Sunday, December 21, 2014

Mengapa Iklan Seksi Seperti Ini Patut Dilarang?

Iklan pakaian dalam wanita di Rom Itali. dailymail.co.uk
 

BAYANGKAN kalau iklan seperti di atas dipamerkan di Jalan Chow Kit Kuala Lumpur.. Apa akan jadi, adakah pihak polis akan mengarah menurunkannya?

Hal seperti ini berlaku di Itali. Polis Bandar Milan terpaksa menurunkan sebuah papan mengiklankan pakaian dalam wanita yang seksi ini, kerana boleh mengundang bahaya kemalamgan kepada pemandu-pemandu kenderaan.

Akhbar the Daily Mail melaporkan, Selasa (16/12), iklan itu memaparkan sosok model tersohor kelahiran Argentina yakni Belen Rodriguez mengenakan pakaian dalam warna hitam berenda lalu menimbulkan masalah. Banyak pejalan kaki memprotes dan membimbangkan bakal menimbulkan kekacauan di antara pengguna jalanraya di Milan.

Sejak awal iklan itu dipasang orang ramai sudah mula tidak suka sebab dianggap mengundang bahaya serius. Bukan kali ini saja papan iklan bikin petaka di jalanraya. Pada 1994 sebuah iklan baju dalam seksi, menyebabkan berlaku
pelbagai kemalangan besar serta kesesakan di mana-mana.

Rodriguez
model tersohor yang terpapar gambarnya itu mengatakan memang kesan pada iklan dibintanginya itu kuat"Tetapi juga kelihatan elegan dan saya tidak yakin bakal menyebabkan kemalangan di jalanraya itu." ujar model itu. 

Itu katanya, tapi bagi orang ramai. tidak. Mungkin itulah hikmahnya, Agama Islam melarang wanita-wanita mendedahkan aurat, di muka umum. Wallahu 'aklam. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails