Tuesday, March 17, 2015

Singkap Sudut Gelap Kampung 'aroma lendir' Di Subang..

... Pagaden, Subang, Jawa Barat, Selasa (17/6/2014). Pemilu Presiden 2014

Singkap Sudut Gelap Kampung Pelacuran Subang, Di Negara  Umat Islam Terbesar Di Dunia.. (siri 1)

... kampung-prostitusi-penjual-abg-di-Subang. 

BACAAN Surat Yasin para jamaah tahlil musala di sudut Jalan Kampung Saradan, Pagaden, Subang, Jawa Barat, itu baru saja disiapkan. Namun pemandangan ganjil justru nampak di dekat pintu masuk kampung itu.  

Di sana ada rumah dipacak dengan lampu kerlap-kerlip, plus hiburan muzik dangdut yang dentumannya memekakkan telinga. Suaranya seperti tak mau kalah dengan ngorok katak di kawasan persawahan berhampiran rumah itu.

Khamis kelmarin kebetulan malam Jumaat, dimana hampir setiap musala dan masjid kampung di sana rutin diramaikan dengan ritual Yasinan dan tahlil warga. Sebenarnya bukan hanya di kampung itu, tetapi hampir di setiap sudut kota, umat muslim juga melakukan amalan sama. 


Tetapi di balik kekhusyukan warga Kampung Saradan, aroma lendir justru kental melekat di kampung itu. Saking terkenalnya, jangan hairan jika kenderaan berplat B (Jabodetabek) menanyakan nama kampung itu, maka mata warga yang melihat terasa penuh curiga. 

Mereka seperti sudah mafhum, jika si penanya pasti punya hajat buat menyalurkan syahwat. Maklum di kampung itu terdapat pelacuran rumahan mengandungi pelacur belia. Usianya dari 16 hingga 20 tahun. 
"Kalo nanya kampung sini semua orang udah pada tahu kerana banyak rama-rama malamnya," kata pelacur belia berinisial Y saat berbincang dengan merdeka.com di sebuah cafe di Kampung Saradan, Kecamatan Pagaden, Khamis malam minggu kelmarin.


Jalan menuju masuk kampung memang tak ramai. Melintasi areal persawahan dan perumahan rakyat membuat kampung ini seolah jauh dari hingar bingar gemerlap dunia pelacuran. Selain itu, jaraknya dari Bandar Subang terbilang dekat, hanya 15 minit. 


Namun, di balik teduhnya desa ini para pemburu syahwat sudah mafhum bila setiap rumah di sudut kampung itu menyediakan tempat penyalur syahwat.Rumah itu di miliki wanita berusia 45 tahun, sedangkan suaminya masih muda, berumur kira-kira 26 tahun.  

"Itu suaminya yang tadi bukain pintu," kata U, seorang bapa ayam berusia 45 tahun yang mengantarkan merdeka.com ke pelacuran rumahan itu.

Sekilas rumah itu memang biasa saja. Tak kelihatan jika di dalamnya biasa digunakan buat amalan pelacuran. Ada dua rumah di tempat pelacuran itu. Rumah pertama berwarna putih bertingkat dua dihuni oleh pemiliknya. Sedangkan satu lagi, rumah bercat oren itu merupakan tempat pelacuran.



Di dalamnya ada tiga bilik lengkap dengan perabot ditambah dengan DVD dan salon aktif. Masing-masing bilik sudah dilengkapi dengan tilam dibungkus seprei.  


"Tenang kalau di sini selamat," ujar U memastikan.

Perkataan U memang benar adanya. Jangankan ada warga datang untuk menegur. Bahkan orang lewat pun tak kelihatan. Padahal dentuman muzik dangdut terdengar lumayan keras dari luar rumah.


Gambar hiasan: Pagaden Barat, Subang, Jawa Barat, Indonesia Raya.. 

Perniagaan Pelacuran ini memang telah berlangsung lama. Bahkan saking terkenalnya nama rumah disebut cafe itu pun tak asing bagi warga Subang. Ada yang unik di tempat pelacuran rumahan Kampung Pendeuy, Kabupaten Subang, ini. Pemburu syahwat tak bakal menjumpai pelacur di rumah merangkap cafe itu. Para pelacur bakal datang jika ada tetamu. Itu pun selepas ditelefon untuk datang.

Seperti Y, pelacur masih menjalani pendidikan sekolah menengah pertama itu datang selepas merdeka.com berada di dalam cafe. Hanya lima minit, Y datang dihantar menggunakan motosikal. U, bapa ayam merangkap jawara kampung itu punya stok pelacur berusia 16 hingga 20 tahun lumayan banyak. Dia mampu menyediakan 20 pelacur sekali datang. 


"Semua tinggal telefon, mau yang kaya gimana akang-akang," ujarnya sambil menekan butang bimbit.

Bersambung..

(Diangkat dari Merdeka.com id. yang di 'Bahasa Malaysia'kan)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails