Sunday, March 20, 2016

Terdedah Pula Hubungan ‘Istimewa’ Guan Eng Dengan Miss Phang?

tokongAIDCNews – 19/3/16 –Apa hubungan ‘istiewa’ Lim Guan Eng dengan Miss Phang Li Koon, pemilik asal rumah banglo di Jalan Pinhorn yang pada mulanya disewa oleh Ketua Menteri Pulau Pinang dan kemudiannya dibeli beliau ?
Dalam jawapan Guan Eng semalam berkaitan isu skandal rumah banglo di Jalan Pinhorn, beliau menyifatkan kontrak pembelian banglo yang berharga RM2.8 juta itu seumpama seperti ‘perkahwinan’ kerana kedua-dua belah pihak secara rela hati untuk memutuskan harga yang sesuai atau ‘teman’ yang sesuai.
“Ini adalah transaksi ‘bebas dan rela hati’ antara saya dan penjual berasaskan dasar kesanggupan secara rela hati pembeli dan penjual.
“Penjual merupakan individu persendirian melalui sub jualan, dan bukan merupakan pemaju perumahan,” katanya kepada pemberita.
Isu hubungan istimewa Guan Eng dengan Miss Phang, pemilik banglo di Jalan Pinhorn itu pernah dibangkitkan laman Stop The Lies pada tahun 2012.
“Rakyat mesti tertanya-tanya kenapa Guan Eng melindungi wanita itu (Miss P) dengan begitu hebat. Menurut sumber DAP, pemimpin yang dihormati itu (Guan Eng) marah apabila sumber maklumat The Star itu diperolehi daripada anggota exco negeri Phee Boon Poh yang juga merupakan sepupu kepada wanita itu (Miss P). Keesokan harinya, The Star berlari-lari membetulkan laporannya..
“Wanita itu (Miss P), diberitahu pada asalnya hanya seorang ejen pembantu rumah sebelum pilihan raya 2008. Walau bagaimanapun, wanita itu menjadi kaya raya selepas Guan Eng menjadi Ketua Menteri. kini orang mula tertanya-tanya sama ada wanita itu adalah “teman wanita” Guan Eng selepas dia mengeksploitasi Xiao Hong aka Rainbow.
“Guan Eng perlu memberitahu orang ramai mengapa wanita itu (Miss P) mempunyai begitu banyak wang untuk membeli sebuah banglo mewah dan mempunyai usahasama perniagaan dengan seorang ahli perniagaan Sabah dalam masa beberapa bulan selepas Guan Eng menjadi Ketua Menteri.
“Dia (Guan Eng) juga tidak menjawab mengapa wanita itu (Miss P) menghabiskan begitu banyak wang untuk mengubahsuai banglo sebelum memberi sewa kepadanya kira-kira RM 9,000 sebulan! Sehingga kini, Guan Eng tidak berani menunjukkan kontrak sewa rumah banglonya,” dedahnya.
Stop The Lies membuat pendedahan itu sebagai mengulas tindakan Guan Eng menyerang wartawan The Star, Joceline Tan selepas pendedahannya berkaitan dengan seorang wanita bernama Miss P dan kaitan dengan projek tanah di Taman Manggis.
“Wartawan The Star, Joceline Tan mendapati dirinya sasaran LGE selepas dia melakukan kesilapan dengan menyatakan bahawa wanita yang memiliki banglo itu (Miss P) yang disewa sebagai kediaman Ketua Menteri Pulau Pinang adalah isteri seorang pemegang saham dalam syarikat Kuala Lumpur yang telah membeli tanah Taman Manggis.
“Kita diberitahu bahawa dia (Guan Eng) telah menghantar e-mel memarahi editor The Star dan mengancam untuk menyaman akhbar itu – walaupun akhbar itu telah penjelasan dua kali dan telah menyatakan kekesalan mereka.
“Rakyat Pulau Pinang kini tertanya-tanya mengapa Guan Eng begitu emosi dan memberi “perhatian khas” kepada wanita itu (Miss P). Sebaliknya, wanita itu tidak bertindak balas walaupun kesilapan yang telah dibuat oleh The Star.
“Mengapa Ketua Menteri begitu marah dengan perkara itu? Ada yang berkata: Guan Eng mungkin mempunyai hubungan “istimewa” dengan wanita itu,”dedahnya lagi.
mis phang-pee

Keratan di bawah ini diangkat dari http://mediaastakona.blogspot.my/

SATURDAY, 30 MARCH 2013

Percaya woooo . . . . LimGuanEng

Guan eng salah pengiraan...biarlah allah memberikan kebenaran













Ramai yang tak tahu bahawa DAP di P.Pinang sudah semakin hilang kepercayaan dari rakyat negeri ini.. Ramai juga yang tak sedar bahawa Lim Guan Eng kini semakin hilang pengaruh dikalangan masyarakat cina sendiri.. Jika sesiapa yang rajin menelaah akhbar cina tempatan, mereka pastinya tahu bahawa DAP dan Lim Guan Eng di P.Pinang sudah tinggal nyawa-nyawa ikan menjelang PRU13..DAP negeri dikaitkan dengan penyelewengan tanah serta kemelut kronisme yang maha dahsyat.. 

Lim Guan Eng pula bergelut untuk menafikan isu skandal dengan wanita simpanan seperti yang didedahkan oleh pemimpin MCA di sidang Dewan Undangan negeri Melaka tak lama dulu.. Malah,ada khabar angin yang mengatakan Ketua Menteri tersebut mempunyai hubungan sulit dengan lebih dari seorang wanita.. Betul atau tidak khabar angin itu, hanya dia yang mampu menjawabnya..

Walaupun ada yang berkata perbuatan menyimpan wanita simpanan dikalangan masyarakat cina adalah biasa, namun ramai orang cina di P.Pinang tak dapat menerima perbuatan Ketua Menteri DAP tersebut.. Orang cina melihat kecurangan Guan Eng terhadap isterinya sebagai satu signal bahawa dia tak lagi bersih untuk mentadbir negeri.. Malangnya, tiada pemimpin DAP yang layak menggantikan cina kiasu dari Melaka tersebut.

15 comments:

Anonymous said...

Wow pakcik kayo berniago luit pusing pusing mcm najib juga.kasi pusing di sg buluh sama iuu khir toyo.luit luit kasi makan itu melayu yg dihalau dr kg.luit luit jgn bakar maa.macai
sila goreng

Anonymous said...

Gian Eng sama dg Khir Toyo
DAP pun penyamun macam umno?

MB S'ngor baik dari KM PPg.

MB K'tan dan sebelumnya, jauh lebih baik dari semua.
PAS lebih layak jaga wang rakyat!

Anonymous said...

Aiyaaa ..... itu biasa maa , olang cina mmg suka main amoi ....... talak salah punya ..... itu balua2 Dap pun sokong sama gua ....... asal gua kasi wang ala masyuuuuk sama itu balua2 , dia olang mesti cakap gua belesih talak losa punya ...... itu malayu balua bolo punya olang cakap mcm khalifah umar abd aziz punya maaa !

Anonymous said...

TOKONG PENING NAK CUBA PUSING CERITA!!!

Hehehe!!! Nampak gayanya, Si Guan Eng ni dah mula menggelupor bila isu skandal berkaitan dengan pembelian rumah pada harga yang lebih renda dari harga pasaran tu terdedah kepada umum.

Hakikatnya, pendedahan skandal mengenai pembelian rumah itu seolah - olah sama dengan kes yang pernah dihadapi oleh Bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Khir Toyo sebelum ni.

Dalam kes Datuk Seri Khir Toyo, dia telah dihadapkan ke mahkamah atas dakwaan Criminal Breach Trust (CBT) atau juga dikenali sebagai 'Pecah Amanah' kerana beli rumah dengan harga lebih rendah.

Itu isu utamanya. Jika kita tengok pulak isu yang berkaitan dengan Si Lim Guan Eng pada ketika ini, perkara yang sama juga berlaku dimana dia beli rumah lebih rendah dari harga pasaran.

Dan kalau dilihat dari segi perbandingan sekarang rumah Si Lim Guan Eng tu adalah rumah yang disewa semenjak dari tahun 2008 dan membuktikan bahawa Hartanah tersebut sebenarnya mempunyai nilai yang amat tinggi.

Dan faktanya, orang yang memberi sewa tu sendiri pun tahu siapa Si Lim Guan Eng ni serta sedar dengan kedudukan dia sebagai seorang Ketua Menteri Pulau Pinang semenjak dari mula lagi .

Malah kadar Diskaun yang diterima oleh LGE sebenarnya bernilai 320 % dari kadar diskaun yang diterima oleh Dr Khir. Ini menunjukkan komitmen untuk berkepentingan itu lebih tinggi.

Berdasarkan kepada fakta yang diterangkan diatas, maka tak heran la kenapa Si Lim Guan Eng tu mula menggelupor tak tentu arah dan cuba nak pusing cerita lain supaya orang lain keliru.

Mula la Si Lim Guan Eng tu bangkitkan cerita mengenai penjualan tanah Kerajaan Negeri di Taman Manggis dan menafikan bahawa pembelian rumah itu mempunyai kaitan dengan isu yang sama.
"Penjual rumah saya tidak terlibat dalam syarikat yang memenangi bidaan. Tambahan pula, jawatankuasa tender negeri tidak dipengerusikan oleh saya tetapi oleh Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang," kata Guan Eng.
Walaupun Si Lim Guan Eng tu kata pembelian rumah dan penjualan tanah tu takde kaitan kerana ianya dibuat atas dasar tender terbuka, tetapi masih lagi wujud 'Conflict of Interest'.

Yang dipertikaikan sekarang ialah mengenai pembelian rumah pada harga yang jauh lebih rendah dari harga pasaran seperti mana yang pernah dilakukan oleh Dr. Khir Toyo. Itu isu utamanya.

Perkara itu tidak dapat dinafikan oleh Si Lim Guan Eng tu. Sebaliknya, kenyataan yang dia buat sebelum ini hanya sekadar membuktikan bahawa dia cuba nak tutup kemaluan dia sendiri.

Maka persoalannya, jika Khir Toyo yang membeli rumah dengan harga lebih rendah dari harga pasaran dianggap sebagai satu perbuatan pecah amanah dan rasuah, tidakkah ianya sama seperti apa yang dilakukan oleh Si Lim Guan Eng ni? Korang fikir la sendiri!!!

Anonymous said...

Pasal londeh melondeh ni, otak PAN akan berusaha untuk melondeh apa jua terhadap PAS walaupun tak da apa salah pun. Tiba time DAP mereka senyap. Itu menunjukkan PAN adalah talibarut DAP


Dakwaan rasuah pemimpin kerajaan Kelantan sudah senyap, LGE pula menyusul.......
Posted on Saturday, March 19 @ 08:16:29 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah


Analisis Isu "Assalamualaikum,

Beberapa bulan dulu, kumpulan anak muda progresif tampil dengan gahnya membuat lapuran SPRM mengenai rasuah pemimpin kerajaan kelantan dari PAS dan seketika isu rasuah ini hangat diputarkan oleh macai macai PAN.Kemudian isu ini terhenti sehingga SPRM sendiripun tidak mengambil apa apa tindakan dan didiamkan begitu saja, entah di mana anak muda yang mendakwa sekarang ini.Tiba tiba tanpa angin, tanpa ribut muncul pula isu yang lebih menarik, kali ini melibatkan pemimpin tertinggi PH dari DAP yang memimpin kerajaan Penang.Dakwaan rasuah LGE pula memenuhi ruang udara negara sekarang ini dan dihangatkan dengan lapuran polis , kemudiannya SPRM sesudah isu itu dibangkitkan di Parlimen.Tidak ada lagi anak muda yang progresif yang sentiasa berusaha membenteras jenayah pimpinan Chegu Bard yang terlibat dengan kes terbaru LGE ini, begitu juga macai macai PAN terkunci mulut mereka tidak seperti ketika isu rasuah pemimpin kerajaan Kelantan dari PAS dulu.

Anonymous said...

PANda Mat Sabu apasal senyap???

Aku tau la PANda tu jenis penakut. Kah kah kah

Anonymous said...

Jawab PAN..

Anonymous said...

BUTTERWORTH- Alasan Ketua Menteri Lim Guan Eng yang mendakwa tanah di Taman Manggis di George Town, tidak sesuai dibangunkan Projek Perumahan Rakyat (PPR) kerana keluasannya kurang 0.8 hektar adalah satu pembohongan.

Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Abdul Rahman Dahlan mendakwa alasan Ketua Menteri itu dimaklumkan pegawainya di kementerian, setelah dipersoalkan mengapa tanah berkenaan dijual kepada swasta dan tidak dibangunkan PPR.

Anonymous said...

Hobi PAN Imayam adalah suka menghina orang berugama Islam dan berketurunan melayu. Itu sebab Mat Sabu kata Melayu BODO.

Simple je babe, Parti PAN ni hobinya menghina saudar Islam kerana yg suci di mata mereka hanyalah DAP Pujaan Jantung PAN


Talibarutlah katakan. Itu sebab DAP menghapuskan kampung2 melayu di Penang, PAN Senyap.

Nahhhhh Kao PAN Talibaroot

DAPigs AMAL SISTEM KRONISME DAN KAPITALIS YAHUDI!!!

Yahudi dan Israel Takde Bezanya!!! Itu perkara yang jelas boleh kita gambarkan mengenai puak - puak DAPigs Yahudi ni. Dah la diorang terima Dana sebanyak RM 1.2 billion dari Israel.

Sekarang, perangai Haramjadah puak - puak DAPigs tu pun dah semakin mirip dengan perangai puak - puak Rejim Zionist yang suka menindas rakyat melalui sistem yang diamalkan.

Perkara ini bukan sahaja dipertikaikan oleh pihak yang menyokong Barisan Nasional. Sebaliknya, dari kalangan puak - puak DAPigs tu sendiri. Diorang yang tampil buat pendedahan.


Seorang ADUN DAPigs meneruskan kritikan terhadap pemerintahan Lim Guan Eng yang mengamalkan polisi kapatalis yang hanya menguntungkan pemaju kroni dan meminggirkan kebajikan rakyat
“Nasihat kapitalis biasanya tidak memberi manfaat kepada rakyat dalam jangka masa panjang,” kata Teh pada sidang akhbar di George Town baru-baru untuk menyuarakan kebimbangan ke atas Pelan Induk Pengangkutan (TMP) yang bakal dilaksanakan di negeri itu.
Katanya lagi, Projek RM27 bilion TMP itu turut melibatkan perrancangan untuk menambak semula tanah dengan keluasan hampir 4,000 ekar tanah di bahagian selatan pulau itu kelak.

Projek ini dijangka akan memberi kesan kepada 900 nelayan di 10 buah kampung. Juga dalam perancangan ialah rancangan untuk membangunkan sistem Transit Aliran Ringan dari Bayan Lepas.
“Berapa peratusan tanah yang ditambak akan memberi manfaat kepada rakyat dan berapa banyak peratusan tanah yang akan memberi manfaat kepada pemaju?”
“Laluan bawah tanah adalah lebih baik untuk LRT kerana tanah di atasnya masih boleh digunakan orang ramai, tidak seperti LRT yang melibatkan pengambilan tanah,” kata Teh.
Malah isu mengenai dua buah sekolah Cina iaitu Penang Chinese Girls’ High School (PCGHS) dan Chung Ling High School juga turut menjadi mangsa kerakusan pembangunan kapitalis itu.

Kesimpulannya, amalan Kapitalis ala Yahudi yang diamalkan oleh Si Lim Guan Eng tu membuktikan bahawa DAPigs tidak mempedulikan kebajikan rakyat. Sebaliknya, diorang turut mengamalkan RASUAH melalui sistem Kapitalis dan Kronisme!!!

mansor said...

dah sampai masanya blog ibnu Hashim ditukar nama kepada blog gossip, seks dan skandal.....

Anonymous said...

Kesimpulan, geng JJlge tambah meroyan lagi. ha ha ha.

Anonymous said...

Biaskan dia dengan masih tak sedra dirinya. dia lupa hasil rezekinya masuk ke mulut dan membesar (sekairanay dia ada anak) dan kelurganya. dia lupa janji allah.biarkan ,teruskan Hasyim dengan fitnah kau seperti kau fitnah Anwar baru2 ni.teruskan .semoga allah membalas apa yng kau paparkan.

Anonymous said...

halo ib-Anu syim. setopa sepender besar apa kabar? hudud mana hudud? jadi ke tak jadi nak buat hudud? takkan alih isu kot? adoiiiiiiiiiii....... nak selak kain orang tak sedar kain sendiri terlondeh. ingat umno ingat pas. ingat kepala taik ingat hadi presiden pas. ingat unta ingat walaunta pencium tegar kentut hadi. kikikikiiiiiiiii

Anonymous said...

Hang betul-betul pasik.Sebarkan berita fitnah.Pas+Ikatan = PASIK

Anonymous said...

Macai2 belaan umnoo mula membantu blog IH dgn strategi copy paste

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails