Sunday, March 15, 2015

5 Cerita Bogel (4), Mahu Jadi Jutawan Kerana Bogel.

Lima cerita konyol aksi bugil bikin geger dunia
5 cerita bogel depan umum bikin gegar dunia?   
Lihat sambungan dari.. 

  Empat:  Mahu Jadi Jutawan Kerana Bogel.  

Gadis bernama Jessie Nizewitz, 28 tahun, asal Amerika Syarikat, tahun lalu mengikuti acara televisyen Dating Naked (Kencan Bogel).  

Selepas episod itu tayang pada 31 Julai 2014, dia sontak menerima banyak salahguna mesej ringkas. 

Dalam episod itu, Jessie kelihatan bergulat dengan lelaki calon pasangan tarikh beliau di pinggir sebuah pantai. Meski badan mereka ditapis tv, tapi alat kelamin dan pantat Jessie masih kelihatan dan jadi tontonan orang ramai. 

Jessie telah menuntut kepada produser acara itu sejumlah wang bernilai US $10 juta pada Ogos 2014 kerana telah memperlihatkan bahagian tubuhnya yang paling rahsia dan jadi bahan olok-olok di Internet.

"Nenek saya melihat acara itu dan dia tidak berkata apa-apa ketika saya menemuinya. Dia mungkin marah. Ibu bapa saya juga jadi kesal," kata bekas penari telanjang itu.


Di Malaysia..

Itu berlaku di AS, di Malaysia pun ada. Mereka yang mempamerkan diri mereka kerana mencari sesuap makanan atau selongguk wang. 

Contoh kecil pernah belaku di Malaysia, seorang isteri yang menjual gambar separuh bogelnya dengan menjadikan laman sosial di Internet itu sebagai medium untuk mencari pelanggan dan proses tawar-menawar.

Selepas lelaki yang berminat memasukkan wang ke dalam akaun banknya, wanita berusia 35 tahun itu menghantar gambar separuh bogelnya kepada lelaki terbabit melalui khidmat pesanan multimedia (MMS) di telefon bimbit. (SUMBER)

Begitu juga gambar ini..
Klik..
Juga di dalam iklan, samada di tempat-tempat umum, tv atau media sosial lain-lain, wanita diperalat untuk jadi bahan tontonan.

Solusi:

Sepatutnya, kita kena cemburui muslimah kita.. 

Al-Mu'tasim

Mari kita lihat dalam sejarah Islam, semasa zaman gemilangnya di bawah pemerintahan khalifah Al-Mu'tasim, khalifah Bani Abbasiyah yang memerintah pada 833 hingga 842 Masehi. Sila rujuk kitab 'Al-Kamil fi al-Tarikh' karya Ibn Al-Athir, terjadi pada tahun 223 Hijriyyah, di bawah judul 'Penaklukan kota Ammuriah'.

Dilaporkan, seorang Muslimah dari keturunan Bani Hashim sedang membeli-belah di sebuah pasar dalam kawasan negeri di bawah kekuasaan Romawi, di utara benua Asia. Atau tepatnya di kota Ammuriah, dalam negara Turki hari ini.

Di saat sedang berjalan itulah, Muslimah tersebut diganggu oleh seorang lelaki Romawi dengan menyentuh hujung tudung atau jilbabnya. Lantas secara spontan wanita itu menjerit..

"Wa Mu'tashamah!!" Ertinya, 'Dimana kau Mu'tasim'. Dia menyeru kepada Khalifah atau kerajaannya, yakni kerajaan Islam pada masa itu. ... "Tolonglah Aku".

Takdir Allah SWT, teriakan Muslimah tersebut akhirnya sampai ke telinga Khalifah al-Mu'tasim.
Ketika itu, al-Mu'tasim, khalifah Bani Abbasiyah, sedang memegang gelas untuk minum. Didengarnya berita seorang Muslimah dilecehkan auratnya oleh tentera Romawi.

Khalifah itupun langsung berseru kepada panglima perangnya agar bersiap menuju Ammuriah, tempat dimana Muslimah tersebut menjerit meminta tolong. Puluhan ribu tentera pun dikerah mulai dari gerbang ibukota di Baghdad hingga hujungnya mencapai kota Ammuriah.

Pembelaan kepada Muslimah ini sekaligus dimaksudkan oleh khalifah sebagai pembebasan Ammuriah dari jajahan Romawi. Catatan sejarah menyatakan, ribuan tentera Muslim bergerak di bulan April, 833 Masehi dari Baghdad menuju Ammuriah. Kota Ammuriah dikepung oleh tentera Muslim selama kurang lebih lima bulan hingga akhirnya takluk di tangan Khalifah al-Mu'tasim pada 13 Ogos 833 Masehi.

Bayangkan, hanya kerana seorang Muslimah yang dilecehkan kafir Romawi dan menjerit minta tolong 'Wahai Mu'tasim" maka Khalifah tersebut tersentuh hatinya dan terbakar ghiroh Islamnya sehingga dilancarkanlah serangan penaklukan ke Ammuriah. Akhirnya, Muslimah itu dapat dibebaskan. Allahu Akbar!

Zaman Nabi.

Begitu juga yang berkaku pada zaman Nabi Muhammad SAW. Dikisahkan ada seorang tukang emas Yahudi Bani Qainuqa menganiaya kehormatan seorang Muslimah dengan mengikat pinggir bajunya sehingga menyebabkan tubuhnya tersingkap. Masa itu, seorang lelaki Muslim kebetulan berada di sana dan terus membunuh orang Yahudi itu sebagai balasan.

Lalu orang-orang Yahudi membalas balik dengan membunuh lelaki Muslim itu. Keluarga lelaki itu memanggil kaum Muslimin untuk membantu dan Nabi SAW, mengirimkan pasukan melawan mereka. Setelah 15 hari pengepungan seluruh suku Bani Qainuqa diusir keluar dari Madinah. Subhanallah!

Khalifah Umar bin Abdul-Aziz 

Di masa Khalifah Umar bin Abdul-Aziz pula, beliau pernah mengirim surat kepada para tahanan perang, orang Muslim di Konstantinopel. Beliau mengatakan kepada mereka:
  • "Kamu menganggap dirimu sebagai tahanan perang. Padahal kamu bukan tahanan perang. Kamu terkunci di jalan Allah. Aku ingin kamu tahu bahawa setiap kali aku memberikan sesuatu kepada kaum Muslim, aku memberikan lebih banyak untuk keluarga kamu. Dan aku mengirimkan sekitar 5 dinar untuk setiap salah satu dari kamu.  Dan andainya bukan kerana aku takut diktator Romawi akan mengambilnya dari kamu, tentu aku akan mengirimkan lebih. Aku juga telah mengirim banyak untuk menjamin pembebasan setiap salah satu dari kamu tanpa memikirkan berapa biayanya. Jadi bersukacitalah! Assalamu Alaikum. "
Begitulah cara mencemburui Muslimah kita supaya tidak diganggui atau dihina oleh musuh-musuh Allah SWT. Dan janganlah terlalu mengejar kebendaan atau mahu digelar jutawan, hingga sanggup menggadaikan maruah Islam. Na 'auzubillahi min zalik. Wallahu 'aklam..

Bersambung..

Lihat sebelum ini..
Kisah-kisah Bogel Siri 1 Hingga 3
Kisah-kisah Bogel Siri 1 Hingga 3
E-Buku IH-67: Siri 3

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails