Sunday, August 19, 2018

Perang Dalam PKR Makin Parah. Tun M, Daim Terlibat? Tonton Video Ini..


Tun Mahathir, Daim guna pemimpin PKR jadi puppet mereka

Perang dalam PKR makin parah. Tunggu masa sahaja nak meletup dan membunuh sebahagian besar pimpinan mereka. 

PKR adalah 'takik' untuk memecahkan Pakatan Harapan, bagaimana takik yang berlaku pada tatanic apabila terkena aisberg. Ahli Dewan Undangan Negeri, Ijok, Dr Idris Ahmad yang juga Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan berkata beliau menolak Tun Dr Mahathir secara terbuka.

"Saya tahu bagaimana watak buruk dan jahatnya Tun Dr Mahathir dibantu oleh (Tun) Daim. Jangan percaya. Tengok bagaimana Tun Mahathir, Daim menggunakan pemimpin kita (PKR) di Keadilan jadi puppet mereka."

Tonton video ini. Anda akan tahu bahawa hayat PKR dan PH dah tak lama.

MR : Nak rosak dan runtuhnya PH tak perlu masa yang lama.... 
MINDARAKYAT

28 comments:

Anonymous said...

Orang luar sahaja yang menyangka perang ini, dalam PKR tak ade apa, cuma pertandingan biasa. Tun M dah berjanji, bila sahaja Anwar bersedia, sekarang pun kalau bersedia, beritahu ajer, Tun M akan undur. Seeloknya 2 tahun selepas PH perintah, tapi kalau Anwar tak sabar, silakan, Tun M sedia undur 24 jam. Jadi, apa kes yg korang sibuk?

Anonymous said...

August 19, 2018 at 10:37 AM

Itu lu yang cakap, bukan Tun M. Tun memang pandai janji, macam janji 100 hari manifesto. Janji keling?

Ha ha ha

Anonymous said...

Mari berkenalan dengan 'Lebai Kulup'.

Lihat ini..
[Ted Manoff & lebai kulup

antilebaikulub said...
1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, 'tak dapat rezeki seperti pahaman orang yang tak beriman'.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(ada yang pilih nama kejora bapok dll). Atau isterinya jadi perkakas antik saja.]

Insya Allah, kita sambung lagi kalau ada masa.

Ho ho ho

Anonymous said...

Perang perebutan jawatan perkara biasa...pas ikut telunjuk umno buang G18 di muktamar 2015...

Cerita perang oleh ibnu lebih2 dari yg sebenar..m

Anonymous said...

Penulis buku Altantuya dakwa disiasat atas kenyataan 'hina' Najib

Koh Jun Lin
19 Ogs 2018, 10:41 pagi (Dikemaskini 19 Ogs 2018, 10:45 pagi)

A A
Seorang penulis mendakwa disoal siasat polis kerana didakwa mengirim kenyataan di Twitter pada 2016 yang disifatkan sebagai menghina perdana menteri ketika itu Datuk Seri Najib Razak dan bekas ketua polis negara Tan Sri Khalid Abu Bakar.

Penulis itu, ES Shankar - yang menulis buku tentang pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shaariibuu bertajuk Murdered in Malaysia: The Altantuya Story pada 2015 - berkata dia ditahan sebaik tiba di kaunter imigresen di KLIA pada 7 Ogos.

Dia mendakwa ditahan dari pukul 3.30 petang hingga 11.00 malam hari itu dan disiasat oleh empat pegawai cawangan khas dari Bukit Aman yang tiba pada pukul 8 malam.

"Mereka kata saya perlu beri kenyataan. Jika tidak mereka akan bawa saya ke balai polis dan masukkan lokap semalaman untuk (reman) perbicaraan," katanya kepada Malaysiakini ketika dihubungi semalam.

Ketika disiasat, Shankar mendakwa dia dimaklumkan bahawa dirinyaa disiasat di bawah Seksyen 504 Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 berhubung kenyataannya di Twitter yang dibuat pada Nov 2016.

Seksyen 504 Kanun Keseksaan berhubung kesalahan menyediakan hukuman penjara dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Seksyen 233(1)(a) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 [Akta 588] pula boleh membawa hukuman di bawah Seksyen 233(3) akta sama yang memperuntukkan denda maksimum RM50,000 atau penjara sehingga setahun atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Shankar juga mendakwa polis menggeledah barangannya sementara imigresenmeramspas pasport dan dokumen perjalanan kecemasan yang dikeluarkan Suruhajaya Tinggi Malaysia di Toronto.

Dia bagaimanapun dibebaskan dengan jaminan polis namun diminta hadir di mahkamah majistret pada 8 Oktober

Anonymous said...

Ko memang bofoh bukan pakar yg layak nilai..

Mohammad Azren said...

Dalam hebahan krisis macam boleh runtuh PH pun menang gak kat Sg Kandis. Balakong dengan Seri Setia tak perlu buat PRK pun PH pasti menang.. Pas bergabung dengan IBLIS pun belum tentu menang.Hehehekikikihahahakahkahkah

Husaini Ayu said...

Dengor citer ada gerakan nk jatuhkn hj hadi,ramai ahli dh rasa dipermainkn geng2 so called ulama ni,isu paling gila bila hadi arahkn ahli sokong mca,nntkan episod seterusnya..

Anonymous said...

Barua-barua @ cybertrooper @ tentera kacang merah @ red beans army ternakan pandap sedang meroyan histeria gila babi kerana mereka sangat takut melihat kaum Melayu Islam bersatu kembali melalui kerjasama parti Islam PAS dan UMNO yang bererti pakatun pimpinan parti kafir biaDAP akan lingkup dalam PRU 15.

Pakatun @ pakatan liberal-kafir harbi telah memenangi PRU 14 dengan menyebarkan pelbagai fitnah terhadap parti lawan seperti parti Islam PAS dan UMNO dan menabur pelbagai janji bulan dan bintang palsu dalam manifesto pakatun untuk menipu rakyat supaya rakyat mengundi pakatun dan membenci parti lawan parti seperti Islam dan UMNO.

Akhirnya PAS dan UMNO kalah dan pakatun menang dan pengundi pakatun hanya mampu menelan kahak sahaja setelah menyedari mereka telah 'dikencing hancing' oleh pakatun ! Hancing seluruh negara kerana angkara pakatun !

Maka kita tidak terkejut melihat barua-barua @ cybertrooper @ tentera kacang merah @ red beans army ternakan pandap memainkan peranan sebagai tentera dajal sibuk mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah lama dan fitnah baru untuk menghalang kerjasama antara parti Islam PAS dan UMNO.

Maklumlah PRK Seri Setia semakin hampir ! Anak-anak dajal ternakan pandap sibuk menabur fitnah untuk mendapatkan sesuap dedak cap roket ! Pakatun menang kerana fitnah pakatan, pakatun akan lingkup pun kerana fitnah pakatun sendiri !

Live by the sword, die by the sword !

Anonymous said...

Siapakah PM di waktu berlaku pelbagai skandal seperti skandal BMF, Forex, Perwaja Steel dll,, bail out, kronisme, nepotisme berskala besar dan menafikan hak wang royalti minyak, yang amat merugikan rakyat dan negara?

Bukankah ini bererti orang menuduh abang jib dengan pelbagai dakwaan yang tidak berasas juga terlibat dalam salah guna kuasa?

Ajaran agama apa yang menyatakan beliau telah menjadi 'suci' sebaik sahaja menyertai pakatan liberal-kafir harbi?

Anonymous said...

Pas dan umno bukan bersatu ngok...ahli pas tolak umno di sg kandis..

Anonymous said...

Semada tun kluar dari umno tak de siapa pon berani siasat buktikan tun terbabit dgn skendel...RCI forex lingkop...ratib lah secara bodoo..

Anonymous said...

Najib dah didakwa di mahkamah...najib pon takut saman wsj hingga habis selasa...yg bodoo ko bolehlah klentong..

Anonymous said...

Ko tak sedar ker pas dah jadi parti liberal sejak baik dgn umno?...masih tido rupanye..muzik nyanyi atas pentas karoeke wayang gambar bikini srkarang dah halal..

Anonymous said...

Pemuda Umno harap muafakat politik dengan PAS kian utuh

19 Ogs 2018, 11:33 tengahari (Dikemaskini 19 Ogs 2018, 12:21 tengahari)

A A
Ketua Pemuda Umno Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki berharap persefahaman politik antara parti itu dan PAS akan menjadi semakin utuh pada masa depan.

Kata Asyraf Wajdi PAS dan Umno ialah dua parti mewakili orang Melayu yang terbesar di negara ini dan ia boleh menjadi asas perjuangan untuk memelihara kedaulatan Islam dan Melayu tanpa menafi atau menindas kaum lain.

Beliau yang juga bekas timbalan menteri pada zaman BN dulu berkata kemesraan yang dipamerkan pemimpin Umno dan PAS pada proses penamaan calon untuk pilihan raya kecil (PRK) Seri Setia di Petaling Jaya semalam adalah sejarah yang penting.

Ia menarik perhatian ramai apabila pemimpin kanan kedua-dua parti bersama-sama mengiringi Dr Halimah ke pusat penamaan calon.

Antara pemimpin kanan PAS yang hadir ialah timbalan presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dan setiausaha agung Datuk Takiyuddin Hassan.

Umno pula diwakili - antara lain - naib presiden Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, ketua penerangan Datuk Shamsul Anuar Nasarah serta Ketua Wanita Umno Datuk Noraini Ahmad.

Anonymous said...

Kenape pas takut masuk pakatan bn gabong dgn umno?....tak de orang boleh marah...

Anonymous said...

Pemuda MCA nafi komponen BN berpecah

Bernama
19 Ogs 2018, 10:13 pagi (Dikemaskini 19 Ogs 2018, 10:16 pagi)

A A
Pemuda MCA menafikan berlaku perpecahan antara parti komponen BN malah setiap sayap pemuda perikatan itu akan bekerjasama membantu calon MCA berkempen pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Balakong.

Ketuanya Datuk Chong Sin Woon berkata perbincangan telah diadakan bersama setiap parti komponen untuk koordinasi tanggungjawab sewaktu tempoh 21 hari berkempen.

Anonymous said...

Pas masuk bn boleh gabong dgn mca jugak...sama2 pembangkang sekarang...

Anonymous said...

KERJASAMA UMNO PAS DIRESTUI
Sebagai manusia aku antara rakyat yang sokong jika umno pas bekerjasama, bersatu, kahwin atau apa sahaja istilah yang mahu digunakan.

Yang penting biarlah kerjasama itu jelas, diumumkan, ada satu bentuk ikatan atau perjanjian, apa vissi dan missi.

Khususnya jadi gabungan yang kuat sebagai pembangkang, bertanggungjawab ke atas rakyat dan negara.

Pantau PH, kritik PH dan gunakan parlimen semaksima untuk menentang sebarang dasar yang merugikan rakyat dan Islam.

Lebih penting pemimpin tunjuk contoh tauladan yang baik.

Yang aku tidak setuju jangan jadikan kerjasama ini membesarkan lagi fitnah, bercakap bohong dan kencing rakyat, lain cakap lain buat.

Rakyat boleh menilai mana satu "peralatkan", mana satu "perjuangan" ke atas bangsa dan ugama.

Tak perlu sebutlah pangkah PAS masuk syurga sebab pas sendiri belum jumpa pintu syurganya.
Tak perlulah kata tanpa umno melayu akan bangsat kerana yang jadi bangsat dan mengemis sokongan melayu sekarang adalah umno.

Pas janganlah malu2 kucing plak..masuk bn selamat

Anonymous said...

Umno amat suka Pas masuk BN...Lobai boleh bela umno dgn ayat2 suci quran..

Anonymous said...

Pas umno berpakat tapi ahli pas dan umno di sg kandis terajang umno dan pas

Anonymous said...

Masa persetujuan tun madey kerjasama dgn anwar dan tun jadi PM tiada suara pkr bantah....sekarang mao cakap kenal kejahatan tun..

Anonymous said...

Peralihan jawatan perdana menteri muafakat PH, kata Rafizi

Bernama
ShareTweetPinMail

Kata Rafizi, perkara itu akan dilaksanakan seperti mana sewaktu pemilihan Dr Mahathir sebagai perdana menteri ketujuh.

TAWAU: Peralihan kuasa perdana menteri daripada Tun Dr Mahathir Mohamad kepada Presiden Parti KeadIlan Rakyat (PKR) adalah soal muafakat yang akan diputuskan dalam Pakatan Harapan (PH).

Naib Presiden PKR Rafizi Ramli berkata perkara itu akan dilaksanakan seperti mana sewaktu pemilihan Tun Mahathir sebagai perdana menteri ketujuh.

“Perkara itu (soal peralihan kuasa) perlu dikembalikan kepada Majlis Permuafakatan Pakatan Harapan, dan cuma sebelum ini telah dipersetujui ramai dan rakyat iaitu perdana menteri ketujuh ialah Tun M, manakala perdana menteri kelapan ialah Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Tempoh masa dan ketika sesuai peralihan itu akan dibincangkan pada majlis peringkat presiden,” katanya ketika ditemui pemberita selepas selesai program Bicara Reformasi di sini, tengah malam tadi.

Menurut Rafizi, peralihan kuasa tersebut akan diselesaikan secara bijak dengan mengambil contoh kebijaksanaan majlis permuafakatan PH menggabungkan parti pimpinan Tun M (Bersatu), Anwar (PKR), Datuk Seri Mohd Shafie Apdal (Parti Warisan Sabah) yang membawa kemenangan pada pilihan raya umum ke-14.

Anonymous said...

Mau x sibuk , ya hadi langsung x masuk senarai. Usahkan tpm , jwtn menteri pun x der org nk offer .

Anonymous said...

Bila org bodoh pndai ckp. Sbb tu dpt 18 mp jer tu. Usia parti dh lebih 60 thun

Anonymous said...

Haaaa tepuk. ... Patut la pas dpt 18 jer. Penyokong suma bodoh

Anonymous said...

Kikiki 10.37....tak ada apa2 yer...jgn ingat pergolakan politik 'kejor kuasa' ni semudah kamu memangkah kertas undi...

Anonymous said...

Betul 2:04 18 kerusi je aka 2.5 juta undi. Solid drpd satu parti aje...which is half drpd kesemua kerusi ph jer...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails