Monday, August 20, 2018

MCA Tidak Setuju Hudud, Tapi Tak Serang PAS.. -Presiden PAS


SHAH ALAM: Sikap MCA yang tegas tidak bersetuju dengan pelaksanaan hudud tanpa menyerang PAS antara sebab parti Islam itu sedia bekerjasama, kata Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang. 

Hadi berkata sikap MCA berbeza dengan DAP yang menentang hudud sambil menyerang PAS, walaupun ketika bersama dalam gabungan Pakatan Rakyat, yang terbubar pada 2015“Kita akan bantu MCA di PRK DUN Balakong atas semangat setiakawan pembangkang. MCA menentang hudud dan DAP juga menentang hudud tetapi DAP tentang hudud semasa kita sama-sama dalam gabungan.

“Ketika itu kita dalam satu gagasan tetapi dia tidak mahu hormati, dia serang kita walaupun kita dalam satu pakatan. MCA pula bukan dalam satu pakatan.
“MCA memang tidak setuju tetapi dia hanya cakap tidak setuju, tidak menyerang sebagaimana dilakukan DAP, itulah bezanya,” katanya pada sidang media di pejabat PAS Shah Alam hari ini.

Hadi berkata dalam PRK DUN Seri Setia, PAS melihat kerjasama dengan Umno sebagai suatu perkara positif dan yakin kerjasama itu akan ditingkatkan.

“Saya melihat di Sungai Kandis merupakan satu pendahuluan yang sangat positif dan saya yakin di Seri Setia akan meningkat lagi. Ini dapat dilihat dengan kehadiran pemimpin Umno dalam majlis penamaan dan pengumuman calon,” katanya.

Beliau sendiri tidak melihat imej Umno yang terpalit skandal akan menjejaskan kempen PAS menghadapi Pakatan Harapan (PH).

“Pada saya, janji 100 hari PH yang diuar-uarkan dapat dilihat oleh rakyat. Saya yakin akan berlaku satu perubahan sikap,” katanya.

Hadi berkata perubahan sikap pengundi boleh dilihat pada peraturan keluar mengundi yang rendah dalam PRK DUN Sungai Kandis. Di PRK DUN Balakong, PH buat pertama kali menggunakan logonya dan menampilkan pemimpin wanita muda, Wong Siew Ki dari DAP, manakala MCA mempertaruhkan ahli perniagaan Tan Chee Teong. Di DUN Seri Setia pula, PH meletakkan bekas ahli Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) Halimey Abu Bakar untuk berdepan calon PAS dan beaks exco Selangor, Dr Halimah Ali.

44 comments:

Anonymous said...

Dap serang Pas....serang pas maknanye anti islam lah...MCA tak serang pas tapi halang najib bentang RUU 355 pas dan MCA tak setuju hudud tapi menentang hudud maknanye tak menentang islam lah...ape punye belit lobai pas..

Anonymous said...

Aduhai PAS.. Orang lain buat HARAM, Mai tang dia buat HALAL..!
ORANG LAIN BUAT HARAM, DIA BUAT HALAL

1. Umno dan MCA tidak lagi dilihat sebagai musuh oleh Pas seperti dulu.

2. Kedua-dua parti itu bukan lagi parti sekular, penentang hudud, jauh sekali sebagai parti syaitan.

3. Jika Umno dan MCA parti syaitan, tak mungkin Pas yang pernah Hadi sebut sebagai parti Allah sanggup menjadi rakan kerjasama kedua-dua parti itu.

4. Dulu dan kini, di sana-sini dicanang, dasar Pas ialah Islam.

5.Haram hukumnya bekerjasama dengan parti sekular dan penentang hudud.


6. Rupa-rupanya parti Pas boleh bekerjasama dengan parti sekular dan menentang hudud.

7. Begitulah Pas. Hanya sebuah parti politik, bukan agama.

8. Pemimpinnya juga manusia bukan malaikat.

9. Mereka bukan orang suci walaupun pakai serban.

10. Cuma mereka perasan diri mereka suci sehingga berani menerakakan orang lain.

11. Amanah bekerjasama dengan DAP haram, kerjasama dengan Tun M haram sebab DAP kafir dan Tun M sekular.

12. Pas kerjasama dengan MCA halal walaupun kafir, dan dengan Umno juga halal walaupun sekular

Anonymous said...

Hudud: Lagi pemimpin MCA mahu lepas jawatan menteri

29 Mei 2016, 3:03 petang (Dikemaskini 29 Mei 2016, 5:17 petang)

A A
Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Wee Ka Siong berkata pimpinan parti itu bersedia melepaskan jawatan mereka sekiranya undang-undang hudud dilaksanakan di negara ini.

Wee yang juga menteri di jabatan perdana menteri berkata, beliau dan Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai telah sama-sama mengkaji kesan yang akan berlaku dan sepakat mahu melepaskan jawatan sekiranya Rang Undang-Undang (RUU) hudud diluluskan.

“Kami mempunyai tugas dan kewajipan untuk menyatakan penentangan kuat kami untuk Rang Undang-Undang itu.

“Oleh itu, kami akan melepaskan jawatan menteri kami jika Rang Undang-Undang itu diluluskan di Dewan Rakyat. Ini bukan satu ancaman tetapi keputusan yang bertanggungjawab oleh pemimpin MCA,” katanya pada satu kenyataan media hari ini

Anonymous said...

keluar BN selepas Umno sokong hudud
By Ana Ghoib - 2015-03-20


PETALING JAYA: Selepas DAP membantah kerajaan PAS Kelantan untuk melaksanakan Hudud, kini giliran MCA dan GERAKAN pula membuat ugutan untuk keluar daripada parti komponan Barisan Nasional (BN) jika UMNO terus menyokong pelaksanaan Hudud.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, beliau kesal dengan tindakan kedua-dua parti komponan BN itu kerana tidak menghormati langsung keputusan UMNO yang menjadi tonggak umat Islam negara ini.

Katanya, MCA dan GERAKAN tidak wajar membantah keputusan UMNO untuk menyokong PAS Kelantan melaksanakan Hudud kerana ia tidak melibatkan bukan Islam.

“UMNO dah sokong Hudud, ini adalah isu umat Islam. Mereka tidak terkesan atau terjejas dengan hukuman yang diperkenalkan. Apa kesan pada mereka?” Soal Ismail dalam satu kenyataan.
Sehubungan itu, beliau menggesa parti komponen BN yang bukan beragama Islam supaya tidak mencampuri urusan agama Islam

Anonymous said...

Ape beza bantah dgn menentang hudud?...

Anonymous said...

Kalo menentang hudud tak anti islam?...Maca menentang hudud tak anti islam...Dap menentang hudud anti islam...

Sekarang lobai tukar ayat untuk halalkan tindakan pas mca tak serang Pas...Bila Dap serang Pas?...

Perselisihan Pas Dap bermula bila pas umumkan umno setuju pas nak laksanakan hudud...mca dan parti kapir laim turut menentang cadangan Pas..

Kejora Bapuk Bodo said...

PKR cabar calon PAS lepas jawatan k'jaan S'gor

20 Ogs 2018, 11:38 tengahari (Dikemaskini 20 Ogs 2018, 12:03 tengahari)

A A
PRK SERI SETIA l PKR hari ini menempelak Dr Halimah Ali yang didakwa menunjukkan sikap tidak berintegriti apabila kekal sebagai ahli lembaga pengarah Perbadanan Perpustakaan Awam Selangor (PPAS) tetapi pada masa sama menjadi calon pembangkang untuk pilihan raya kecil Seri Setia.

Penolong Setiausaha, Pemuda PKR (AMK), Syed Badli Shah Syed Osman berkata seharusnya meletakkan jawatan sebagai ahli lembaga pengarah kerana memilih jalan untuk menentang kerajaan sedia ada.

“PPAS adalah sebuah perbadanan yang berada di bawah kerajaan negeri Selangor yang ditadbir Pakatan Harapan.

“Bagaimana seorang ahli lembaga pengarah kepada sebuah perbadanan kerajaan negeri boleh mengambil sikap menentang kerajaan dengan bertindak sebagai calon parti pembangkang?

Kejora Bapuk Bodo said...

Lawan kerajaan PH tapi cari makan dgn kerajaan PH...tak de maruah kalo tak lepaskan jawatan dlm kerajaan PH..

Anonymous said...

Orng Pas mana ade maruah?...prompak pon di sokong..

Kejora Bapuk Bodo said...

Bendung LGBT: Menteri sahkan operasi di kelab gay, PPR

20 Ogs 2018, 9:24 pagi (Dikemaskini 20 Ogs 2018, 9:30 pagi)

A A
Menteri Wilayah Persekutuan, Khalid Samad mengesahkan satu operasi dilancarkan ke atas sebuah kelab gay terkenal di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Menulis di Facebook, katanya, kelab tersebut telah wujud hampir 20 tahun di kawasan segi tiga emas Kuala Lumpur.

Khalid walau bagaimanapun tidak menyebut bila serbuan itu dilakukan dan jumlah kakitangan kementerianya yang terbabit serta tindakan yang diambil.

“Operasi Banteras Aktiviti Haram (OPS BAH) siri ke-46 kali ini dilakukan di sebuah kelab gay terkenal di ibu kota. Operasi kali ini diketuai oleh Ketua Setiausaha, Kementerian Wilayah, Datuk Seri Adnan Md Ikshan,” katanya.

Khalid juga berkata operasi yang sama turut dilakukan di rojek Perumahan Rakyat (PPR) Beringin, di Kepong dan PPR Sri Aman di Jinjang.

“Pihak kerajaan sangat serius dalam membanteras pemahaman serta gejala songsang dan radikal ini.

“Semoga inisiatif yang diambil ini, dapat membendung budaya LGBT dari terus merebak ke dalam masyarakat kita,” katanya.

Anonymous said...

Dap campurtangan urusan dalaman pas, mca tak ada. Dap mempertikai zakat, mca tak ada. Dap campurtangan urusan majlis fatwa di p.pinang, mca tak ada. Dap nak hapuskan sistem beraja, mca tak ada. Dap nak approved lgbt, kawin sama jenis, mca tak ada. Dap hina melayu sptmana teresa kok, mca tak ada. Dap nak kuasai malaysia sepertimana singapore dan pinang dgn menjadikn Malaysia republic, mca tak ada. Dap sogok ikram sampai ikram mabuk tak sedar lgbt tu apa, mca tak ada.

Jadi itulah bezanya dap dn mca 11.50...

Enti PAS BODO said...

PAS, Umno masih sukar tawan hati pengundi Selangor

FMT
ShareTweetPinMail


Oleh Moaz Nair

PAS dan Umno begitu ghairah dengan strategi 3 penjuru di Selangor menghadapi pilihan raya umum ke-14. Percaturan politik ini mungkin bersandarkan keputusan pilihan raya kecil (PRK) di Sungai Besar dan Kuala Kangsar pada 2016. Umno menang dalam kedua-dua PRK ini dengan menewaskan calon PAS, Amanah dan PKR.


Umno menyusun strategi yang sama dalam PRU ke-14 tetapi kali ini dengan permainan politik yang lebih licik. Umno dan PAS dilihat rakyat Selangor sebagai “sahabat karib” menjelang PRU ke-14. PAS tidak lagi menjadikan Umno beg penumbuk dan ini pula dibalas dengan baik oleh Umno atas dasar persahabatan politik.

Orang berbudi kita berbahasa, kata PAS. Beg penumbuk kedua-dua parti ini sepanjang kempen menjelang PRU ke-14 ialah Pakatan Harapan (PH), terutama DAP dan Amanah, dengan harapan dapat menarik pengundi Melayu.

Ramalan mereka ternyata meleset kali ini. PAS tidak menjangka pertandingan 3 penjuru boleh merugikan parti itu dan juga Umno. PAS memang sukar mendapat undi bukan Melayu kerana parti ini berteraskan agama. Umno masih boleh meraih sedikit undi bukan Melayu. Mungkin juga percaturan politik PAS dan Umno hanya untuk melihat PH kecundang di Selangor.


Tewas teruk sekali


Harapan mereka mungkin dengan kemenangan Umno-BN dan juga beberapa kerusi yang boleh dimenangi PAS akan membawa kepada kerajaan perpaduan di Selangor. PAS mempunyai cita-cita menjadi pemain utama dalam percaturan politik ini. Dengan perpecahan undi, PAS juga mengharapkan boleh menang tipis dan menubuhkan kerajaan.

Paling tidak pun PAS dan Umno-BN mengharapkan kemenangan dengan majoriti mudah dengan pecahnya undi dalam pertandingan 3 penjuru. Mereka dilihat bersama dan sejiwa untuk menumbangkan kerajaan PH di Selangor.

Dalam PRU14, PAS bertanding di 49 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Selangor dan hanya menang 1 kerusi. Umno-BN pula bertanding di semua 56 kerusi dan hanya menang 4 kerusi. PKR bertanding di 56 kerusi dan menang 51 kerusi. Bagi kerusi Parlimen pula, PAS bertanding di 21 kerusi dan kalah semua kerusi, Umno-BN bertanding di 22 kerusi dan hanya menang 2 kerusi. PKR pula bertanding 22 kerusi dan menang 20 kerusi.

Malah 11 calon DUN dan 4 calon Parlimen PAS hilang wang pertaruhan. Ini mengecewakan PAS kerana mereka tewas dengan teruk sekali. Hampa dengan kegagalan ini PAS tidak lagi boleh menjadi parti penentu untuk menubuhkan kerajaan di Selangor.

Enti PAS BODO said...

Pas harap sokongan umno dan kapir mca mic gerakan untuk elak hilang deposit...

Enti PAS BODO said...

PAS-Umno pernah sepentas sejak awal Merdeka, kata Hadi

Adam Abu Bakar
ShareTweetPinMail

Hadi berkata, walaupun kedua-dua parti berasaskan Melayu dan Islam itu berbeza pandangan dalam perjuangan, ia boleh dilupakan apabila ada keperluan mendesak untuk menyelamatkan negara.

SUBANG JAYA: Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mendakwa PAS dan Umno pernah “bersama” atas satu pentas sejak awal Merdeka lagi, bukannya bermula pada pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Seri Setia.

Bahkan Hadi berkata, Tun Dr Mahathir Mohamad sewaktu bersama Umno juga pernah bersama-sama sepentas dengan PAS dalam PRK DUN Kapar, Selangor selepas peristiwa 13 Mei 1969.

“Apabila berlaku desakan untuk kemerdekaan pada 1957, PAS berdiri sepentas dengan Umno, dalam perhimpunan di Melaka, negeri pertama di Semenanjung yang dipijak penjajah, dalam himpunan menuntut kemerdekaan, kita berdiri bersama.

“Kali kedua PAS sepentas dengan Umno adalah selepas peristiwa 13 Mei 1969, pemimpin pertama yang berdiri sepentas dengan PAS adalah Dr Mahathir Mohamad ketika PRK di Kapar, Selangor. Dr Mahathir berucap di atas pentas PAS,” katanya dalam satu ceramah di Lembah Subang, malam tadi.

Kenyataan Hadi itu dibuat setelah kedua-dua parti dilhat berusaha untuk menjalin hubungan sebagai satu cara menghadapi Pakatan Harapan (PH) selepas Barisan Nasional (BN) tewas dalam pilihan raya umum ke-14.

Abdul Hadi berkata, walaupun kedua-dua parti berasaskan Melayu dan Islam itu mempunyai perbezaan pandangan dalam perjuangan, namun ia boleh dilupakan apabila ada keperluan mendesak untuk menyelamatkan negara.

Enti PAS BODO said...

Pas tak pernah serik kena trajang dgn umno jerana lobai pas bodoo makan duit haram prompak..

Mohammad Azren said...

Tiada siapa yg boleh menafikan kepakaran Haji Hadi dalam mengadun taik unta menjadi Cup cake, untuk disumbat kedalam mulut Lobai Piang. He

Anonymous said...

Antara lebai PAS & lebai kulup..

antilebaikulub said...
1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(adanyang pilih nama kejora bapok dll). Atau isterinya jadi pkakas antik saja.

Insya Allah, kita sambung lagi kalau ada masa.

Ho ho ho

Lebai kulup inilah yang menunggang geng anti Islam dalam PH.

Anonymous said...

semakin keliru otak hj hadi. bermakna betul lah semua isu 355 semata2 kepentingan politik parti pas, bukan sebenar2 utk islam.

Anonymous said...

Dap komunis, evangelist, kristian, lgbt banyak lagi. Tikam belakang, dapat dana dari israel. Dap nak euc, nak hapus hak bumiputera, nak minta hapus malay reserve, nak hapus jakim. Dap bukan nakal tapi dah kategori jahat. Benci kalau melayu islam umno bersatu dengan melayu islam pas.
Dap boleh bersahabat dengan pak turut pan dan sabu the syiah. Umno dan pas kena kuat melalui kesatuan, dap benci ini, seperti amerika benci negara arab bersatu.
Pemimpin dap kit siang adalah pelarian cina yg berjuang untuk mencinakan tanah melayu.

Husaini Ayu said...

Pala hotak dia mca tak serang pas,yg kartun monyet bergayut atas pokok pakai serban tu dia lupa ke?

Anonymous said...

nnti tunggu puak lgbt pun pas akan bersama kerana lgbt tk serang pas, hanya tak setuju larangan hubungan sejenis.

org pas patut cal ambulan dh utk hadi ni.

Anonymous said...

1:13... hahaha sgt setuju

Anonymous said...

2.04...

Dap komunis, evangelist, kristian, lgbt banyak lagi.

................

kiranya mca separa beriman, semua muaalaf, benci lgbt, tak makan babi dn byk lagilah
kesucian mca yg tidak terdedah kecuali assheikh hadi yg mengetahui kesucian mca.

mca juga memperjuangkan Negara islam, pertahan raja2, hak melayu dll. mca tidak ada
yg keturunan komunis, semua keturunan dato Bahaman, mat kilau dan ulamak2 kemerdekaan.

hanya 355 saja mca tk setuju, itu pun nk tolak dlm kesipuan.

hadi membawa org pas sedikit demi sedikit ke lubang biawak mengguna nama islam.

ikan said...

ha ha ha macai mca pulak puak pas ni. belit jangan tak belit.

Anonymous said...

Dr Halimah Ali kekal sebagai ahli lembaga pengarah Perbadanan Perpustakaan Awam Selangor (PPAS) ?

aduuuh dimana maruahnya. malu la sikit dgn lgbt. lgbt pun tk makan gaji dgn org yang mereka tk suka.

limah, letak dulu jawatan tu. kau makan gaji negeri ahzab, kau tk takut neraka ke?

Anonymous said...

Fatwa pun boleh berubah. Takkan pas tak boleh berubah ikut edaran masa. Puak jahil agama bersandarkan falsafah dap jadi lebih sewel lagi. Elok pegi cari guru agama bukan guru dap. Jangan ikut sabu the syiah atau nizar the traitor atau mujahid the jahil atau aziz bari the members of dap.

Anonymous said...

3:20 betul kata mu.

pas dh lama berubah sejak hj hadi jd presiden
berubah kepada huru hara kencing putar belit khawarij dn syiah

tahniah tidaklah pas jumud je.
perubahan paling bear pas.. bela jholow dan sama2 berseluar pendek dgn mca.

fatwa hari2 blh ubah ikut nafsu hj hadi la.

risau jugalah entah bila2 pas akan jadi mesra sayangi lgbt. tak mustahil.

Ruhand Rahmat said...

Pas sanggup memberikan sokongan terbuka kepada MCA dan sudah melupakan penentangan parti Cina itu terhadap hudud dan RUU355.

Ruhand Rahmat said...

Pas sanggup memberikan sokongan terbuka kepada MCA dan sudah melupakan penentangan parti Cina itu terhadap hudud dan RUU355.Demi politik ....dulu kafirkan orang sekarang ......subhanallah

Anonymous said...

Kehidupan dunia dijadikan indah dalam pandangan orang-orang kafir, dan mereka memandang hina orang-orang yang beriman. Padahal orang-orang yang bertakwa itu lebih mulia daripada mereka di hari kiamat. Dan Allah memberi rezeki kepada orang-orang yang dikehendaki-Nya tanpa batas.

Sesungguhnya makhluk yang paling buruk di sisi Allah ialah orang-orang yang kafir, karena mereka itu tidak beriman.

Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu jadikan bapak-bapak dan saudara-saudaramu pemimpin-pemimpinmu, jika mereka lebih mengutamakan kekafiran atas keimanan dan siapa di antara kamu yang menjadikan mereka pemimpin-pemimpinmu, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.

orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman-teman penolong dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Apakah mereka mencari kekuatan di sisi orang kafir itu? Maka sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allah.

Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu ambil menjadi teman kepercayaanmu orang-orang yang di luar kalanganmu (karena) mereka tidak henti-hentinya (menimbulkan) kemudaratan bagimu. Mereka menyukai apa yang menyusahkan kamu. Telah nyata kebencian dari mulut mereka, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi

kapir di tm ni ramai yang menentnag hukum hukum Allah
ada jugak dari olang islam

Anonymous said...

Istiqamah dengan perjuangan Islam PAS, kena pangkah calon MCA? Dah 66 tahun PAS lawan BN, masuk tahun 67 PAS sokong BN secara terbuka? Inikah perjuangan PAS selama ini yang disokong bulat-bulat oleh Tuan Ibnu?

PAS dah gila agaknya......

Anonymous said...

Kata tak boleh undi orang kafir, MCA tu parti orang Islam ker? Caslon MCA tu muslim ker? Gila Babi betul PAS sekarang ni, aku kena undi PH kalau cam ni.

Anonymous said...

PAS kena samak la lepas ni

Anonymous said...

Enti PAS = BODO. Gabungan pas umno nilah yg paling dirisau dap...tulah sbbnya dap asyik buat serangan pysco agar dua dua parti ni x bergabung. Tapi nampaknya harapan untuk bergabung tu semakin menampakkan sinar

Anonymous said...

EntiPAS=BODO. Gabungan pas umno nilah yg paling dirisau dap...tulah sbbnya dap asyik buat serangan pysco agar dua dua parti ni x bergabung. Tapi nampaknya harapan untuk bergabung tu semakin menampakkan sinar.

Anwar pulak knp tak serik utk gabung dgn mahathir? Padahal lagi teruk kena fitnah liwat dan jail.

Anonymous said...

Mohammad azren.
Tiada siapa yg boleh menafikan kepakaran dap dalam mengadun taik khinzir menjadi nasi lemak, untuk disumbat kedalam mulut melayu dlm ph. He

Anonymous said...

ha ha ha macai dap puak ph ni. belit jangan tak belit.

Anonymous said...

Aii 2.38 duit ko ke gaji tu?

Anonymous said...

4.33 tak tau apa2 tentang pas tapi nak cakap pas dah lama berubah lepas haji hadi jadi presiden. Apa yg berubahnya tu?

Anonymous said...

Ruhand Rahmat.
Anwar sanggup memberikan sokongan terbuka kepada Mahathir dan sudah melupakan fitnah dan kezalimannya memenjarakan anwar.

Pergi selidik ayat yg tu dulu

Anonymous said...

Ruhand Rahmat.
Anwar sanggup memberikan sokongan terbuka kepada mat sabu dan sudah melupakan gelaran fitnah yg mat sabu hadiahkan padanya dahulu iaitu aljuburi.

Pergi selidik ayat yg tu dulu

Anonymous said...

6.01
Anwar dipenjara 9 tahun kerana fitnah liwat oleh mahathir. Alih2 pkr bergabung dgn mahathir?

PKR dah gila agaknya.....

Anonymous said...

Eleh tak payah nak cakap kena undi ph kalau camni... Sebab dah memang jadi kuali dap masa pru14 pun...

Anonymous said...

Marina lgbt tuntaek akan balik kerala kau ruu pas lulus,

Mudah2an ruu pas satu hari lulus supaya ramai yg balik negara asal atau berhijrah atau pergi mampos,
Stakat nak letak jawatan tlg jangan main la, mana super mcm tu..kalau hebat sgt tak suka ikutla mcm marina lgbt.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails