Sunday, June 03, 2018

Mengapa Lantik Peguam Cheng Peng? 12 Tunduk 42 Kerusi DAP..

Hasil carian imej untuk Peguam Ching Peng

Peguam Ching Peng hendak dilantik sebagai Peguam Negara


BY  · 

Satu demi satu tindakan Tun Mahathir kebelakangan ini jelas menunjukkan bahawa Tun Mahathir sudah tidak lagi dapat menolak permintaan DAP yang semakin melampau. Apa boleh buat, bila hanya ada 12 kerusi, pasti terpaksa tunduk dengan permintaan DAP yang mempunyai 42 kerusi.
Sebelum ini rakyat dikejutkan dengan perlantikan YB Mohamad Sabu menjadi Menteri Pertahanan, iaitu insan yang mengiktiraf perjuangan Komunis sebagai Pejuang Kemerdekaan. Belumpun pulih, kekecewaan ahli keluarga mangsa kekejaman komunis, kini sekali lagi mereka dikecewakan dengan cadangan Kerajaan Pakatan Harapan untuk melantik Tommy Thomas, Peguam Ketua Komunis Malaya, Ching Peng, sebagai Peguam Negara pula.
Walaupun baru 22 hari Pakatan Harapan memerintah, pelbagai perkara yang telah dibangkitkan cukup menguris hati orang Melayu dan penganut agama Islam. Adakah tidak cukup dengan cadangan menutup JAKIM, membuka UITM kepada Bukan Bumiputra dan membuka felda kepada bukan Bumiputra? Apa yang cuba dilakukan oleh Kerajaan Pakatan Harapan yang majoritinya bukan Islam ini? Adakah mereka tidak sedar bahawa satu demi satu provokasi yang dilakukan oleh mereka boleh mengundang kemarahan pribumi yang merupakan majoriti rakyat negara ini?
Pemantau Malaysia Baru menyeru DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong dan Raja-Raja Melayu untuk bangkit menentang sebarang usaha untuk meletak Peguam Ching Peng ini sebagai Peguam Negara. Peguam Negara sewajarnya dipilih dikalangan pengamal perundangan yang berpegang teguh kepada prinsip keadilan dan sekaligus merupakan seorang yang berpegang teguh dengan ajaran Islam memandangkan agama Islam merupakan agama Persekutuan.
Sebagai rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian, ayuh kita bangkit untuk menegur Regim Mahathir DAP ini supaya mereka sedar bahawa mereka tidak boleh memerintah negara ini sesuka hati mereka. Ayuh, mainkan peranan anda dengan sekurang-kurangnya bantu kami u menyebarkan mesej kebenaran.
Lokman Adam

11 comments:

Anonymous said...

TDM sedang mengikut telunjuk DAP yang bersikap anti-Islam.

Inilah akibat pengundi Melayu yang jahil mengundi pakatan sekular liberal-kafir harbi.

Akibatnya terbentuklah rejim sekular liberal pakatan yang bilangan pemimpin kafir melebihi pemimpin Melayu.

Bahkan rejim pakatan telah memungkiri semua janji pakatan dalam PRU14.

Pemimpin-pemimpin Melayu seolah-olah menjadi boneka sahaja walaupun keputusan boleh mengancam masa depan agama Islam dan kaum Melayu Islam.

Anonymous said...

Pembetulan perenggan terakhir komen 12:25 pm:

Nampaknya pemimpin-pemimpin Melayu seolah-olah menjadi boneka dalam rejim pakatan. Maka keputusan mereka boleh mengancam masa depan agama Islam dan hak kaum Melayu Islam.

Dan sekarang puak munafik sekular liberal dan kafir semakin berani menghina agama Islam dan umat Islam.

Bahkan mereka mendesak institusi Islam dihapuskan.

Anonymous said...

Sejahat2 org islam,,tetap saudara seagama kita. Baik mana sekalipun orang kafir ( mcm cina dap yg perjuang lgbt dan pesta arak dan bla bla tu, baik ke wahai pencacai dap ?) dia tetap musuh kpd islam. Ini adalah aqidah islam,,aqidah ph yg memusuhi "lebai" dan ulamak adalah aqidah sesat.

Anonymous said...

Wah jamban 12:39 pm ternakan rejim pakatan adalah kepala bapak rasis yang merestui puak rasis kafir harbi menghina agama Islam dan umat Islam dalam mesiakini dll. Jamban ini tidak pula mengutuk puak rasis kafir.

Sebaliknya jamban ini cepat melabelkan umat Islam yang membela agama Islam dan hak umat Islam termasuk kaum Melayu Islam sebagai 'rasisi'.

Sepatutnya puak munafik sekular liberak dan puak kafir harbi belajar menghormati Yang DiPertuan Agong.

Anonymous said...

Mengapa barua ternakan pakatan 12:39 pm tidak melabelkan puak kafir sebagai rasis kerana mereka mendesak rejim pakatan menghapuskan institusi Islam dll?

Nengapa dia cepat melabel umat Islam sebagai rasis wakaupun puak kafir sibuk menghina dan menfitnah umat Islam dan umat Islam?

Jawapan: Sebab barua pakatan ini adalah kepala bapak munafik.

Anonymous said...

Takpa. Depa pakai logik akei. Tu yg langgar piak jer. Nak pakei nas depa x gheti.

Anonymous said...

Depa TDM ngan PAN ngan DAP satu kapla. Logik akal ngan liberal ngan sekular.

Anonymous said...

Akur mengakur. Aku tolong kau, kau tolong aku. Dasar liberal TDM dan PAN.

Anonymous said...

Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi pemimpinmu, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi Kitab sebelum mu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman.

Anonymous said...

Dap dan pan memang gunakan sebaiknya keadaan yang ada pada masa ini untuk menjatuhkan Melayu dan Islam. Sebab mereka sedar inilah peluang pertama dan terakhir yang mereka ada.

Anonymous said...

Pernah di lantik jadi peguam pas pun

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails