Monday, December 22, 2014

Tudung: Puteri UMNO Sokong Rosyam Nor. Puteri Sendiri Bagaimana?

Hamleys mohon maaf, tidak pernah halang pekerja pakai tudung 
Rosyam Nor meluahkan rasa tidak puas hati terhadap Hamleys yang didakwa meminta anak perempuannya membuka tudung sebagai syarat untuk bekerja di kedai permainan tersebut. 

KL: Kedai permainan Hamleys pada Ahad mengeluarkan satu kenyataan maaf di laman Facebook rasminya berkenaan isu yang telah diutarakan oleh pelakon Datuk Rosyam Nor.

Dalam kenyataan tersebut, Hamleys turut memberi penjelasan bahawa tiada sebarang polisi syarikat yang tidak membenarkan pekerja wanita memakai tudung. Pada Khamis, Rosyam melalui laman Twitter telah meluahkan rasa tidak puas hatinya mengenai Hamleys yang didakwa meminta anak perempuannya membuka tudung sebagai syarat untuk bekerja di kedai permainan tersebut.

Perkara ini telah mendapat perhatian Pergerakan Puteri Umno yang turut mengecam perkara tersebut. Ketuanya, Datuk Mas Ermieyati Samsudin berkata sikap diskriminasi dan rasis terhadap pekerja wanita yang bertudung tidak seharusnya wujud dalam negara yang sedang berusaha mencapai status negara maju dan abad ke-21.

Syarikat yang terletak di pusat beli belah One Utama itu mengakui bahawa isu tersebut tercetus apabila salah seorang pekerjanya telah mengambil tindakan sendiri iaitu luar dari polisi syarikat. Sehubungan itu, Hamleys memberitahu tindakan disiplin telah pun diambil terhadap pekerja tersebut. 

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Adakah Puteri UMNO sendiri boleh memastikan suku-sakatnya berpakaian atau bertudung menurut syari'at Islam?

1 comment:

Anonymous said...

Ada 3 kemungkinan tentang peteri AMNU yang pakai tudong
1- mereka ini dah jadi hantu KOM-KOM
2- mereka ini jadi kemah bergerak
3- peteri AMNU yang pakai tudong ni haros berkepala butat karana rambut dah gugor kerana kurang oksijen - sila tanya Tong Duktor Mahather

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails