Sunday, May 31, 2015

Inilah Wira, Dipukul Kerana Membela Muslimah Yang Dihina.

Rekaman CCTV , ini penghina muslim di Australia. ©2015

Melbourne: Jason cias (36 tahun) dikeroyok oleh dua lelaki rasis yang sebelumnya mengganggu tiga perempuan muslim. Muslimah itu diganggu ketika sedang menaiki kereta api di Bandar Melbourne minggu lalu, seperti yang dilaporkan oleh Mirror, Sabtu (30/5).

Awalnya Cias hanya ingin cepat pulang ke rumah. Tapi kemudian dia melihat dua lelaki menghina tiga penumpang memakai tudung.

"Saya dengar mereka mengatakan 'kamu sebaiknya tidak mengenakan sampah di kepala itu bila ingin tinggal di Australia'," kata Cias saat memandangkan insiden tersebut.

Tapi walaupun keretapi padat, tidak banyak orang yang membela tiga muslimah itu. Salah satu perempuan berbicara dengan bahasa Arab agar dua rakannya tidak takut. Tapi lelaki yang mengganggu mereka terus menghina.

"Aku akan menghajar kamu kerana memakai bahasa sampah di Australia."

Cias memberanikan diri menjawab dua lelaki kulit putih rasis tersebut. Katanya lelaki sejati tidak mengganggu perempuan.

"Tapi kemudian salah satu dari mereka mencengkam dan memukul saya," kata cias.

Dua penumpang rasis itu kini diburu Polis Melbourne. Kemungkinan mereka warga Daerah Craigieburn. Sementara Cias yang membela hak-hak penumpang muslim, walaupun dipukul, kini dialu-alukan warga Australia sebagai wira pembela.. (IH)

2 comments:

Hamdan CH said...

sejak zaman Rasulullah akan muncul kalangan bukan Islam yg membela Islam. Allah maha berkuasa atas setiap sesuatu

Hamdan CH said...

sejak zaman Rasulullah akan muncul kalangan bukan Islam yg membela Islam. Allah maha berkuasa atas setiap sesuatu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails