Sunday, June 03, 2018

Ditipu Hidup-hidup Oleh Mereka Yang Hipokrit..


Maaflah. Kita bukannya cemburu atau dengki. Tapi kesian melihat rakyat Malaysia saban hari ditipu hidup-hidup oleh mereka yang hipokrit.

Sebelum ini, ketika mereka terjerat dalam isu "Bersalaman dengan bukan mahram". Mereka dengan segera mendelete foto-foto tersebut untuk menjaga reputasi dan kredibiliti pemimpin Islam rahmatan lil 'alamin mereka.

Dikala juak-juak mereka terus mempertahankan isu itu dengan beralasankan khilaf ulamak. Dan ada pula yang begitu ghairah mengupload foto Syeikh Al-Qaradhawi dan Syeikhul Azhar hafizahumallah untuk mengalihkan perhatian. Ya sudah, rakyat pun tahu tentang itu. 

Tapi anehnya jika ia tidak bersalah, mengapa didelete foto-foto itu? Setelah tahu kemarahan dan kekecewaan rakyat, mereka segera delete. Ini namanya politik hipokrit nak selamatkan diri.

Sebelum ini juga, mereka juga berhempas pulas mendelete ucapan dan janji-janji piliharaya yang mereka telah catitkan sendiri di dalam akaun-akaun FB mereka. Terutama janji-janji seperti :

1) HARI INI KITA (Pakatan Harapan) MENANG, ESOK KITA HAPUSKAN TOL.
2) HARI INI KITA (Pakatan Harapan) MENANG, ESOK KITA TURUNKAN HARGA MINYAK.

Malah, dengan angkuhnya mereka berkata : SILA TUNTUT JANJI KAMI SELEPAS PAKATAN HARAPAN MENANG!


Bila sudah menang, mengapa tergesa-gesa delete kenyataan tersebut? Ini namanya politik hipokrit nak selamatkan diri.

Allah....Macamanalah nak berkat..?

Dua janji besar inilah yang telah berjaya memancing undi rakyat Malaysia. Kita bukan tak terima kemenangan mereka itu. Mereka memang bijak menipudaya rakyat. Status ini pun bukan ditujukan untuk mereka. Tapi untuk rakyat Malaysia.

Jadilah rakyat yang bijaksini dan bijaksana. Tidak mudah terpedaya dengan sebarang tipudaya politik murahan.

Terkini, ketika mereka tersepit dengan makar yang telah mereka cipta sendiri, mereka mengambil jalan meraih simpati pula dengan memperdaya rakyat Malaysia yang memang berjiwa mudah bersimpati apabila melihat orang yang menangis.

Dengan modus operandi mencipta persepsi kesedihan, mereka berjaya menipu ummat hingga turut sama simpati, bersedih dan rasa ingin membantu dan akhirnya hilang (lupa) segala kebejatan dan ketersepitan politik mereka saat ini.

Sebagai contoh terbaru, telah tersebar satu post dengan satu gambar PM ke-7 yang dikatakan bersedih dan hiba dengan hutang negara. Post ini mendapat hampir 60 ribu lebih share. Rata-rata komen menyatakan rasa simpati dan sanggup membantu.
Rujuk link ini untuk kisah
TERSEBUThttps://www.facebook.com/InspirasikuMahathir/posts/2135577063392202

TAPI ADAKAH CERITA ITU BENAR? TIDAK ! TIDAK BENAR!

Yang benar hanyalah projek penipuan politik itu telah berjaya mengubah persepsi rakyat daripada ingin menuntut segala janji-janji manis pilihanraya lalu kepada merasa simpati, lalu timbul rasa tak sampai hati nak bertanya tentang janji menghapuskan TOL, janji menurunkan harga minyak dan lain-lain.

Ya Allah....Sampai bila ya rakyat Malaysia ini ingin menjadi mangsa? Tahukah anda gambar yang digunakan dalam kisah ini adalah gambar ketika Tun M ditemubual oleh sebuah stesen TV Indonesia pada tahun 2016 yang lalu. 

Tun M bersedih kerana terkenangkan Allahyarham Suharto bekas Presiden Indonesia. Tiada kena mengena langsung dengan hutang negara ini.

Kesedihan beliau itu memang wajar. Kita juga pasti akan bersedih seperti beliau apabila mengenangkan saat sahabat baik kita meninggal dunia. 

Namun penggunaan gambar yang tidak benar demi menyedapkan cerita dan memancing emosi seperti ini adalah amat tidak bertanggungjawab. Inilah antara bentuk politik murahan yang akan membinasakan negara dan bangsa.

Kepada rakyat Malaysia yang beragama Islam, jadikanlah PUASA anda sebagai puasa yang menghasilkan TAQWA. Taqwa ialah menurut perintah Allah dan meninggalkan apa yang Allah larang. Jika anda ingin berpolitik, berpolitiklah sesuai dengan syari'at dan perintah Allah. Tinggalkan sebarang bentuk politik hipokrit yang dilarang oleh syari'at.

Ya Allah...Selamatkan Kami Dan Anak Bangsa Kami Ya TengkuEdi
BITCLUB NETWORK MINING BTC
MINDARAKYAT

51 comments:

Budak kampung Selatan said...

Sorry...orang yg tak sokong...dan kalah tak berhak tuntut dr kerajaan yg korang x sokong hahaha..padan muka

Anonymous said...


Tun Mahathir Cadang Lelaki India, Kristian Dilantik Sebagai Peguam Negara?

Sumber: http://suara.tv/02/06/2018/tun-mahtahir-cadang-lelaki-india-kristian-dilantik-sebagai-ag/

Dalam kesibukan puak munafik dan puak kafir harbi mahu menghapuskan institusi Islam seperti JAKIM, timbul pula berita mengejutkan di atas.

Inilah akibatnya apabila bilangan pemimpin kafir lebih ramai dari pemimpin beragama Islam dalam kerajaan. Kejahilan pengundi-pengundi Melayu menyumbang kepada keadaan yang tidak kondusif kepada agama Islam dan umat Islam di negara umat Islam sendiri.

Anonymous said...

Woi barua pakatan 9:37 PM, semua janji dalam manifesto pakatan ditujukan kepada semua rakyat negara ini sebab semua janji pakatan ini dibuat tanpa sebarang syarat !

Komen kamu jelas menunjukkan kamu adalah seorang komunis yang tidak menghormati prinsip demokrasi dan hak rakyat untuk mengamalkan demokrasi.

Kegagalan rejim pakatan menunaikan semua janji pakatan dalam PRU14 sebaik sahaja pakatan memenangi PRU14 bererti rejim pakatan telah menipu rakyat.

Daripada Abu Hurairah RA bahawasanya Rasulullah SAW bersabda, “Tanda-tanda orang munafik ada tiga, iaitu apabila dia berbicara dia dusta, apabila dia berjanji tidak ditepati dan apabila diberi amanah dia khianati.”

(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Ditambah dalam riwayat Muslim : Walaupun dia berpuasa, bersembahyang dan mendakwa diri Muslim.

Anonymous said...


Kepada semua cybertrooper dan pemimpin-pemimpin pakatan,

Mana semua janji dalam manifesto pakatan dalam PRU14? Adakah semua janji pakatan telah ke laut? Nampaknya begitulah !

Seluruh negara telah berbau hancing kerana rakyat telah di'kencing' oleh pakatan !

Anonymous said...

Manifesto untuk mereka yg undi, mereka yg tak undi PH lupakanlah menifesto PH....

Anonymous said...

Rakyat Malaysia semua,

Kmi (PAS) sekarang ini berbaikmesra dengan DAP sebab KAMI DAH KUAT. Kalau DAP mengarut, kami guna kepala lutut ker, guna siku ker....

Kenapa yer Hadi Awang sekarang memuji sangat DAP yg dulunya dibencinya? Lupakah Hadi Awang bahawa DAP tu Kafir?

Anonymous said...

Peniaga Lintah Darat dan Kerajaan Pakatan Tidur

Sebelum 1/6/2018, saya biasa membeli 4 kotak susu coklat Fernleaf pada harga RM3.99 di sebuah pasar raya. Pada 2/6/2018, saya telah pergi ke pasar raya yang sama dan saya terkejut kerana harga susu kotak yang sama telah meningkat kepada RM 4.05.

Dari segik logik, sepatutnya harga susu kotak yang sama pada dan selepas 1/6/ ialah
harga asal susu kotak - 6% dari harga susu kotak asal

= RM3.99 - (6% x RM3.99)

= RM3.99 - RM0.24

= RM 3.75

Mengapa peniaga lintah darat bebas menghisap darah orang ramai ? Kerajaan pakatan tidurkah atau koma atau sedang sibuk cipta cerita dongeng untuk mengelakkan diri dari memenuhi janji pakatan?

Saya akan undi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU15 untuk membela hak saya sebagai pengguna. Insya Allah.

Anonymous said...

Mufti pahang keparat

Anonymous said...

Asal bn tumbang.hurriyah!!! Tahniah pakatan dan rakyat malaysia

Anonymous said...

Kita nk mcm turki..hapuskan perkataan islam..rosak ISLAM oleh penganut.

Anonymous said...

Barua dedak pakatan 10:17 PM jangan auta putar belit bila pakatan sudah menang PRU!

Kita sudah baca semua janji dalam manifesto pakatan dan kita dapati semua janji tersebut adalah untuk semua rakyat tanpa sebarang syarat maka semua rakyat berhak menuntut janji rejim pakatan !

Cukup-cukuplah berdolak dalih untuk tidak memenuhi janji pakatan ! Semua pengundi pakatan sendiri pun telah tertipu dengan pelbagai janji palsu pakatan !

Anonymous said...

Syukur bn /umno ditumbangkan!!! Anjing utk rakyat malaysia yang tak menyokong usaha pakatan harapan..dn menyalak spt anjing kata hadi awang

Anonymous said...


Barua keparat 10:27 PM ternakan pakatan adalah contoh musuh Islam yang menghina ulama Islam semata-mata kerana ulama Islam tersebut bercakap benar.

Anonymous said...

Ko xpayah sibuk le..mcm anjing pl ko ni..nk amik tulang..sial,sokong xnk..minta je lebih..g korek kubur sorang2

Anonymous said...

Hidup kafir harbi

Anonymous said...


Wah dajal 10:33 PM adalah kepala bapak komunis kerana menfitnah TGHH dan tidak menghormati hak rakyat mengamalkan demokrasi ! Simpanlah sedikit kebodohan kamu itu !

Anonymous said...

mana mana pemimpin yang mati dalam keadaan menipu rakyatnya
jangan harap bau syurga
tak kira sapa pung
nampaknya cina dah mula mintak macam macam
awas melayu islam

Anonymous said...

Xla..mufti pahang keparat..ko ikot dia..ko pn keparat..haha..kafir harbi le jadah le..1mdb depan mata jadi bodoh..lahanat mufi pahang #jommuammarghadafiknnajib

Anonymous said...


Barua dedak pakatan 10:20 PM sedang mabuk todi menulis komen merapu dan merepek untuk menfitnah PAS!

Kemenangan pakatan kerana menggunakan pelbagai fitnah dan cybertrooper penjaja fitnah untuk menfitnah PAS dll adalah kemenangan kotor !

Anonymous said...

Bapa ko eh..mufti pahang?lahanat ar mufti.pahang..mana dia.belajar?

Anonymous said...

Kita nk komunis..jgn biar kebanyakan org ckp islam..nnti rosak islam ikot tafsiran sendiri..

Anonymous said...

Tahniah Pak Hasyim.....blog anda dapat mewujudkan maki hamun dan kata mengata......

Anonymous said...


Barua pakatan 10:42 PM dan 10:45 PM (anon yang sama) adalah anjing bangsat yang suka menjilat kaki pemimpin munafik liberal dan pemimpin kafir harbi dan menghina dan menfitnah ulama Islam.

Kamulah anjing buruk kepala yang sentiasa menjelirkan lidah !

Anonymous said...

Kita nk komunis..hapuskn ckp2 islam dari kebanyakn org..penyebab kebencian islam atas tafsiran kepala bapa sendiri.nnti dibenci islam kerana penganutnya..

Anonymous said...

Bkn dajal bodoh..atas lg??haha kepala bapa ko

Anonymous said...

Setiap jumaat ko doakn dia juga..babi..lain la ko x pegi sembahyag jumaat

Anonymous said...

Hidup anjing!hidup kafir harbi!!! Kerana anjing masuk syurga.hehe.lain le ko dh jd ahli kelab ahli syurga..ada borang.. halal jg darah ibnuhasyim ni

Anonymous said...

Kesian melihat ibubapa barua pakatan 10:57 pm telah melahirkan dajal penjaja fitnah 10:57 pm.

Anonymous said...


Malangnya barua pakatan 10:59 pm dan 11;05pm (barua pakatan yang sama) adalah penjaja fitnah yang suka memaki hamun, menghina dan menfitnah ulama Islam dan umat Islam yang cintakan Islam maka barua ini adalah anjing yang suka menjelir lidah seperti mana yang dimaksudkan oleh Al-Qur'an:

Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan pangkatnya dengan (sebab mengamalkan) ayat-ayat itu. Tetapi ia bermati-mati cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya; maka bandingannya adalah seperti anjing, jika engkau menghalaunya: ia menghulurkan lidahnya termengah-mengah, dan jika engkau membiarkannya: ia juga menghulurkan lidahnya termengah-mengah. Demikianlah bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Maka ceritakanlah kisah-kisah itu supaya mereka berfikir.
(Al-A'raaf 7:176)

Anonymous said...


ALHAMDULILLAH Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V Sultan bersikap tegas melindungi agama Islam dan umat Islam!

Agong Tolak Cadangan TunM Lantik Bukan Melayu, Islam Sebagai Peguam Negara

KUALA LUMPUR – Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V di katakan menolak cadangan nama yang diberikan oleh Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad untuk mencalonkan mereka yang bukan Melayu dan Islam sebagai Peguam Negara.

Menurut portal The Malaysian Insight, Raja-Raja Melayu turut menyokong keputusan Yang di-Pertuan Agong untuk menolak cadangan nama tersebut.

“Sebaliknya, ada beberapa mesej dari Istana, meminta PH menggugurkan nama Thomas (dan) beberapa calon lain dikemukakan oleh Dr Mahathir termasuk seorang bekas hakim mahkamah tinggi dan seorang hakim Mahkamah Rayuan.

“Difahamkan Raja-Raja Melayu yang lain juga menyokong pendirian Yang Di-Pertuan Agong. Mereka dikatakan bertegas seorang peguam negara hendaklah seorang Melayu dan beragama Islam,” memetik laporan yang dikeluarkan oleh portal tersebut.

Sumber: http://suara.tv/02/06/2018/agong-tolak-cadangan-tunm-lantik-bukan-melayu-islam-sebagai-peguam-negara/

Anonymous said...

Bahasa penyokong PAS ni tak ada beza dengan cakap orng munafik. Tak berapa cerdik dan penuh dengan perasaan hasad. Buat la dulu manifesto di kel & tengganu dulu. Dah menang di negeri tu, buat la yg terbaik. Sikit2 Dajal, Munafik dan guna anologi fatwa di tempat yg salah. Org lain, Islam jugok.

Anonymous said...

Orang2 PAS semua, kalau dah kalah tu MUHASABAHlah diri kamu.

Anonymous said...

Orang PAS dah kena GHOUT, tak boleh guna kepala lutut dan siku untuk lesing kat JEBON yg dah jadi Menteri Pertahanan. JEBON pun boleh jadi menteri kah kah kah....

Azezuhaleem mat yazid said...

Sabar Ye sahabat...kita tunggu je perubahan dr PH..takkan tak leh tunggu.sedangkan 60 tahun boleh tunggu.

Anonymous said...


Wah barua-barua ternakan pakatan berlagak 'suci' sambil menjilat kaki pemimpin sekular liberal dan pemimpin kafir harbi dan memaki hamun , menghina dan menfitnah ulama Islam termasuk mufti, parti Islam PAS dan umat Islam semata-mata kerana ulama Islam dan umat Islam berjuang untuk menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam di negara majoriti umat Islam.

Maka tiada perbezaan antara barua-barua pakatan dan geng Abdullah bin Ubai !!! Bila mati , mereka boleh duduk dalam neraka bersama dengan Fir'aun dll.

Anonymous said...

Kenapa allah haramkn babi?sebab ni le babi2 nya..ckp mcm babi..guna ayat quran..belagak mcm nabi..babi btol la..puak2 ni..menyondol. bersyukurlah!

Budak kampung Selatan said...

Aikk??kita org yg mati2 sokong PH pn x sebok nk suruh tun tunai janji yg korang lebih2 apehal? Rilek la...PH ada 5 tahun utk tunaikan janji..dulu korang jugak yg kata PH masuk air la..Komunis la..tetiba nk suh tunai janji plak? Kata komunis. .komunis mana tunaikan janji..so ada 122 kerusi komunis yg rakyat sokong dlm pru 14..jangan tak tau plak

Budak kampung Selatan said...

Pehh.. sedap betul mengkafirkan orang. Janganlah amalkan budaya takfiri dlm kehidupan ko..cermin2 lah diri tu..bertahajjud di sepertiga malam..muhasabah diri ..kenapa parti aku kalah..jangan asyik menuding jari pada orang lain

Anonymous said...


Cybertrooper pakatan adalah pesakit mental yang sedang meroyan tahap gila babi kerana cuba mengalihkan perhatian rakyat dari kegagalan rejim pakatan melaksanakan semua janji PRU pakatan dengan menjadikan ulama Islam, parti Islam dan umat Islam sebagai kambing hitam.

Artikel ini jelas menunjukkan kegagalan rejim pakatan menunaikan semua janji pakatan selepas memenangi PRU14. Malangnya cybertrooper dan pemimpin pakatan cuba menutup kelemahan dan kegagalan rejim pakatan melaksanakan semua janji pakatan dengan menyalahkan pihak lawan seperti PAS dan UMNO untuk menutup kelemahan dan kegagalan rejim pakatan.

Mufti Wilayah Persekutuan menyeru umat Islam menghormati dan mengasihi ulama Islam dan sesungguhnya Muslim tulen pasti akan menghormati dan mengasihi ulama Islam.

Sebaliknya , cybertrooper pakatan @ munafik pula sibuk menjilat pemimpin sekular liberal dan kafir harbi dan menfitnah , memaki hamun dan menghina ulama Islam seperti mufti Pahang !

Itulah perbezaan di antara Muslim tulen dan puak munafik dan kafir harbi !

Tindakan cybertrooper memaki hamun, memburuk-burukkan, menghina dan menfitnah ulama Islam, parti Islam PAS dan umat Islam yang cintakan Islam dan bencikan kezaliman dan kesesatan jelas menunjukkan cybertrooper pakatan adalah lebih teruk dari haiwan ternakan:

Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahami dengannya (ayat-ayat Allah), dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keesaan Allah) dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat); mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai. (Al-A'raaf 7:179)

Anonymous said...


Wah barua dedak pakatan 2:31 AM berlagak 'suci' tetapi komennya jelas menunjukkan barua ini mempunyai perasaan riak dan ujud ! Bahkan si barua ini jelas menfitnah dan memburuk-burukkan orang-ornag yang tidak bersetuju dengan komennya.

Jika kamu dan geng barua pakatan kamu menafikan hak rakyat untuk mengamalkan demokrasi di negara demokrasi ini, maka kamu dan geng adalah seperti geng komunis yang memusuhi demokrasi !

Sila beritahu aku komunis mana yang menghormati prinsip demokrasi dan mengamalkan demokrasi!

Anonymous said...

Kesian budak kampung selatan kena tipu hidup. Sekarang yang sokong menuntut yang sokong tengok aja yang sokong kena kencing.

Anonymous said...

Penyokong ph yang sekarang tengah marah kami ok aja sebab dah tahu memg kena kencing.

Anonymous said...

Pas tetap istikomah perjuangkan islam. Sekarang kerajaan ph bertanggungjawab untuk pertahankan islam pemimpin pan perlu ambil tanggungjawan sebab dah duduk dlm kerajaan jangan inkar janji pada agama kamu sendiri allah sedang menduga kamu.

Anonymous said...

Wah macai pakatan 2:31 am berlagak suci tetapi komennya sendiri menunjukkan macai pakatan ini riak dan ujud seperti kelakuan puak munafik.

Bahkan mufti pun menjadi sasaran maki hamun macai-macai pakatan kerana mufti membela JAKIM.

Anonymous said...

Sebelun kamu balaci pakatan 11:56pm dan geng balaci pakatan menfitnah penyokong PAS, baca dulu komen kamu sendiri yang penuh dengan maki hamun, fitnah dan penghinaan terhadap penyokong PAS, ulama termasuk mufti, parti Islam PAS dan umat Islam dan rakyat semata-mata kerana mereka tidak bersetuju dengan komen-komen kamu dan geng balaci pakatan.

Rakyat berhak menuntut semua janji pakatan tetapi nampaknya balaci-balaci pakatan pula menjadi musuh rakyat.

Anonymous said...

Barua pakatan 11:05 pm adalah seperti anjing yang suka menjulurkan lidah kerana menolak ajaran Islam dengan menyokong puak kafir harbi.

Anonymous said...

Apabila kita membaca komen-komen yang ditulis oleh barua-barua ternakan pakatan seperti barua 10:45 pm, maka jelaslah barua-barua pakatan ini adalah lebih buruk dari haiwan ternakan kerana mereka buta, pekak, dungu , biadab dan tidak bertamadun..

Anonymous said...

Barua pakatan 10:33 pm adalah anjing komunis yang tidak memghormati hak bersuara rakyat untuk mengamalkan demokrasi.

Bahkan anjing pakatan ini menfitnah TGHH.

Anonymous said...

Anjing-anjing kurap ternakan pakatan seperti anjing kurap 10:20 pm suka menfitnah parti Islam PAS kerana anjing-anjing kurap ini amat bencikan perjuangan Islam.

Anonymous said...

Wah barua-barua pakatan termakan cili meroyan gila babi apabila rakyat mengutuk rejim pakatan yang mengingkari janji pakatan sendiri.

Anonymous said...

Budak kampung selatan berlagak bodoh sombong seolah-olah negara ini dia punya walaupun rejim pakatan adalah kerajaan minoriti 45% bila-bila masa boleh tubang seperti pokok mati. Bila-bila masa boleh padam. 5 tahun sekejap sahaja rakyat akan tumbangkan rejim pakatan dalam PRU15.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails