Sunday, December 21, 2014

Jom Melawat Kandahar, Bandar Kelahiran Taliban.

Kota terbesar kedua di Afghanistan memiliki masjid tempat para militan mendirikan Taliban 20 tahun yang lalu. Keramaian warga terlihat di sebuah pasar di Bandar Kandahar, Afghanistan, Jumaat (19/12). Kandahar merupakan bandar kelahiran militan Taliban, terdapat sebuah masjid milik Mullah Omar, lokasi didirikannya Taliban 20 tahun yang lalu. 

Jom Melawat Kandahar, Bandar Kelahiran Taliban Di Afghanistan.
Bandar terbesar kedua di Afghanistan mempunyai masjid pertama Taliban tempat mereka mendirikan Taliban 20 tahun yang lalu.


Kota terbesar kedua di Afghanistan memiliki masjid tempat para militan mendirikan Taliban 20 tahun yang lalu. Polis berada di pintu pemeriksaan sebelum memasuki Bandar Kandahar.
Kota terbesar kedua di Afghanistan memiliki masjid tempat para militan mendirikan Taliban 20 tahun yang lalu. Kanak-kanak penggembala haiwan ternakan di pinggir jalan menuju Bandar Kandahar. 
Kota terbesar kedua di Afghanistan memiliki masjid tempat para militan mendirikan Taliban 20 tahun yang lalu.  Suasana salah satu sudut Kota Kandahar. 

Kota terbesar kedua di Afghanistan memiliki masjid tempat para militan mendirikan Taliban 20 tahun yang lalu. Militer Afghanistan berjaga-jaga di sekitar lokasi masjid Mullah Omar. 

20 Tahun silam, Mullah Omar membangun masjid ini untuk lokasi berkumpul militan mendirikan gerakan Taliban.
Imam Bismillah (dua kanan) semasa berada di depan Masjid Omar di Desa Sangesar, Kandahar, Afghanistan (19/12). Masjid milik Mullah Omar ini pada 20 tahun yang lalu merupakan lokasi bermulanya gerakan Taliban di Afghanistan.  

20 Tahun silam, Mullah Omar membangun masjid ini untuk lokasi berkumpul militan mendirikan gerakan Taliban. Dia sedang mengambil air dekat Masjid Omar yang sedang didatangi tentera Afghanistan..
Kota terbesar kedua di Afghanistan memiliki masjid tempat para militan mendirikan Taliban 20 tahun yang lalu.  Suasana di sebuah pasar Kota Kandahar.  

Kota terbesar kedua di Afghanistan memiliki masjid tempat para militan mendirikan Taliban 20 tahun yang lalu.  Kendaraan melintas jalur utama di Kota Kandahar. 
(IH) 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails