Wednesday, December 24, 2014

Usaha Wujudkan Kilang Roti Di Gaza. Farah Asyikin Bersama Artis


HALAMAN HUBURAN
PULAU PlINANG: Usaha mewujudkan sebuah kilang roti di Gaza. Farah Asyikin Zulkifli dilantik sebagai Duta Kilang Roti Untuk Gaza (Krugaza) bagi membantu mendapatkan dana pembangunan sebanyak RM174,000 atau USD50,000 menjelang Jun 2015.

Pengarah Persatuan Muafakat Kesejahteraan Rakyat (Permuafakat), Zulkiply Ishak berkata, Farah dilantik berdasarkan pengalamanya yang pernah ke Gaza melihat sendiri penderitaan rakyat di sana untuk mendapatkan makanan.

"Jadi apa salahnya Permuafakat bergerak seiring dengan Farah yang juga terkenal dalam dunia hiburan selain memaut hati rakan artis untuk bersama membantu rakyat Gaza yang tertindas.
"Permuafakat yakin Farah dapat membantu perjuangan mulia ini bagi merealisasikan Krugaza. Semoga bantuan yang ingin disampaikan nanti dikira sebagai satu amalan mulia," tegasnya dalam sidang media yang diadakan di D' Pauh Garden, Permatang Pauh kelmarin.

Pembinaan kilang tersebut katanya, akan dapat membantu mengeluarkan roti kepada seribu keluarga sehari. Mata beliau, hasil kutipan berkenaan membolehkan Krugaza beroperasi di sebuah bangunan wakaf seperti mesin memproses, pembungkusan dan pengedaran roti.

Menyentuh mengenai cetakan 7,000 buah buku 'Kembara Sejahtera' Zulkiply berkata, ia akan diedarkan ke masjid tertentu untuk memahamkan orang ramai tentang misi dan perjuangan itu. Sementara itu, Farah Asyikin ketika ditemui menyifatkan pemilihanya sebagai duta Krugaza adalah satu penghormatan yang tidak terhingga.

"Saya akan gunakan sepenuhnya lapangan media sosial untuk menerang usaha murni itu sama ada di kalangan artis mahupun orang awam tentang usaha mewujudkan sebuah kilang roti di Gaza," tambahnya. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails