Sunday, August 15, 2021

Tony Pua dedah Anwar tiada majoriti..

 


Komen rakyat dalam blog ini..

1 comment:

Anonymous said...

Pendedahan Ahli Parlimen DAP, Tony Pua yang mendakwa Anwar tidak memiliki majoriti dan hari ini Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng pula terpaksa merayu kepada Presiden Warisan, Datuk Seri Shafie Apdal bagi pihak Anwar.

Ini membuktikan bahawa Presiden PKR itu nyata sama sekali tidak akan dapat menjadi PM seperti yang dicita-citakannya.

Sifir mudah, Bersatu dan PAS tidak akan membiarkan blok pembangkang Pakatan Harapan (PH) yang majoritinya terdiri daripada Ahli-ahli Parlimen (MP) bukan Melayu bumiputera untuk mentadbir kerajaan pusat.

Anwar nampaknya mabuk kuasa dan khayal dengan retorik politik sehingga memaksa rakyat turut terlibat dalam huru-hara yang dicetuskan kumpulannya yang terdiri daripada Zahid dan konco-konconya.

Lebih malang lagi apabila rakan-rakan parti blok pembangkang seperti DAP dan Amanah pula boleh percaya bulat-bulat kepada Anwar.

Menurut Tony Pua, kini DAP dan Amanah pula diheret sekali dalam kancah politik dan mereka nampaknya sekali lagi ditipu Anwar yang kononnya sudah memiliki majoriti.

Sejak awal lagi, Agenda Daily meramalkan Anwar bakal terjerat dengan strategi yang dicaturnya, berkali-kali dipesan supaya tidak percaya dengan Zahid yang mempunyai sejarah tidak bercakap benar, ia turut diakui rakan senior partinya, Datuk Seri Nazri Aziz

Nampaknya calon PM baharu akan menjadi milik UMNO yang akan kembali menjadi dominan di Putrajaya nanti.

UMNO kini sedang berunding dengan Bersatu dan PAS untuk menerima calon PM mereka iaitu Naib Presidennya, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Anwar hampir pasti akan sekadar menjadi PM yang sedang menunggu kerana kebodohan yang diciptanya sendiri.

1 comment:

Anonymous said...

Anwar gagal pujuk kem Azmin sokong sebagai PM

Beberapa percubaan giat dijalankan Anwar Ibrahim untuk berunding dengan sekumpulan ahli Parlimen yang keluar dari PKR tahun lalu gagal dalam objektif bagi mengalihkan sokongan mereka kepada ketua pembangkang tersebut, MalaysiaNow kini dapat mengesahkan.

Difahamkan bekas ahli-ahli Parlimen PKR yang kini menjadi sebahagian daripada anggota pentadbiran kerajaan menolak dengan tegas rayuan yang dilakukan beberapa utusan Anwar bagi berunding dengan mereka secara tertutup.

Agenda Daily meramalkan Anwar bakal terjerat dengan strategi yang dicaturnya, berkali-kali dipesan supaya tidak percaya gang UMNO.

Menurut sumber dari ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno memberitahu Malaysiakini yang Ismail Sabri sedang bertemu Zahid di Kuala Lumpur World Trade Centre, iaitu ibu pejabat Umno.

Calon PM baharu akan menjadi milik UMNO yang akan kembali menjadi dominan di Putrajaya nanti.

UMNO kini sedang berunding dengan Bersatu dan PAS untuk menerima calon PM mereka iaitu Naib Presidennya, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Kem Ismail Sabri sebelum ini berusaha meyakinkan kem Zahid agar kembali kepada PN dengan Ismail sebagai pemimpinnya.

Menurut mereka, ia konsisten dengan desakan kem Zahid bahawa Umno yang patut memimpin kerajaan.

Ini membuktikan bahawa Presiden PKR itu nyata sama sekali menerima jalan sukar untuk menjadi PM seperti yang dicita-citakannya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails