Saturday, August 25, 2018

Cina Indonesia Ini, Dipenjara 18 Bulan Kerana Hina Islam.

Wanita Buddha Dijel 18 Bulan Sebab Hina Azan
SEORANG wanita dipenjara 18 bulan, hari ini selepas didapati bersalah menghina Islam. - Foto hiasan


MEDAN: Seorang wanita dipenjara 18 bulan, hari ini kerana merungut mengenai pembesar suara azan di Indonesia dalam kes penghinaan agama terbaharu di negara majoriti Muslim itu.
Meiliana, 44, seorang etnik Cina beragama Buddha didapati bersalah menghina Islam, selepas meminta masjid di kejiranan beliau menurunkan bunyi pembesar suara kerana ia ‘terlalu kuat sehingga menyakitkan telinga’.
Difahamkan, terdapat kira-kira 800,000 masjid di seluruh negara kepulauan itu dan laungan azan dapat di dengar di mana-mana bandar besar sehingga ke pekan kecil.
Keputusan mahkamah itu dijangka meningkatkan kebimbangan jenama sederhana Islam di Indonesia diancam pengaruh pelampau Islam.
Mahkamah di bandar Medan, Sumatera berkata, kenyataan wanita itu, dua tahun lalu mencetuskan huru hara yang menyaksikan penduduk Islam yang marah menyerang tokong Buddha.
Ada penduduk etnik Cina di kawasan itu sehingga melarikan diri kerana ketakutan. - AFP
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Bukan Indonesia sahaja, sepatutnya di seluruh dunia, orang yang menghina agama orang lain perlu dihukum. Contohnya, menghina orang Islam yang melaksanakan ibadat korban... kononnya zalim ke atas binatang. Sedangkan orang Cina ketok babi tak pe.

Di Malaysia pun ada, orang begini?

9 comments:

Anonymous said...

jangan bagi muka kat puak yang suka hina ugama
nasehat dah duk buat lagi
kasi hukum saja

Mohammad Azren said...

Kat malaysia pun perlu amik tindakan keatas chief Lobai yg suka-suka keluar fatwa ikut tekak sendiri. Orang macam ini lebih besar mudharat kepada komuniti Islam. Spesis Ulama Pukimak yg hanya pandai mencandat sotong atas katil. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Ada cerite baru Wan Hasshima dah mintak maaf kerana memfitnah Khalid Samad dan Dr. Mujahid.

Mungkin melihat prospek sama Hasan Ali dulu mengerunkan dia bila kalah saman teruk memfitnah dan terus tutup kedai dari berpolitik memfitnah. Mahal tauladannya.

Sama kes PJ PAS Perak terduduk kena saman fitnah Nizar dan terbukti salah.

Inilah bayaran setimpal kpd walaun dan walauntit PAS yg bersuara mulut derah dpd akal memfitnah PH terutama Parti Nyamok.

Doakan Ibnu Hashim mendapat pengajaran yg baik kalu nak promosi PAS pun pilihlah jalan yang diredhai bukan fitnah, tunjuk contoh budi pekerti Rasulullah dan bukan takfiri lawan sebarangan dgn nama2 haiwan dan barua spt diajari Hadi.

Natijahnya, bila tukar perjuangan kpd politik Machiavelli menghalalkan cara asyik2 kena jilat balik ludah je.

Gulai halal Moktar Senik dah masuk ketul2 daging Babi parti2 yg di takfiri dulu, mcm mana nak dapat undi akar umbi? Fikir2 kan.

Anonymous said...

Rasulullah SAW bersabda maksudnya:
” Selain daripada Dajjal ada satu perkara yang sangat aku bimbangkan lebih daripada Dajjal? Lalu ada orang yang bertanya: Apakah itu wahai Rasulullah? Nabi SAW menjawab: Mereka ialah Ulama Su’ yakni ulama yang jahat”.

(HR Ahmad daripada Abu Zhar RA dengan sanad yang jaid.Lohat Takhrij Al’Iraqi Alal Ihya 1/95).

* sudah tentu golongan yg Nabi saw maksudkn tu terdapat dlm kelompok yg sgt bangga ngaku2 ulamak. dn pngikutnya taksub kpd mereka. yg mereka tau ulamak pewaris nabi saw.. sedangkn ulamak yg dimaksud hadis tu disenyapkn.*

Anonymous said...

Kepala bapak kau lah spesis keturunan babi azren. Nama mohammad tu layak buat kau. Kau nak kutuk parti pas tu suka hati pukimak kau la. Jgn nak kutuk ulamak pulak.

Anonymous said...

Nama mohammad tu tak layak buat kau.

Anonymous said...

Hello, bukankah Hadi baru MOU dgn MIC?

Biarbetul Ibnu Hashim nak hukum Hindu2 yg protes sembelih lembu korban.

Nanti naya Boss dah kowtim cantik nak dapat undi2 MCA dan MIC utk PRK, buang jauh2 Amanat Hadi/Hudud/RUU355 silap pijak wayar terbang undi tak dapat pulak kuasa politik sekular.

Tak payahlah Ibnu Hashim nak dahului Hadi ya, nanti adalah Boss bagi ayat bahasa Arab nak pelepas. Muwazanah ke, pilih mudharat ringan dari mudharat berat ke tapi yg cfm menghalalkan cara nak dapat kuasa politik sekular.

Anonymous said...

Tembak lagi Pak Asim..

ha ha ha

Anonymous said...

eloklah wan ASShima minta maaf. baru masuk 'islam' dh tunjuk samseng. dulu berkerak umnonya.

suruh wan asshima buat kenyataan terbuka dn sebar dlm youtube minta maaf tu. belajar jgn celupar. belajar mngkaji sebelum mngkeji.

klu aku menteri wilayah aku minta kertas kerja cadangan nk hadapi lgbt dr wan asshima. jgn bg idea bodoh.. bg idea bernas.

aku tambah lg hukuman..setiap hujung minggu.. sehari mesti pi jumpa mana2 lgbt utk sembang santai dakwah mcm ust ebit liew buat.

bg dia rasa bgaimana susahnya dakwah Nabi saw.. bukan semata2 dok memekak dlm video.

lg satu wan asshima...kurangkn sikit berat badan...abg tak sukalah u bulat sgt.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails