Tuesday, June 02, 2020

Pemandu Mabuk Rempuh/Seret Motosikal 2km. Rupanya DAP...

Kenderaan disyaki dipandu pemandu mabuk merempuh motosikal dipandu mangsa dari arah belakang. - Foto ihsan pembaca
Kenderaan disyaki dipandu pemandu mabuk merempuh motosikal dipandu mangsa dari arah belakang. - Foto ihsan pembaca


KUALA LUMPUR: Seorang lelaki maut selepas terbabit dalam kemalangan dengan sebuah kereta dipandu lelaki disyaki mabuk di Lebuhraya Sultan Iskandar menghala ke ibu negara, di sini, awal pagi ini.
Dalam kejadian jam 1.30 pagi itu, mangsa dikenali sebagai Mohamed ZailiMohamed berusia 44 tahun disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian akibat cedera parah di kepala.
Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Zulkefly Yahya, berkata kemalangan dipercayai berlaku apabila motosikal jenis Honda EX5 ditunggang mangsa dirempuh Nissan Grand Livina dipandu suspek berusia 21 tahun dari arah belakang.
Katanya, ketika itu, mangsa dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Bukit Antarabangsa, dekat Ampang selepas menghantar makanan yang dijual isterinya.
"Akibat rempuhan itu, mangsa tercampak ke sebelah kiri bahu jalan, manakala motosikalnya diseret sejauh kira-kira dua kilometer dari lokasi kejadian.
"Suspek memberhentikan kenderaannya di bawah jejantas Stesen Transit Aliran Ringan (LRT) Titiwangsa dekat kawasan itu setelah ditahan orang awam.
"Suspek kemudian dibawa ke Balai Trafik Jalan Tun H S Lee dan keputusan saringan ujian mendapati kandungan positif alkohol dalam pernafasan lelaki berkenaan," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
Kes disiasat mengikut Seksyen 44(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Apa kena mengena dengan parti DAP? Apakah benar parti DAP itu adalah spesis jahat dalam politik Malaysia seperti pemandu mabuk yang degil tidak mahu ikut peraturan Seksyen 44(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987 dalam berita di atas? 

Sebelum ini bekas T/Menteri Pertahanan Liew Chin Tong mengkritik hala tuju PAS. Kerana itu kita bersetuju dengan Ir Khairil Nizam, Ketua Pemuda PAS yang mengandaikan DAP sebagai 'pemandu mabuk' dalam politik Malaysia.

Sebenarnya, DAP adalah liabiliti terbesar membawa kejatuhan PH. Betul, pengundi memilih PH untuk menyingkir BN dalam PRU 14 lalu. Akhirnya mereka kecewa kerana janji lidah bercabang sewenangnya yang dikhianati. Hal-hal agama dan kaum pula yang dipermainkan. Lima kali PH tewas dalam PRK adalah referendum rakyat, tapi mereka tetap pekak.

Kesilapan PH mencatur gerak politik untuk menaikkan pengidam jawatan PM jelas memakan diri sehingga berubah 360 darjah kuasa kerajaan. Hari ini PH kembali meroyan untuk merampas semula kerajaan, tetapi rakyat lebih selesa ditadbir kerajaan yang lebih prihatin, damai, menyenangkan dan mengikut syariat.

Sekian.

3 comments:

Anonymous said...

Parti kafir Harbi DA-Pigs dan RBAnya adalah liabiliti terbesar kepada Pakatan Hancing kerana DA-Pigs berlagak sebagai raja dan komponen dalam Pakatan Hancing sebagai khadam @ boneka pakai-buang.

Pakatan Hancing adalah liabiliti terbesar kepada rakyat yang boleh diibaratkan seperti rakyat memikul biawak hidup yang suka kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu dll.

Kesimpulan:

Parti kafir Harbi DA-Pigs dan RBA adalah liabiliti terbesar kepada negara dan rakyat dan kewujudan DA-Pigs boleh diibaratkan seperti negara memikul parasit dalam bentuk dinosaur yang sangat rasis dan bernafsu serakah rakus yang boleh memusnahkan negara.

Anonymous said...

DA-Pigs = parasit dalam bentuk dinosaur yang sangat rasis dan bernafsu serakah rakus yang boleh memusnahkan negara.

Anonymous said...

Kita mohon kepada kerajaan supaya kerajaan mendakwa :

(1) semua pemandu mabuk yang menyebabkan kecederaan kepada pengguna jalanraya didakwa di bawah Seksyen 307 cubaan membunuh.

(2) Semua pemandu yang menyebabkan kematian kepada pengguna jalanraya didakwa di bawah seksyen 302 membunuh dengan niat.

Tindakan ini perlu dilakukan dengan segera kerana pemandu kafir memilih untuk minum arak dan memandu semasa mabuk secara sukarela dan mereka tahu akibat buruk memandu ketika mereka mabuk.

Berapa ramaikah rakyat perlu cedera atau mati sebelum parti kafir Harbi DA-Pigs menukar dasar pro-araknya ??? Nampaknya khadam liberal menyokong DA-Pigs secara membabi buta.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails