Monday, August 20, 2018

Isu Hak Milik Tanah 999 Tahun Bukti DAP Parti Rasis


Permintaan melampau DAP yang mahukan Kampung Baru Cina diluluskan Hak Milik Kekal 999 tahun adalah sesuatu yang bercanggah sama sekali dengan Perlembagaan Persekutuan dan Akta Kanun Tanah Negara. 

Jadi, tidak kiralah dari mana ideologi politik, kita hendaklah memberikan sokongan penuh kepada Menteri Besar Perak untuk beliau kekal tegas dalam perkara ini dan tidak membiarkan beliau dari terus dibuli oleh DAP. 

Untuk rekod semasa era pemerontahan Mantan Menteri Besar, Nizar Jamaluddin, sebanyak 114 Kampung Baru telah diluluskan. Dalam isu ini walaupun MB Perak telahpun menolak permohonan, namun DAP tetap degil untuk menuntut hak milik tanah kekal ini. 

Cumanya, adalah sesuatu yang amat aneh sekali bagi sebuah parti sosial demokrat seperti DAP untuk melakukan perkara seperti ini.

Ini adalah kerana, falsafah umum yang biasa diangkat oleh parti sosial demokrat ialah, tanah adalah hak milik negara, dan tidak akan beri hak milik kekal, apatah lagi mewartakan tanah tanah baru sebagai hak milik kekal.

Atau adakah sebenarnya DAP ini adalah sebuah parti rasis kecinaan yang sudah lama menolak ideologi sosial demokratik?

Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2018/08/isu-hak-milik-tanah-999-tahun-bukti-dap.html#VwXG0JTb1urDQstz.99

12 comments:

Anonymous said...

Pak Hasyim....10 hari awal bulan Zulhijjah ni jika berpuasa dan buat amalan kebaikan....alangkah baiknya!

pak asim said...

T.kasih atas nasihat itu.saya hargainya.tapi kalau sehari tak fitnah PH badan saya rasa tak sedap.hadi kata fitnah musuh pas wajib.

Mohammad Azren said...

Adalah lebih kejam kerajaan negeri Pas yg mengabaikan hak orang asal. Walaupun hutan digezetkan sebagai hutan simpan. Ianya telah difaraidkan dikalangan Lobai Lobai yg cinta Hutan celah kangkang.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

buat permintaan tu hak masing2. jika bertentangan dgn perlembagaan maka tidaklah ia blh dilaksanakn.

klu zmn bn yg salah pun dibuat juga janji masyyyukk.

bunbinban said...

MCA tentang hudud tapi x serang PAS. Nampak gayanya Hadi awang rela hukum Allah di tentang di hina oleh MCA tapi jgn sesekali tentang PAS sbb PAS lebeh suci dari Islam...gitu. sesat ni...kahkahkah

Anonymous said...

Haram jadah ni, pagi-pagi sudah fitnah.

Anonymous said...
Pak Hasyim....10 hari awal bulan Zulhijjah ni jika berpuasa dan buat amalan kebaikan....alangkah baiknya!
August 20, 2018 at 7:03 AM
pak asim said...
T.kasih atas nasihat itu.saya hargainya.tapi kalau sehari tak fitnah PH badan saya rasa tak sedap.hadi kata fitnah musuh pas wajib.
August 20, 2018 at 7:27 AM

Inilah tugas pendakwah Islam membetul dan menegakkan kebenaran. PH sudah sesat, kembalilah kepada Islam.

Anonymous said...



Astagfirrullah..

Barua punya Hadi !

Anonymous said...


Sesiapa yang telah menduduki tanah tersebut bertahun-tahun dan membangunkan nya dengan bercucuk tanam atau membina kilang ... layak menuntut pemilikan ke atas tanah tersebut.

Pemberian tanah tersebut bukan diberi secara percuma tetapi perlu di bayar mengikut harga yang di persetujui.

Wallahualam.

DAP menuntut tanah ... UMNO jual tanah dan ada yang tanah di rampas dari pemilik nya melayu.. Felda ada lah satu contoh.

Anonymous said...

yg sebut haramjdh kembalilah pd perangai islam bkn label saja islam

Anonymous said...

Pas telah lari dari ajaran islam sebenar..

Anonymous said...

Tak habis2 fitnah..kalau melibatkan DAP bukan main dibela kafir ni.. Dah mati nanti kafir dap tolong bagi syafaat kat korang ke..

Anonymous said...

Tak kira la sosial demokrat ke sosial keparat ke...yang penting wa mau itu tanah 999 tahun. Sudah byk wor duit habis beli melayu jenis barua. Skrg apa jadi pun mesti kena mau jadi.

Sekarang melayu type kuali aka barua dlm cyber mesti kena kuat2 sokong kasi fight sampai jadi. Dedak sudah ambik takkan mau duduk diam!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails