Sunday, May 31, 2015

Pamela Geller, Bertambah Gila, Nak Tampal Kartun Nabi Di Bas Pula..

Tembakan di tengah pameran karikatur nabi muhammad. ©REUTERS/Mike Stone

Washington: Gabungan Pembela Kebebasan Amerika (Afdi) selaku kumpulan yang menganjurkan pameran anti Islam dengan karikatur hina Nabi Muhammad di Garland, Texas, Amerika Syarikat (AS), beberapa waktu lalu, kembali membuat giler..

Presiden Afdi Pamela Geller menyatakan pihaknya ingin melekat iklan kartun-kartun Nabi Muhammad di rangkaian bas Metro yang beroperasi di kawasan Ibu Kota Washington DC

Seperti dilapor dari wtop.com, Khamis (28/5), Geller menyampaikan iklan di Metro adalah gambar-gambar para pemenang peraduan karikatur Nabi Muhammad yang mereka umumkan di Texas beberapa waktu sebelumnya.

"Kebebasan bercakap terancam oleh kekerasan. Kita harus berdiri melawan ugutan," ujar si giler itu lagi.

Selain di rangkaian Bas Metro, iklan bergambar pemimpin umat muslim itu akan dipasang di di Foggy Bottom, Capitol South, Bethesda, L'Enfant Plaza dan Shady Grove Metro station. Semuanya di kawasan Ibu Kota AS itu..

April lalu, Pameran Afdi yang sengaja melecehkan Nabi Muhammad mencetuskan insiden penembakan saat pembukaan, sebelum akhirnya dibubarkan oleh pihak keselamatan. ISIS kemudian menyatakan bertanggung jawab atas penembakan yang terjadi.

Afdi diketahui aktif menyebarkan kebencian terhadap Muslim di AS dengan mengadakan pertandingan melukis kartun Nabi Muhammad SAW. Pamela Geller selaku presiden organisasi tersebut berkata kegiatan itu dilakukan untuk kebebasan berpendapat sebagai respons aksi keganasan yang diterima Tabloid Charlie Hebdo di Perancis semasa menggambar Nabi Muhammad, awal tahun ini.

Dalam pertandingan yang diumumkan Afdi itu, gambar terbaik mendapatkan hadiah sebesar US $ 10 ribu.

"Amerika akan berupaya melawan setiap usaha menghalang kebebasan bercakap dengan kekerasan. Kita akan menghantar dan memberikan isyarat bahawa kita tidak gentar dengan ancaman kekerasan," kata Geller. (IH)

Lihat..
E-Buku IH-99: Bermula Perang Hina Agama Di Eropah..

E-Buku IH-99: Bermula Perang Hina Agama Di Eropah..

1 comment:

Hamdan CH said...

BIARKAN! Teringat kes kat Belanda dan kes beberapa cauvinis lainnya. Akhirnya mereka peluk Islam. Pam Gila ini sudah tentu akan kaji Islam dgn tindakannya. Dia akan temui NUR seperti musuh Islam sebelumnya. Allah sebaik baik perancang.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails