Wednesday, August 18, 2021

Analisis: Zaid Hamidi bunuh diri. DAP/Amanah ditipu Anwar-Tony Pua

 

Komen rakyat dalam blog ini..

2 comments:

Anonymous said...

Tidak dapat tidak kita boleh katakan Ahmad Zahid Hamidi sedang membunuh dirinya sendiri.

Ini kerana kita semua tahu... Ismail Sabri pada asalnya tidak mahu ikut cakap dan pandangan Presiden UMNO (Ahmad Zahid Hamidi) untuk mengalihkan sokongan kepada Perikatan Nasional. Dan Ismail Sabri bertegas untuk bersama dengan Perikatan Nasional.

Jadi... bila Ahmad Zahid Hamidi sendiri dilihat tidak boleh mengawal Ismail Sabri dan akhirnya terlibat sama mencalonkan Ismail Sabri sebagai PM... maka akar umbi UMNO akan melihat bahawa Ahmad Zahid Hamidi tidak berkeupayaan memimpin UMNO sebagai Presiden parti ....

Dan kita semua tahu UMNO perlu membuat pemilihan kepimpinan dalam parti dalam tempoh terdekat seperti mana yang diarahkan oleh Pendaftar Pertubuhan (RoS). Makna kata... kalu berlaku pemilihan parti... tak mustahil akar umbi UMNO akan menolak Ahmad Zahid Hamidi dari menduduki kerusi Presiden UMNO ... atas sebab tidak berkelayakan.

Inilah yang pastinya akan berlaku... Ahmad Zahid Hamidi memang sedang membunuh dirinya sendiri.... Satu tindakan bodoh dalam politik yang dibuatkan oleh Ahmad Zahid Hamidi... Ini memang lawak....

Kita kena ingat.... Ismail Sabri tu bukanlah orang baru dalam UMNO.... dan dier pun memang bercita-cita untuk duduk sebagai Presiden UMNO... kalu tidak takkan la Ismail Sabri nak bertanding dulu jawatan Naib Presiden UMNO.... Tentunya ada strategi belakang tabir yang sedang disusun olehnya...

Dan apa pun yang akan berlaku.. jika Ismail Sabri dinaikkan dan diangkat menjadi PM 9... maka benarlah jangkahayat Ahmad Zahid Hamidi sebagai Presiden UMNO akan tamat pada pemilihan UMNO yang akan datang ini...

Bye Bye Ahmad Zahid Hamidi... bukan orang lain yang menjatuhkannya.... tapi diri sendiri yang berbuat demikian... Ini Bahana bila dengar gorengan Brother Anwar Bin Ibrahim.

Betapa bodohnya Zahid.

Anonymous said...

Akhirnya benar pendedahan Ahli Parlimen DAP, Tony Pua yang mendakwa Anwar tidak memiliki majoriti dan hari ini Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng pula terpaksa merayu kepada Presiden Warisan, Datuk Seri Shafie Apdal bagi pihak Anwar.

Ini membuktikan bahawa Presiden PKR itu nyata sama sekali tidak akan dapat menjadi PM seperti yang dicita-citakannya.

Sifir mudah, Bersatu dan PAS tidak akan membiarkan blok pembangkang Pakatan Harapan (PH) yang majoritinya terdiri daripada Ahli-ahli Parlimen (MP) bukan Melayu bumiputera untuk mentadbir kerajaan pusat.

Anwar nampaknya mabuk kuasa dan khayal dengan retorik politik sehingga memaksa rakyat turut terlibat dalam huru-hara yang dicetuskan kumpulannya yang terdiri daripada Zahid dan konco-konconya.

Lebih malang Tony menyatakan rakan-rakan parti blok pembangkang DAP dan Amanah boleh percaya bulat-bulat kepada Anwar.

Menurut Tony Pua, kini DAP dan Amanah diheret sekali dalam kancah politik dan mereka nampaknya sekali lagi ditipu Anwar yang kononnya sudah memiliki majoriti.

Agenda Daily awal lagi meramalkan Anwar bakal terjerat dengan strategi yang dicaturnya, berkali-kali dipesan supaya tidak percaya dengan Zahid.

Lagi teruk Presiden UMNO Zahid lansung tak percaya pada dirinya saat akhir U-turn sokong Ismail Sabri sebagai calon PM ke 9.

Nampaknya tekaan Tony Pua UMNO kembali dominan menjadi kenyataan. Calon PM baharu akan menjadi milik UMNO yang akan kembali menjadi dominan di Putrajaya.

1 comment:

Anonymous said...

Yg penting anwar dan dap tidak boleh dipercayai. Akar umbi dan rakyat marhain dah bosan dgn fitnah, retorik dan persepsi yg dipelopori oleh anwar dan dap. Inilah reformasi baru yg diperkenalkan oleh anwar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails