Friday, June 08, 2018

Golongan Artis BN Kini PH, Faktor ‘cari makan’ Tapi Tidak Perlu Keterlaluan. -Usop Wilcha



HALAMAN HIBURAN



Usop Wilcha Sindir Dj Dave, Tiba-Tiba Sokong PH

KUALA LUMPUR – Pelakon, Syed Mohamad Asri Syed Osman Jamalullai menyindir golongan artis yang dahulunya penyokong kuat Barisan Nasional (BN) namun secara tiba-tiba menukar pendirian kepada Pakatan Harapan (PH).

Dia yang lebih dikenali dengan pangilan Usop Wilcha menyindir tindakan Datuk Irwan Shah Abdullah (DJ Dave) yang menukar nama Yayasan Artis 1Malaysia kepada Yayasan Kebajikan Artis Tanahair (YKAT).
“Rasanya malam @chedetofficial (Tun Mahathir) bagi Amanat hari terakhir kempen dekat Lgkawi dimana teman jadi pengacara, dia (Dj Dave) dengan beberapa ‘geng artis’ seperti buat konsert pada malam waktu yang sama untuk strategi kurangkan orang datang Amanat TunM.
“(Ketika) balik (dalam) kapal terbang pun sama walaupun misi teman berbeza, sekarang dah nak tukor ke huhu,” sindirnya sambil memuat naik keratan berita mengenai artis tersebut.
Dj Dave ketika sidang media mengumumkan mengenai pertukaran nama itu turut berkata, pihaknya amat memerlukan sokongan kerajaan yang baharu bagi membantu YKAT memberi bantuan kepada artis-artis yang memerlukan.
Sementara itu Usop ketika menjawab respon daripada peminatnya berkata tidak salah untuk golongan artis menyatakan sokongan kepada mana-mana pihak atas faktor ‘cari makan’ tapi tidak perlu keterlaluan.
“Janganlah tunjuk sangat cari makan tu, lagi-lagi buat konsert dekat tempat ayahanda (Tun M) plak tu huhu, agak-agak la.
“Artis muda yang lin, teman tahulah untuk rezeki, (tapi) yang otai macam dia ni.. hmmmm,” tulisnya dengan nada sedikit kesal. – SuaraTV

10 comments:

mahligaiseni said...

ARTIS TU MACAM PAS JUGALAH. DULU PAS SANGAT ANGKUH DAN KATA TAK AKAN JERJASAMA DENGAN PAKATAN HARAPAN KERANA DALAM PH ADA AMANAH DAN ADA DAP, TAPI SETELAH PH MENANG PRU 14, HADI AWANG, SHAMSURI, DAN MUSTAFFA TIDAK SEGAN SILU PERGI JUMPA PM (TDM). PAS NI PERANGAI SEBIJI MACA ARTIS OTAI DALAM POSTING IBNU HASYIM NI. TAK MALU, GADAI PRINSIP. APA MACAM, IBNU HASHIM?

Anonymous said...

Mahligai seni! Hang ni pon satu!
Awat tanya ibnu!, dia mana tahu!
Sapa nak beri, bila dia mis syuru
bisness dah xlaku sbb kuat menipu

seghopa pasumno = PENIPU UMAT!!!!

DELETE LAAA WAEI WOII WOOOOOOOOOO............

Anonymous said...

Siti dah jumpa Majlis Penasihat Ekonomi... Karier dan masa hadapan artis lebih terjamin samada yang menyokong PH atau tidak dengan komitmen Siti

. Cuma yang sokong BN dan bekas BN dapat kurang job lah ...

DJ Dave jangan lah nak guna nama artis.. Kalau JAKIM tu pun nak di perbaiki baik kan lagi .. tak kan lah badan kebajikan artis tak kena .

Anonymous said...

kpd
mahligai seni.
ni sekoq lagi spesis jahat 'ikan'bodo..
sebenarnya sekoq tu aja.
PAS pegi tuntut hak pun kata 'GADAI PRINSIP.'
Macam tu mudah pun tak reti pikiak..
hooooooooooooooo
haram jadahhhhhhhhhhhhh.

Anonymous said...

Hak tuuii.

Kalau tak tuntut pun memang Kerajaan Pakatan Harapan akan bagi jugak.

Nasib baik tak di kenakan syarat cium tangan LGE ...

Bagi, .. bagi jugak tapi jangan terkejut apabila SPRM siasat Kelantan..

mahligaiseni said...

Anon 5:53, apa masalahnya kamu ini? Ada saya bercakap dengan kamu? Yang kamu nak cari pasal dengan saya ni kenapa, bangang? Kamu ini siapa yang duk sibuk? Adakah kamu ini Ibnu Hasyim yang menyamar menjadi anon? Woi, kalau bacul tak payahlah berkomentar di sini, jahanam! Kamu ingat kamu sahaja boleh memaki orang? Woi, kamu ni memang celaka, tau tak? Kamu sibuk dengan urusan orang, kenapa? Dah kemaruk sangat ke? Bangang! Ada saya kacau kamu?

mahligaiseni said...

Saudara 4:05, saya kena tanya Ibnu Hasyim sebab dia ni jurucakap PAS yang bengong dan jahat tu!

Anonymous said...

Depa tu mungkin keturunan abu lahab. Allah dah sumpah golongan ini yg terdapat dlm surah al masad. Golongan inilah yg mengganggu gugat dakwah rasulullah saw dulu. Sekarang diteruskan oleh anak cucu abu lahab ni. Mereka tak mahu islam sebab itu mereka suka menghentam gerakan islam.

mahligaiseni said...

GERAKAN ISLAM DI MALAYSIA INI MELIBATKAN PIHAK MANA, TUAN?

mahligaiseni said...

KETURUNAN ABU LAHAB ITU PULA SIAPA?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails