terbaik disamping di bodek lah oleh orng disekelilingnya yg taksub

Anonymous said...

Enakmen jenayah hudud dah lama diluluskan di Kelantan. Bila lebai2 malang dlm hamPAS nak laksanakan hudud di sana? Gebang je lebih tp penipu. DAP pun dah tkde nak halang.

Yg sebenarnya ulamak2 jahat dlm hamPAS sendiri tk yakin utk buat hudud ni negara berbilang kaum mcm Msia. Mrk memperalatkn agama dan hukum Allah utk cari makan.

Bersyukur Allah telah selamatkn Mat Sabu dan kawan2nya dari bersubahat, bersekongkol dgn lebai2 malang hamPAS dari terus menipu ahli2 dan org meLAYU.

PASIK munafik jd kuda tunggang sekular Ikatan 79ahli utk raih undi. kah kah kah

Takburr!!!

Anonymous said...

Umno, MCA, MIC, Ikatan pun tk nak hudud dikira anti Islam gak. Knp PAS tk lawan mrk semua?

Anonymous said...

Sanggup jd kuda sekular Ikatan ahli 79org je utk dpt undi. kah kah kah

An Anonymous said...

Senang je kalau nak tahu seseorang itu samada org PAS atau org PAN..

Kalau UMNO diserang bertubi2 oleh pengkritik.. dia buat2 tak layan je (sbb dah penat kutuk UMNO sblm ni.. biarlah org lain plk kutuk) tapi dlm masa yg sama tak de pun simpati kpd UMNO... sehebat inilah org PAS!!

Kalau DAP diserang bertubi2 oleh pengkritik.. dia mula menyinga (sbb tak tahan mendengar DAP dikutuk.. jgn sesekali tergamak nak sentuh DAP tau dak) tapi dlm masa yg sama tak de pun simpati kpd Islam... sebebal inilah org PAN!!

Sekian seadanya..

Anonymous said...

Terengganu sendiri Hadi tk mampu nak tawan ada hati nak jatuhkn ketua penyamun Najib masa pru14. Layak jd mb sepenggal je..Rakyat Tganu dah tolak dia..kah kah kah..

Najib dan kuncu2nya termasuk dari Pas akan menipu semasa pru14 nnt.

Lebai2 malang dlm hamPAS peralatkan agama dan hukum hudud. Mrk menipu ahli dan org meLAYU utk kepentingan diri sendiri.

Anonymous said...

Ada ulamak yg berilmu tp tk beramal mcm Hadi Awang.

Takburr!!!

Anonymous said...

Fanatik PASIK munafik bebal peralatkan agama..kah kah kah

Takbur!!!

Anonymous said...

Masalahnya PAS dan pemimpim yg skg ni ni tak tahu nak menarik org masuk islam dgn perbadi yg tinggi tu oleh dilihat oleh orang kafir bukan nya menakut menakut seperti kawan baru kamu UMNO bertahun tahun takut orang kafir tentang islam untuk menang

Anonymous said...

Orang alim berilmu dijadikan pemimpin dan pemimpin yang berlaku adil scara menyeluruh adalah kategori berbeza
Allah beri jaminan syurga pada pemimpin yg ADIL

Anonymous said...

Lagi satu Haji Hadi pun tunjukkan kebodohan boleh override keputusan bila keputusan dah di persetjuan masa Mat Sabu diwakilkan dalam PR dulu, menunjukkan Islam cara Haji Hadi dan walaun ajar cara nak istiqamah. Islam apa nama nya tu
LAIN KALI NAK AJAR ISTIQAMAH PEGI MEETING JANGAN PONTENG
BILA OVERRIDE KEPUTUSAN RAKYAT PENING KECUALI WALAUN YG SUDAH KENA JAMPI SERAPAH

Anonymous said...

ISTIQAMAH SEHINGGA MENJADI SENANG LENANG KIHKIHKIH

Anonymous said...

Bila ulama senang lenang byk aje fitnah dtg kalau lge senang dgn rumah banglo tak ada kolamnya tak pula nak bising.dasar hipokrit tak berdasar punya org org pan.

Anonymous said...

BALACI-BALACI ROKET ADALAH SEPERTI ANJING KURAP YANG MENJILAT KAKI SIFU ROKET MEREKA. MAKA TIDAK HAIRANLAH ANJING-ANJING ROKET INI BERDIAM DIRI BILA SIFU MEREKA MELAKUKAN SALAH GUNA KUASA DAN PENINDASAN DAN PENIPUAN!

DAN ANJING KURAP ROKET INI AKAN MENYALAK MENFITNAH TUAN GURU DAN PARTI ISLAM KERANA ANJING-ANJING ROKET MENDAPAT UPAH TULANG ! ANJING MENYALAK BUKIT-BUKIT TAK RUNTUH -ANJING ROKET PULA YANG SAWAN BABI!

BEGITULAH NASIB ANJING KURAP YANG TINGGAL DALAM PONDOK ANJING TIADA KOLAM

Anonymous said...

ISTIQAMAH SAMPAI JD SENANG LENANG DGN PERALATKAN ISLAM DAN HUDUD MENIPU AHLI2 PARTI.

TAKBURRR!!

Anonymous said...

BALACI SEKULAR CAP BULAN PAKAI BOW TIE SUDAH MARAH..KAH KAH KAH

Tuang presideng kaki ponteng pernah berkata mrk ibarat anjing menyalak bukit..

TAKBURR!!

Anonymous said...

Tuan Guru dan parti Islam menyeru manusia kembali kepada ajaran Islam dan hukum Allah.

Apakah reaksi kaum munafik terhadap seruan baik Tuan Guru dan parti Islam? Kaum munafik bangsat memaki hamun dan menfitnah Tuan Guru dan parti Islam kerana kaum munafik amat bencikan kebaikan dan sangat menggemari kemungkaran dan kesesatan. Setiap hari kita melihat anjing-anjing bangsat berulang kali menulis komen-komen fitnah yang sama yang jelas menunjukkan anjing-anjing bangsat ini telah di brainwashed ke tahap tangki tandas oleh sifu sesat lagi menyesatkan!

Maka tidak hairanlah kita melihat anjing-anjing kurap dan sifu roket menentang ajaran Islam dan hukum Allah !

Anonymous said...

ANJING-ANJING KURAP MENYEMBAH SIFU ROKET KERANA ANJING-ANJING BANGSAT MENGANGGAP SIFU ROKET ANJING SUCI ! Anjing tetap anjing tiada yang suci ! Bahkan anjing dihukumkan najis berat dan haram!

Anonymous said...

Walaun walaun sudah marah marah bahasa yg digunakan pejuang tegar mengaku Islam super marah beb, byk takut looo

Su Jeng said...

Org tua ni sbnrnya dh give up. Lebih 40 tahun dia duk ckp pasal hudud smpai sumbing...ttp umno x nk terima dan bahaskn d parlimen. Dr zaman THO membawa ke zaman TMM sambung ke zaman TAB. Skrg zaman DSN pun x der sorang ahli parlimen Islam dr umno sanggup/sudi bw usul hudud ke parlimen utk d bahas.....

Anonymous said...

Haji Hadi dan dan the gang mesti tersenyum cara komen maki maki gelar gelar walau walaun dia menepati majlis ilmu Haji Hadi and the gang, Woooo
Berjaya ilmu telah dipraktikan

Anonymous said...

Sifu roket dan dan the gang mesti tersenyum tersenggih seperti kerang busuk seminggu bangga cara komen maki hamun gelar gelar hasil ajaran sifu kaki kencing! Walaun walaun sifu roket menepati majlis ilmu sesat Sifu roket and the gang, Woooo manyak heybat ma! Tipu punya olang!

Berjaya ilmu sesat roket telah dipraktikan. Syabas untuk anjing kurap roket yang diberi makan tulang dan tinggal dalam pondok sekangkang kera tanpa kolam ! Bila sifu kata menyalak, anjing-anjing kurap roket terus menyalak tanpa merasa malu kepada jiran-jiran sebelah rumah. Anjinglah katakan!

Kita tulis komen level sifu roket supaya anjing-anjing kurap roket boleh faham!

Anonymous said...

Balaci sekular bulan pakai bow tie ikut kata tuan guru kaki ponteng hamPAS yg nak jd anjing menyalak bukit. Sambil menyalak tgk cermin sekali yer.balaci penjual agama.

Kalah berhujah guna maki hamun berkat ajaran tok guru sesat hamPAS.kah kah kah

Anonymous said...

Balaci penjual agama hamPAS ajaran sesat.

Parti bulan pakai bow tie. kah kah kah

Anonymous said...

Selain sembang kampung di Pulau Pinang. Tak mau sembangkah REZAB MELAYU yang kini tinggal 12% yang tiada kaitan dengan Pulau Pinang. Macam mana boleh tinggal 12% sedangkan negeri2 terlibat diperintah oleh MB2 Melayu?

Anonymous said...

Kalau ada perlembagaan macam pas tapi tak ikut nak buat apa? Dah terang2 kuasa presiden tertakluk bawah jawatankuasa pas pusat yang memandai2 pi buat keputusan sendiri apasal?

Kalau di dalam perlembagaan mengatakan bahawa Muktamar adalah badan tertinggi yang memutuskan sesuatu keputusan... yang tiba-tiba keputusan putus hubungan dengan dap boleh pulak disepak kepada keputusan jawatankuasa yang lebih rendah... apasal.... tak faham bahasa melayu ke?

Kalau dalam perlembagaan ada frasa yang membolehkan ahli untuk keluar parti... yang pi mengumpat dan mengeji orang yang tinggalkan pas apasal?

Jadi jangan tanya perlembagaan orang lain kalau perlembagaan sendiri pun tak tahu nak patuhi.

Anonymous said...

Dari dulu hingga sekarang kita membaca pelbagai komen yang ditulis oleh barua-barua roket dan kita dapati kandungan komen-komen tersebut mempunyai satu persamaan iaitu komen tersebut penuh dengan pelbagai maki hamun, penghinaan dan fitnah terhadap Tuan Guru dan parti Islam.

Setiap kali kita mencabar barua-barua roket membuktikan dakwaan mereka yang tidak berasas terhadap Tuan Guru dan parti Islam, kita dapati mereka gagal menunjukkan sebarang bukti. sebaliknya barua-barua roket ini akan menulis maki hamun dan komen yang berbelit-belit sama seperti lidah sifu roket yang berbelit-belit untuk mengelirukan dan menipu orang ramai sebagai jawapan kepada cabaran kita. Ini menunjukkan dengan jelas barua-barua roket tidak mempunyai sebarang bukti!

Dari komen-komen roket yang tidak bermoral ini kita tahu barua-barua roket yang tidak bermoral ini mempunyai guru yang sama yang dinamakan sifu roket yang bersikap perkauman terhadap umat Islam dan memusuhi ajaran Islam dan hukum Allah. Maka tidak hairanlah sifu roket dan parti roket yang mempromosi sekularisme, liberalisme, pluralisme dan racism (perkauman) amat memusuhi Tuan Guru dan parti Islam kerana Tuan Guru dan parti Islam berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah di kalangan umat Islam.

Maka tidaklah menghairankan kita jika setiap kali Tuan Guru dan parti Islam menyeru manusia ke jalan yang yang lurus dan melakukan kebaikan dan melarang kemungkaran, barua-barua roket yang tidak bermoral akan mencaci maki dan menghina Tuan Guru dan parti Islam.

Kesimpulannya ialah hanya racists, munafik dan pengkhianat menyokong parti roket dan sifu roket !

Anonymous said...

Balaci penjual agama hamPAS membebel panjang depan cermin.kah kah kah

An Anonymous said...

Bro su jeng.. walau 80 tahun pun kami x kan putus asa perjuang hudud.. kami bukan macam PAN bila usaha mereka agar PAS tunduk pd DAP gagal, terus putus asa buat parti baru.. su jeng! kami juga tetap x akan tunduk pd DAP.. percaya lah..

Walau selama mana UMNO x nak sokong dlm parlimen, PAS x rugi apa2 pun.. yg ruginya ialah org mengaku islam yg perlekeh atau tolak hudud tak kira UMNO, PKR, DAP lebih2 lg PAN..

Anonymous said...

Molek. Bahasa ente mmg dahsyat. Maki wal hamun. Bahasa yg tlh digunakan olh presedeng parti Islam. Nok bukti pegi Utube muktamar. Hancur! Nok berbahas ok...tapi jg akhlak. Mr Anom...ana sokong Mr Nobody yg kritik Mr Presedeng parti Islam. Bkn kerana membela LGE/DAP...ttp pembawaan presedeng mewujudkan Islam yg dibawa itu tidak comel. Sebab itu di Trg ada seminar Parti Ajaran Sesat (PAS). Muhasabahlah kita...kritik Pas & Presedeng, bkn kritik agama Islam tetapi kritik pembawaannya. Harap maaf. Sekadar perkongsian.

Anonymous said...

Balaci sekular bulan pakai bow tie ikut kata tuan guru kaki ponteng hamPAS yg nak jd anjing menyalak bukit. Sambil menyalak tgk cermin sekali yer.balaci penjual agama.

Kalah berhujah guna maki hamun berkat ajaran tok guru sesat hamPAS.kah kah kah

Anonymous said...

Terengganu sendiri Hadi tk mampu nak tawan ada hati nak jatuhkn ketua penyamun Najib masa pru14. Layak jd mb sepenggal je..Rakyat Tganu dah tolak dia..kah kah kah..

Najib dan kuncu2nya termasuk dari Pas akan menipu semasa pru14 nnt.

Lebai2 malang dlm hamPAS peralatkan agama dan hukum hudud. Mrk menipu ahli dan org meLAYU utk kepentingan diri sendiri.

Anonymous said...

Sudah lah hadi awe. Politik kamu bahalol n tolol. Budak sekolah pon faham. Benci sangat dgn dap konon. Yg kamu berpakat dgn dap perintah selangor tu apo hal? Exco pas hari2 dok meeting dgn exco dap. Ada maruah ker? Putus hubungan dgn dap tp perintah selangor bersama dap. Tak haram ker?? Pas bodoh drp presideng hingga walaunta. Hihihu

Anonymous said...

Sudah lah hadi awe. Politik kamu bahalol n tolol. Budak sekolah pon faham. Benci sangat dgn dap konon. Yg kamu berpakat dgn dap perintah selangor tu apo hal? Exco pas hari2 dok meeting dgn exco dap. Ada maruah ker? Putus hubungan dgn dap tp perintah selangor bersama dap. Tak haram ker?? Pas bodoh drp presideng hingga walaunta. Hihihu

Anonymous said...

Sudah lah hadi awe. Politik kamu bahalol n tolol. Budak sekolah pon faham. Benci sangat dgn dap konon. Yg kamu berpakat dgn dap perintah selangor tu apo hal? Exco pas hari2 dok meeting dgn exco dap. Ada maruah ker? Putus hubungan dgn dap tp perintah selangor bersama dap. Tak haram ker?? Pas bodoh drp presideng hingga walaunta. Hihihu

Anonymous said...

DAP nak keadilan dalam mengendali urusan rakyat dan negara bab ugama tak boleh bagi chance kalau dia nak kacau tapi tunjukkan orang islam baik sebaik manusia jgn tunjuklah keras je mcm Pak Lebai lebai yg dah senang berbini byk tu

Anonymous said...

Kahkahkah....pelik golongan kichiwa dgn hujah belakon baek tapi x jd, macam hamjadah muahaha...sudah2 jilat apeq yg dh nk kena sumbat dlm penjara tue..korang suma grup kalah, x penah menang pon last2 jd sasau pulak...nnti xde sape nk layan lagi haru ekekeke...

An Anonymous said...

Kesimpulan dari kesemua di atas..

PAN sokong LGBT.. sekian..

Anonymous said...

Wow...hebatnya balaci-balaci roket berlakon 'suci' tetapi pada masa yang sama balaci-balaci roket menghina dan memaki hamun Tuan Guru dan parti Islam yang berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah! Ini jelas menunjukkan balaci-balaci roket adalah munafik yang tidak bermoral dan suka berpura-pura untuk menipu rakyat!

28 buah kampung Melayu telah dirobohkan semasa pemerintahan rejim roket tetapi sebaliknya kaum roket mendapat hak milik tanah 999 tahun semasa gerombolan roket berkuasa! Dan gerombolan roket ini bersifat biadab kerana mereka berani campurtangan dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah. Ini bererti gerombolan roket ini jelas tidak pernah menghormati demokrasi dan hak umat Islam sebagai penduduk majoriti dalam negara sistem demokrasi!

Tindakan gerombolan roket ini mempunyai persamaan dengan parti komunis Bintang Tiga yang bermaharajalela, merompak, menindas dan menyiksa dan membunuh umat Islam sebaik sahaja Perang Dunia Kedua tamat dalam tahun 1945!

Kita boleh bayangkan bagaimana gerombolan roket yang bersifat perkauman menindas umat Islam dan menentang Islam akan memusnahkan negara ini jika gerombolan roket berkuasa di negara ini.

Semakin gerombolan puaka roket menghina ulama Islam dan parti Islam, kita menjadi semakin sayang pada ulama Islam dan parti Islam dan kita menjadi semakin benci terhadap gerombolan roket yang tidak bermoral !

Maka benarlah ajaran islam yang mengharamkan umat Islam mengundi orang kafir menjadi pemimpin bagi umat Islam



Anonymous said...

TAKBURRR!!!

KAH KAH KAH!!!

An Anonymous said...

Senang je kalau nak tahu seseorang itu samada org PAS atau org PAN..

Kalau UMNO diserang bertubi2 oleh pengkritik.. dia buat2 tak layan je (sbb dah penat kutuk UMNO sblm ni.. biarlah org lain plk kutuk) tapi dlm masa yg sama tak de pun simpati kpd UMNO...

Sehebat inilah org PAS!!

Kalau DAP diserang bertubi2 oleh pengkritik.. dia mula menyinga (sbb tak tahan mendengar DAP dikutuk.. jgn sesekali tergamak nak sentuh DAP tau dak) tapi dlm masa yg sama tak de pun simpati kpd Islam...

Sebebal inilah org PAN!!

Sekian seadanya..

Anonymous said...

Fanatik PASIK munafik bebal penjual agama..

Takbur!!!

Anonymous said...

Yaa btulll,,,,PANdir meme gitu n nk tmbah laeii bodo bangang murakab puaka etc hahahahakktuiii...

Anonymous said...

Terengganu sendiri Hadi tk mampu nak tawan ada hati nak jatuhkn ketua penyamun Najib masa pru14. Layak jd mb sepenggal je..Rakyat Tganu dah tolak dia..kah kah kah..

Najib dan kuncu2nya termasuk dari Pas akan menipu semasa pru14 nnt.

Lebai2 malang dlm hamPAS peralatkan agama dan hukum hudud. Mrk menipu ahli dan org meLAYU utk kepentingan diri sendiri.

Anonymous said...

Molek. Bahasa ente mmg dahsyat. Maki wal hamun. Bahasa yg tlh digunakan olh presedeng parti Islam. Nok bukti pegi Utube muktamar. Hancur! Nok berbahas ok...tapi jg akhlak. Mr Anom...ana sokong Mr Nobody yg kritik Mr Presedeng parti Islam. Bkn kerana membela LGE/DAP...ttp pembawaan presedeng mewujudkan Islam yg dibawa itu tidak comel. Sebab itu di Trg ada seminar Parti Ajaran Sesat (PAS). Muhasabahlah kita...kritik Pas & Presedeng, bkn kritik agama Islam tetapi kritik pembawaannya. Harap maaf. Sekadar perkongsian.

Anonymous said...

Sudah lah hadi awe. Politik kamu bahalol n tolol. Budak sekolah pon faham. Benci sangat dgn dap konon. Yg kamu berpakat dgn dap perintah selangor tu apo hal? Exco pas hari2 dok meeting dgn exco dap. Ada maruah ker? Putus hubungan dgn dap tp perintah selangor bersama dap. Tak haram ker?? Pas bodoh drp presideng hingga walaunta. Hihihu

Sudah lah hadi awe. Politik kamu bahalol n tolol. Budak sekolah pon faham. Benci sangat dgn dap konon. Yg kamu berpakat dgn dap perintah selangor tu apo hal? Exco pas hari2 dok meeting dgn exco dap. Ada maruah ker? Putus hubungan dgn dap tp perintah selangor bersama dap. Tak haram ker?? Pas bodoh drp presideng hingga walaunta. Hihihu

DI SELANGOR LEBAI PAS HADI AWE TAK SEGAN DAN TAK MALU BERPAKAT DENGAN DAP. EXCO PAS TAK BERANI RESIGN. SEBAB ADA JAWATAN ELAUN BESAR DAN BANYAK MASHOOOOKKKKK. HAHAHAHA
INI JER PUNCANYA. HAHAHAHA.

MANA WALAUNTA PAS. SILA JAWAB PAKATAN PAS-DAP DI SELANGOR. ADA BERANI KER???? HAHAHA

Anonymous said...

Ya betul..Walaun2 bersubahat dgn ulamak2 hamPAS memperalatkan Islam dan hukum hudud.

Menjawaplah korang di depan Allah S.W.T nnt menipu ahli parti dan org meLAYU.

Takburr!!!

Anonymous said...

HUDUD PAS DAH JADI HUDUDUIT..

WALAUN HADI DAH JADI WALAUN PASIK munafik (parti bulan pakai bow tie)

KAH KAH KAH!!!

Anonymous said...

Disini ana ambik kesempatan atas post maki walhamun selama ning. Suma kerana kealpaan pasal terikut2 cara golongan khichiwa yg dh berambuskn diri sundry dari PAS. Ana rasa sedey maseh terikut2 terutama pd ketuanyer mat sabun,,,i am sori kahkahkah...

Anonymous said...

Maki hamun, kafir mengkafir amalan mulia ulamak parti hamPAS..

Tok guru kencing berdiri walaun2 kencing berlari..kah kah kah

Takburr!!

Anonymous said...

Lembu2 dap bnyk yg brkeliaran dlm blog tuan haji ni

Anonymous said...

Lembu2 penjual agama peralat Islam dan hudud ada 2, 3 ekor dlm ni.

Anonymous said...

KERAJAAN PENYAMUN BN YG TUKAR STATUS TMN MANGGIS.

KUALA LUMPUR: Ketua Menteri Lim Guan Eng mencabar kerajaan Persekutuan menafikan telah memberi kelulusan pertukaran status bagi projek di Taman Manggis pada tahun 2005.

"Barisan Nasional (BN) yang telah mengubah syarat tanah daripada pelan asal untuk membangunkannya bagi tujuan komersial.

"Ia adalah kesilapan yang dibuat kerajaan BN sebelumnya pada tahun 2005 tetapi kerajaan Pakatan yang dipersalahkan," katanya ketika membahaskan rang undang-undang Akta Perbekalan Tambahan (2015) 2016, pada Isnin.

Pada Rabu, Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata di Parlimen bahawa beliau mempunyai dokumen melibatkan sebuah syarikat yang telah membeli sebidang tanah untuk tujuan perumahan mampu milik tetapi kemudiannya ditukar menjadi projek hospital dan hotel.

Menurut Abdul Rahman, dokumen-dokumen itu mendedahkan bahawa syarikat itu tidak berhasrat untuk membangunkan tanah tersebut tetapi sebaliknya mahu melupuskan kepada pihak ketiga.

Guan Eng berkata satu laporan polis telah dibuat untuk menyiasat dakwaan bahawa beliau telah menjual sebidang tanah yang diwartakan untuk pembinaan rumah mampu milik bagi golongan miskin tetapi kemudiannya dijual kepada pihak ketiga untuk tujuan komersial.

"Saya harap Ketua Polis Negara boleh meneliti kes ini dan mengambil tindakan," katanya.

Beliau mengulangi bahawa beliau tidak mempunyai maklumat bahawa tanah di Taman Manggis itu telah diwartakan untuk rumah mampu milik.

"Saya telah menyemaknya, tetapi ia tidak menyebut mengenai rumah mampu milik. Mungkin menteri itu mempunyai beberapa maklumat yang saya tidak ada," katanya.

Anonymous said...

dlm ni dok kutuk tghh macam2 tapi ramai yg tak paham isu sebenar. kita dok gaduh sama kita nak jatuhkan tghh untuk mengjancurkan pas itu isu yg skrg tngh hangat. dap, pan, pkr dan umno mempunyai cita2 yg sama iaitu untuk menghancurkan pas sb pas sahaja dlm malaysia yg berjuang untuk islam. fitnah2 yg bermacam2 direka hanya untuk menarik perhatian org ramai. takkan semua tak tahu agenda mereka. musuh utama umno pas sebab hampir semua kerusi umnu di tandingi oleh pas sekarang umno bermasaalah dan umno takut ahli yg kecewa lari pada pas ini kerana org kg meraka hanya akan bagi undi untuk umno dan pas sahaja. berdasarkan undi pru13 banyak kursi umno mengalami kemerosotan dan pertambahan kepada pas itu yg ditakuti umno.dap dapat tahu dan membuat perbalahan dengan tghh dengan niat untuk memecahkan pas dan puak2 sekular dlm pas pun keluar beramai2 untuk tarik ahli pas dan pkr menerima pan bagi menguatkan lg pan untuk menarik ahli pas. maka dlm malaysia cuma ada dua kumpulan iaitu pas membawa islam dan pan,pkr dap dan umno sekular. cuba fahami isu sebenar fitnah akhir zaman terlalu banyak dan kita mudah terleka dan lupa akan perjuangan kita. moga dilindungi allah swt

Anonymous said...

Assalamualaikum encik nobody memang seorang yang pandai berhujah dan mempunyai banyak ilmu dalam isu2 semasa saya hormat atas kepintaran tuan. saya suka dengan hujah2 yang bernas kerana kita akan dapat mengetahui tentang isu semasa yang mungkin kita tak dapat tahu. bersukurlah tuan dengan lempahan ilmu dan hujah yang bernas kerana bukan semua orang memiliki kebolehan seperti tuan. saya taknak sentuh tentang isu tapi saya tetarik dengan hujah dan keberanian tuan. begitulah kekuasaan allah swt ilmunya luas dan boleh di miliki sesiap tidak kira ugama dan bangsa dari sebaik2 mahu pun sejahat2 orang asalkan kita menuntut ilmu. dengan ilmu yang kita ada digunakan pula ke jalan yang benar maka kita akan mendapat keberkatannya dan kerahmatan nescaya allah swt akan membimbing kita ke jalan yang benar. saya berharap agar tuan dapat memberi pencerahan isu2 yang diperdebatkan mungkin dengan itu dapatlah sesiap yang tiada tahu akan tahu tapi sekiranya tuan tidak mahu pun takpa kerana mungkin tidak sesuai disiarkan.moga tuan dirahmati allah swt.istikomahlah kita hingga kemenangan.

Anonymous said...

PULAU PINANG SATU-SATUNYA NEGERI DI MALAYSIA YANG BERI BANTUAN BULANAN KEPADA KELUARGA MISKIN TEGAR SEJAK 2009

Salam sejahtera Melalui program yang dikenali sebagai Agenda Ekonomi Saksama (AES) sesebuah keluarga yang telah menetap sekurang2nya selama 5 tahun (3 tahun untuk zakat) di Pulau Pinang akan dibantu bagi memastikan pendapatan keluarga tersebut melepasi Paras Garis Kemiskinan (PGK: lihat jadual dibawah). Syarat permohonan ketua keluarga mestilah warganegara Malaysia. Borang permohonan boleh didapati di pejabat daerah atau melalui JKKK, Pegawai Penyelaras Kadun (PPK) atau ADUN masing2.

Apabila terdapat permohonan, 3 agensi akan turun serentak iaitu zakat penang, Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan penghulu. Setelah bantuan dari zakat dan JKM ditentukan barulah kerajaan negeri akan "top-up" selebihnya bagi memastikan jumlah keseluruhan adalah mencapai PGK. Contoh sebuah keluarga dengan 4 ke 5 ahli maka PGK yg ditetapkan ialah rm790. Jika zakat setuju beri bantuan rm300 sebulan dan JKM pula rm200 sebulan maka kerajaan negeri akan tambah sebanyak rm290 lagi.

Minima sumbangan AES ialah RM100 dan maksima RM790. Mulai 2015 program AES ditambah baik menjadi AES bersyarat dimana penerima dikehendaki memastikan anggota2 keluarganya menjalani pemeriksaan kesihatan berkala di hospital kerajaan dan juga anak2 mereka pergi ke sekolah.

Bantuan AES adalah untuk setahun sahaja dan penerima hendaklah membuat permohonan menyambung jika masih memerlukan. Tim penilaian akan turun dan menyiasat samada bantuan untuk pemohon wajar disambung, dikurang, ditambah atau dihentikan. KES KHAS Pengecualian boleh diberikan kepada kes2 yang mendesak walaupun tidak cukup syarat contohnya kes seorang bapa yang baru2 ini ditangkap kerana mencuri barangan makanan dari Tesco Bukit Mertajam untuk diberi kepada anak2nya yang kelaparan. Setelah disiasat beliau baru saja berpindah dari Kedah ke Pulau Pinang. Setelah kes ini sampai ke pengetahuan Ketua Menteri Pulau Pinang beliau meminta supaya keluarga ini dibantu walaupun tidak memenuhi syarat.

LEBIH 80% PENERIMA BANTUAN ADALAH KELUARGA MELAYU Ketika dilancarkan pada tahun 2009 jumlah keluarga yg dibantu adalah sebanyah 728 dengan perbelanjaan sekitar RM213,000 sebulan. Pada tahun 2015 jumlah keluarga meningkat ke 1142 dengan perbelanjaan sekitar RM304,000 sebulan.

Daripada 1142 keluarga yg dibantu, 82% atau 937 keluarga adalah Melayu, 11% atau 121 keluarga India manakala selebihnya iaitu 7%(84) adalah Cina. BERJAYA CAPAI SIFAR MISKIN TEGAR Dengan adanya skim AES ini maka secara teknikalnya Pulau Pinang berjaya menjadi satu2nya negeri di Malaysia yg berjaya menghapuskan kemiskinan tegar hasil kerjasama dengan agensi2 yang berkaitan. Syabas dan tahniah kepada semua pihak yang terlibat!

HJ ZAIDI BIN AHMAD (Bekas Mejar TUDM)
Pegawai Penerangan Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang
29 Mac 2016

Anonymous said...

anonymous 1:07 kenapa pas masih bersama dalam selangor ini kerana kerajaan selangor adalah kerajaan pakatan rakyat bukan kerajaan pakatan harapan. dap ada beri kata dua pada mb selangor kalau tidak singkir pas dap akan kuar dari kerajaan selangor tapi bila mb selangot tak ikut kata dap pun pusing 360 darjah bersama dlm kerajaan pakatan rakyat selangor dengan alasan takut pas buat hudud di selangor. itu sebab pas masih bersama di selangor mb tidak mahu pas tinggalkan kerajaan selangor. kalau mb pecat pas percayalah pas tidak akan bersama umno kerana mempunyai prinsip. tertubuhnya pan adalah untuk memanjangkan hayat umno dan membantu umno menawan selangor dan kelantan. umno bn tidak akan kacau p.pinang kerana sama sehaluan untuk menghancurkan pas.

Anonymous said...

Tak perlu nak cover up lg lah..senang ckp segalanya ttg habuan dunia, pangkat dan duit. Serban dan jubah hanya luaran sbg topeng utk menipu ahli2 parti.

Rakyat msia berbilang kaum dah matang dan celik politik dari ditipu lg sekali oleh parti penjual agama Pas.

Anonymous said...

bila berkaitan pas ramai yg mengutuk dah terang sekular sedang membuat fitnah.pad aja yg buruk dap baik pengikut pan tak cerdik dan tak mahu terima hakikat islam makin bersinar di malaysia hasil dakwah dari pejuang islam banyak badan ngo bergerak untuk menyelamatkan islam walaupun pas difitnah tapi islam tetap diperjuangkan oleh pendakwah2 dengan berbagai cara.pan adalah parti yang mengelirukan umat islam dengan niat untuk menegakkan kerajaan sekula.moga allah swt merahmati umat islam.

Anonymous said...

Pas elok jd badan dakwah saja bkn parti politik lg kalau ikhlas berjuang utk Islam.

Politik Pas slps ketiadaan TGNA semakin kotor, celaru dan memalukan ajaran Islam sebenar.

Bermula dari muktamar ulamak2 dan walaun cai mengamalkan politik sekular yahudi matlamat menghalalkan cara. Parti peralat Islam dan hudud utk menipu ahli2 dan org meLAYU.

Anonymous said...

Anon 9:08 AM suka menghina dan menfitnah bangsa Melayu, umat Islam, ulama Islam, agama Islam dan parti Islam kerana Anon 9:08 AM adalah barua sifu roket tak basuh berak yang menentang Islam dan bersikap perkauman terhadap umat Islam.

Anon 9:08 AM sepatutnya berterima kasih kepada orang Melayu kerana orang Melayu membenarkan moyang Anon 9:08 AM dari Tongsan datang ke negara ini. Kalau Anon 9:08 AM berada di Tongsan, mungkin Anon 9:08 AM bekerja sebagai pengangkut tahi di Tongsan !

Anon 9:08 AM adalah contoh manusia yang tidak bermoral dan tidak mengenang budi orang Melayu !

Anonymous said...

Maki hamun, kafir mengkafir dan memfitnah org Islam lain termasuklah bekas jemaah sendiri adalah hasil tarbiah mulia ulamak2 hamPAS penjual agama.

PAS BKN ISLAM. ISLAM BKN PAS.
TANPA PAS, ISLAM TETAP BERKEMBANG DAN TEGUH.

Parti ajaran sesat yg peralatkn agama utk kepentingan nafsu tok2 lebai dan kuncu2nya.

Anonymous said...

PARTI ISLAM berkata orang-orang yang menentang ajaran Islam dan hukum Allah adalah murtad. Ini menunjukkan dengan jelas parti Islam tidak mengkafirkan orang. Orang yang menentang Islam adalah orang yang mengkafirkan diri mereka sendiri.

'PAS BKN ISLAM. ISLAM BKN PAS'. PARTI ROKET BUKAN ISLAM. ISLAM BUKAN PARTI ROKET.

PERBEZAAN YANG JELAS IALAH PAS BERUSAHA MELAKSANAKAN AJARAN ISLAM DAN HUKUM ALLAH UNTUK KEBAIKAN MANUSIA TETAPI PARTI ROKET MEMPERTIKAI DAN MENENTANG AJARAN ISLAM DAN HUKUM ALLAH !

INI JELAS MEMBUKTIKAN PARTI ROKET ADALAH PARTI YANG TIDAK BERMORAL DAN BALACI ROKET ADALAH MUNAFIK!

Anonymous said...

Sudah lah hadi awe. Politik kamu bahalol n tolol. Budak sekolah pon faham. Benci sangat dgn dap konon. Yg kamu berpakat dgn dap perintah selangor tu apo hal? Exco pas hari2 dok meeting dgn exco dap. Ada maruah ker? Putus hubungan dgn dap tp perintah selangor bersama dap. Tak haram ker?? Pas bodoh drp presideng hingga walaunta. Hihihu

Sudah lah hadi awe. Politik kamu bahalol n tolol. Budak sekolah pon faham. Benci sangat dgn dap konon. Yg kamu berpakat dgn dap perintah selangor tu apo hal? Exco pas hari2 dok meeting dgn exco dap. Ada maruah ker? Putus hubungan dgn dap tp perintah selangor bersama dap. Tak haram ker?? Pas bodoh drp presideng hingga walaunta. Hihihu

DI SELANGOR LEBAI PAS HADI AWE TAK SEGAN DAN TAK MALU BERPAKAT DENGAN DAP. EXCO PAS TAK BERANI RESIGN. SEBAB ADA JAWATAN ELAUN BESAR DAN BANYAK MASHOOOOKKKKK. HAHAHAHA
INI JER PUNCANYA. HAHAHAHA.

MANA WALAUNTA PAS. SILA JAWAB PAKATAN PAS-DAP DI SELANGOR. ADA BERANI KER???? HAHAHA

SELANGOR DAH TAK ADA PAKATAN RAKYAT. WALAUNTA MASIH MIMPI KER?? KESIAN ADA OTAK TAPI KAT LUTUT. CUBA TANYA NASRUDIN TANTAWI VELLFIRE. HAHAHAHA



Anonymous said...

DI SELANGOR LEBAI PAS HADI AWE TAK SEGAN DAN TAK MALU BERPAKAT DENGAN DAP. EXCO PAS TAK BERANI RESIGN. SEBAB ADA JAWATAN ELAUN BESAR DAN BANYAK MASHOOOOKKKKK. HAHAHAHA
INI JER PUNCANYA. HAHAHAHA.

MANA WALAUNTA PAS. SILA JAWAB PAKATAN PAS-DAP DI SELANGOR. ADA BERANI KER???? HAHAHA

SELANGOR DAH TAK ADA PAKATAN RAKYAT. WALAUNTA MASIH MIMPI KER?? KESIAN ADA OTAK TAPI KAT LUTUT. CUBA TANYA NASRUDIN TANTAWI VELLFIRE. HAHAHAHA

Anonymous said...

Anon 9:08 AM sepatutnya berterima kasih kepada orang Melayu kerana orang Melayu membenarkan moyang Anon 9:08 AM dari Tongsan datang ke negara ini. Kalau Anon 9:08 AM berada di Tongsan, mungkin Anon 9:08 AM bekerja sebagai pengangkut tahi di Tongsan !

AMBOI CANTIK BAHASO. LEBAI HADI AWE AJAR KER NI?? KESIAN WALAUNTA. ADA DEGREE, MASTERS TAKKAN KERJA ANGKUT TAHI. KESIAN UMNGOK DAN PASIK/PASCHAI. HUHUHU

Anonymous said...

Politik kotor menjual dan memperalatkan Islam utk kepentingan sendiri lebih jijik dari org kafir yg belum terima hidayah Allah.

Selama lebih 60thn, apa kejayaan Islam yg Pas telah laksanakan? Sistem ekonomi Islam? Hukum hudud? Berdakwah dpt nabi2 mengislamkan non muslims beramai2?

Yg jelas ulamak2 hamPAS memaki hamun, label melabel,mengkafirkan org Islam sendiri dan menjauhkn non
muslims dari agama Allah.

Anonymous said...

PARTI ISLAM memberitahu kita bahawa orang-orang yang menentang ajaran Islam dan hukum Allah adalah orang-orang yang murtad. Ini menunjukkan dengan jelas parti Islam tidak pernah mengkafirkan orang. Orang yang menentang Islam dan hukum Allah adalah orang yang mengkafirkan diri mereka sendiri.

'PAS BKN ISLAM. ISLAM BKN PAS'. PARTI ROKET BUKAN ISLAM. ISLAM BUKAN PARTI ROKET.

PERBEZAAN YANG JELAS IALAH:

(1) PAS YANG MENJADIKAN ISLAM SEBAGAI MATLAMAT PERJUANGAN PAS BERUSAHA MELAKSANAKAN AJARAN ISLAM DAN HUKUM ALLAH UNTUK KEBAIKAN MANUSIA

(2) PARTI ROKET MEMPERTIKAI DAN MENENTANG AJARAN ISLAM DAN HUKUM ALLAH !

Maka jelaslah siapa yang menentang Allah dan RasulNya. Hanya munafik yang menyokong parti roket dan pemimpin kafir menentang ajaran Islam dan hukum Allah.

Allah telah berfirman:

Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah berhakim kepada hukum Al-Quran yang telah diturunkan oleh Allah dan kepada hukum Rasulullah," nescaya engkau melihat orang-orang munafik itu berpaling serta menghalang (manusia) dengan bersungguh-sungguh daripada menghampirimu.
(An-Nisaa' 4:61)

Anonymous said...

AMBOI CANTIK BAHASA MACAI ROKET YANG PENUH MAKI HAMUN DAN FITNAH. INILAH HASIL AJARAN SIFU ROKET! KESIAN WALAUNROKET.

KONON ADA DEGREE, MASTERS TETAPI PERANGAI SEPERTI ORANG ZAMAN BATU YANG TINGGAL DALAM GUA. MACAI-MACAI ROKET SEKOLAH SETAKAT TADIKA JER! KESIAN SIFU ROKET MEMBELA ROKETCHAI YANG BANGANG. GARBAGE IN, GARBAGE OUT ! HUHUHU

Anonymous said...

Jawablah soalan2 yg saya tanya dulu.Selama lebih 60thn, apa kejayaan besar ulamak2 dan walaun hamPAS selain membarua dan mengkafirkn org lain?

1) Perlembagaan parti Pas termaktub dlm Rukun Iman atau Rukun Islam tak?

2) Islamnya Pas dari segi apa?

SISTEM EKONOMINYA KE?

SISTEM PERUNDANGANNYA/HUDUD KE?

AKHLAK PEMIMPIN2 DAN WALAUNNYA SPT AKHLAK NABI DAN RASUL KE?

SISTEM DAKWAH PAS ADA MENGISLAMKAN BERJUTA2 NON MUSLIMS KE ATAU MENJAUHKAN MRK DARI AGAMA ALLAH?

Sudah2lah menipu ahli parti dan org meLAYU dgn memperalatkan agama. Semua ni utk habuan dunia, pangkat dan duit.

Anonymous said...

Firman Allah S.W.T tu sesuai utk walaun2 PASIK munafik parti bulan pakai bow tie. Sanggup jd kuda sekular ketepikan hudud utk raih undi pru.

Anonymous said...

Asal bukan macai penjual agama peralat Islam utk cari makan sudahlahh.kah kah kah

Anonymous said...

Macai kinzirr roket bengang sebenarnya...dari dulu x pernah menang...makin ampu makin merudum. Kira2 upah sudah tarak,mau mkn apa maa..hahaha..itu apeq khinzirr sudah kantoi, abg mike kropon sabu x boleh harap kahkahkah tarak worang mau ikut,,,kahkahkah yg ikut cuma puak gerabak sama itu worang bodo saja muahahahaha...

Anonymous said...

Anon 9:08 AM sepatutnya berterima kasih kepada orang Melayu kerana orang Melayu membenarkan moyang Anon 9:08 AM dari Tongsan datang ke negara ini. Kalau Anon 9:08 AM berada di Tongsan, mungkin Anon 9:08 AM bekerja sebagai pengangkut tahi di Tongsan !

AMBOI CANTIK BAHASO. LEBAI HADI AWE AJAR KER NI?? KESIAN WALAUNTA. ADA DEGREE, MASTERS TAKKAN KERJA ANGKUT TAHI. KESIAN UMNGOK DAN PASIK/PASCHAI. HUHUHU

Anonymous said...

DI SELANGOR LEBAI PAS HADI AWE TAK SEGAN DAN TAK MALU BERPAKAT DENGAN DAP. EXCO PAS TAK BERANI RESIGN. SEBAB ADA JAWATAN ELAUN BESAR DAN BANYAK MASHOOOOKKKKK. HAHAHAHA
INI JER PUNCANYA. HAHAHAHA.

MANA WALAUNTA PAS. SILA JAWAB PAKATAN PAS-DAP DI SELANGOR. ADA BERANI KER???? HAHAHA

SELANGOR DAH TAK ADA PAKATAN RAKYAT. WALAUNTA MASIH MIMPI KER?? KESIAN ADA OTAK TAPI KAT LUTUT. CUBA TANYA NASRUDIN TANTAWI VELLFIRE. HAHAHAHA

MALAM TADI KELUAR DLM TV1 LANDSKAP. AMBOI CANTEEK SERBAN PAK LEBAI. EKOR PANJANG. TAHNIAH OSTAZ. HAHAHAHAHA

Anonymous said...

DI SELANGOR LEBAI PAS HADI AWE TAK SEGAN DAN TAK MALU BERPAKAT DENGAN DAP. EXCO PAS TAK BERANI RESIGN. SEBAB ADA JAWATAN ELAUN BESAR DAN BANYAK MASHOOOOKKKKK. HAHAHAHA
INI JER PUNCANYA. HAHAHAHA.

MANA WALAUNTA PAS. SILA JAWAB PAKATAN PAS-DAP DI SELANGOR. ADA BERANI KER???? HAHAHA

Anonymous said...

SELANGOR DAH TAK ADA PAKATAN RAKYAT. WALAUNTA MASIH MIMPI KER?? KESIAN ADA OTAK TAPI KAT LUTUT. CUBA TANYA NASRUDIN TANTAWI VELLFIRE. HAHAHAHA

MALAM TADI KELUAR DLM TV1 LANDSKAP. AMBOI CANTEEK SERBAN PAK LEBAI. EKOR PANJANG. TAHNIAH OSTAZ. HAHAHAHAHA

Anonymous said...

Bila macai penjual agama yg bebal kalah berhujah mulalah gelar org mcm2 spt tok ketua sesat mrk.

Di Selangor parti tok lebai malang dgn walaun2nya makan sedulang dgn parti yg mrk panggil khinzir..tak malu ke? Mana maruah parti penjual Islam?

PRU13..PR menang 52%, BN 47%. Walaupun Umno menipu peti undi. kah kah kah

Anonymous said...

SELANGOR DAH TAK ADA PAKATAN RAKYAT. DAH LAMA BERKUBUR. DIKUBURKAN OLEH PRESIDENG HADI AWE HARON DIN MOKHTAR SNAKE AZLI TALIBAN DAN RAKAN YG SEWAKTU DGN NYA.

WALAUNTA MASIH MIMPI KER?? KESIAN ADA OTAK TAPI KAT LUTUT. CUBA TANYA NASRUDIN TANTAWI VELLFIRE. HAHAHAHA

DI SELANGOR LEBAI PAS HADI AWE TAK SEGAN DAN TAK MALU BERPAKAT DENGAN DAP. EXCO PAS TAK BERANI RESIGN. SEBAB ADA JAWATAN ELAUN BESAR DAN BANYAK MASHOOOOKKKKK. HAHAHAHA
INI JER PUNCANYA. HAHAHAHA.



Anonymous said...

DI SELANGOR LEBAI PAS HADI AWE TAK SEGAN DAN TAK MALU BERPAKAT DENGAN DAP. EXCO PAS TAK BERANI RESIGN. SEBAB ADA JAWATAN ELAUN BESAR DAN BANYAK MASHOOOOKKKKK. HAHAHAHA
INI JER PUNCANYA. HAHAHAHA.

DI SELANGOR HUKUM PAS BERPAKAT DENGAN DAP ADALAH HALALAN TAYYIBA. DI MALAYSIA HUKUM NYA HARRRAMMM. BUKAN KER SELANGOR BERADA DALAM MALAYSIA??? PELIK DAN JANGGAL FATWA LEBAI PAS YG DIKETUAI HARON DIN HADI AWE MOKTAR SNAKE AZLI TALIBAN DAN SEWAKTU DGN NYA. HUHUHUHU

Anonymous said...

DI SELANGOR LEBAI PAS HADI AWE TAK SEGAN DAN TAK MALU BERPAKAT DENGAN DAP. EXCO PAS TAK BERANI RESIGN. SEBAB ADA JAWATAN ELAUN BESAR DAN BANYAK MASHOOOOKKKKK. HAHAHAHA
INI JER PUNCANYA. HAHAHAHA.

DI SELANGOR HUKUM PAS BERPAKAT DENGAN DAP ADALAH HALALAN TAYYIBA. DI MALAYSIA HUKUM NYA HARRRAMMM. BUKAN KER SELANGOR BERADA DALAM MALAYSIA??? PELIK DAN JANGGAL FATWA LEBAI PAS YG DIKETUAI HARON DIN HADI AWE MOKTAR SNAKE AZLI TALIBAN DAN SEWAKTU DGN NYA. HUHUHUHU

Anonymous said...

dap yang terhegeh2 diselangor kata nak kuar dari kerajaan selangor tapi uten balik kata takut pas buat hudud di selangor. kalau dah lupa baca balik

Anonymous said...

Pas kalau ada harga diri sbg parti jual nama Islam angkat kaki sendiri belah dari Selangor. Makan sedulang dgn pihak yg dipanggil sekularlah, kafirlah, khinzirlah mcm2 gelaran yg buruk diberi pada parti gabungan PH. Kalau dah ada was was tu lebih baik tinggalkan..Takkan parti tok lebai gila habuan dunia kot..

Anonymous said...

dap yang terhegeh2 diselangor kata nak kuar dari kerajaan selangor tapi uten balik kata takut pas buat hudud di selangor. kalau dah lupa baca balik ?????

AIKK LEBAI PAS PON PANDAI BOHONG KER???

DI SELANGOR LEBAI PAS HADI AWE TAK SEGAN DAN TAK MALU BERPAKAT DENGAN DAP. EXCO PAS TAK BERANI RESIGN. SEBAB ADA JAWATAN ELAUN BESAR DAN BANYAK MASHOOOOKKKKK. HAHAHAHA
INI JER PUNCANYA. HAHAHAHA.

DI SELANGOR HUKUM PAS BERPAKAT DENGAN DAP ADALAH HALALAN TAYYIBA. DI MALAYSIA HUKUM NYA HARRRAMMM. BUKAN KER SELANGOR BERADA DALAM MALAYSIA??? PELIK DAN JANGGAL FATWA LEBAI PAS YG DIKETUAI HARON DIN HADI AWE MOKTAR SNAKE AZLI TALIBAN DAN SEWAKTU DGN NYA. HUHUHUHU

Anonymous said...

DI SELANGOR LEBAI PAS HADI AWE TAK SEGAN DAN TAK MALU BERPAKAT DENGAN DAP. EXCO PAS TAK BERANI RESIGN. SEBAB ADA JAWATAN ELAUN BESAR DAN BANYAK MASHOOOOKKKKK. HAHAHAHA
INI JER PUNCANYA. HAHAHAHA.

Anonymous said...

DI SELANGOR HUKUM PAS BERPAKAT DENGAN DAP ADALAH HALALAN TAYYIBA. DI MALAYSIA HUKUM NYA HARRRAMMM. BUKAN KER SELANGOR BERADA DALAM MALAYSIA??? PELIK DAN JANGGAL FATWA LEBAI PAS YG DIKETUAI HARON DIN HADI AWE MOKTAR SNAKE AZLI TALIBAN DAN SEWAKTU DGN NYA. HUHUHUHU

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails