Monday, August 16, 2021

Agong zahir penghargaan kepada Muhyiddin, Jemaah Menteri

 

YANG di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah. - Foto ARKIB NSTP

KUALA LUMPUR: Yang di-Pertuan Agong menzahirkan penghargaan kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Jemaah Menteri atas khidmat bakti dan urus tadbir negara yang telah dilaksanakan di bawah Perikatan Nasional (PN) bermula 1 Mac 2020, khususnya dalam memerangi pandemik COVID-19.

Dalam satu kenyataan hari ini, Istana Negara memaklumkan, selaku Ketua Utama Negara, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah memahami dan menghormati sistem dan proses perundangan negara.

"Yang di-Pertuan Agong juga menghormati apa-apa keputusan yang dibuat oleh Muhyiddin berteraskan keluhuran Perlembagaan Persekutuan dan Kedaulatan Undang-undang," kata kenyataan berkenaan. (BH)

2 comments:

Anonymous said...

Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah berkenan menerima surat peletakan jawatan Muhyiddin Yassin sebagai perdana menteri dan jawatan seluruh jemaah menteri dengan serta-merta berkuatkuasa hari ini.

Susulan itu, Seri Paduka juga berkenan supaya Muhyiddin menjalankan tugas sebagai perdana menteri ‘caretaker’ sehingga perdana menteri baru dilantik.

Tahniah Agong

Seorang Raja Yang Bijak Bistari

Anonymous said...

Daulat tuanku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails