Thursday, March 05, 2015

5 Cerita Bogel (1), Gegarkan Dunia.. Jangan Baca Kalau Tak Minat..

Lima cerita konyol aksi bugil bikin geger dunia
INI 5 cerita bogel depan umum bikin gegar dunia? Betul ke? Mengapa mereka bogel? Lihat..

Satu: Ahli politik bogel.
Lima cerita konyol aksi bugil bikin geger dunia
Kempen sambil telanjang, ahli politik demokrasi AS (Amerika Syarikat) ini sokong berbogel depan umum.

Dikatakan, jika kita ingin jadi pemimpin atau tokoh politik dan mempromosikan suatu dasar maka kita perlu memberi contoh terus kepada rakyat. Calon dewan bandar San Francisco, Amerika Syarikat, George Davis Ogos lalu berkempen dalam keadaan bogel di Dataran Times Square.  

Bahkan dia mahu diwawancara dalam keadaan berbogel. Dia pernah menonjolkan diri untuk jadi datuk bandar pada 2007. Tetapi dia juga pernah ditangkap dua kali kerana berbogel di depan umum. Sebagai ahli politik, dia berkempen bogel membentuk pembebasan berekspresi tiap individu. Dia menentang peraturan 2013 tentang larangan bogel di ruang awam San Francisco.

Solusi

Malaysia juga negara demokrasi seperti AS. Bolehkah ahli politiknya jadi begitu, untuk masa mendatang? Mungkin akan ada ahli politik bogel gaya AS itu, samada lelaki atau permpuan (kononnya sekarang dah sama lelaki perempuan). Kerana Malaysia juga termasuk suku sakat AS (lihat benderanya,hampir sama). 

Oleh itu, solusinya jadikan Malaysia sebuah negara yang berpaksikan agama. Semua agama mengawal maruah dan kemanusiaan penganutnya. Malaysia majoriti penduduknya beragama Islam, maka wajarlah Islam yang memerintah negara ini, bukan Islam diperintah seperti yang berlaku sekarang.

Bersambung..

Lihat sebelum ini..
Kisah-kisah Bogel Siri 1 Hingga 3
Kisah-kisah Bogel Siri 1 Hingga 3
E-Buku IH-67: Siri 3

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails