Wednesday, March 04, 2015

ISIS Ancam Bunuh Pengasas Twitter & Pekerjnya. Mengapa?


ISIS ancam bunuh pendiri dan karyawan Twitter
ISIS ancam bunuh pendiri Twitter Jack Dorsey. ©Asia One

Kumpulan militan Negara Islam Iraq dan Syria (ISIS) semalam menyeru kepada penyokongnya untuk membunuh pengasas media sosial Twitter Jack Dorsey dan seluruh pekerjanya selepas sejumlah akaun mereka disekat oleh Twitter. 

Laman Asia One melaporkan, Isnin (2/3), dalam sebuah tulisan di sebuah laman Internet, ISIS menyeru ahli-ahlinya untuk menyerang kepentingan Twitter dan tidak membiarkan seorang ateis pun selamat. 

"Perang di dunia maya terhadap kami akan menyebabkan perang sebenarnya terhadap kalian. Kalian memulakan perang ini," kata artikel itu."Kami sudah peringatkan dari awal, ini bukan perang kalian, tapi kalian tidak paham dan terus menutup akaun kami di Twitter, tapi kami selalu kembali." 

Di artikel berbahasa Arab itu ada gambar wajah Jack Dorsey sedang dalam sasaran bidikan senjata. Selama ini sejumlah akaun Twitter para penyokong ISIS selalu mengetepikan atau video propaganda kumpulan mereka. ISIS memanfaatkan media sosial untuk menyebarkan perang dan melawan tentera pakatan pimpinan Amerika Syarikat. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails