Wednesday, June 06, 2018

Pelacur, Skuad Bola Sepak Mexico, Kaitan K'jaan PH?


SUKAN

MEXICO CITY – Anggota skuad bola sepak kebangsaan Mexico mengadakan parti perpisahan bersama kira-kira 30 pelacur sebelum pasukan itu menuju ke Eropah menjelang Piala Dunia, lapor media tempatan hari ini.

Menurut majalah gosip TVNotas, sembilan anggota skuad Mexico ke Piala Dunia berparti dengan puluhan wanita pengiring di sebuah kawasan persendirian di Mexico City susulan kemenangan 1-0 ke atas Scotland di Stadium Aztec.
Majalah itu memaparkan gambar pemain yang dikaburkan, tiba di parti itu di bawah tajuk ‘Perpisahan sebenar Tri!’.
Bagaimanapun pegawai pasukan Mexico menyatakan mereka yang terbabit tidak akan dikenakan tindakan kerana menyertai parti itu pada hari cuti pasukan.
Setiausaha Agung Persekutuan Bolasepak Mexico, Guillermo Cantu berkata, pemain itu tidak akan dikenakan tindakan kerana ‘mereka bukannya tidak menyertai latihan’.
“Hari cuti adalah hari cuti dan itulah risiko akan berlaku jika diberi kebebasan,” Cantu dilaporkan sebagai berkata.
Antara pemain yang hadir adalah penjaga gol Guillermo Ochoa dan penyerang Benfica, Raul Jimenez.
Dua pemain adik-beradik dari Los Angeles Galaxy, Jonathan dan Giovani dos Santos turut hadir, begitu juga dengan pertahanan Carlos Salcedo dan pemain tengah Marco Fabian, kedua-duanya beraksi buat Eintracht Frankfurt di Jerman.
Skuad Mexico kini berada di Copenhagen yang mana mereka bersiap sedia untuk perlawanan persahabatan menentang Denmark Sabtu ini sebelum berlepas ke Russia.
Kontroversi itu bagaikan mengulangi skandal sama yang membelenggu pasukan itu sejak beberapa tahun kebelakangan.
Pada 2010 pemain Mexico berparti dengan wanita selepas perlawanan di Monterrey. Susulan itu semua yang terbabit didenda manakala pertahanan Efrain Juarez dan penyerang Carlos Vela digantung daripada pemilihan pasukan selama enam bulan.
Pada Jun 2011, tidak lama sebelum kunjungan ke Argentina untuk menyertai Copa America, pemain Mexico melanggan pelacur di sebuah hotel di Quito, Ecuador. Mereka didenda dan digantung daripada pasukan kebangsaan selama setengah tahun. – AFP
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kalau kegiatan bersama pelacur di atas itu suatu kerjasama dengan maksiat dan kezaliman, adakah kerajaan PH Malaysia terlibat dosanya sama?
Soal agama dan pahala dosa adalah hak orang Islam serta agamanya, apa boleh dibiarkan sepi begitu saja tanpa tuntutan?

33 comments:

mahligai seni said...

Apa yang kaupaparkan ini, PENJAHAT?

Anonymous said...

Khas buat ko ler tu bodoh

ikan said...

kerajaan PH tu k'jaan Pigs HamPas ke?

mahligai seni said...

Memang Ibnu Hasyim ini seorang blogger penjahat. Hati busuk.

Malaysia Tanah Airku Hancus said...

Pemegang kunci sorga. Haktuih

Anonymous said...

Mahligay adalah penjaja fitnah yang suka menfitnah orang baik sebagai penjahat. Tanda akhir zaman.

Anonymous said...

PIGS = Pakatan In Garbage Shits

Anonymous said...

Apabila satu jari mahligay menuding ke arah orang yang baik, tiga jari mahligay lagi menuding balik kepada mahligay yang bererti mahligay jahat berganda-ganda.

Dasar mahligay suka menyondol dedak cap roket.

Anonymous said...

Wah barua dedak pakatan dari Indon.

Msia hancus kerana cybertrooper dan pemimpin rejim pakatan enggan menunaikan semua janji pakatan.

Pengundi tertipu dengan janji palsu pakatan. Nasi dah jadi bubur.

I said...

Ibnu Hasyim ni pro PAS. Tu pasal tak menyokong PH. Wajar aje dia tulis macam2 pasal PH..Z Tapi apa kena mengena Mexico dengan PH...atau dengan Malaysia?

Anonymous said...

Ph dan mexico satu acuan....

Anonymous said...

Mahligai Seni mana ada istilah baik dalam kamusnya

Anonymous said...

Mahligai Seni baru keluar hospital bahagia

john storm said...

Wak hasyim ...

sakit otak yer...

Anonymous said...

puasa ka Wak? sayanglah pahala puasa tu...

Anonymous said...

A[a kaitan dengan kerajaan PH? Sah, awak dah GILA....Tak kan Trump buat dosa juga ada kaitan dengan kerajaan PH ? Saya kasihan kat awak, dah tua GILA pulak...

Anonymous said...

PIGS tu utk Pas Ikatan Gagasan Sejahtera.Jangan salaha boss

Anonymous said...

Halal darah ibnu hasyim!!

Anonymous said...

Halal darah ibnu hasyim

Samsul Hairi said...

Apa kaitannya. Nak cerita biar nampak. Kalau tak jadi fitnah sahaja. Jgn tunjuk kebodohan tu...

Anonymous said...


Wah terbukti barua-barau ternakan pakatan mengidap penyakit mental apabila mereka menghalalkan darah umat Islam di waktu puak munafik sekular liberal dan puak kafir harbi menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...


Memang benar tuan Ibnuhasyim soal agama dan pahala dosa adalah hak orang Islam serta agamanya. Parti roket sibuk mempromosi program maksiat seperti pesta arak dan pemimpin Melayu sekutu roket pula berdiam diri seolah-olah merestui program maksiat roket.

Wou semua barua dedak pakatan, mana semua janji rejim pakatan? Sudah ke lautkah semua janji pakatan? Apakah jenis manusia yang mengingkari janji?

Anonymous said...

Selain pakatan harapan..semuanya anjing dan babi..menyalak dan menyondol

Anonymous said...

Halal darah ibnu hasyim

Anonymous said...


Barua-barua ternakan pakatan adalah komunis yang bencikan demokrasi dan kebebasan bercakap.

Lihatlah pengganas-pengganas komunis bangsat menghina orang yang tidak menyertai pakatan dengan gelaran semuanya anjing dan babi..menyalak dan menyondol dan menghalalkan darah orang yang tidak bersetuju dengan pakatan ! Barua pakatan can go to hell !

Masa menjadi pembangkang dulu , pakatan sibuk mengkritik BN tetapi sekarang pakatan lebih buruk dari BN !

ted manoff said...

Ibnu barua..insaflah ibnu..tua dahh..

Anonymous said...

"kegiatan bersama pelacur di atas itu suatu kerjasama dengan maksiat dan kezaliman, adakah kerajaan PH Malaysia terlibat dosanya sama?"

***

Pelacuran itu sendiri ada lah maksiat. Apa pulak suatu kerjasama lagi ?

Dan orang yang guna khidmat pelacur ada lah kerana nafsu syahwat. Macamana pulak pelacuran di kaitkan dengan kezaliman. Melainkan perempuan-perempuan tersebut di culik dan dipaksa, tetapi ini berparti. Enjoy dan berbayar.


Adakah yang di maksudkan ialah pelacur politik ? Sesiapa memerintah pun berkawan dan bantu membantu. Ini cara PAS. Sanggup bersetuju yang 1MDB tidak ada masalah ?

Dosa Pahala hak semua orang kerana tidak se orang pun manusia lepas dari pengadilan di hari kiamat. Yang hak Islam milik orang Islam tapi jangan ganggu hak orang bukan Islam.

PAS hanya boleh perintah Kelantan dan Trengganu. Apa PAS boleh buat jika dapat perintah Selangor ?

Titah Sultan Agong memelihara Islam dan menjaga kepentingan kaum lain.

Macamana PAS nak buat kedua-duanya dalam masa yang sama.

Anonymous said...

PAS dan UMNO adalah parti kontol terbesar di Malaysia yang sentiasa stim dan ghairah untuk berkuasa.Malangnya kedua pari ini tidak dapat meneruskan cita2 ke Putrajaya,UMNO ditendang kelongkang dan PAS gembira sekadar di tgnu dan kelantan.

Anonymous said...

Dia tak guna jari lah..

Anonymous said...


Barua-barua ternakan pakatan ,

Kamu menulis komen berunsur fitnah terhadap PAS dengan mengaitikan PAS dengan skandal 1MDB . Mengapa orang-orang seperti kamu suka menulis komen berunsur fitnah terhadap PAS? Adakah bayaran yang kamu terima cukup untuk membebaskan kamu dari siksaan nereka? Cukup-cukuplah menfitnah PAS !

Fakta:

1. PAS tidak pernah merestui skandal 1MDB bahkan PAS mengkritik cara siasatan dilakukan dan ketelusan skandal 1MDB.

Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan beliau sebenarnya turut mengkritik isu itu, malah menegur Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, secara tertutup.

Sumber: https://www.malaysiakini.com/news/411095

2. Pas mengkritik kegagalan institusi penguatkuasaan negara untuk bertindak secara berdikari dalam isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
Sumber: http://www.sinarharian.com.my/nasional/pas-kecam-kegagalan-institusi-penguatkuasaan-negara-1.696016

3. PAS tidak pernah mengeluarkan sebarang arahan kepada barisan kepimpinannya untuk tidak mengkritik pentadbiran serta isu semasa yang melibatkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tentang kemelut yang dihadapinya.
Sumber: http://www.astroawani.com/berita-malaysia/tiada-arahan-kepada-kepimpinan-pas-untuk-tidak-mengkritik-najib-mohd-amar-64988

4. Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mahu semua pihak melobi agar RCI ditubuhkan bagi menyiasat isu 1MDB kerana rakyat sudah hilang keyakinan terhadap sistem penguatkuasaan negara.

Sumber: http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/07/02/pas-mahu-semua-pihak-desak-tubuh-rci-siasat-1mdb/

Anonymous said...


Barua dedak pakatan 9:47 PM,

Yang nampak jelas hari ini ialah pakatan yang jelas stim dan ghairah untuk berkuasa.

Pakatan memenangi PRU dengan mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah terhadap parti lawan seperti PAS seolah-olah pakatan tidak boleh menang tanpa fitnah. Kemenangan yang tidak bermoral.

Maka kita tidka merasa hairan melihat pemimpin dan barua pakatan menolak RUU anti-berita palsu !

Anonymous said...


Melepas kentut di tangga..

Anonymous said...

Jika PH kekal kan Anti Berita Palsu...

IbnuHasyim tak boleh cari makan tau ..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails